1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ ЯДЕРНОГО РЕГУЛЮВАННЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
05.05.2004 N 78-а
Про внесення змін до Порядку розроблення та видання норм та правил з ядерної та радіаційної безпеки Державним комітетом ядерного регулювання України
З метою визначення порядку застосування міжнародних документів у сфері використання ядерної енергії, ядерної та радіаційної безпеки при підготовці нормативно-правових актів, а також приведення Порядку розроблення та видання норм та правил з ядерної та радіаційної безпеки Державним комітетом ядерного регулювання України, затвердженого наказом Держатомрегулювання України від 23 травня 2003 р. N 66, у відповідність до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2004 року N 472 "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України"
НАКАЗУЮ:
1. Внести до Порядку розроблення та видання норм та правил з ядерної та радіаційної безпеки Державним комітетом ядерного регулювання України, затвердженого наказом Держатомрегулювання України від 23 травня 2003 р. N 66, зміни, що додаються.
2. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Держатомрегулювання Ревякіна О.М.
Голова В.В.Грищенко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного комітету
ядерного регулювання
України
05.05.2004 N 78-а
ЗМІНИ,
що вносяться до Порядку розроблення та видання норм та правил з ядерної та радіаційної безпеки Державним комітетом ядерного регулювання України, затвердженого наказом Держатомрегулювання України від 23 травня 2003 р. N 66 ( v0066578-03 )
1. У пунктах 2.1 та 5.1 слова "постанови Кабінету Міністрів України від 31.07.2000 р. N 1182 "Про затвердження Положення про порядок підготовки проектів регуляторних актів" виключити.
2. У пункт 2.1 внести наступні зміни:
абзац другий доповнити словами "та формується на основі затвердженого плану діяльності Кабінету Міністрів України з підготовки проектів регуляторних актів";
доповнити абзацом такого змісту:
"Плани на наступний календарний рік затверджуються не пізніше 15 грудня поточного року та оприлюднюються не пізніше, як у десятиденний строк після їх затвердження".
3. Доповнити пункт 6.3 новою частиною такого змісту:
"При цьому розробник проекту регуляторного акта встановлює строк, протягом якого приймаються зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань, який повинен бути не менше місяця і не більше трьох місяців з дня оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу".
4. Пункт 8.5.2 викласти в такій редакції:
"Процедурні питання погодження проекту регуляторного акта врегульовані статтею 21 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
Для погодження до спеціально уповноваженого органу подаються:
- проект регуляторного акта;
- аналіз регуляторного впливу цього проекту;
- копія оприлюдненого повідомлення про оприлюднення проекту з метою одержання зауважень і пропозицій".
5. Пункт 8.8.6 доповнити новим підпунктом такого змісту:
"д) завірена копія рішення Держпідприємництва чи його територіального органу про погодження проекту регуляторного акта або копія рішення Урядового комітету економічного розвитку та з питань європейської інтеграції чи завірена копія рішення апеляційної регуляторної комісії про задоволення скарги головного розробника проекту регуляторного акта щодо відмови у погодженні проекту регуляторного акта (для регуляторних актів)".
6. У пункт 10.5 внести наступні зміни:
частину другу доповнити словами "та постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. N 308 "Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта";
доповнити новою частиною такого змісту:
"Звіт про відстеження результативності регуляторного акта не пізніше наступного робочого дня з дня його оприлюднення передається до спеціально уповноваженого органу".
7. Доповнити Порядок розділом 12 такого змісту:
"12. Порядок застосування міжнародних документів у сфері використання ядерної енергії, ядерної та радіаційної безпеки при розробці національних нормативно-правових актів у цій сфері
12.1. Одним з шляхів удосконалення нормативно-правової бази України у сфері використання ядерної енергії є застосування відповідних міжнародних документів. Напрямок державної політики щодо гармонізації національних законодавчих актів, норм, правил та стандартів, а також процедур оцінювання відповідності з європейськими документами передбачено статтями 51 та 56 Угоди про партнерство та співробітництво між Україною та Європейським Співтовариством та їх державами-членами від 14 червня 1994 року. Шляхи та темпи реалізації окремих пріоритетів, обумовлених ходом проведення економічних реформ та спрямованих на досягнення критеріїв, що випливають із цілей союзу держав, встановлені у Програмі інтеграції України до Європейського Союзу, схваленої Указом Президента України від 14 вересня 2000 року N 1072/2000. Пріоритетні положення цієї Програми реалізуються шляхом виконання заходів, що затверджуються розпорядженнями Кабінету Міністрів України щорічно. Зазначені заходи, які відносяться до компетенції Держатомрегулювання, впроваджуються шляхом включення до відповідних планів роботи Держатомрегулювання.
Україна є країною - членом МАГАТЕ та відповідно до Програми технічного співробітництва з МАГАТЕ отримує допомогу, зокрема стосовно створення системи нормативно-правового регулювання в сфері використання ядерної енергії, ядерної та радіаційної безпеки, гармонізованої з загально визнаними міжнародними вимогами в цій сфері. Однією з форм цієї допомоги є забезпечення України з боку МАГАТЕ проектами стандартів з безпеки та прийнятими стандартами, які мають рекомендаційний характер щодо їх використання країнами-членами. Стандарти МАГАТЕ з безпеки являють собою розвинену нормативну базу, яка відображає сучасні підходи до забезпечення безпеки і відповідні вимоги, та охоплює усі сфери використання ядерної енергії у мирних цілях. Тому застосування стандартів МАГАТЕ з безпеки, а також актів вторинного законодавства Європейського Союзу (директив, регламентів, рішень, рекомендацій або висновків тощо у сфері використання ядерної енергії, ядерної та радіаційної безпеки) для удосконалення національної системи нормативно-правового регулювання є найбільш ефективним, з точки зору економії, ресурсів і часу. Але такий підхід потребує розумного співвідношення застосування міжнародних документів та технічних стандартів країни походження певних проектів, установок та обладнання, які використовуються або плануються до використання в Україні.

................
Перейти до повного тексту