1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ
ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Протокол засідання Комісії
по розгляду скарг
при Тендерній палаті
України
12.12.2005 N 23
ВИСНОВОК
щодо розгляду скарги
До Комісії по розгляду скарг при Тендерній палаті України надійшла скарга Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "ОМіТех" від 22.11.2005 р. N 587 (вх. Тендерної палати України від 25.11.2005 р. N с-183/11-1) щодо порушень чинного законодавства при здійсненні Міністерством оборони України закупівлі за державні кошти апаратури радіотелевізійної передавальної (засоби транкінгового радіозв'язку) - 1 компл.
Скарга Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "ОМіТех" (далі - Скаржник) містить наступну вимогу:
1) "...визнати визнане рішення недійсним та зобов'язати Тендерний комітет Міністерства оборони України переглянути рішення про результати торгів, або відмінити торги, у зв'язку з викладеними обставинами".
Для розгляду скарги від Скаржника надійшли наступні матеріали:
1. Скарга щодо порушень чинного законодавства під час проведення торгів по закупівлі засобів зв'язку згідно оголошення N 33 (202) від 15 серпня 2005 року, запит N 12622 (3 арк.).
Згідно частини 1 ст. 37 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон) Комісією по розгляду скарг при Тендерній палаті України було направлено запит від 22.11.2005 р. N с-152/11 до Міністерства оборони України закупівлі (далі - Замовник) щодо надання необхідних документів для розгляду скарги.
Для розгляду скарги від Замовника надійшли наступні матеріали:
1. Копія тендерної документації з проведення 29 вересня 2005 року відкритих торгів (тендеру) щодо закупівлі апаратури радіо і телевізійної передавальної (засобів транкінгового радіозв'язку) для потреб Збройних Сил України (7 арк.);
2. Копія протоколу розкриття тендерних пропозицій на засіданні тендерного комітету Міністерства оборони України з питань організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти за напрямами тилового та технічного забезпечення від 19.10.2005 р. N 10/1/51 (3 арк.);
3. Копія пояснення щодо змісту скарги ТОВ "НВП "ОМіТех" (4 арк.);
4. Копія протоколу зборів учасників торгів щодо закупівлі апаратури радіо і телевізійної передавальної (2 арк.);
5. Копія протоколу засідання тендерного комітету Міністерства оборони України з питань організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти за напрямами тилового та технічного забезпечення щодо порівняння, оцінки тендерних пропозицій та результату закупівлі апаратури радіо і телевізійної передавальної (засобів транкінгового радіозв'язку) (1 арк.);
6. Копія листа Міністерства оборони України Головного управління зв'язку та інформаційних систем Генерального штабу Збройних Сил України до заступника директора Департаменту розробок і закупівлі озброєння та військової техніки від 10.11.2005 р. N 308/22/4851 (2 арк.);
7. Копія реєстру (1 арк.);
8. Копія тендерної пропозиції ТОВ НВП "ОМіТех" (26 арк.);
9. Копія тендерної пропозиції ТОВ "АРКОМ" (17 арк.);
10. Копія листа про акцепт тендерної пропозиції керівникам підприємств від 16.11.2005 р. N 252/1375 (2 арк.).
За результатами розгляду скарги, на підставі наданих Скаржником та Замовником матеріалів, Комісією по розгляду скарг при Тендерній палаті України було встановлено наступне.
1. Замовником було оголошено відкриті торги на закупівлю апаратури радіотелевізійної передавальної (засоби транкінгового радіозв'язку) шляхом опублікування оголошення N 12622 (ТЕХ) в інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" N 33 (202) від 15.08.2005 р., в якому зазначено, що розкриття відбудеться 29.09.2005 р. о 11.00.
Тендерна документація на проведення відкритих торгів щодо закупівлі апаратури радіотелевізійної передавальної (засоби транкінгового радіозв'язку) була затверджена 05.08.2005 р.
Відповідно до ст. 22 Закону Замовник має право з власної ініціативи чи за результатами запитів учасників внести зміни до тендерної документації не пізніше ніж за три робочих дні до закінчення строку подання тендерних пропозицій та повідомити про зазначені зміни письмово всіх учасників, яким було надано тендерну документацію.
Таким чином, Замовником було прийнято рішення про внесення змін до тендерної документації та затверджено відповідні зміни - 26.09.2005 р., при цьому подовжено кінцевий термін подання та розкриття тендерних пропозицій до 12.10.2005 р.
11.10.2005 р. Замовником було проведено збори з метою роз'яснення внесених змін до тендерної документації. В п. 2 протоколу зборів учасників торгів щодо закупівлі апаратури радіотелевізійної передавальної від 11.10.2005 р. визначено, що Замовник визначив предмет закупівлі "Апаратура радіотелевізійна передавальна" відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі за державні кошти, затвердженому наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 27.06.2003 р. N 165 та також зазначено, що внесенні Замовником зміни до тендерної документації уточнюють технічні вимоги вищезазначеного предмету закупівлі.
Наступні зміни до тендерної документації замовником було внесено 11.10.2005 р. та відповідно подовжено кінцевий термін подання та розкриття тендерних пропозицій до 19.10.2005 р., зокрема найменування п. 2 розділу 2 тендерної документації викладено у такій редакції: "Основні вимоги до предмета закупівлі та підтвердження їх відповідності вимогам тендерної документації" та доповнено зміст цього розділу реченням "Від предмету закупівлі не вимагається можливості роботи у транкінговому режимі та наявності маркування щодо вибухобезпечності". В той же час, враховуючи те, що вивчення питання щодо відповідності визначеного Замовником предмету закупівлі "Апаратура радіотелевізійна передавальна засобів транкінгового радіозв'язку", внесеним змінам в технічні вимоги тендерної документації потребує спеціальних знань, вважаємо за необхідне залучити незалежних експертів (експертні організації) у відповідній галузі.
2. Відповідно до ст. 23 Закону, у разі проведення торгів на закупівлю товарів учасник під час подання тендерної пропозиції одночасно вносить тендерне забезпечення, розмір якого становить п'ять відсотків очікуваної вартості закупівлі на умовах, визначених тендерною документацією. Згідно пояснювальної записки Замовника очікувана вартість предмета закупівлі визначена Замовником під час формування річного плану закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти на поточний рік та протягом всього часу проведення процедури розмір бюджетного призначення залишався без змін.
Таким чином, розмір тендерного забезпечення розрахований був замовником у відповідності до вимог ст. 23 Закону.
3. Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій від 19.10.2005 р. N 10/1/51 на участь у відкритих торгах на закупівлю Замовником за державні кошти апаратури радіотелевізійної передавальної (засоби транкінгового радіозв'язку) було подано сім тендерних пропозицій від учасників: АТ "МКТ-Комюнікейшн", ТОВ "Арком", ТОВ "Гратіс ЛТД", ЗАТ "Концерн Алекс", ТОВ "Доля і Ко.ЛТД", ВАТ "ТРЗ "Оріон" та ТОВ "НВП "ОМіТех". При цьому, в графі "Інформація про наявність та правильність оформлення всіх необхідних документів, передбачених тендерною документацією" зазначено, що у АТ "МКТ-Комюнікейшн", ТОВ "Арком", ЗАТ "Концерн Алекс", ВАТ "ТРЗ "Оріон" та ТОВ "НВП "ОМіТех" документи "в наявності", а стосовно інших учасників взагалі зазначено, що "пропозицій не надано".
Отже, відповідно ч. 3 ст. 26 Закону під час розкриття тендерних пропозицій Замовник перевіряє наявність та правильність їх оформлення всіх необхідних документів, передбачених тендерною документацією. Під час розкриття тендерних пропозицій складається протокол згідно з установленою уповноваженим органом формою. Замовником в графі "Інформація про наявність та правильність оформлення всіх необхідних документів, передбачених тендерною документацією" не зазначено інформацію щодо правильності оформлення документів, передбачених тендерною документацією. Таким чином, Замовник при складанні протоколу розкриття тендерних пропозицій не дотримався вимог додатка 2 до форм звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти форми 2 зв , затвердженого наказом Міністерства економіки від 20.05.2003 р. N 129 "Про порядок затвердження форм звітів про результати здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та інструкцій щодо їх заповнення".
Довідка з податкової інспекції про відсутність простроченої заборгованості щодо сплати податків і зборів, яка була надана у складі тендерної пропозиції ТОВ "Арком" (дійсна до 06.10.2005 р.) була не дійсною на момент розкриття тендерних пропозицій (протокол розкриття тендерних пропозицій від 19.10.2005 р. N 10/1/51). Таким чином, пропозиція ТОВ "Арком" містила неналежним чином оформлений документ, та, як наслідок, не відповідала кваліфікаційним вимогам тендерної документації.

................
Перейти до повного тексту