1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО КУЛЬТУРИ І МИСТЕЦТВ УКРАЇНИ
Л И С Т
05.04.2005 N 14-2205/17
Міністерству культури
Автономної Республіки Крим,
управлінням культури
обласних, Севастопольської
міської, Головному
управлінню культури,
мистецтв та охорони
культурної спадщини
Київської міської державних
адміністрацій
З метою методичного забезпечення державної атестації початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів та на додаток до наказу від 14.09.2004 N 621 "Про затвердження орієнтовних критеріїв оцінки діяльності початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів" Міністерство культури і мистецтв України надсилає для керівництва у роботі Методичні рекомендації до складання робочої програми атестаційної експертизи початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів.
Заступник Міністра О.Г.Шокало-Бенч
Додаток
до листа Міністерства
культури і мистецтв України
05.04.2005 N 14-2205/17
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
до складання робочої програми атестаційної експертизи початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу
Ці методичні рекомендації розроблені з метою надання допомоги в складанні робочої програми атестаційної експертизи початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу (далі - робоча програма) під час проведення експертизи діяльності цих навчальних закладів відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 16.08.2004 року N 658 "Про внесення змін до Порядку державної атестації загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних навчальних закладів".
Перед проведенням атестаційної експертизи навчального закладу експертна комісія, створена відповідним органом управління, вивчає матеріали самоаналізу освітньої діяльності навчального закладу, який атестується (додаток 1).
Після вивчення матеріалів самоаналізу навчального закладу складається робоча програма атестаційної експертизи, яка затверджується керівником відповідного органу управління протягом місяця та доводиться до відома керівника навчального закладу за місяць до початку проведення атестаційної експертизи.
Для оптимізації діяльності експертної комісії вона може розбиватися на групи, кожній з яких, згідно з орієнтовними критеріями, затвердженими наказом Міністерства культури і мистецтв України від 14 вересня 2004 року N 621, визначається коло питань для вивчення та аналізу.
До робочої програми в перший день роботи експертної комісії рекомендується включити проведення зустрічі з працівниками закладу, ознайомлення з умовами роботи, станом приміщень, матеріальною базою навчального закладу, що атестується. В перший день роботи комісії корегуються терміни експертизи за окремими позиціями.
Примірна робоча програма проведення експертизи:
Дата Питання, які розглядаються при проведенні експертизи
Відповідність будівель та приміщень закладу вимогам
реалізації завдань початкової спеціалізованої
мистецької освіти.
Наявність бібліотеки, умови збереження та використання
навчальної літератури. Забезпеченість навчальних класів
необхідним обладнанням, музичними інструментами,
технічними засобами, інвентарем відповідно до профілю
закладу.
Дотримання санітарно-гігієнічних норм та температурного
режиму.
Забезпеченість відділень (відділів) програмами,
навчально-методичною літературою.
Відповідність наявних програм сучасним вимогам та
науково-методичним рекомендаціям керівних методичних
установ.
Тематика питань порядку денного, які виносились на
розгляд педагогічної ради закладу, засідання відділів
(відділень).
Наявність відділень (відділів) відповідно до профілю
закладу та динаміка їх розвитку (за останні два та
поточний навчальні роки) з урахуванням стану
фінансування та статутних завдань.
Освітній рівень педагогічних працівників.
Освітній рівень керівників закладу, завідувачів
відділень (відділів).
Відповідність кількості учнів плановому контингенту.
Відповідність кількості груп реальному контингенту
учнів.
Виконання Типових навчальних планів.
Ведення документації закладу (Книга обліку
педагогічного навантаження, накази, розклади занять,
тарифікаційний список, розрахунок навчальних годин).
Ведення документації відділів (відділень) (книги
протоколів засідання відділів (відділень), книги
протоколів контрольних заходів).
Ведення документації педагогічними працівниками закладу
(журнали обліку відвідування та успішності, розклади
занять, індивідуальні (робочі) плани).
Дотримання законодавства про мови в навчальному
закладі.
Атестація, підвищення кваліфікації педагогічних
працівників.
Наявність педагогічних працівників, які мають почесні,
педагогічні звання, відзнаки і нагороди.
Знання та використання керівниками у практичній роботі
нормативних документів.
Рівень організації управлінської діяльності в закладі.
Результативність участі учнів закладу у творчих
змаганнях різного рівня.
Наявність у закладі учнівських колективів та їх творча
активність.
Робота музичних університетів, лекторіїв тощо.
Шефська робота.
Додаткові напрями та показники роботи.
В один з днів роботи експертної комісії, за попереднім
погодженням з керівництвом закладу, бажано провести творчий звіт
учнів та учнівських творчих колективів (концерт, виставка,
вистава тощо).
З метою раціонального використання державних коштів, призначених на проведення державної атестації, рекомендується встановлювати таку кількість членів експертної комісії, яка дозволила б провести весь обсяг перевірок безпосередньо в закладі в стислий термін.
Під час вивчення окремих позицій робочої програми експертизи до уваги беруться загальні показники роботи навчального закладу, що атестується (контингент учнів та склад працівників тощо), тобто обираються оптимальні шляхи реалізації завдань державної атестації закладу.
По завершенню атестаційної експертизи комісія проводить закрите засідання, на якому підводить підсумки, визначає загальний стан роботи навчального закладу, оцінює додаткові напрямки та показники його діяльності.
Після завершення роботи голова експертної комісії у встановлений термін подає регіональній експертній раді та керівнику навчального закладу Акт атестаційної експертизи навчального закладу (додаток 2).
Методичні рекомендації розробили:
Лук'янчук М.О. - директор ДМШ N 3 ім. В. Косенка м. Києва, член Президії ради директорів шкіл естетичного виховання м. Києва.
Шаліт О.Т. - директор ДМШ N 35 м. Києва, голова Президії ради директорів початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів, консультант Комітету Верховної Ради України з питань освіти і науки, заслужений працівник культури України.
Додаток 1
до Методичних рекомендацій
до складання робочої
програми атестаційної
експертизи початкового
спеціалізованого мистецького
навчального закладу
ПЕРЕЛІК
матеріалів самоаналізу початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу
1. Довідка про стан матеріально-технічного забезпечення з переліком такої інформації:
- встановлений вищестоящим органом управління плановий контингент учнів;
- перелік відділів (відділень) та кількість учнів на них (відповідно до Ф1-ДМШ);
- фактична кількість учнів на початок навчального року та на час складання довідки (по закладу в цілому та по кожному відділу (відділенню));
- характеристика приміщення закладу: загальна площа; площа та кількість навчальних класів (аудиторій, кабінетів); наявність залів та кількість місць в них; кількість туалетних кімнат (санвузлів) та санітарних приборів (унітазів, рукомийників);
- наявність музичних інструментів, устаткування та обладнання для проведення навчального процесу (вказати кількість роялів, піаніно, духових, ударних, народних та струнних інструментів, аудіо- відеотехніки тощо);
- кількість примірників нотної або спеціальної літератури (підручників) в бібліотеці, кількість користувачів (абонементів) викладачів, учнів. Кількість примірників, які знаходяться у користуванні, учнів (викладачів).
2. Довідка про якісний склад педагогічних працівників та зазначення вакансій за формою (на час подання довідки):
N Назва
відділу
(відді-
лення)
або спе-
ціаль-
ності
Кіль-
кість
викла-
дачів
За освітою
(рівень
акредитації)
Підви-
щили
квалі-
фіка-
цію
(чол.)
За стажем
педагогічної
роботи
Штатні Суміс-
ники
Вакансії
Вища
III-
IV
Вища
II-
II
Без
спец.
осві-
ти
Понад
3 р.
Понад
10 р.
Понад
20 р.
1
2
3
4
5
Разом: х
3. Довідка про навчально-методичне забезпечення:
- наявність необхідних програм з предметів, які викладаються в закладі (перелічити програми із зазначенням видавника та року видання);
- наявність необхідної документації згідно зразків, затверджених наказом Міністерства культури і мистецтв України від 16.07.2003 року N 440 та якість її ведення.
4. Довідка про фінансове забезпечення роботи закладу (за два попередні та поточний навчальний рік):
- обсяги бюджетного фінансування навчального процесу (в абсолютних цифрах);
- кількість педагогічних ставок за розрахунком годин та кількість педагогічних ставок, які фактично фінансуються;
- наявність заборгованості із заробітної плати та обов'язкових виплат (щорічної грошової винагороди, матеріальної допомоги на оздоровлення);
- розміри встановленої плати за навчання та перелік пільг (копія наказу /розпорядження/);
- розміри бюджетних асигнувань на забезпечення виробничих потреб закладу (канцелярські, господарські витрати, придбання нової літератури, фонотеки тощо).
5. Звіти про роботу закладу за два попередні навчальні роки.
6. Річні плани роботи за два попередні та поточний навчальний рік.
---------------
Примітка.
В кожній із довідок зазначаються потреби закладу з наведених питань, проблеми, які бачить керівництво закладу. Довідки матеріалів самоаналізу 1, 2, 3 підписуються директором.
Довідки про фінансове забезпечення роботи закладу (за два попередні та поточний навчальний рік) підписують директор і головний бухгалтер.
Додаток 2
до Методичних рекомендацій
до складання робочої
програми атестаційної
експертизи початкового
спеціалізованого мистецького
навчального закладу
АКТ
атестаційної експертизи__________________________________________

................
Перейти до повного тексту