1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ УКРАЇНИ
Н А К А З
29.07.2005 N 304
Про затвердження Положення про службове розслідування дорожньо-транспортних пригод на відомчому транспорті
Для встановлення єдиного порядку проведення службового розслідування та розбору дорожньо-транспортних пригод за участю відомчого транспорту, детального з'ясування обставин і причин їх скоєння,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про службове розслідування дорожньо-транспортних пригод на відомчому транспорті (додається).
2. Керівникам Служб автомобільних доріг, ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України", його дочірніх підприємств в АР Крим, областях і м. Севастополі, державних дорожніх підприємств:
2.1. Забезпечити організацію проведення службового розслідування та розбору дорожньо-транспортних пригод згідно із зазначеним Положенням.
2.2. Довести цей наказ до відома всіх структурних підрозділів дорожньої галузі.
3. Контроль за виконанням наказу покласти па заступника Голови Березовського М.В.
Голова В.М.Гуржос
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Укравтодору
29.07.2005 N 304
ПОЛОЖЕННЯ
про службове розслідування дорожньо-транспортних пригод на відомчому транспорті
1. Загальні положення
1.1. Положення про службове розслідування дорожньо-транспортних пригод на відомчому транспорті (далі - Положення) встановлює порядок організації проведення службового розслідування та розбору дорожньо-транспортних пригод (далі - ДТП) за участю транспортних засобів підприємств та організацій, що належать до сфери управління Державної служби автомобільних доріг України.
1.2. Мета проведення службового розслідування ДТП полягає у з'ясуванні організаційно-технічних, інженерно-економічних та інших недоліків у роботі дорожніх підприємств та організацій, які стали причинами та умовами скоєння ДТП, встановлення посадових осіб, дії яких вплинули на їх виникнення.
1.3. Результати службового розслідування ДТП є підставою для розробки заходів з попередження аварійності на відомчому транспорті.
1.4. Службове розслідування ДТП проводиться у взаємодії з керівниками дорожніх підприємств, співробітниками компетентних органів з нагляду за безпекою дорожнього руху (далі - компетентних органів), органів дізнання, слідства, експертизи, служб автомобільних доріг, а у необхідних випадках - з державними інспекторами з охорони праці.
1.5. Службове розслідування проводиться:
1.5.1. Дорожніми підприємствами - всіх ДТП протягом 3 діб.
1.5.2. Правлінням ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України" разом з дочірніми підприємствами - ДТП, в яких одна чи більше осіб загинуло або три і більше травмовано, у термін 5 діб.
1.5.3. Державною службою автомобільних доріг - ДТП, в яких 5 і більше осіб загинуло або 10 і більше осіб травмовано.
1.5.4. Для проведення службового розслідування створюється комісія у складі фахівців служби безпеки дорожнього руху, механіків та кадрової на чолі з керівником (головним інженером) підприємства.
1.5.5. Після закінчення розслідування складається акт службового розслідування і передається до вищестоящої організації з додатками, зазначеними у п. 2.9 цього Положення.
1.5.6. Матеріали службового розслідування направляються ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України" Укравтодору по ДТП, в яких три і більше осіб загинуло або п'ять і більше осіб травмовано.
Матеріали службового розслідування інших ДТП направляються тільки на запит.
2. Порядок службового розслідування дорожньо-транспортної пригоди на відомчому транспорті
2.1. Відповідальний черговий дорожнього підприємства, який отримав повідомлення про ДТП, негайно доповідає керівнику, головному механіку або спеціалісту з безпеки дорожнього руху. Якщо повідомлення про ДТП надійшло не від працівників компетентних органів, то та посадова особа, яка отримала повідомлення, інформує компетентні органи.
2.2. Керівник підприємства, який отримав повідомлення про ДТП, в якій постраждали люди, повинен негайно доповісти ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України" (державні дорожні підприємства - відповідальному черговому Укравтодору) і з посадовими особами служби безпеки дорожнього руху та іншими фахівцями виїхати на місце ДТП для проведення службового розслідування.
2.3. Не пізніше 2 годин після ДТП, в якій постраждали люди незалежно від ступеня вини водія, керівник підприємства доповідає відповідальному черговому вищестоящої організації за встановленою формою відповідно до вимог п. 18 Правил обліку дорожньо-транспортних пригод.
2.4. Посадові особи ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України" (відповідальний черговий Укравтодору), які отримали повідомлення про ДТП, в якій загинуло 1 і більше або травмовано 3 і більше осіб, негайно доповідають по телефону керівництву Укравтодору. Якщо внаслідок ДТП загинуло 2 і більше або травмовано 5 і більше осіб, вищевказані посадові особи обов'язково виїжджають на місце її скоєння для проведення службового розслідування.
2.5. Посадові особи, які прибули на місце ДТП раніше представників компетентних органів, повинні надати першу медичну допомогу пораненим, доставити їх до найближчої медичної установи, організувати охорону місця ДТП, транспортного засобу і вантажу, вжити заходів щодо пошуку свідків і запобігання повторній ДТП.
Якщо рух інших транспортних засобів неможливий, звільнити проїзну частину, попередньо зафіксувати положення транспортного засобу і предметів, що стосуються ДТП.
2.6. У ході службового розслідування ДТП необхідно:
2.6.1. Оглянути місце ДТП і транспортні засоби, у тому числі: розташування транспортних засобів, сліди їх руху і гальмування, а також волочіння, траєкторію і характер цих слідів, предмети, які знаходяться на ділянці пригоди, деталі від автомобілів, уламки скла, сліди ніг людини, паливо-мастильних матеріалів, охолоджувальних рідин, електроліту, гальмівної рідини, обсипаних частин грунту, пошкодження на транспортних засобах. Все це повинно бути детально зафіксовано.
2.6.2. За необхідності сфотографувати загальний вид місця ДТП, транспортні засоби, сліди гальмування, а також об'єкти, які могли вплинути на виникнення ДТП. Уточнити необхідні дані у водіїв та інших осіб, пояснення яких можуть мати значення для конкретизації обставин ДТП.
2.6.3. З дозволу працівників компетентних органів або слідства ознайомитись з протоколом огляду і схемою місця ДТП (зняти копії), перевірити у водія, який причетний до ДТП, посвідчення на право керування транспортним засобом, реєстраційні документи, подорожній лист, товарно-транспортні документи на вантаж, що перевозиться, ліцензію на право здійснення перевезень та інші.
2.6.4. Встановити дату, годину і місце ДТП (вулицю, район, дорогу), категорію дороги; модель і держномери транспортного засобу, його технічний стан; кількість загиблих і травмованих (водіїв, пасажирів, пішоходів тощо); основні дані про них, у т. ч. ступінь травмування; пошкодження транспортного засобу і вантажу; основні відомості про водія: прізвище, ім'я та по батькові, класність, рік присвоєння кваліфікації, стаж роботи (загальний, на цьому підприємстві, на даному транспортному засобі); стан водія - здоровий, хворий, тверезий, стомлений (за висновком медпрацівників); на якій годині роботи сталася ДТП; погодні умови (дощ, сніг, туман тощо); умови видимості (ступінь освітлення) дороги, відстань видимості, час доби (темна, світла); дорожні умови (характеристика покриття, якість проїзної частини, підйом, спуск, закруглення дороги, наявність дорожніх знаків, сигналів, розмітки); явні причини ДТП.
2.6.5. Вияснити обставини ДТП, які спричинили її появу. Стосовно водія, який перебуває у нетверезому стані, необхідно з'ясувати, чи з'являвся він нетверезим на роботу, чи приймав спиртні напої на маршруті, хто перевіряв його стан перед виїздом, чи не пов'язано прийняття спиртних напоїв з використанням транспортного засобу у корисливих цілях.
2.6.6. Вивчити причини ДТП, оцінити дії водія і їх відповідність Правилам дорожнього руху. Виявити осіб, які порушили вимоги правил, інструкцій, наказів, що стали причиною або зумовили виникнення ДТП.
2.7. Встановити наявність причинного зв'язку між ДТП і порушеннями у роботі із забезпечення безпеки руху на підприємстві. Для чого:
2.7.1. Перевірити режим праці і відпочинку водія напередодні ДТП, наявність випадків ДТП і порушень трудової і транспортної дисципліни, кількість і характер стягнень.
2.7.2. З'ясувати, як на підприємстві організовано навчання водіїв для підвищення їх професійної майстерності, стажування, інструктажі, які заходи впливу вживаються до водіїв, які порушили Правила дорожнього руху.
2.7.3. Оцінити технічний стан транспортного засобу після ДТП і перед виїздом на лінію, встановити, хто проводив технічний контроль транспортного засобу, коли останній раз проводилось технічне обслуговування і хто конкретно його виконував, які заявки були зроблені водієм, які дефекти були виявлені і ким усувались, виявити, як на даному підприємстві організовано технічне обслуговування і ремонт транспортних засобів.
Додаток 1
АКТ
службового розслідування дорожньо-транспортної пригоди на відомчому транспорті
________________________ "___" ____________ 200_ р.
(місце складання)
Комісія у складі: Голова комісії
_________________________________________________________________
(прізвище, ім'я та по батькові, посада, підприємство)
Члени комісії:___________________________________________________
(прізвище, ім'я та по батькові, посада, підприємство)
_________________________________________________________________
(прізвище, ім'я та по батькові, посада, підприємство)
провела службове розслідування дорожньо-транспортної пригоди, яка
трапилась о ___ год. ___ хв., "___" ____________ 200_ р., у _____
_________________________________________________________________
(населений пункт, вулиця, номер будинку, район,
назва автомобільної дороги,
_________________________________________________________________
кілометр дороги, відстань до найближчого населеного пункту,
перехрестя тощо)
із транспортним засобом (засобами) марки (марок) ________________
номерний знак (номерні знаки) ________, який належить (які
належать) _______________________________________________________
(найменування і код підприємства)
Вид дорожньо-транспортної пригоди, її обставини _________________
_________________________________________________________________
(відповідно до Правил обліку ДТП - зіткнення; перекидання;
наїзди: на перешкоду, пішохода, велосипедиста,
_________________________________________________________________
на нерухомий транспортний засіб, гужовий засіб,
тварин; зіткнення з поїздом.
_________________________________________________________________
Обставини і причини дорожньо-транспортної пригоди)
Внаслідок дорожньо-транспортної пригоди загинуло ______ чоловік,
поранено ______ чоловік.
Матеріальна шкода становить: від пошкодження транспортного засобу
_____ грн., від зіпсованого вантажу ______ грн.
У ході проведеного розслідування комісія встановила:
1. Водій
_______________________________________________________ 19__ року
(прізвище, ім'я та по батькові)
народження, має посвідчення на керування транспортним засобом
категорії ____, _____ клас, загальний стаж роботи водієм ____
років, на останньому місці ____ років, у т. ч. ____________ років
(прописом) на транспортному засобі марки ______, професію водія
одержав
_________________________________________________________________
(де і коли)
підвищення кваліфікації пройшов
________________________________________________________________.
(де і коли останній раз пройшов перепідготовку)
Стан здоров'я, за даними попереднього огляду і висновку медичної

................
Перейти до повного тексту