- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Висновок
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
з питань державних закупівель
Щодо застосування вимог Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" під час здійснення закупівель державними, казенними, комунальними підприємствами та господарськими товариствами, в яких державна частка акцій перевищує 50 відсотків
Відповідно до статті
17-3 Закону України
"Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" Тендерною палатою України надається висновок з питань державних закупівель щодо застосування вимог Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" під час здійснення закупівель державними, казенними, комунальними підприємствами та господарськими товариствами, в яких державна частка акцій перевищує 50 відсотків.
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти, що досліджуються:
1. Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" та інших законодавчих актів України" від 15.12.2005 р.
N 3205-IV.
2. Закон України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000 р.
N 1490-III.
3. Господарський кодекс України від 16 січня 2003 року
N 436-IV.
4. Закон України "Про банки і банківську діяльність" від 7 грудня 2000 року
N 2121-III.
5. Постанова Кабінету Міністрів України "Про особливості закупівлі товарів, робіт і послуг державними (казенними) підприємствами та господарськими товариствами, в статутному фонді яких державна частка перевищує 50 відсотків" від 27 січня 2006 р.
N 73.
При дослідженні встановлено:
Верховна Рада України 15 грудня 2005 року прийняла Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти
" та інших законодавчих актів України", який набув чинності 17 березня 2006 року.
Згідно статті
1 Закону кошти державних, казенних, комунальних підприємств та господарських товариств, в яких державна частка акцій перевищує 50 відсотків, відтепер віднесені до державних коштів, а державні, казенні, комунальні підприємства та господарські товариства, в яких державна частка акцій перевищує 50 відсотків є розпорядниками державних коштів.
При цьому до коштів державних, казенних, комунальних підприємств та господарських товариств, в яких державна частка акцій перевищує 50 відсотків, відносяться як кошти, що надходять до державних, казенних, комунальних підприємств та господарських товариств, в яких державна частка акцій перевищує 50 відсотків, із бюджетів всіх рівнів, так і кошти, одержані від господарської діяльності державних, казенних, комунальних підприємств та господарських товариств, в яких державна частка акцій перевищує 50 відсотків.
Замовником торгів у відповідності до статті
1 Закону є розпорядник державних коштів, який здійснює закупівлю в порядку, визначеному цим Законом, при цьому замовником вважається суб'єкт, тендерний комітет якого проводить процедуру закупівлі та який одночасно укладає з переможцем договір про закупівлю, крім випадків здійснення закупівлі товарів на засадах міжвідомчої координації.
Таким чином, державні, казенні, комунальні підприємства та господарські товариства, в яких державна частка акцій перевищує 50 відсотків є замовниками торгів згідно
Закону.
Згідно частини четвертої статті
2 Закону до/без проведення процедур, передбачених цим Законом, забороняються:
- укладання договорів, які передбачають витрачання державних коштів;
- оплата розпорядником державних коштів товарів, робіт і послуг.
Таким чином, державні, казенні, комунальні підприємства та господарські товариства, в яких державна частка акцій перевищує 50 відсотків, при здійсненні закупівлі товарів, робіт і послуг зобов'язані в повній мірі застосовувати вимоги Закону
"Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" без будь-яких особливостей.
Слід відзначити, що Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти
" та інших законодавчих актів України" виключено частину п'яту статті
2 Закону щодо визначення порядку та особливостей здійснення процедур закупівель державними (казенними) підприємствами та господарськими товариствами, в яких державна частка акцій перевищує 50 відсотків, що встановлювались Кабінетом Міністрів України.
Отже, дія
Закону розповсюджується на всі закупівлі товарів, робіт і послуг, які здійснюються державними, казенними, комунальними підприємствами та господарськими товариствами, в яких державна частка акцій перевищує 50 відсотків, без будь-яких особливостей застосування процедур закупівель, оскільки відтепер Закон не дозволяє визначати окремими актами законодавства України (постановами Кабінету Міністрів України, наказами уповноваженого органу, тощо) особливості закупівлі товарів, робіт і послуг.
Таким чином, державні, казенні, комунальні підприємства та господарські товариства, в яких державна частка акцій перевищує 50 відсотків, для придбання товарів, оплати робіт та послуг повинні діяти виключно в межах
Закону та застосовувати передбачені Законом процедури закупівлі.
Пунктом другим Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" та інших законодавчих актів України" від 15.12.2005 р.
N 3205 Кабінету Міністрів України у місячний строк з дня опублікування цього Закону передбачено привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом.
Крім того, відповідно до пункту 6 Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" та інших законодавчих актів України" від 15.12.2005 р.
N 3205 до приведення інших нормативно-правових актів у відповідність з нормами цього Закону вони діють у частині, що не суперечить цьому Закону.
Постанова Кабінету Міністрів України "Про особливості закупівлі товарів, робіт і послуг державними (казенними) підприємствами та господарськими товариствами, в статутному фонді яких державна частка перевищує 50 відсотків" від 27 січня 2006 р.
N 73 (далі - Постанова) була розроблена та прийнята на виконання вимог статті
2 Закону України
"Про закупівлю товарів, робіт і послуг" та статей
75,
77 і
79 Господарського кодексу України.
Враховуючи те, що Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" та інших законодавчих актів України" від 15.12.2005 р.
N 3205 внесені відповідні зміни до статей
1,
2 Закону, положення
Постанови на сьогоднішній день суперечать діючим статтям
75,
77 і
79 Господарського кодексу України та статтям 1, 2 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
................Перейти до повного тексту