- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ПРОФЕСІЙНА АСОЦІАЦІЯ РЕЄСТРАТОРІВ І ДЕПОЗИТАРІЇВ
Л И С Т
N 01-03/95 від 13.03.2001 |
Про перехід на спрощену систему оподаткування
На Ваш запит про можливість переходу на спрощену систему оподаткування особи, яка здійснює діяльність з ведення реєстрів власників іменних цінних паперів (надалі - Реєстратори), відповідаємо наступне.
З запиту випливає наступне.
Відповідно до Указу Президента України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" від 03.07.98 р.
N 727/98 (надалі - Указ) Реєстратору Районною державною податковою адміністрацією було видане свідоцтво про право сплати єдиного податку.
Через певний час Обласна державна податкова адміністрація оспорила правомочність дій Районної державної податкової адміністрації в видачі Реєстратору свідоцтва про право сплати єдиного податку, мотивуючи це наступним.
Відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (надалі - КВЕД), затвердженого наказом Державного комітету з стандартизації, метрології та сертифікації від 22.10.96 р.
N 441, Реєстратору присвоєний код виду діяльності, який міститься в секції "J" "Фінансова діяльність".
Виходячи з вищезазначеного, Обласна податкова адміністрація вважає, що Реєстратор підпадає під поняття "фінансово-кредитні та небанківські фінансові установи" і відповідно на Реєстратора не розповсюджується дія зазначеного
Указу.
Проаналізувавши вказану ситуацію у відповідності з чинним законодавством України, вважаємо за необхідне зазначити наступне.
Згідно з п. 7
Указу дія цього Указу не поширюється на довірчі товариства, страхові компанії, банки, інші фінансово-кредитні та небанківські фінансові установи.
Відповідно до наказу Державного комітету з стандартизації, метрології та сертифікації від 22.10.96 р.
N 441 КВЕД призначений для використання органами державного управління, фінансовими органами та органами статистики та забезпечує:
- проведення статистичних обстежень економічної діяльності підприємств, установ, організацій та аналізу статистичної інформації на макрорівні;
- реєстрацію та облік підприємств і організацій по видах економічної діяльності в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій;
- застосування єдиної статистичної термінології та визначень стосовно статистичних одиниць, прийнятих в Європейському Союзі;
- можливість співвідношення національної статистичної інформації з міжнародною.
Таким чином,
КВЕД призначений лише для забезпечення вищеперелічених цілей.
Приймаючи до уваги те, що відповідно до ч.2 ст.
19 Конституції України від 28.06.96 р. органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, та те, що жодним чинним нормативним актом не передбачено, що при визначенні органами податкової служби кола суб'єктів, які можуть переходити на спрощену систему оподаткування, слід використовувати
КВЕД, вважаємо дії Обласної державної податкової адміністрації такими, що не відповідають чинному законодавству.
................Перейти до повного тексту