1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ ПО ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСАХ
Н А К А З
28.12.1996 N 126
Про затвердження Методичних рекомендацій щодо економічного стимулювання суб'єктів землекористування за діяльність, пов'язану з охороною земель, та встановлення плати за погіршення природних властивостей угідь
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 18 листопада 1996 р. N 1396 "Про заходи щодо реалізації Програми діяльності Кабінету Міністрів України"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо економічного стимулювання суб'єктів землекористування за діяльність, пов'язану з охороною земель, та встановлення плати за погіршення природних властивостей угідь (додаються).
2. Зазначені Методичні рекомендації довести до відома і керівництва в роботі Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської і Севастопольської міських, районних державних адміністрацій (виконавчих комітетів міських рад), місцевих органів земельних ресурсів, сільського господарства і продовольства, Інституту землеустрою Української академії аграрних наук.
3. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Голови Комітету Третяка А.М.
Голова Комітету Л.Новаковський ПОГОДЖЕНО: Заступник Міністра фінансів України Г.Антоньєв Заступник Міністра економіки України В.Пошивайло Перший заступник Міністра сільського господарства і продовольства України Б.Супіханов Перший віце-президент Української академії аграрних наук В.Ситник
ЗАТВЕРДЖЕНО:
Наказ Державного
комітету України
по земельних ресурсах
28.12.1996 N 126
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо економічного стимулювання суб'єктів землекористування за діяльність, пов'язану з охороною земель, та встановлення плати за погіршення природних властивостей угідь
1. Загальні положення
1.1. Метою даних рекомендацій є визначення механізму економічного стимулювання суб'єктів землекористування за діяльність, пов'язану з охороною земель, та встановлення плати за погіршення природних властивостей угідь.
1.2. Економічне стимулювання суб'єктів землекористування за діяльність, пов'язану з охороною земель, здійснюється відповідно до вимог Земельного кодексу України, Законів України "Про плату за землю", "Про охорону навколишнього природного середовища" та інших законодавчих і нормативних актів в галузі охорони земель.
1.3. Методичними рекомендаціями визначаються види економічних стимулів, порядок та показники стимулювання, джерела фінансування, а також відповідальність за погіршення природних властивостей угідь.
1.4. Суб'єкти землекористування економічно стимулюються за результати здійснення заходів щодо охорони земель:
- консервації ріллі та інших сільськогосподарських угідь;
- будівництва протиерозійних гідротехнічних споруд;
- створення системи поліфункціональних лісових насаджень в агроландшафтах та водоохоронних лісових насаджень по берегах річок і водойм;
- дотримання обмеженої господарської діяльності в охоронних зонах територій і об'єктів природно-заповідного фонду, рекреаційних і оздоровчих територій.
1.5. Економічне стимулювання суб'єктів землекористування здійснюється шляхом:
- компенсації рентного доходу, неодержаного з ділянок, де виконуються землеохоронні заходи;
- надання пільгових кредитів;
- компенсації витрат на виконання суб'єктами землекористування землеохоронних довгострокових заходів, в межах, передбачених в Національній програмі охорони земель та інших державних і регіональних програмах;
- матеріально-технічна та фінансова підтримка у створенні експериментальних проектів з комплексним вирішенням систем землеохоронних заходів в агроландшафтах;
- надання технічної та фінансової допомоги у складанні планів протиерозійних заходів.
1.6. Джерелом економічного стимулювання суб'єктів землекористування є кошти від сплати земельного податку, а також кошти інноваційних фондів або інших позабюджетних джерел.
2. Механізм економічного стимулювання суб'єктів землекористування за діяльність, пов'язану з охороною земель
2.1. Економічне стимулювання суб'єктів землекористування за діяльність, пов'язану з охороною земель, здійснюється виключно внаслідок виконання умов спеціальних угод.
Спеціальні угоди укладаються Державним комітетом Автономної Республіки Крим по земельних ресурсах і єдиному кадастру, обласними, Київським та Севастопольським міськими управліннями а також районними (міськими) відділами земельних ресурсів на здійснення суб'єктами землекористування заходів щодо охорони земель.
До підготовки спеціальних угод в необхідних випадках залучаються працівники науково-дослідних та проектно-вишукувальних організацій.
2.2. Спеціальні угоди укладаються, як правило, на період виконання найбільш довгострокових капіталоємких заходів.
2.3. Спеціальні угоди з суб'єктами землекористування укладаються з урахуванням обсягів землеохоронних робіт, передбачених для цих регіонів у Національній програмі охорони земель та інших державних і регіональних програмах, виходячи з реальних матеріально-технічних і фінансових можливостей виконання зобов'язань сторін.
Пріоритетно спеціальні угоди з суб'єктами землекористування укладаються в регіонах з кризовим станом ландшафтів.
2.4. В спеціальних угодах визначаються землеохоронні заходи, які повинні здійснювати суб'єкти землекористування на конкретних земельних ділянках.
Обгрунтування землеохоронних заходів здійснюється у відповідній землевпорядній документації, на підставі якої суб'єкти землекористування складають плани протиерозійних та інших землеохоронних заходів.
2.5. В спеціальних угодах визначаються:
- території і площі земель, на які розповсюджується їх дія;
- зміст, склад, обсяги, вартість, строки здійснення заходів, які повинні виконуватись на цих територіях;
- обов'язки сторін спеціальної угоди;
- порядок здійснення контролю за виконанням зобов'язань сторін;
- відповідальність за порушення зобов'язань, визначених у спеціальній угоді;
- надзвичайні (форс-мажорні) обставини, що можуть вплинути на зміну, припинення або розірвання угоди.
У необхідних випадках, за домовленістю сторін, оформляються додатки до спеціальної угоди, в яких визначаються особливі умови виконання окремих заходів. Зазначені додатки є невід'ємною частиною спеціальної угоди.
2.6. Спеціальні угоди щодо діяльності, пов'язаної з охороною земель, можуть також укладатись за участю регіональних органів місцевого самоврядування та окремих інвесторів, якщо заходи, передбачені угодою, фінансуються за їх рахунок.
2.7. Види та обсяги економічного стимулювання визначаються по кожному з заходів окремо, а також в цілому на територію, де суб'єкти землекористування здійснюють землеохоронні заходи.
2.8. Перелік заходів щодо охорони земель, які економічно стимулюються, та умови їх здійснення наведені в таблиці 1.
3. Порядок економічного стимулювання суб'єктів землекористування за діяльність, пов'язану з охороною земель
3.1. Економічне стимулювання здійснюється згідно умов, передбачених в спеціальних угодах.
3.2. З метою перевірки виконання умов спеціальних угод щорічно проводиться поточний контроль, який здійснюється, як правило, в весняну та осінню пору року, а також після прояву екстремальних кліматичних явищ.
3.3. Поточний контроль здійснюють фахівці районних відділів земельних ресурсів.
3.4. За наслідками перевірки виконання спеціальних угод районним відділом земельних ресурсів оформляється протокол - подання на економічне стимулювання.
3.5. Рішення про економічне стимулювання приймається Державним комітетом Автономної Республіки Крим по земельних ресурсах і єдиному кадастру, обласними, Київським та Севастопольським міськими управліннями, районними (міськими) відділами земельних ресурсів за погодженням з Урядом Автономної Республіки Крим та відповідними держадміністраціями.
Таблиця 1
УМОВИ
здійснення заходів щодо охорони
земель, які економічно стимулюються
------------------------------------------------------------------
| Заходи | Обмеження | Види і обсяги |
| | господарської | стимулювання |
| | діяльності та умови, | |
| |за якими здійснюється | |
| | економічне | |
| | стимулювання | |
|----------------+----------------------+------------------------|
| 1 | 2 | 3 |
|----------------+----------------------+------------------------|
|1. Консервація |1. Забороняється |1. Звільнення від плати |
|ріллі шляхом |випасання худоби. |за землю з усієї площі |
|залуження. |2. Дозволяється |законсервованої |
| |періодичне сінокосіння|ріллі. |
| |без погіршення умов |2. Щорічне |
| |самосіву трав. |відшкодування 50% |

................
Перейти до повного тексту