1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЕКСПОРТНОГО КОНТРОЛЮ УКРАЇНИ
Н А К А З
24.01.2006 N 16
Про затвердження Порядку проведення перевірок наявності та рівня функціонування систем внутрішньофірмового експортного контролю, створених суб'єктами здійснення міжнародних передач товарів
З метою врегулювання механізму діяльності в галузі здійснення державної атестації систем внутрішньофірмового експортного контролю, створених суб'єктами здійснення міжнародних передач товарів, порядку здійснення перевірок, наявності та рівня функціонування таких систем та виконання п. 4.2 рішення Колегії Держекспортконтролю від 14.12.2005 (наказ Держекспортконтролю України від 22.12.2005 N 448)
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок проведення перевірок наявності та рівня функціонування систем внутрішньофірмового експортного контролю, створених суб'єктами здійснення міжнародних передач товарів (далі - Порядок), що додається.
2. Начальнику відділу інформаційних технологій забезпечити в тижневий термін з дня затвердження цього наказу розміщення його електронної копії на офіційному веб-сайті Держекспортконтролю України.
3. Уважати таким, що втратив чинність, наказ Держекспортконтролю України від 05.04.2004 N 95 "Про затвердження Узагальненого переліку питань, що підлягають опрацюванню під час здійснення перевірки наявності та рівня функціонування систем внутрішньофірмового експортного контролю, створених суб'єктами здійснення міжнародних передач".
Начальнику загального відділу наказ довести до відома начальників управлінь та відділів Держекспортконтролю України.
Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Служби Решетілова І.В.
Перший заступник Голови Служби О.Гришуткін
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Держекспортконтролю
України
24.01.2006 N 16
ПОРЯДОК
проведення перевірок наявності та рівня функціонування систем внутрішньофірмового експортного контролю, створених суб'єктами здійснення міжнародних передач товарів
1. Цей Порядок встановлює механізм підготовки та проведення перевірок, що здійснюються Державною службою експортного контролю України та іншими центральними органами виконавчої влади з метою визначення рівня функціонування систем внутрішньофірмового експортного контролю, створених суб'єктами здійснення міжнародних передач товарів, та надання відповідної інформаційно-методичної допомоги (далі - перевірка). Перевірки проводяться з урахуванням пункту 7 Порядку державної атестації системи внутрішньофірмового експортного контролю, створеної суб'єктом здійснення міжнародних передач товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 N 1080.
2. Перевірки спрямовані на визначення рівня виконання комплексу заходів організаційного, правового, інформаційного та іншого характеру, що виконуються суб'єктом здійснення міжнародних передач товарів з метою дотримання ним та підпорядкованими йому структурними підрозділами вимог законодавства в галузі експортного контролю. Узагальнений перелік питань, що підлягають опрацюванню під час здійснення перевірки наявності та рівня функціонування систем внутрішньофірмового експортного контролю, створених суб'єктами здійснення міжнародних передач товарів, наведений у додатку 1 до цього Порядку.
3. Для здійснення перевірки створюється відповідна уповноважена комісія, до складу якої входять представники Держекспортконтролю України та інших центральних органів виконавчої влади, що є членами Комісії з державної атестації системи внутрішньофірмового експортного контролю, склад якої затверджено наказом Держекспортконтролю України від 24.07.2003 N 182 (із змінами) з урахуванням пропозицій центральних органів виконавчої влади.
4. Орієнтовний графік проведення перевірок стану та рівня функціонування створених підприємствами систем внутрішньофірмового експортного контролю щорічно складається Держекспортконтролем України та надсилається в порядку інформування до інших центральних органів виконавчої влади, які за згодою керівництва братимуть участь у зазначених перевірках.
5. З метою належної підготовки до проведення перевірки:
5.1. Сектор зв'язків з громадськістю, засобами масової інформації та підприємствами:
- готує та забезпечує підписання наказу Держекспортконтролю України про утворення комісії з перевірки функціонування системи внутрішньофірмового експортного контролю, створеної суб'єктом здійснення міжнародних передач товарів;
- не менш як за тиждень до запланованої дати перевірки інформує суб'єкта здійснення міжнародних передач товарів щодо проведення перевірки функціонування систем внутрішньофірмового експортного контролю.
5.2. Експертний відділ, співробітник якого бере участь у проведенні перевірки, готує аналітичну довідку з питань дозвільних документів, що надавалися суб'єкту здійснення міжнародних передач товарів протягом попереднього та поточного років, звітності про проведення переговорів щодо укладення договорів (контрактів), звітності про використання наданих дозвільних документів за формою, наведеною у додатку 2 до цього Порядку.
5.3. Відділ правозастосування готує довідку стосовно наявності правопорушень в діяльності суб'єкта здійснення міжнародних передач товарів в галузі експортного контролю за формою, наведеною у додатку 3 до цього Порядку.
6. Суб'єкту здійснення міжнародних передач товарів, що отримав повідомлення про проведення перевірки, з метою забезпечення необхідних умов для проведення об'єктивної та всебічної перевірки рекомендується:
6.1. Надати Держекспортконтролю України перелік уповноважених посадових осіб, що забезпечуватимуть роботу уповноваженої комісії під час перевірки.
6.2. Підготувати:
оригінали документів, що стосуються організаційно-штатної структури створеного на підприємстві підрозділу експортного контролю (накази, положення, посадові інструкції);
оригінали документів, що регламентують поточну діяльність зазначеного підрозділу;
довідку щодо функціонування системи експортного контролю суб'єкта здійснення міжнародних передач товарів у письмовому вигляді за формою, наведеною у додатку 4 до цього Порядку. Довідка підписується керівником підрозділу експортного контролю та керівником суб'єкта здійснення міжнародних передач товарів, до неї долучаються копії вказаних в текстовій частині документів;
переліки зовнішньоекономічних контрактів на експорт товарів, укладених підприємством протягом попереднього та поточного років за формами, наведеними у додатку 5 до цього Порядку, та підготувати зазначені контракти для можливої вибіркової перевірки на предмет їх відповідності вимогам законодавства в галузі експортного контролю.
7. Уповноважена комісія у запланований термін здійснює перевірку та вносить відповідні висновки до Акта перевірки функціонування системи внутрішньофірмового експортного контролю, створеної суб'єктом здійснення міжнародних передач товару (далі - Акт), форма якого наведена у додатку 6 до цього Порядку.
Примітка. У разі незгоди одного з членів уповноваженої комісії з висновками, наведеними в Акті, він має право оформити за своїм підписом документ, що міститиме особливу думку з наведених питань. Зазначений документ стає невід'ємною частиною Акта.
За рішенням Голови уповноваженої комісії до Акта додаються зазначені у пунктах 5.2 та 5.3 цього Порядку довідки, зазначена у пункті 6.2 цього Порядку довідка щодо функціонування системи експортного контролю суб'єкта здійснення міжнародних передач товарів та документи, що містять особливі думки членів уповноваженої комісії (у разі наявності). Акт підписується усіма членами уповноваженої комісії та затверджується Головою Держекспортконтролю України. Копія затвердженого Акта надсилається суб'єкту здійснення міжнародних передач товарів та центральним органам виконавчої влади, представники яких брали участь у проведенні перевірки.
8. Контроль за вжиттям заходів щодо викладених в Акті рекомендацій уповноваженої комісії по вдосконаленню створеної суб'єктом здійснення міжнародних передач товарів системи внутрішньофірмового експортного контролю здійснюється Держекспортконтролем України та іншими центральними органами виконавчої влади шляхом отримання від такого суб'єкта відповідних повідомлень-звітів, що надсилаються Держекспортконтролю України у визначені в Акті строки, або шляхом проведення повторних перевірок. Інформація щодо вжиття суб'єктом заходів з виконання рекомендацій, викладених в Акті, виноситься на розгляд Комісії з державної атестації системи внутрішньофірмового експортного контролю та береться до уваги під час вирішення питання щодо атестації або переатестації таких систем.
Додаток 1
до пункту 2 Порядку
УЗАГАЛЬНЕНИЙ ПЕРЕЛІК
питань, що підлягають опрацюванню під час здійснення перевірки наявності та рівня функціонування систем внутрішньофірмового експортного контролю, створених підприємствами
1. Документи про створення системи внутрішньофірмового експортного контролю та механізм функціонування.
2. Керівництво, підпорядкованість та персонал підрозділу експортного контролю.
3. Організаційно-технічне забезпечення підрозділу експортного контролю.
4. Порядок підготовки та передачі до підрозділів підприємства керівництв, вказівок та інструкцій щодо виконання конкретними підрозділами вимог експортного контролю.
5. Порядок визначення характеру операцій, пов'язаних з міжнародними передачами товарів, які здійснюють підрозділи підприємства, та отримання в Держекспортконтролі України потрібних для їх виконання дозвільних документів.
6. Порядок підготовки, подання (отримання) документів про гарантії відносно товарів, що підлягають державному експортному контролю, а також товарів, щодо яких можуть бути застосовані процедури державного експортного контролю.
7. Порядок забезпечення правил експортного контролю по товарах та країнах (ідентифікація товарів).
8. Контроль за використанням отриманих дозвільних документів.
9. Система перевірки кінцевого використання товарів, замовників та споживачів товару.
10. Внутрішні програми підприємства щодо перевірок (ревізій) дотримання встановленого порядку здійснення міжнародних передач товарів.
11. Ведення облікової документації.
12. Ведення бази даних законодавчих та нормативно-правових актів в галузі експортного контролю та наявність довідкової літератури.
13. Професійна підготовка та навчання.
Інші питання.
Додаток 2
до пункту 4.3 Порядку
Зразок
Аналітична довідка з питань дозвільних документів, що надавалися
_________________________________________ протягом ________ років,
(назва підприємства)
звітності про проведення переговорів щодо укладення договорів (контрактів), звітності про використання наданих дозвільних документів
1. Повна та скорочена назва підприємства та код за ЄДРПОУ.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
2. Місцезнаходження підприємства.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
3. Посада та П.І.Б. керівника підприємства.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
4. Основна сфера діяльності підприємства.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
5. Номер та дата реєстраційного посвідчення підприємства
N ____________ від ___ ____________ ____.
6. Наявність у підприємства повноважень на право здійснення
експорту, імпорту товарів військового призначення та товарів, які
містять відомості, що становлять державну таємницю.
7. Кількість звернень до Держекспортконтролю України з метою
отримання дозвільних документів протягом звітного періоду _______.
8. За результатами розгляду вищезазначених звернень:
8.1. Надано дозвільних документів (зазначити кількість):
- дозволів ________ (з них разових ______, відкритих ______,
генеральних ____________);
- висновків _______________________________________________.
8.2. Знято з розгляду
_________________________________________________________________.
8.3. Відмовлено у наданні дозвільного документу
_________________________________________________________________.
9. Причини зняття з розгляду звернень підприємства:
9.1 _____________________________________________________________
9.2 _____________________________________________________________
10. Причини відмов у наданні дозвільних документів
10.1 ____________________________________________________________
10.2 ____________________________________________________________
11. Результати аналізу якості оформлення отриманих від
підприємства заяв:
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
12. Результати аналізу звітності підприємства про проведення
переговорів щодо укладення договорів (контрактів), звітності про
використання наданих дозвільних документів:
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
13. Пропозиції стосовно вдосконалення діяльності підприємства в

................
Перейти до повного тексту