- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ У СПРАВАХ СІМ'Ї ТА МОЛОДІ
УКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ЦЕНТР СОЦІАЛЬНИХ СЛУЖБ ДЛЯ МОЛОДІ
Н А К А З
N 137 від 10.09.99
м.Київ
Про організацію загального діловодства в центрах ССМ
З метою впорядкування роботи з документами з моменту їх створення або надходження до формування у справи для збереження
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Примірну інструкцію з загального діловодства Республіканського (Автономна Республіка Крим), обласних, районних, міських, районних у містах центрів соціальних служб для молоді (додаток).
2. Директорам ЦССМ:
- розробити на основі Примірної інструкції і затвердити не пізніше як у місячний термін інструкцію з загального діловодства у власних центрах;
- забезпечити неухильне додержання інструкції з загального діловодства, здійснювати систематичні перевірки стану діловодства в підвідомчих центрах ССМ.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника директора Павленка А.М.
Директор С.В.Толстоухова
Додаток
до наказу Українського державного
центру, соціальних служб для
молоді
від 10 вересня 1999 р. N 137
Примірна інструкція з загального діловодства Республіканського (Автономна Республіка Крим), обласних, районних, міських, районних у містах центрів соціальних служб для молоді
1. Загальні положення
1.1. Примірна інструкція з загального діловодства встановлює загальні правила документування діяльності Республіканського (Автономна Республіка Крим), обласних, районних, міських, районних у містах центрів соціальних служб для молоді (надалі - Установа) та регламентує порядок діловодства з моменту надходження або створення документів до формування їх у справи та збереження документів.
1.2. Примірна інструкція визначає порядок ведення загального діловодства, її положення поширюються на всю службову документацію, що не має таємного характеру. Порядок ведення таємного діловодства і документів з грифом "Для службового користування" визначається спеціальними інструкціями.
1.3. Викладені в Примірній інструкції правила і рекомендації щодо порядку здійснення діловодних процесів базуються на законах України, що встановлюють порядок організації діяльності державного апарату та відповідають Примірній інструкції з діловодства у міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.97
N 1153.
1.4. Діловодна служба надає структурним підрозділам Установи організаційно-методичну допомогу у вдосконаленні та організації діловодства, розробляє обов'язкові для виконання нормативно-правові акти з питань організації документів у діловодстві, має право перевіряти ведення діловодства і вимагати від керівників усунення виявлених внаслідок перевірок недоліків.
1.5. Залежно від обсягу документообігу, технічного оснащення Установи, територіального розташування та кількості структурних підрозділів в Установах може застосовується повна або часткова централізація діловодства.
1.6. Відповідальність за організацію діловодства в Установі несе керівник Установи. Ведення діловодства відповідно до вимог державних стандартів, цієї Інструкції та інструкцій з діловодства Установи покладається на діловодну службу.
В установах, їх структурних підрозділах, у яких за штатним розписом не передбачено посади працівника з діловодства, ця робота покладається на спеціально виділену для цього особу.
1.7. Загальне керівництво роботою діловодних служб та контроль за організацією та станом діловодства в Установі здійснює керівник Установи.
1.8. Керівник Установи в межах наданих йому прав зобов'язаний:
- вживати необхідних заходів до скорочення службового листування;
- не допускати вимагання від установ нижчого рівня різних відомостей, звітів, зведень та інших не передбачених нормативно-правовими актами документів, яке не викликане необхідністю;
- забезпечувати регулярну перевірку стану діловодства в апараті Установи та підвідомчих установах;
- всебічно сприяти раціоналізації, механізації та автоматизації діловодних процесів, вживати необхідних заходів до оснащення діловодної служби сучасним обладнанням та автоматизованими робочими місцями і локальними обчислювальними мережами на базі ПК;
- забезпечувати організацію навчання працівників діловодної служби Установи та її структурних підрозділів для підвищення кваліфікації;
- здійснювати контроль за обов'язковим додержанням в апараті Установи та підвідомчих установах вимог щодо складання, оформлення документів і організації діловодних процесів, передбачених державними стандартами на організаційно-розпорядчу документацію та цією Примірною інструкцією.
1.9. У разі звільнення працівника, а також у разі його відпустки, відрядження чи тривалої відсутності з інших причин усі неоформлені службові документи за вказівкою директора Установи передаються особі, що його заміщає, з відміткою в реєстраційно-контрольних довідниках.
1.10. Діловодство, документація і листування ведеться державною мовою.
2. Документування управлінської діяльності установ
2.1. Документування управлінської діяльності полягає у фіксації за встановленими правилами на паперових або магнітних носіях управлінських дій, тобто у створенні документів.
Підставою для створення документів в Установі є необхідність засвідчення наявності та змісту управлінських дій, передавання, зберігання і використання інформації протягом певного часу або постійно.
2.2. В Установі визначається конкретний комплекс документів, передбачений номенклатурою справ та необхідний і достатній для документування їх діяльності.
2.3. Управлінська діяльність Установи здійснюється шляхом видання розпорядчих документів.
Видання розпорядчих документів Установи визначається актами законодавства, положенням про неї.
З питань, що становлять взаємний інтерес і належать до компетенції різних установ, можуть прийматися спільні розпорядчі документи.
2.4. Підставами для прийняття розпорядчих документів в Установі є:
-
Конституція і закони України, постанови Верховної Ради України, укази і розпорядження Президента України, декрети, постанови і розпорядження Кабінету Міністрів України;
- провадження виконавчої і розпорядчої діяльності з метою виконання Установою покладених на неї завдань і функцій;
- потреба у правовому регулюванні діяльності.
2.5. Розпорядчі документи, що надходять до Установи від органів вищого рівня, доводяться до установ нижчого рівня. Установа має право розсилати ксерокопії документів органів вищого рівня до установ нижчого рівня разом із супровідним листом.
2.6. Документи, що видаються на підставі розпорядчих документів органів вищого рівня, повинні мати посилання на них із зазначенням найменування цих документів, дат, номерів і заголовків.
2.7. Хід обговорення питань і рішення, що приймаються в колегіальних органах, на зборах, засіданнях, нарадах, фіксуються в протоколах. Протоколи оформляються на підставі записів і стенограм, зроблених у ході засідань.
У разі коли засідання стенографується, зміст виступів до протоколу не заноситься. Розшифрована та оформлена належним чином стенограма додається до протоколу.
Якщо хід засідання фіксується на магнітній плівці шляхом запису на магнітофоні чи диктофоні, після засідання записані на ній тексти виступів передруковуються і заносяться до протоколу.
2.8. Рішення колегіальних органів доводяться до виконавців і організацій, що належать до сфери управління Установи, шляхом надсилання їм рішень.
Рішення колегіальних органів Установи впроваджуються в життя наказами Установи (директора Установи).
2.9. Установа під час здійснення оперативних зв'язків з іншими установами та організаціями, окремими громадянами може надсилати листи.
Як правило, листи складаються у разі, коли неможливо або важко здійснити бездокументний обмін інформацією, дати усні роз'яснення, вказівки (особисті або по телефону), провести інструктування тощо.
Усі листи, за винятком супроводжуючих, готують відповідні структурні підрозділи.
Супроводжуючі листи оформляє діловодна служба.
2.10. Якщо службовий документ потребує негайного виконання, передача тексту документа може здійснюватися по телефону, телеграфу, телефаксу або електронною поштою.
3. Приймання, розгляд і реєстрація документів
3.1. Приймання документів
3.1.1. Всі документи, що надходять до Установи, у тому числі створені за допомогою ПК, приймаються централізовано в діловодну службу (діловоду).
У разі надходження документів у неробочий час вони приймаються черговим працівником.
3.1.2. У діловодній службі (діловода) розкриваються всі конверти, за винятком тих, що мають напис "особисто".
У разі пошкодження конверта робиться відмітка у поштовому реєстрі.
Конверти зберігаються і додаються до документів у разі, коли лише за конвертом можна встановити адресу відправника, час відправлення та одержання документа або коли у конверті відсутні окремі документи чи встановлено невідповідність номерів документів номерам на конверті.
3.1.3. Неправильно оформлені (непідписані, незасвідчені), пошкоджені або надіслані не за адресою документи повертаються відправнику або пересилаються адресатові.
3.2. Попередній розгляд документів
3.2.1. Всі документи, що надійшли до Установи, підлягають обов'язковому попередньому розгляду.
Попередній розгляд документів здійснюється керівником діловодної служби (діловодом) Установи.
3.2.2. Метою попереднього розгляду документів є розподілення їх на ті, що потребують обов'язкового розгляду керівництвом Установи або виконавцями відповідно до функціональних обов'язків, визначення необхідності реєстрації документів, а також встановлення термінів виконання документів, які передаються структурним підрозділам чи безпосереднім виконавцям.
3.2.3. Попередній розгляд документів повинен здійснюватись у день одержання або в перший робочий день у разі надходження їх у неробочий час. Доручення органів вищого рівня, телеграми, телефонограми розглядаються негайно.
3.2.4. Під час попереднього розгляду документів слід керуватися
Положенням про Установу та її структурні підрозділи, посадовими інструкціями, класифікаторами ділянок та питань діяльності Установи, номенклатурами справ, схемами проходження документів.
3.2.5. Керівництву Установи у першу чергу передаються закони України, акти та кореспонденція Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України, Державного комітету України у справах сім'ї та молоді, УДЦССМ, органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також найважливіші документи, які містять інформацію з принципових питань діяльності Установи і потребують вирішення керівництвом. Інші документи передаються керівникам структурних підрозділів.
3.3. Реєстрація документів
3.3.1. Реєстрація документа - це фіксування факту створення або надходження документа шляхом проставлення на ньому умовного позначення - реєстраційного індексу з подальшим записом у реєстраційних формах необхідних відомостей про документ.
Реєстрація документів провадиться з метою забезпечення їх обліку, контролю за виконанням і оперативним використанням наявної в документах інформації.
3.3.2. Реєстрація документів здійснюється централізовано в діловодній службі (діловодом) Установи.
3.3.3. Реєстрації підлягають документи, що потребують обліку, виконання і використання з довідковою метою (розпорядчі, планові, звітні, обліково-статистичні, бухгалтерські, фінансові тощо), як ті, що створюються і використовуються в Установі, так і ті, що надходять від інших установ і громадян.
Реєстрації підлягають як традиційні машинописні (рукописні) документи, так і створені за допомогою ПК.
Перелік документів, що не підлягають реєстрації, наведено у додатку 1.
3.3.4. Основним принципом реєстрації документів є однократність. Кожний документ реєструється в даній Установі лише один раз: вхідні - у день надходження або не пізніше наступного дня, якщо документ надійшов у неробочий час, створювані - у день підписання або затвердження. У разі передачі зареєстрованого документа з одного структурного підрозділу в інший він повторно не реєструється.
3.3.5. Документи реєструються в межах груп залежно від назви акту, автора і змісту. Окремо реєструються закони України, акти та кореспонденція Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України, Державного комітету України у справах сім'ї та молоді, УДЦССМ, накази Установи з основної діяльності; про прийняття, переведення, звільнення, заохочення, сумісництво працівників; про надання відпусток; про накладення стягнення на працівника, відрядження працівників, з адміністративно-господарських питань; розпорядження, акти ревізій фінансово-господарської діяльності, бухгалтерські документи, заявки на матеріально-технічне постачання тощо.
3.3.6. Під час реєстрації документа надається умовне позначення - реєстраційний індекс, який складається з порядкового номера в межах групи документів, що реєструються, і доповнюється індексами за номенклатурою справ, питаннями діяльності, кореспондентами тощо.
3.3.7. В Установі застосовується журнальна форма реєстрації документів (додатки 2, 3).
4. Складання та оформлення службових документів
4.1. Складання документів
4.1.1. Для складання службових документів в Установі повинен використовуватися папір форматів А3 (297 х 420 мм), А4 (210 х 297 мм) та А5 (148 х 210 мм).
Складання документів на папері довільного формату не дозволяється.
4.1.2. Як правило, всі службові документи повинні оформлятися на бланках Установи. Бланки виготовляються згідно з вимогами державних стандартів та цієї Примірної інструкції з обов'язковим додержанням таких правил:
- встановлюється два види бланків: бланк для листів формату А4, А5 та бланк для інших видів організаційно-розпорядчих документів (додатки 4, 5, 6);
- бланки кожного виду повинні виготовлятися на основі кутового або поздовжнього розміщення реквізитів. Реквізити заголовка розміщуються центрованим (початок і кінець кожного рядка реквізиту однаково віддалені від меж площі) або прапоровим (кожний рядок реквізиту починається від лівої межі площі) способом;
- бланки повинні виготовлятися друкарським способом на білому папері або папері світлих тонів фарбами яскравого кольору;
- бланки документів повинні мати такі поля: ліве - 20 міліметрів; верхнє - не менш як 10 міліметрів; праве і нижнє - не менш як 8 міліметрів.
Деякі внутрішні документи (заяви працівників, окремі службові довідки тощо) та документи, створювані від імені кількох або більше організацій, оформляються не на бланках.
4.1.3. З метою прискорення виконання документів та правильного формування справ у діловодстві кожний документ повинен містити одне питання.
Винятком є складання протоколів, розпоряджень, наказів, планів, звітів та узагальнюючих документів.
4.1.4. Текст документа повинен містити певну аргументовану інформацію, викладену стисло, грамотно, зрозуміло та об'єктивно, без повторень та вживання слів і зворотів, які не несуть змістового навантаження.
Зміст документа має бути пов'язаний із змістом раніше виданих з даного питання документів.
4.1.5. Текст документа оформляється у вигляді суцільного складного тексту, анкети, таблиці або поєднання цих форм.
Суцільний складний текст документа містить граматично і логічно узгоджену інформацію про управлінські дії та використовується під час складання правил, положень, листів, розпорядчих документів.
Як правило, тексти розпорядчих документів і листів складаються з двох частин. У першій - зазначається підстава або обгрунтування для складання документа, в другій - висновки, пропозиції, рішення, розпорядження або прохання.
В окремих випадках текст документа може містити лише одну резолютивну частину, наприклад: наказ - розпорядчу частину без констатуючої, лист - прохання без пояснення.
Посади в розпорядчих документах повинні мати повну назву або загальноприйняте скорочення назви. Якщо керівнику дається пряме доручення, то його прізвище пишеться разом з ініціалами. У випадках, коли прізвище подається в дужках, ініціали відсутні.
Наприклад:
"Головному бухгалтеру Івановій М.І. надається..."
"Бухгалтерії (Іванова) надати..."
Форма анкети використовується у разі викладення цифрової або словесної інформації про один об'єкт за певним обсягом ознак. Анкетні тексти використовуються в організаційно-розпорядчих документах, документах з матеріально-технічного постачання і збуту, фінансових документах тощо.
Форма таблиці використовується у разі викладення цифрової або словесної інформації про кілька об'єктів за рядом ознак. Табличні тексти використовуються в планових, звітно-статистичних, фінансових, бухгалтерських, організаційно-розпорядчих та інших документах.
У таблицях і анкетах, призначених для оброблення ПК, об'єкти, ознаки та їх показники у разі потреби кодуються.
4.1.6 Відповідальність за зміст, правильну підготовку та оформлення службових документів покладається на керівників структурних підрозділів Установи.
Відповідальність за зміст документа, який візується кількома особами, несуть однаковою мірою всі ці особи.
4.2. Оформлення документів
4.2.1. Службовий документ, що складається в Установі, повинен мати обов'язкові реквізити і стабільний порядок їх розміщення (додаток 7, 8): найменування Установи - автора документа, код Установи, код форми документа, назва виду документа (не зазначається на листах), дата, індекс, заголовок до тексту, текст, підпис, візи, позначка про виконання документа і направлення його до справи.
Під час підготовки та оформлення документа склад обов'язкових реквізитів може бути доповнений іншими реквізитами, якщо цього вимагає призначення документа або його обробка.
Нормативно-правові акти, які відповідно до Указу Президента України від 3 жовтня 1992 р.
N 493 "Про державну реєстрацію нормативних актів міністерств та інших органів державної виконавчої влади" заносяться до державного реєстру, повинні мати у верхньому правому кутку після номера акта чи грифа затвердження вільне місце (6 х 10) для запису про державну реєстрацію.
4.2.2. Найменування Установи повинно відповідати найменуванню, зазначеному у положенні про неї. Скорочене найменування вживається тільки у разі, коли воно офіційно зафіксовано у
Положенні про Установу. На бланку скорочене найменування розміщується слідом за повним.
4.2.3. Назва виду документа (наказ, розпорядження, рішення тощо) зазначається на бланку друкарським або машинописним способом і повинна відповідати компетенції Установи, змісту управлінської діяльності.
4.2.4. Заголовок до тексту документа повинен містити короткий виклад змісту документа. Він має бути максимально коротким і ємним, точно передавати зміст тексту.
Заголовок повинен граматично узгоджуватися з назвою документа, формуватися за допомогою віддієслівного іменника і відповідати на питання "про що?", "чого?". Наприклад: розпорядження (про що?) про створення Установи; протокол (чого?) засідання експертної комісії.
Якщо у документі йдеться про кілька питань, заголовок може бути узагальненим.
Заголовки до текстів машинограм формулюються за тими ж правилами.
У разі складання документа на основі уніфікованої форми постійна частина заголовка, що входить у назву форми, доповнюється змінною інформацією, яка конкретизує його зміст.
Текст документа, надрукований на папері формату А5, дозволяється подавати без заголовка.
Заголовки не складаються до текстів телефонограм, телеграм та повідомлень.
4.3. Датування документів
4.3.1. Всі службові документи підлягають датуванню. Датою документа є дата його підписання: для документа, що приймається колегіальним органом, - дата його прийняття; для документа, що затверджується, - дата затвердження.
4.3.2. Дати підписання і затвердження документа, а також ті, що є в тексті, повинні оформлятися цифровим способом. Елементи дати наводяться трьома парами арабських цифр в один рядок у послідовності: число, місяць, рік. Наприклад: 13 січня 1997 року слід писати: 13.01.97.
Якщо порядковий номер місяця або числа складається з однієї цифри, то перед нею проставляється 0. Наприклад: 3 квітня 1997 року слід писати: 03.04.97. У текстах нормативно-правових актів і документів, що містять відомості фінансового характеру, застосовується словесно-цифровий спосіб оформлення дат: 30 травня 1997 року.
4.3.3. Дата на документі проставляється особою, яка його підписує або затверджує, в момент підписання або затвердження.
4.3.4. Обов'язковому датуванню і підписанню підлягають усі службові відмітки на документах, пов'язані з їх проходженням та виконанням (резолюції, погодження, візи, відмітки про виконання документа і направлення його до справи).
4.3.5. Дата підписання проставляється в лівій верхній частині документа разом з індексом на спеціально відведеному для цього місці на бланку. Якщо документ складено не на бланку, його дата проставляється нижче підпису ліворуч. Дата затвердження документа зазначається у відповідній графі.
4.4. Індексація документів
4.4.1. Всі документи індексуються. Індексація документів полягає у присвоєнні їм умовних позначень - індексів, які надаються документам під час реєстрації і вказують на місце складання, виконання та зберігання документів.
4.4.2. Індекси вхідних і створюваних Установою документів складаються з порядкових номерів у межах групи документів, що реєструються, які відповідно до завдань пошуку можуть доповнюватись індексами за номенклатурою справ, питань діяльності, кореспондентів, виконавців тощо.
4.4.3. Складові частини індексу розміщуються у такому порядку: порядковий реєстраційний номер у межах групи документів, що реєструються, індекси за номенклатурою справ, питань діяльності, кореспондентів, виконавців тощо.
Індекс спільного нормативно-правового акта повинен складатися з індексів установ, що видали його, які проставляються через дріб.
Складові частини індексу відокремлюються одна від одної косою рискою, наприклад: 415/01-13/27 або 41/68/59.
4.5. Погодження документів
4.5.1. У разі потреби в оцінці доцільності документа, його обгрунтованості та встановленні відповідності законодавству здійснюється погодження проекту документа.
Погодження може здійснюватися як в Установі (із структурними підрозділами, посадовими особами, які відповідно до їх компетенції займаються питаннями, порушеними в проекті документа) - внутрішнє, так і за її межами - зовнішнє.
4.5.2. Внутрішнє погодження оформляється візуванням проекту документа посадовою особою. Віза включає: особистий підпис, ініціали і прізвище особи, яка візує документ, та дату візування. У разі потреби зазначається найменування посади цієї особи, наприклад:
Віза наказу: Інші візи:
ПОДАЄ: Керівник кадрової служби
(Підпис) (Ініціали, прізвище)
Дата
Начальник відділу
організаційної (підпис) (Ініціали,
роботи прізвище)
ПОГОДЖЕНО:
Перший заступник (підпис) (Ініціали,
директора прізвище)
Дата
Заступник
директора (підпис) (Ініціали,
з питань прізвище)
організаційної
роботи
Дата
Віза проставляється як на лицьовому, так і на зворотньому боці останнього аркуша проекту документа, якщо місця для цього на лицьовому боці останнього аркуша документа не вистачає.
Візи проставляються на примірниках документів, що залишаються в Установі.
4.5.3. Зауваження і пропозиції до проекту документа викладаються на окремому аркуші, про що на проекті робиться відповідна відмітка за такою формою:
Керівник кадрової служби
(Підпис) (Ініціали, прізвище)
Зауваження і пропозиції додаються
Дата
Зауваження обов'язково доповідаються особі, яка підписує документ.
4.5.4. Проекти нормативно-правових актів Установи перевіряються юристом Установи на відповідність їх законодавству і візуються ним на першому примірнику на зворотному боці останнього аркуша проекту акта.
4.5.5. Зовнішнє погодження проектів документів оформляється відповідним грифом. Гриф погодження ставиться нижче підпису на лицьовому боці останнього аркуша проекту документа і включає в себе слово "ПОГОДЖЕНО", найменування посади особи, з якою погоджується проект документа (включаючи найменування Установи), особистий підпис, ініціали, прізвище та дату погодження, наприклад:
ПОГОДЖЕНО
Заступник директора
Українського державного центру
соціальних служб для молоді
(Підпис) (Ініціали, прізвище)
Дата
4.5.6. Якщо зовнішнє погодження проекту документа здійснюється з колегіальним органом, то гриф погодження оформляється таким чином:
ПОГОДЖЕНО
Протокол засідання ради директорів
Дата, N
4.5.7. У разі коли зміст документа стосується більше ніж трьох Установ, складається "Аркуш погодження", про що робиться відмітка у самому документі на місці грифу погодження, наприклад: Аркуш погодження додається. Аркуш погодження оформляється за такою формою:
АРКУШ ПОГОДЖЕННЯ
Назва документа
Найменування посади Найменування посади
(Підпис) (Ініціали, прізвище) (Підпис) (Ініціали, прізвище)
Дата Дата
4.6. Засвідчення документів
4.6.1. Засвідчення документів здійснюється шляхом їх підписання, затвердження та проставлення печатки.
4.6.2. Документи, що надсилаються організаціям галузі (центрам ССМ), підписуються керівником, його заступником, а також керівниками структурних підрозділів Установи відповідно до їх компетенції.
4.6.3. Підпис складається з найменування посади особи, яка підписує документ (повне - якщо документ надрукований не на бланку, скорочене - на документі, надрукованому на бланку) особистого підпису, ініціалів і прізвища. Наприклад:
Директор Українського
державного центру
соціальних служб для (Підпис) (Ініціали,
молоді прізвище)
Директор (Підпис) (Ініціали,
прізвище)
4.6.4. У разі надсилання документа одночасно кільком установам вищого рівня директор підписує всі примірники.
4.6.5. У разі надсилання документа одночасно кільком центрам ССМ, підписується тільки оригінал, який залишається у справі Установи, а на місця розсилаються засвідчені канцелярією примірники або ксерокопії.
4.6.6. Документи підписуються, як правило, однією особою, а у разі, коли за зміст документа несуть відповідальність кілька осіб (акти, фінансові документи тощо), двома або більше особами. При цьому їх підписи розміщуються один під іншим у послідовності відповідно до посади. Наприклад:
Начальник (Підпис) (Ініціали,
відділу прізвище)
Головний (Підпис) (Ініціали,
бухгалтер прізвище)
4.6.7. У разі підписання документа кількома особами однакових посад, їх підписи розміщуються на одному рівні, наприклад:
Начальник відділу Начальник відділу
організаційної роботи реалізації соціальних програм
(Підпис) (Ініціали, прізвище) (Підпис) (Ініціали, прізвище)
4.6.8. Документи колегіальних органів підписуються головуючим на засіданні колегіального органу і секретарем, наприклад:
Голова комісії (Підпис) (Ініціали, прізвище)
Секретар комісії (Підпис) (Ініціали, прізвище)
4.6.9. Якщо посадова особа, підпис якої зазначений на проекті документа, відсутня, то документ підписує особа, яка виконує її обов'язки, або її заступник. При цьому обов'язково зазначається посада особи, яка підписала документ, і її прізвище (виправлення вносяться чорнилом або машинописним способом, наприклад: "в. о.", "заст.").
Не допускається підписання документа з прийменником "за" або з проставленням косої риски перед найменуванням посади.
4.6.10. Особливим способом засвідчення документа після його підписання є затвердження. Документ затверджується відповідними органами або посадовими особами, до компетенції яких належить вирішення питань, викладених у цих документах (додаток 9).
4.6.11. Затвердження документа здійснюється за допомогою грифа затвердження або виданням розпорядчого документа. Нормативно-правові акти (положення, інструкції, правила тощо) повинні затверджуватися відповідним розпорядчим документом Установи, що видала акт.
4.6.12. Якщо документ затверджується конкретною посадовою особою, то гриф затвердження складається з таких елементів: слово "ЗАТВЕРДЖУЮ", найменування посади, підпис, ініціали і прізвище особи, яка затвердила документ, дата затвердження, наприклад:
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор Українського державного
центру соціальних служб для молоді
_________________ (Ініціали, прізвище)
(Підпис)
01.08.99
4.6.13. Під час затвердження документа розпорядчим актом на документі зазначається гриф за такою формою:
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Українського державного центру
соціальних служб для молоді
від 01.08.99 N 86
4.6.14. Гриф затвердження розміщується у правому верхньому кутку першого аркуша документа.
4.6.15. На документах, що засвідчують права громадян і юридичних осіб, фіксують факт витрати грошових коштів і матеріальних цінностей, підпис відповідальної особи повинен завірятися печаткою Установи.
Печатка Установи ставиться також на положенні про Установу, договорах, посвідченнях, довіреностях.
Перелік інших документів, які необхідно скріплювати печаткою Установи, визначається Установою на підставі чинних нормативно-правових актів (додаток 10).
Печатку треба проставляти таким чином, щоб вона захоплювала останні кілька літер найменування посади особи, яка підписала документ.
4.7. Адресування документів
4.7.1. Документи адресуються Установі, її структурним підрозділам або конкретній посадовій особі. У разі адресування документа Установі або її структурному підрозділу без зазначення посадової особи їх найменування подаються у називному відмінку, наприклад:
Регіональне відділення Фонду державного
майна України по м.Києву
Головне управління охорони здоров'я
Московська районна державна
адміністрація
Якщо документ надсилається посадовій особі, найменування Установи зазначається і називному відмінку, а посада і прізвище адресата - у давальному, наприклад:
Державний комітет України у справах сім'ї та молоді
Управління у справах молоді
завідуючому відділом соціально-правової
роботи з молоддю
(Прізвище, ініціали)
У разі адресування документа керівнику Установи або його заступнику найменування Установи входить до складу найменування посади адресата, наприклад:
Голові Державного комітету України
у справах сім'ї та молоді
(Прізвище, ініціали)
У разі потреби в реквізиті "Адресат" можуть зазначатися почесне звання та вчений ступінь.
Якщо документ адресується багатьом однорідним організаціям, адресата необхідно зазначити узагальнено, наприклад:
Директорам Республіканського (АР Крим),
обласних, Київського та Севастопольського
міських центрів ССМ
Документ не повинен мати більше чотирьох адресатів. Слово "копія" перед зазначенням другого, третього, четвертого адресатів не ставиться. У разі надсилання документа більш як чотирьом адресатам складається список на розсилку і на кожному документі зазначається тільки один адресат.
4.7.2. До реквізиту "Адресат" може входити адреса. Порядок і форма запису відомостей при адресу Установи повинні відповідати правилам користування поштовим зв'язком.
Повна адреса зазначається у разі надсилання документа разовим кореспондентам, наприклад:
Редакція журналу "Архіви України"
252110, МСП, Київ-110,
вул. Солом'янська, 24
У разі надсилання документа громадянину спочатку зазначається поштова адреса, а потім прізвище та ініціали одержувача, наприклад:
252070, Київ-70,
Контрактова площа, 4, кв. 16
(Прізвище, ініціали)
4.7.3. У разі надсилання документа органам законодавчої і виконавчої влади та постійним кореспондентам їх поштова адреса на документах не зазначається. У цих випадках використовують конверти із завчасно надрукованими адресами.
4.8. Резолюція
4.8.1. Резолюція - це напис на документі, зроблений керівником Установи, що містить вказівки щодо виконання документа.
4.8.2. Резолюція складається з таких елементів: прізвище виконавця (виконавців), зміст доручення, термін виконання, особистий підпис керівника, дата. У разі коли доручення дано кільком посадовим особам, головним виконавцем є особа, зазначена у дорученні першою, якщо в документі не обумовлено інше. Для виконання доручення їй надається право скликати інших виконавців і координувати їх роботу.
4.8.3. На документах з термінами виконання, які не потребують додаткових вказівок, у резолюції зазначається: виконавець, підпис автора резолюції, дата.
4.8.4. Як правило, на документі повинно бути не більше однієї резолюції. Інші резолюції можливі тільки тоді, коли є необхідність деталізації порядку виконання документа.
Резолюція повинна проставлятися безпосередньо на документі, нижче реквізиту "Адресат" паралельно до основного тексту. Якщо місця для резолюції недостатньо, її можна проставляти на вільному від тексту місці у верхній частині лицьового боку першого аркуша документа, але не на полі документа, призначеному для підшивки. Написання резолюції на окремих аркушах або спеціальних бланках допускається у разі, коли документ підлягає поверненню або деталізується порядок виконання документа та уточнюються виконавці.
4.9. Відмітки про проходження та виконання документів
4.9.1. Під час проходження документа в Установі обов'язково робляться такі помітки:
- про надходження (реєстрацію) документа - на нижньому правому полі першого аркуша документа (скорочене найменування Установи, дата надходження документа, індекс документа);
- про взяття документа на контроль - на лівому полі першого аркуша документа (на рівні заголовка до тексту) пишеться слово "Контроль" або літера "К";
- про виконання документа і направлення його до справи - на нижньому лівому полі першого аркуша документа (коротка довідка про виконання, якщо немає документа про виконання, слово "До справи" і номер справи, в якій документ буде зберігатися, дата направлення документа до справи, найменування і підпис виконавця), наприклад:
До справи М С5/24
Питання вирішено позитивно
у телефонній розмові 05.03.97
(Посада, ініціали, прізвище)
Відмітка "До справи" свідчить про те, що робота над документом закінчена:
- про перенесення даних на машинний носій - на нижньому правому полі першого аркуша документа слова "Перенесено на машинний носій", дата перенесення, номер масиву, підпис особи, відповідальної за перенесення даних).
4.9.2. Кожний документ повинен мати відмітку про безпосереднього виконавця, що складається з його прізвища і номера службового телефону, які зазначаються на лицьовому або зворотному боці останнього аркуша документа, наприклад:
Петренко 277 12 64
У разі потреби під прізвищем виконавця документа і номером його телефону зазначається індекс друкарки (перші літери імені й прізвища, кількість надрукованих примірників і дата друкування), наприклад:
Кравченко 551 47 12
ЛГ 5.12.01.97.
4.10. Оформлення копій документів
4.10.1. Копія документа виготовляється і видається тільки з дозволу директора Установи або керівника відповідного структурного підрозділу. Установа може засвідчувати копії лише тих документів, що створюються в ній.
Під час вирішення питань про прийняття громадян на роботу, навчання, засвідчення їх трудових, житлових та інших прав, а також під час формування особових справ працівників Установа може виготовляти копії документів, виданих іншими Установами (копії дипломів, свідоцтв про одержання освіти тощо).
4.10.2. Копія документа виготовляється рукописним, машинописним способами або засобами оперативної поліграфії. Під час виготовлення копії рукописним і машинописним способами текст документа відтворюється повністю, включаючи елементи бланка і засвідчується підписом посадової особи, яка підтверджує відповідність копії оригіналу.
Відмітка "Копія" зазначається у верхній правій частині лицьового боку першого аркуша документа.
Напис про засвідчення документа складається із слова "Згідно", найменування посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища, дати засвідчення копії і проставляється нижче реквізиту "Підпис", наприклад:
Згідно
Керівник кадрової (Підпис) (Ініціали, прізвище)
служби
01.01.99
4.10.3. На копіях вихідних документів, що залишаються у справах, текст бланків не відтворюється, зазначається лише дата підписання документа та його реєстраційний індекс, посада особи, яка засвідчила копію, й підпис та дата засвідчення, наприклад:
Дата, індекс
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Начальник відділу (Підпис) (Ініціали, прізвище)
Згідно
Керівник кадрової (Підпис) (Ініціали, прізвище)
служби
01.01.99
На копіях вихідних документів мають бути візи посадових осіб, з якими вони погоджені, та візи виконавців: напис про засвідчення документа, завірений печаткою Установи або її структурного підрозділу (кадрова служба). Копія документа повинна мати всі виправлення, зроблені в оригіналі.
4.11. Оформлення додатків до документів
4.11.1. Додатки доповнюють, пояснюють окремі питання документа або документ в цілому. Про наявність додатків зазначається у тексті або після тексту документа перед підписом. Назва додатка у тексті документа повинна відповідати назві самого додатка.
4.11.2. Додатки до документів можуть бути трьох видів: додатки, що затверджуються або вводяться в дію розпорядчими документами (додатки до розпорядчих документів):
- додатки, що пояснюють або доповнюють зміст основного документа;
- додатки, що є самостійними документами і надсилаються із супровідним листом.
Додатки повинні оформлятися на стандартних аркушах і мати всі необхідні для конкретного виду документа реквізити.
У розпорядчому документі відомості про наявність додатків зазначаються у тексті, наприклад: "1. Створити комісію щодо службового розслідування у складі згідно з додатком 1".
Додатки до розпорядчого документа повинні мати відмітку з посиланням на цей розпорядчий документ, його дату і номер. Відмітка робиться на верхньому правому полі першого аркуша додатка, наприклад:
Додаток
до наказу Українського державного
центру соціальних служб для молоді
від 29.01.99 N 85
У разі наявності кількох додатків, на них зазначаються порядкові номери, наприклад: Додаток 1, Додаток 2 тощо. Знак "N" перед цифровим позначенням не ставиться.
Додатки до розпорядчих документів повинні підписуватись керівниками структурних підрозділів Установи на лицьовому боці останнього аркуша додатка. Відомості про наявність додатків до планів, звітів, протоколів, повідомлень, листів тощо оформляються у такому порядку:
- якщо документ має додатки, повна назва яких наводиться у тексті, то відмітка про наявність додатків оформляється за такою формою:
Додаток: на 5 арк. у 2 прим.;
- якщо документ має додатки, повна назва яких не наводиться у тексті, то їх необхідно перелічити після тексту із зазначенням кількості аркушів у кожному додатку та кількості їх примірників, наприклад:
Додатки: 1. Довідка про виконання плану основних заходів на II квартал 1997 р. на 5 арк. в 1 прим.
2. Графік проведення атестації працівників на 2 арк. в 1 прим.;
- якщо до документа додається інший документ, що має додатки, то відмітка про наявність додатка оформляється таким чином:
Додаток: Висновок санітарно-епідеміологічної комісії 25.01.97 N 4 і додаток до нього, всього на 21 арк. у 2 прим.;
- якщо додатки зброшуровані (книги, журнали), кількість аркушів не зазначається;
- при великій кількості додатків на них складається опис, а в самому документі після тексту зазначається:
Додаток: відповідно до опису на ___________ арк.;
- якщо додаток надсилається не за всіма зазначеними у документі адресами, ВІДМІТКУ про наявність документа оформляють за формою:
Додаток: на 5 арк. у 2 прим. на першу адресу.
4.12. Вимоги до документів, що виготовляються машинописними засобами
4.12.1. Текст документів, надрукованих на папері форматом А4, друкують через півтора міжрядкових інтервали, а форматом А5 - через один міжрядковий інтервал.
Тексти документів, що готуються до видання, друкуються через два міжрядкових інтервали.
4.12.2. Реквізити (крім тексту), які складаються з кількох рядків, друкуються через один міжрядковий інтервал. Складові частини реквізитів "адресат", "Гриф затвердження", "Відмітка про наявність додатка", "Гриф погодження" відокремлюються один від одного 1,5 - 2 міжрядковими інтервалами, наприклад:
ПОГОДЖЕНО ПОГОДЖЕНО
(1,5) Заступник голови
Заступник голови міської державної
(1) адміністрації
міської державної адміністрації ___________________ О.І.
(2) Петренко
(Підпис) (Ініціали, прізвище) Дата
(1,5)
Дата
4.12.3. Реквізити документа відокремлюються один від одного 2 - 3 міжрядковими інтервалами.
4.12.4. Назву виду документа друкують великими літерами.
4.12.5. Розшифровку підпису в реквізиті "Підпис" друкують на рівні останнього рядка найменування посади без пропуску між ініціалами і прізвищем.
4.12.6. Максимальна довжина рядка багаторядкових реквізитів - 28 знаків.
Якщо заголовок до тексту перевищує 150 знаків (5 рядків), його дозволяється продовжувати до межі правого поля. Крапка в кінці заголовка не ставиться.
4.12.7. Під час друкування документів використовують вісім стандартних положень табулятора:
0 - від межі лівого поля - для реквізитів "Заголовок до тексту", "Текст" (без абзаців), "Відмітка про наявність додатка", "Прізвище виконавця і номер його телефону", "Відмітка про виконання документа і направлення його до справи", найменування посади у реквізитах "Підпис" та "Гриф погодження", засвідчувального напису "Згідно", а також слів "СЛУХАЛИ", "ВИСТУПИЛИ", "ВИРІШИЛИ", "ПОСТАНОВИЛИ", "НАКАЗУЮ", "ПРОПОНУЮ";
1 - після 5 друкарських знаків - для початку абзаців у тексті;
2 - після 16 друкарських знаків - для складання таблиць і трафаретних текстів;
3 - після 24 друкарських знаків - для складання таблиць і трафаретних текстів;
4 - після 32 друкарських знаків - для реквізиту "Адресат";
5 - після 40 друкарських знаків - для реквізитів "Гриф затвердження" та "Гриф обмеження доступу до документа";
6 - після 48 друкарських знаків - для розшифровки підпису в реквізиті "Підпис";
7 - після 56 друкарських знаків - для складання таблиць і трафаретних текстів, а також для кодів за Українським класифікатором підприємств і організацій (УКПО) і Українським класифікатором управлінської документації (УКУД).
4.12.8. У разі наявності кількох грифів затвердження і погодження їх розміщують на одному рівні вертикальними рядками, починаючи від положень табулятора 0 і 5.
4.12.9. Якщо у тексті документа йдеться про додатки або виділене в самостійний абзац посилання на документ, що став підставою для його видання, слова "Додаток" і "Підстава" друкуються від положення табулятора 0, а текст до них - через один міжрядковий інтервал.
4.12.10. Під час оформлення документів на кількох і більше сторінках друга та наступні сторінки повинні бути пронумеровані.
Номери сторінок повинні проставлятись посередині верхнього поля аркуша арабськими цифрами без слова "сторінка" та розділових знаків.
4.13. Розмноження документів
4.13.1. Розмноження документів повинно здійснюватися за такими правилами:
- для виконання розмножувальних робіт виконавець заповнює замовлення, яке підписує керівник Установи або структурного підрозділу (додаток 11);
- документи на розмноження передаються у копіювально-розмножувальне бюро або в структурний підрозділ, який відповідає за проведення копіювальних робіт, разом із замовленням. При цьому замовленню надається номер, зазначається дата його передачі, встановлюється термін виконання замовлення;
- замовлення реєструється у спеціальному журналі обліку копіювально-розмножувальної роботи (додаток 11). Під час одержання розмноженого документа особа, яка його одержує розписується на замовленні із зазначенням дати одержання;
- оригінали документів після виготовлення з них копії повертаються за належністю.
4.13.2. Розмноження документів служби діловодства (діловода) для видачі структурним підрозділам може здійснюватись безпосередньо діловодною службою (діловодом) за допомогою засобів оргтехніки, існуючих в цій службі.
4.14. Підготовка та оформлення документів до засідань колегіальних органів
4.14.1. Засідання колегіальних органів провадяться відповідно до затверджених планів їх роботи та в міру потреби.
У плані роботи колегіального органу зазначається зміст питань, дата розгляду, прізвище доповідача та найменування структурного підрозділу, який готує документи для розгляду колегіальним органом, термін подання документів.
Керівники структурних підрозділів на підставі Положення про колегіальний орган подають для включення до плану його роботи перелік питань, які вони вважають за необхідне розглянути на його засіданні. До переліку додається довідка про мотиви внесення питання на розгляд колегіального органу.
4.14.2. Документи з питань, що вносяться на розгляд колегіального органу, повинні подаватися не пізніше ніж за 5 днів до засідання. Ці документи включають:
- доповідну записку (адресовану колегіальному органу), в якій грунтовно викладені питання з висновками і пропозиціями;
- проект рішення колегіального органу, а у разі потреби і проект наказу;
- довідку про погодження проекту із заінтересованими структурними підрозділами та іншими Установами;
- список осіб, які запрошуються на засідання колегіального органу.
4.14.3. Про кожне засідання колегіального органу складається протокол, який оформляється відповідно до правил.
Документи, підготовлені на розгляд колегіального органу, а також один примірник їх копій зберігаються у секретаря колегіального органу з кожного засідання окремо.
4.14.4. У разі проведення закритого засідання колегіального органу (закритого обговорення окремих питань) підготовка документів здійснюється з дотриманням встановлених правил роботи з документами обмеженого доступу.
4.14.5. Відповідальність за своєчасну та якісну підготовку документів до засідань колегіального органу покладається на керівників відповідних структурних підрозділів Установи.
4.14.6. Секретар колегіального органу або інша визначена особа контролює своєчасність подання документів на розгляд та перевіряє їх наявність і правильність оформлення.
У разі порушення встановленого порядку підготовки документів до розгляду колегіального органу секретар доповідає керівнику колегіального органу, який вирішує, чи буде це питання розглядатися на засіданні, чи буде зняте з порядку денного.
4.14.7. Особи, які одержали проекти рішення та інші документи, до засідання колегіального органу уважно їх вивчають і у разі потреби чітко формулюють свої зауваження і пропозиції.
5. Порядок оброблення та надсилання вихідних документів
5.1. Вихідні документи, у тому числі виготовлені на ПК, обробляються і надсилаються централізовано в день їх одержання від структурних підрозділів або не пізніше наступного робочого дня.
Не допускається надсилання або передача документів без реєстрації документів у діловодній службі (діловода).
5.2. Під час приймання від виконавців вихідних документів обов'язково перевіряється:
- правильність оформлення документа і розміщення на ньому всіх реквізитів;
- правильність зазначення адреси;
- наявність усіх необхідних підписів на документі та додатках до нього;
- наявність віз на копії документа, що залишається у справах Установи;
- наявність на документі відмітки про додатки; відповідність кількості примірників кількості адресатів.
5.3. На оригіналах документів, які підлягають поверненню на верхньому правому полі першої сторінки ставиться штамп "Підлягає поверненню".
5.4. Документи, що надсилаються одночасно одному і тому ж адресату, вкладаються в один конверт.
5.5. Документи, що адресуються постійним кореспондентам, відправляються у конвертах з адресою одержувача та відправника, що виготовляються заздалегідь машинописним або друкарським способом.
5.6. У разі надсилання кореспонденції до інших міст, крім найменування Установи, посади та прізвища адресата, зазначається точна адреса (поштовий індекс, область, район, місто, вулиця, номер будинку).
5.7. В реєстраційному журналі зазначаються номер вихідного документа, дата реєстрації, заголовок (короткий зміст) документа і номер справи, в якій буде зберігатися його копія.
5.8. Документи, що доставляються кур'єром, передаються місцевим адресатам під розписку в розносній книзі.
5.9. Оригінали наказів, планів, звітів, протоколів тощо залишаються в Установі. В інші установи надсилаються їх завірені копії або ксерокопії.
5.10. Документи, виготовлені на ПК, надсилаються із супровідним листом з упаковці, що відповідає технічним вимогам збереження носіїв записаної на них інформації. Копія супровідного листа підшивається до справи на загальних умовах.
5.11. Вихідні документи та інші поштові відправлення структурні підрозділи та окремі виконавці зобов'язані передавати до діловодної служби (діловода) не пізніше 14.00. Такі документи відправляються адресату не пізніше 2 днів з моменту отримання діловодною службою (діловодом).
6. Організація контролю за виконанням документів
6.1. Завдання і порядок контролю за виконанням документів
6.1.1. Завданням контролю за виконанням документів є забезпечення своєчасного та якісного їх виконання.
6.1.2. Контролю підлягають зареєстровані документи, в яких встановлено завдання.
Обов'язково контролюється виконання: законів України, постанов Верховної Ради України, указів, розпоряджень та доручень Президента України, постанов та розпоряджень Кабінету Міністрів України, запитів та звернень народних депутатів України, наказів Державного комітету України у справах сім'ї та молоді, УДЦССМ.
6.1.3. Відповідальність за виконання документа несуть особи, зазначені у розпорядчому документі (наказі, розпорядженні, рішенні тощо), резолюції керівника та безпосередні виконавці. У разі коли документ виконується кількома працівниками; відповідальним за організацію виконання (скликання) є працівник, який у резолюції зазначений першим.
6.1.4. Безпосередній контроль за виконанням документів покладається на діловодну службу (діловода).
У структурних підрозділах безпосередній контроль за виконанням документів здійснюють керівники.
6.2. Строки виконання документів
6.2.1. Документи можуть бути із зазначенням і без зазначення строку виконання. Строки виконання можуть бути вказані у самому документі або встановлені актами законодавства.
Перелік документів із зазначенням строків виконання:
- депутатський запит - не пізніш як у 15-денний строк з дня його одержання або інший строк, установлений Верховною Радою України;
- звернення народного депутата України та депутата місцевої ради народних депутатів - протягом не більш як 10 днів з дня одержання;
- листи-доручення і листи-запити установ вищого рівня - до зазначеного в них терміну або протягом 30 днів;
- звіт бухгалтерський і баланс річний: розгляд, затвердження і повідомлення рішень за ними у 15-денний строк з дня одержання;
- телеграми, в яких порушуються питання, що потребують термінового вирішення, - до 2 днів, решта - протягом 10 днів.
6.2.2. Документи через зазначення строку виконання повинні бути виконані не пізніше як за 30 календарних днів, а документи з позначкою "терміново" - протягом 7 робочих днів від дати підписання документа.
6.2.3. Строк виконання документа може бути змінений лише за вказівкою посадової особи, яка його встановила, а у разі її відсутності - посадової особи, яка її заміщає. У разі потреби строк може бути продовжено за обгрунтованим проханням виконавця, яке подається не пізніш як за 3 робочих дні до закінчення встановленого строку, а щодо документа без зазначення строку - до закінчення 30-денного строку від дати його одержання.
6.3. Здійснення контролю за виконанням документів
6.3.1. Контроль за виконанням документів включає такі види робіт:
- постановку документів (доручень) на контроль, формування картотеки контрольованих документів;
- перевірку своєчасного доведення документів до виконавців;
- попередні перевірки і регулювання ходу виконання;
- облік і узагальнення результатів контролю за виконанням документів (доручень);
- інформування керівника про хід та підсумки виконання документів (доручень);
- повідомлення про хід і підсумки виконання документів на оперативних зборах, засіданні колегіальних органів;
- зняття документів з контролю;
- формування картотеки виконаних документів.
6.3.2. Контроль за виконанням документів здійснюється на реєстраційно-контрольних картках (РКК). Під час взяття документа на контроль на лівому полі його першого аркуша проставляється штамп "Контроль" або літера "К", після чого документ передається виконавцеві, а додатковий примірник РКК ставиться до контрольної картотеки.
6.3.3. РКК документів, що перебувають на контролі, групуються в спеціальній контрольній картотеці.
6.3.4. Дані про хід виконання документів, одержані шляхом телефонного запиту або під час проведення перевірки структурного підрозділу - виконавця, вносяться до РКК у графу "Контрольні відмітки". При цьому попередні записи не закреслюються.
6.3.5. В Установі періодично складаються і надсилаються до структурних підрозділів-виконавців переліки не виконаних у встановлений термін документів. Після заповнення відповідних граф переліки повертаються до діловодної служби (діловода).
6.3.6. Документ вважається виконаним лише тоді, коли поставлені в ньому питання вирішені і кореспонденту дано відповідь по суті.
6.3.7. Після виконання документ знімається з контролю. Зняти документ з контролю може тільки та особа, яка поставила його контроль; при цьому на документі і РКК робиться помітка про зняття з контролю. Дані про виконання документа і зняття його з контролю вносяться до РКК.
6.3.8. Дані про наслідки виконання взятих на контроль документів періодично узагальнюються і доповідаються керівництву Установи (додатки 13, 14).
7. Складання номенклатур і формування справ
7.1. Складання номенклатур справ
7.1.1. Номенклатура справ - це систематизований перелік найменувань справ, створюваних у діловодстві Установи, оформлений у відповідному порядку із зазначенням строків зберігання справ.
7.1.2. Номенклатура справ є обов'язковим для Установи документом, який складається для створення в Установі єдиної системи формування справ, забезпечення їх обліку, швидкого розшуку документа за його змістом та видом, відбору документів на державне зберігання у процесі діловодства.
7.1.3. Є три види номенклатур справ: типова, примірна та індивідуальна.
Типова номенклатура справ встановлює типовий склад справ для Установ, однорідних за характером діяльності, з єдиною системою індексації і є нормативним актом.
Примірна номенклатура справ встановлює примірний склад справ для Установ, однорідних за характером діяльності, але різних за структурою, і має рекомендаційний характер.
Типові і примірні номенклатури справ розробляються Установою для мережі центрів ССМ, що належать до сфери управління Установи, і використовуються ними як методичні посібники під час складання індивідуальних номенклатур справ.
7.1.4. Установа має індивідуальну номенклатуру справ.
7.1.5. Номенклатура справ структурного підрозділу розробляється посадовою особою, відповідальною за діловодство у структурному підрозділі, із залученням фахівців, підписується керівником структурного підрозділу та обов'язково погоджується з керівником діловодної служби (діловодом) Установи (додаток 15).
7.1.6. Номенклатура справ структурного підрозділу складається на підставі вивчення документів з усіх питань його діяльності.
7.1.7. Після виконання документів вони групуються у справи, яким надаються найменування (заголовки), що в стислій узагальненій формі відтворюють склад і зміст документів у справах. Основною частиною заголовка справи є виклад питання (предмет), з якого вона заводиться.
7.1.8. Розміщення справ у номенклатурі структурного підрозділу повинно відповідати ступеню важливості питань, що вирішуються, з урахуванням взаємозв'язку документів, включених до конкретних справ. Як правило, першою розміщується група справ, що включає документи органів вищого рівня, далі група організаційно-розпорядчої документації самої Установи (накази, розпорядження, рішення тощо), планово-звітна документація і листування. У групі листування першим розміщуються справи, що містять листування з органами вищого рівня.
7.1.9. Кожна справа, включена до номенклатури справ, повинна мати умовне позначення (арабськими цифрами) - індекс. Індекс справи структурного підрозділу складається з індексу структурного підрозділу (за штатним розписом) та порядкового номера в межах підрозділу. У разі наявності у справі томів (частин) індекс ставиться на кожному томі із зазначенням: т. 1, т. 2 тощо.
7.1.10. У кінці діловодного року номенклатура справ структурного підрозділу обов'язково закривається підсумковим записом, у якому зазначається кількість і категорії фактично заведених за рік справ. Підсумковий запис скріплює своїм підписом особа, відповідальна за діловодство у структурному підрозділі.
7.1.11. Номенклатура справ структурного підрозділу Установи складається у трьох примірниках, на кожному з яких обов'язково заповнюються грифи погодження з експертною комісією Установи (ЕК) і посадовою особою, відповідальної за архів Установи:
перший примірник - недоторканий, зберігається у структурному підрозділі;
другий примірник - передається в діловодну службу Установи;
третій примірник - використовується для формування справ і пошуків потрібного документа.
7.1.12. Номенклатури справ структурних підрозділів після їх розгляду й аналізу зводяться діловодною службою (діловодом) в єдину (зведену) номенклатуру справ Установи.
7.1.13. Під час розроблення єдиної номенклатури справ Установи, крім зведення номенклатур структурних підрозділів, вивчається й аналізується діяльність Установи в цілому. При цьому використовуються
Положення про Установу та їх структурні підрозділи; штатні розписи: типові чи примірні номенклатури; номенклатури та списи справ за минулі роки: класифікатори документів і кореспондентів, що ведуться в Установі; РКК; типові та відомчі переліки документів із зазначенням строків зберігання документів, а також враховуються завдання Установи на наступний рік.
................Перейти до повного тексту