- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ПРОМИСЛОВОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про затвердження Порядку підготовки аналізу впливу проектів регуляторних актів, їх оприлюднення та погодження із Держпідприємництвом, відстеження результативності регуляторних актів
1. Затвердити Порядок підготовки аналізу впливу проектів регуляторних актів, їх оприлюднення та погодження із Держпідприємництвом, відстеження результативності регуляторних актів (додається).
2. Керівникам структурних підрозділів Міністерства при розробленні проектів регуляторних актів керуватися вимогами Порядку підготовки аналізу впливу проектів регуляторних актів, їх оприлюднення та погодження із Держпідприємництвом, відстеження результативності регуляторних актів.
3. Начальнику юридичного управління (Володіну О.Г.) надавати правову допомогу при застосуванні структурними підрозділами зазначеного Порядку.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Баранчука В.М.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
промислової політики
України
29.12.2005 N 492
ПОРЯДОК
підготовки аналізу впливу проектів регуляторних актів, їх оприлюднення та погодження із Держпідприємництвом, відстеження результативності регуляторних актів
1. Загальні положення
1.1. Порядок підготовки аналізу впливу проектів регуляторних актів, їх оприлюднення та погодження із Держпідприємництвом, відстеження результативності регуляторних актів (далі - Порядок) розроблений відповідно до Закону України
"Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2004
N 308 "Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта".
1.2. Порядок регулює питання підготовки аналізу регуляторного впливу проектів регуляторних актів, їх оприлюднення та погодження із Держпідприємництвом структурними підрозділами Міністерства при підготовці проектів регуляторних актів та відстеження результативності регуляторних актів.
1.3. Цей Порядок не застосовується при підготовці структурними підрозділами Міністерства:
- Державних програм та програм галузевого спрямування;
- стандартів, технічних умов, за винятком випадків, коли положення стандартів, технічних умов, маючи у передбачених законом випадках обов'язковий характер, встановлюють вимоги до суб'єктів господарювання щодо проведення обов'язкових погоджень, аналізів, експертиз, обстежень, випробувань тощо за допомогою третіх осіб;
- галузевих нормативних актів з питань пожежної безпеки, галузевих нормативних актів про охорону праці, нормативних документів з метрології, за винятком випадків, коли у положеннях зазначених документів містяться вимоги до суб'єктів господарювання щодо проведення обов'язкових погоджень, аналізів, експертиз, обстежень, випробувань тощо за допомогою третіх осіб;
- актів з питань мобілізації;
- актів, що містять державну таємницю України;
- актів, що містять індивідуально-конкретні приписи, за винятком актів, у яких одночасно містяться нормативні та індивідуально-конкретні приписи;
- актів, якими доводяться до відома підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Мінпромполітики України, рішення Міністерства;
- документів дозвільного характеру.
Дія Порядку також не застосовується при забезпеченні Міністерством участі у підготовці, укладанні та реалізації міжнародних договорів.
1.4. Підготовка проекту регуляторного акта передбачає:
- розроблення проекту;
- аналіз регуляторного впливу;
- оприлюднення проекту регуляторного акта;
- відстеження результативності регуляторного акта;
- погодження проекту регуляторного акта з Державним комітетом України з питань регуляторної політики та підприємництва.
2. Визначення термінів
2.1. Регуляторний акт - це нормативно-правовий акт, який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб і який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між Міністерством промислової політики України та суб'єктами господарювання.
2.2. Регуляторний орган - Міністерство промислової політики України (далі - Міністерство).
2.3. Відстеження результативності регуляторного акта - заходи, спрямовані на оцінку стану впровадження регуляторного акта та досягнення цим актом цілей, задекларованих при його прийнятті.
2.4. Показники результативності регуляторного акта - показники, на підставі яких при проведенні відстеження результативності регуляторного акта здійснюється оцінка стану впровадження цього регуляторного акта та досягнення ним цілей, задекларованих при його прийнятті.
2.5. Аналіз регуляторного впливу - документ, який містить обґрунтування необхідності державного регулювання шляхом прийняття регуляторного акта, аналіз впливу, який справлятиме регуляторний акт на ринкове середовище, забезпечення прав та інтересів суб'єктів господарювання, громадян та держави, а також обґрунтування відповідності проекту регуляторного акта принципам державної регуляторної політики.
2.6. Звіт про відстеження результативності регуляторного акта - документ, який містить дані про результати відстеження результативності регуляторного акта та про методи, за допомогою яких було здійснено таке відстеження.
2.7. Розробник проекту регуляторного акта - структурний підрозділ Міністерства, на який покладено відповідальність за розроблення проекту регуляторного акта, підготовку аналізу регуляторного впливу, оприлюднення проекту регуляторного акта, його погодження із Держпідприємництвом та відстеження результативності регуляторного акта.
3. Підготовка аналізу регуляторного впливу
3.1. Стосовно кожного проекту регуляторного акта розробником готується аналіз регуляторного впливу.
3.2. Аналіз регуляторного впливу готується до оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень та пропозицій.
3.3. При підготовці аналізу регуляторного впливу розробником проекту регуляторного акта:
1) визначається проблема, яку передбачається розв'язати шляхом прийняття регуляторного акта.
При визначенні проблеми, яку передбачається розв'язати шляхом державного регулювання, зазначаються причини та умови виникнення проблеми; обґрунтування неможливості її розв'язання за допомогою ринкових механізмів або чинних регуляторних актів; суб'єкти, на яких проблема справляє негативний вплив;
2) визначаються цілі регуляторного акта, визначаються та оцінюються усі прийнятні альтернативні способи досягнення зазначених цілей, наводяться аргументи щодо переваги обраного способу.
При визначенні та оцінці усіх прийнятних альтернативних способів досягнення цілей державного регулювання наводяться не менше ніж два можливих способи; оцінка кожного із способів; причини відмови від застосування альтернативних способів розв'язання проблеми; аргументи щодо переваги обраного способу;
3) описується механізм, який пропонується застосувати для розв'язання проблеми, і відповідні заходи.
В описі механізму, який пропонується застосувати для розв'язання проблеми, і відповідних заходів наводяться основні принципи і способи досягнення цілей державного регулювання та визначається ступінь їх ефективності;
4) обґрунтовуються можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта.
При обґрунтуванні можливості досягнення цілей у разі прийняття регуляторного акта наводиться оцінка впливу зовнішніх факторів на дію акта з визначенням та порівнянням позитивних і негативних обставин, які можуть вплинути на виконання вимог акта; оцінка можливості впровадження та виконання вимог акта органами державної влади і органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами; характеристика механізму повної або часткової компенсації можливої шкоди у разі настання очікуваних наслідків дії акта;
5) визначаються очікувані результати прийняття акта.
Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта провадиться із застосуванням методу аналізу вигод та витрат у простій (перелік очікуваних позитивних та негативних факторів) або складній (із застосуванням різноманітних економічних моделей) формі.
Для проведення аналізу вигод та витрат установлюється певний період. Розмір кожної вигоди та витрати обчислюється з використанням статистичних даних, даних наукових досліджень та опитувань, а також даних, одержаних з інших джерел. На підставі обчисленого розміру кожної вигоди та витрати підсумовується загальний розмір.
6) обґрунтовується запропонований строк дії акта (у разі обмеження цього строку).
Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта здійснюється з урахуванням достатності цього строку для розв'язання проблеми та досягнення цілей державного регулювання.
7) визначаються показники результативності акта.
Прогнозні значення показників результативності регуляторного акта встановлюються протягом різних періодів після набрання чинності актом, обов'язковими з яких повинні бути:
- розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта;
- кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта;
- розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання та/або фізичними особами, пов'язаними з виконанням вимог акта;
................Перейти до повного тексту