- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Меморандум
НАЦІОНАЛЬНА РАДА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ
АТЗТ "УКРАЇНСЬКА НЕЗАЛЕЖНА
ТВ-КОРПОРАЦІЯ"
НАЦІОНАЛЬНА ТЕЛЕКОМПАНІЯ
УКРАЇНИ
ТзОВ ТРК "СТУДІЯ 1+1"
ЗАТ "НОВИЙ КАНАЛ"
ТзОВ "МІЖНАРОДНА КОМЕРЦІЙНА
ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ"
ЗАТ "МІЖНАРОДНИЙ МЕДІА
ЦЕНТР-СТБ"
ЗАТ "ТЕЛЕОДИН"
ЗАТ "ТРК "УКРАЇНА"
ЗАТ "ТЕЛЕКОМПАНІЯ "ТЕТ"
ЗАТ "ТРК ЛЮКС"
МЕМОРАНДУМ
між телекомпаніями та Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення про співпрацю, спрямовану на розбудову національного інформаційного простору
(нова редакція)
Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення і телекомпанії, підписуючи нову редакцію Меморандуму про співпрацю, спрямовану на розбудову національного інформаційного простору,
зважаючи, на загальні тенденції до плюралізму та незалежності телевізійних мовників, збільшення виробництва національного аудіовізуального продукту, створення належних фінансових та соціальних умов праці для працівників телерадіоорганізацій, конструктивної співпраці телевізійних мовників і Національної ради,
вдаючись до нових кроків задля якісного розвитку національного телевізійного простору,
дійшли згоди про таке:
Стаття 1
Неодмінною умовою цілеспрямованого і послідовного формування національного телевізійного простору є повна, всебічна і пріоритетна підтримка Національною радою вітчизняних мовників.
Телевізійні мовники сприятимуть Національній раді в утвердженні її авторитету як законодавчо визначеного спеціального наглядового та регулюючого органу в галузі телерадіомовлення, а Національна рада, зі свого боку, забезпечуватиме прозорий характер ліцензування і враховуватиме пропозиції телевізійних мовників щодо формування телевізійного простору, вбачаючи у телерадіоорганізаціях своїх партнерів по забезпеченню інформаційних потреб громадян України.
Національна Рада, здійснюючи регулювання телерадіоінформаційного простору, забезпечує українським телеглядачам отримання гарантованого доступу до національних телеканалів шляхом затвердження універсальної програмної послуги та здійснення контролю за її дотриманням.
Стаття 2
Визначальним у співпраці між телекомпаніями та Національною радою має бути взаємне прагнення до забезпечення виконання Сторонами законодавства України, порозуміння та пошуку шляхів розв'язання проблем.
Сторони підпорядковуватимуть свої спільні зусилля передусім досягненню головного результату - якісного розвитку національного телевізійного простору. При цьому Сторони визнають пріоритетність таких критеріїв:
- прийнятними (базовими) для оцінювання програмного наповнення телеефіру є результати моніторингу, що проводиться "ГфК - Українські опитування та дослідження ринку (ЮСМ)";
- діяльність телекомпаній (дотримання ними програмних концепцій мовлення) не повинна оцінюватися за результатами одного дня. Базовим часовим проміжком оцінювання наповнення телеефіру є тиждень. Оцінка діяльності телемовників проводиться з урахуванням сезонності мовлення;
- здійснюючи свої контрольні функції та застосовуючи дисциплінарні санкції, Національна рада має зважати на те, наскільки системними (а не разовими) є виявлені порушення, а також на обставини та об'єктивні причини, за яких ці порушення сталися;
- Національна рада має усіляко дбати про звуження кола установ та організацій, які прагнуть проводити перевірки телекомпаній, переймаючи ці функції на себе як на спеціальний компетентний наглядовий та контрольно-регулюючий орган;
- спільно з телевізійними компаніями Національна рада створюватиме робочі групи для визначення підходів до перевірок телемовників та пошуку критеріїв перевірок згідно із законодавством України, напрацювання засад і принципів застосування в загальнонаціональному ефірі державної та інших мов;
- Національна рада всіляко сприятиме розвитку телевізійних мовників, які створюють належні фінансові та соціальні умови праці для своїх працівників.
Стаття 3
Стаття 4
Сторони визнають, що важливим критерієм оцінювання телевізійних мовників є тенденції в їх діяльності. Позитивні зрушення в реалізації програмних концепцій, врахування запитів глядачів, освоєння радіочастотного ресурсу тощо будуть визначними чинниками та аргументами для Національної ради.
................Перейти до повного тексту