1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


КОМІСІЇ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ
ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Протокол засідання Комісії
по розгляду скарг при
Тендерній палаті України
07.12.2005 N 21
ВИСНОВОК
Щодо розгляду скарги
До Комісії по розгляду скарг при Тендерній палаті України надійшла скарга громадянина Дудки Георгія Прокоповича від 01.12.2005 р. N б/н (вх. Тендерної палати України від 05.12.2005 р. N с-57/12-1) щодо розміщення оголошень у інформаційних системах в мережі Інтернет Управлінням виконавчої дирекції фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Хмельницький області (далі - Замовник).
Скарга громадянина Дудки Георгія Прокоповича (далі - Скаржник) містить наступні вимоги:
1. "Скасувати публікацію оголошення про заплановану закупівлю (торги) N 1204705, що було публіковано в інформаційному бюлетені Тендерної палати України N 12(12)/07.11.2005 р.
2. Опублікувати (оприлюднити) оголошення про заплановану закупівлю (торги) щодо предмету закупівлі: адмінприміщення у відповідності до вимог Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Для розгляду скарги від Скаржника надійшли наступні матеріали:
1. Скарга щодо розміщення оголошень у інформаційних системах в мережі Інтернет від 01.12.2005 р. N б/н (1 арк.).
За результатом розгляду скарги на підставі наданих Скаржником матеріалів Комісією по розгляду скарг при Тендерній палаті України було встановлено наступне.
23 серпня 2005 року набув чинності Закон України від 16 червня 2005 року N 2664-IV "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо додаткових гарантій захисту фінансових інтересів держави", яким внесено зміни до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон), зокрема встановлені вимоги до інформаційних систем у мережі Інтернет щодо забезпечення захисту державної інформації, здійснення електронних державних закупівель та забезпечення виконання вимог Закону.
Відповідно до ст. 34 Конституції України та ст. 9 Закону України "Про інформацію" всі громадяни України, юридичні особи і державні органи мають право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення та зберігання відомостей, необхідних їм для реалізації ними своїх прав, свобод і законних інтересів, здійснення завдань і функцій.
Згідно ст. 41 Закону зобов'язання забезпечення прозорості державних закупівель шляхом оприлюднення необхідної інформації в інформаційних системах у мережі Інтернет покладено на замовника.
Оголошення про проведення відкритих торгів Замовником щодо закупівлі адмінбудівлі було розміщено в інформаційній системі у мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" www.zakupivli.com, що підтверджується кодом МБФ/ON 189.
Статтею 8 Закону зазначено, що процедура закупівлі не може здійснюватися до публікації оголошення про неї у "Віснику державних закупівель" або в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, та в інформаційних системах у мережі Інтернет. У разі, якщо замовником в оголошенні про заплановану закупівлю (проведення попередньої кваліфікації) чи в оголошенні про результати проведеної процедури закупівлі не зазначено або зазначено невірний код, присвоєний інформаційною системою в мережі Інтернет, таке оголошення вважається неоприлюдненим.
На запит Тендерної палати України Товариство з обмеженою відповідальністю "Європейське консалтингове агентство", як власник інформаційної системи у мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" www.zakupivli.com підтвердило розміщення оголошення Замовника про проведення відкритих торгів щодо закупівлі адмінприміщення та присвоєння коду МБФ/ON 189.
Отже, в оголошенні N 1204705, опублікованому Замовником у Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 07.11.2005 р. N 12(12) правомірно міститься посилання на адресу інформаційної системи у мережі Інтернет www.zakupivli.com, код МБФ/ON 189.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно постанови Кабінету Міністрів України "Про організаційні заходи щодо функціонування системи державних закупівель" від 27 вересня 2000 року N 1469 Міністерство економіки України, як спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань координації закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти зобов'язано на виконання статей 3, 42 Закону вести Перелік інформаційних систем у мережі Інтернет, який відповідає вимогам Закону та надає роз'яснення порядку застосування законодавства України про закупівлі.
На сьогоднішній день Міністерство економіки України в порушення вимог статей 3, 42 Закону не веде Перелік інформаційних систем у мережі Інтернет, яким надано право розміщувати інформацію щодо державних закупівель.
В той час, згідно роз'яснень Міністерства економіки України від 18.01.2005 р. N 55-36/63 та від 05.09.2005 р. N 55-36/2000 існує інформаційна система в мережі Інтернет, яка відповідає вимогам Закону та має право розміщувати інформацію щодо державних закупівель, а саме інформаційна система у мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" (www.zakupivli.com).

................
Перейти до повного тексту