- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
Л И С Т
12.05.2005 N 22-08.4/01-2690 |
Кабінету Міністрів України
Щодо доручення Першого віце-прем'єр-міністра України А.К.Кінаха від 13.04.2005 N 8098/3/1-05
На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 13.04.2005 N 8098/3/1-05 стосовно правомірності визначення ТОВ "Центр тендерних процедур" єдиним суб'єктом господарювання з надання консалтингових послуг під час здійснення державних закупівель повідомляємо наступне.
Проаналізована нормативна база не містить положень, які б прямо визначали ТОВ "Центр тендерних процедур" єдиним суб'єктом господарювання з надання консалтингових послуг під час здійснення державних закупівель.
Відповідно до Закону України
"Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" тендерна документація - це документація, що готується замовником та передається виконавцям для підготовки ними тендерних пропозицій щодо предмету закупівлі. Таким чином, замовник самостійно, відповідно до положень зазначеного Закону, насамперед, статті 21, готує тендерну документацію.
При цьому, зазначений
Закон України, інші законодавчі акти не передбачають обов'язковості отримання замовниками або учасниками торгів консалтингових або інших інформаційних послуг від інформаційних систем у мережі Інтернет, в яких розміщується інформація про державні закупівлі.
Згідно зі статтями
6 та
627 Цивільного кодексу України сторони є вільними в укладанні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
З метою належного інформаційно-консультативного забезпечення державних закупівель у 2001 році Мінекономіки України підготовлено "Збірник нормативно-правових актів та методичних матеріалів з питань державних закупівель", який, зокрема, містить зразок тендерної документації та методики оцінки тендерних пропозицій. У 2002 році Мінекономіки, за підтримки Шведського агентства міжнародного розвитку SIDA. випущено та безкоштовно надано всім головним розпорядникам державних коштів (у тому числі Міністерству економіки Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям) методичний посібник "Правові та практичні аспекти державних закупівель". При підготовці зразків тендерної документації, включених до зазначених Збірника та методичних посібників, були використані напрацювання Світового банку, Мінекономіки та МЗЕЗ торгу (це Міністерство до 1999 року відповідало за координацію робіт по проведенню міжнародних торгів). Зазначені методичні розробки можуть бути вільно використані замовниками під час самостійної підготовки тендерної документації для кожної конкретної закупівлі.
У зв'язку з численними запитами від замовників торгів, Мінекономіки України було надано офіційне роз'яснення від 31.03.2005
N 55-36/645 щодо проблемних питань у сфері державних закупівель. Цей лист було надіслано головним розпорядникам бюджетних коштів та розміщено на офіційному веб-сайті Мінекономіки у розділі "Державні закупівлі".
Однак, дорученням Кабінету Міністрів України від 13.01.2003 N 2018/87 центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям було запропоновано з метою економії державних коштів при здійсненні закупівлі товарів, робіт, послуг, дотримання вимог чинного законодавства України про державні закупівлі та законодавства України про інтелектуальну власність "розглянути використання інтелектуальної власності Центру тендерних процедур при проведенні процедури закупівлі за державні кошти".
Дорученням Кабінету Міністрів України від 12.06.2003 N 35309 центральні органи виконавчої влади. Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації зобов'язані "для запобігання порушенням законодавства України у сфері інтелектуальної власності забезпечити неухильне дотримання вимог законодавства з охорони прав на суб'єкти інтелектуальної власності під час організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт, послуг за державні кошти шляхом укладення з Центром тендерних процедур відповідних угод".
Внаслідок зазначених доручень Кабінету Міністрів України створені умови для нав'язування ТОВ "Центр тендерних процедур" замовникам вимог про укладання договорів на консалтинговий та інформаційний супровід торгів. Крім того, за інформацією Мінекономіки України ТОВ "Центр тендерних процедур" вимагає від розпорядників державних коштів укладати з ним угоди на надання послуг щодо організації процедур закупівель та підготовку тендерної документації. При цьому встановлюється висока вартість тендерної документації, яка надається учасникам торгів (в окремих випадках до 10 тис. грн.), що, в свою чергу, перешкоджає потенційним постачальникам брати участь у торгах, зменшує конкуренцію та підвищує ціни тендерних пропозицій. Мінекономіки України виявив факти перекладання окремих функцій тендерних комітетів замовників на суб'єктів господарювання (зокрема були випадки делегування консалтинговим структурам права розповсюдження тендерної документації). Про це Мінекономіки України поінформувало Кабінет Міністрів України.
Проте, законодавством України визначено способи захисту прав інтелектуальної власності.
Відповідно до статті
35 Закону України
"Про охорону прав на винаходи і корисні моделі" захист прав на винахід (корисну модель) здійснюється у судовому та іншому встановленому законом порядку. Суди відповідно до їх компетенції розв'язують, зокрема, спори про порушення прав власника патенту; укладання та виконання ліцензійних договорів.
Відповідно до статті
27 Закону України
"Про охорону прав на промислові зразки" захист прав на промисловий зразок здійснюється у судовому та іншому встановленому законом порядку. Суди відповідно до їх компетенції розв'язують, зокрема, спори про порушення прав власника патенту.
Відповідно до частин 1 та 2 статті
432 Цивільного кодексу України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого права інтелектуальної власності.
................Перейти до повного тексту