- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ ПО ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСАХ
ДЕРЖАВНА ІНСПЕКЦІЯ З КОНТРОЛЮ ЗА ВИКОРИСТАННЯМ
І ОХОРОНОЮ ЗЕМЕЛЬ
Л И С Т
16.06.2006 N 6-8-959/494 N 495 |
Щодо надання роз'яснення
До Держземінспекції надійшли звернення Управління з контролю за використанням та охороною земель у Львівській області та Управління з контролю за. використанням та охороною земель у Полтавській області щодо надання роз'яснення стосовно повноважень державних інспекторів з контролю за використанням та охороною земель під час організації і здійснення державного контролю за проведенням державної землевпорядної експертизи містобудівної та землевпорядної документації. За результатами розгляду повідомляємо наступне.
Відповідно до Положення про Державну інспекцію з контролю за використанням та охороною земель, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2002
N 1958, і Типового положення про Управління з контролю за використанням та охороною земель у АР Крим, областях, містах Київ та Севастополь, затвердженого наказом Держкомзему України від 25.09.2005 N 285, Держземінспекція та її територіальні органи організовують і здійснюють державний контроль, зокрема, за проведенням державної землевпорядної експертизи містобудівної, землевпорядної документації.
Однак, Держземінспекція та її територіальні органи не мають права здійснювати державний контроль за проведенням державної землевпорядної експертизи містобудівної і землевпорядної документації (незважаючи на наявність таких повноважень у Положеннях про них) з наступних підстав:
2) процедура здійснення такого контролю не виписана у нормативно-правових актах (відсутній механізм здійснення контролю);
3) особа, яка здійснює контроль за проведенням державної землевпорядної експертизи містобудівної і землевпорядної документації, повинна мати рівень знань аналізу експертної інформації не нижчий ніж у особи, яка безпосередньо здійснює експертизу землевпорядної документації. Тому кожен державний інспектор, який би здійснював контроль у зазначеній сфері, повинен мати відповідну спеціальність, кваліфікацію і професійні знання, володіти навичками аналізу експертної інформації, а також мати практичний досвід у відповідній сфері не менше трьох років. Саме такі вимоги до експерта зазначені у статті
23 Закону України
"Про державну експертизу землевпорядної документації";
4) державний інспектор з контролю за використанням та охороною земель не має права вживати будь-яких заходів впливу реагування на порушення з боку органів (посадових осіб), які здійснюють експертизу (у нього немає відповідних повноважень). Тобто механізм усунення порушення при здійсненні експертизи чи за результатами її здійснення відсутній;
5) відповідно до статті
37 Закону України
"Про державну експертизу землевпорядної документації" висновок експертизи може бути спростовано центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів (Держкомземом України), а відмова у спростуванні - оскаржена в суді. Суб'єктом спростування або оскарження висновку експертизи можуть бути замовники або розробники вказаної документації. Держземінспекція та її територіальні органи не мають відповідних повноважень.
................Перейти до повного тексту