- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ПРОМИСЛОВОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про затвердження Положення про функціональну підсистему запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру
На виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 03.08.98 р.
N 1198 "Про єдину державну систему запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру", з метою організації роботи, пов'язаної із запобіганням надзвичайним ситуаціям на підприємствах, що належать до сфери управління Міністерства промислової політики, та захисту життя і здоров'я громадян, працюючих на підприємствах,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про функціональну підсистему запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру Міністерства промислової політики (далі - Положення), що додається.
2. Начальнику Управління контролю виконання актів і доручень Президента, Верховної Ради, Кабінету Міністрів України довести даний наказ до структурних підрозділів Міністерства.
3. Начальнику Управління організаційного та інформаційно-аналітичного забезпечення роботи Міністра розмістити даний наказ на сайті Міністерства http://www.industry.gov.ua у рубриці "Діяльність Міністерства" у підрубриці "Цивільна оборона".
4. Керівникам структурних підрозділів Міністерства довести даний наказ до підпорядкованих підприємств.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра.
Міністр промислової політики ПОГОДЖЕНО: Міністр України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи | В.М.Шандра В.І.Балога |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Мінпромполітики
05.06.2006 N 208
ПОЛОЖЕННЯ
про функціональну підсистему запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру Міністерства промислової політики
1. Загальні положення
1.1. Положення про функціональну підсистему запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру Міністерства промислової політики (далі - Положення) визначає принципи створення функціональної підсистеми запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру Міністерства промислової політики (далі - функціональна підсистема), основні завдання, склад сил і засобів, порядок виконання завдань і взаємодії структурних підрозділів, а також регулює основні питання функціонування підсистеми.
1.2. У цьому Положенні наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
функціональна підсистема - складова частина єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру (далі - єдина державна система), яка включає підприємства, установи та організації, що належать до сфери управління Міністерства (далі - підприємства), з відповідними силами і засобами, які здійснюють нагляд за забезпеченням техногенної та природної безпеки, організовують проведення роботи із запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру з метою захисту населення і довкілля, зменшення матеріальних втрат у разі виникнення надзвичайної ситуації;
сили і засоби функціональної підсистеми - спеціальні підрозділи підприємств з їх оснащенням, невоєнізовані формування підприємств;
орган управління функціональною підсистемою - комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Міністерства промислової політики (далі - комісія);
надзвичайна ситуація - порушення нормальних умов життя і діяльності людей на об'єкті або території, спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом та/або іншими чинниками, що призвело (може призвести) до загибелі людей або значних матеріальних втрат;
реагування на надзвичайні ситуації - скоординовані дії підприємств щодо реалізації планів дій (аварійних планів), уточнених в умовах конкретного виду та рівня надзвичайної ситуації з метою надання невідкладної допомоги потерпілим, усунення загрози життю та здоров'ю людей;
запобігання виникненню надзвичайних ситуацій - підготовка та реалізація комплексу правових, соціально-економічних, політичних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних та інших заходів, спрямованих на забезпечення техногенної та природної безпеки, проведення оцінки рівнів ризику, завчасне реагування на загрозу виникнення надзвичайної ситуації на основі даних моніторингу, експертизи, досліджень та прогнозів щодо можливого перебігу подій з метою недопущення їх переростання у надзвичайну ситуацію або пом'якшення її можливих наслідків.
1.3. Основною метою створення функціональної підсистеми є забезпечення реалізації державної політики із запобігання надзвичайним ситуаціям та захисту населення і територій від їх наслідків.
2. Завдання функціональної підсистеми
2.1. Участь у розробленні загальнодержавних нормативно-правових актів, а також норм, правил та стандартів з питань запобігання надзвичайним ситуаціям та забезпечення захисту населення і територій від їх наслідків.
2.2. Розроблення методичних рекомендацій з питань запобігання надзвичайним ситуаціям та забезпечення захисту населення і територій від їх наслідків.
2.3. Забезпечення готовності підприємств до дій, спрямованих на запобігання надзвичайній ситуації.
2.4. Розроблення та забезпечення реалізації в межах своєї компетенції заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій.
2.5. Навчання робітників і населення щодо поведінки та дій у разі виникнення надзвичайної ситуації.
2.6. Аналіз ризиків виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, їх мінімізація та реагування у разі перевищення порогових значень.
2.7. Виконання цільових і науково-технічних програм, спрямованих на запобігання надзвичайним ситуаціям, забезпечення сталого функціонування підприємств.
2.8. Збирання і аналітичне опрацювання інформації про надзвичайні ситуації.
2.9. Прогнозування і оцінка соціально-економічних наслідків надзвичайної ситуації, визначення на основі прогнозу потреби в силах, засобах, матеріальних та фінансових ресурсах.
2.10. Створення, раціональне збереження і використання резерву матеріальних ресурсів, необхідних для запобігання і реагування на надзвичайні ситуації.
2.11. Організація проведення у межах компетенції державної експертизи, забезпечення нагляду за дотриманням вимог щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій.
2.12. Оповіщення населення про загрозу та виникнення надзвичайної ситуації, своєчасне та достовірне його інформування про фактичну обстановку і вжиті заходи.
2.13. Захист робітників і населення у разі виникнення надзвичайної ситуації.
2.14. Проведення рятувальних та інших невідкладних робіт щодо ліквідації надзвичайної ситуації, організація життєзабезпечення постраждалого населення.
2.15. Пом'якшення можливих наслідків надзвичайної ситуації у разі їх виникнення.
2.16. Здійснення заходів щодо соціального захисту постраждалого населення, проведення гуманітарних акцій.
2.17. Реалізація визначених законодавством прав у сфері захисту населення від наслідків надзвичайної ситуації, в тому числі осіб (чи їх сімей), що брали безпосередню участь у ліквідації цих ситуацій.
3. Органи управління функціональною підсистемою
................Перейти до повного тексту