1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ
ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Протокол засідання
Комісії по розгляду скарг
при Тендерній палаті
України
07.10.2005 N 6
ВИСНОВОК
щодо розгляду скарги
До Комісії по розгляду скарг при Тендерній палаті України надійшла скарга товариства з обмеженою відповідальністю "Ельпласт+" від 14.09.2005 р. N 190 (вх. Тендерної палати України від 20.09.2005 р. N с-66/09) щодо порушень чинного законодавства при проведенні Белзькою міською радою Сокальського району Львівської області процедури закупівлі за державні кошти робіт по будівництву підводного газопроводу високого тиску.
Скарга товариства з обмеженою відповідальністю "Ельпласт+" (далі - Скаржник) містить наступні вимоги:
1. "Визнати недійсним рішення тендерного комітету Белзької міської ради Сокальського району Львівської області від 7 вересня 2005 р. щодо визначення переможця відкритих торгів на закупівлю робіт по будівництву підводного газопроводу високого тиску від м. Великі Мости до м. Белз;
2. Невідкладно заборонити Замовнику торгів укладати договори про закупівлю робіт, які були предметом закупівлі 23.08.2005 р., з неправомірно визначеним переможцем відкритих торгів - ТОВ "Ремспецбуд" (Львівська область, м. Старий Самбір, вул. Вітовського, 47);
3. Зобов'язати Замовника акцептувати тендерну пропозицію ТОВ "Ельпласт+" як таку, що відповідно до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти" є значно ефективнішою та економічно вигіднішою для розпорядника державних коштів - Белзької міської ради Сокальського району Львівської області."
Для розгляду скарги від Скаржника надійшли наступні матеріали:
1. Копія Скарги від 14.09.2005 р. N 190 (2 арк.);
2. Копія довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ), виданої Головним управлінням статистики у Львівській області від 06.06.2005 р. N 2728 (1 арк.);
3. Копія протоколу розкриття тендерних пропозицій від 23.08.2005 р. N 2 (2 арк.);
4. Копія повідомлення про акцепт тендерної пропозиції (1 арк.);
5. Копія скарги до тендерного комітету Белзької міської ради від 13.09.2005 р. N 185 (1 арк.);
6. Копія листа щодо надання роз'яснень та доповнень до змісту тендерної пропозиції від 2 вересня 2005 р. N 257/02-09 (1 арк.);
7. Копія листа з роз'ясненнями та доповненнями до змісту тендерної пропозиції від 07.09.2005 р. N 179 (1 арк).
Згідно з ч. 1 ст. 37 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон) Комісією по розгляду скарг при Тендерній палаті України було направлено запит від 22.09.2005 р. N с-51/09 до Белзької міської ради Сокольського району Львівської області (далі - Замовник) щодо надання необхідних документів для розгляду скарги.
Для розгляду скарги від Замовника надійшли наступні матеріали:
1. Лист з переліком надісланих документів (1 арк.);
2. Копія тендерної документації на закупівлю робіт з будівництва газопроводу високого тиску (12 арк.);
3. Копія протоколу засідання тендерного комітету від 04.07.2005 р. N 1 щодо вибору процедури закупівлі (3 арк.);
4. Копія повідомлення про внесення змін до тендерної документації (1 арк.);
5. Копія протоколу розкриття тендерних пропозицій від 23.08.2005 р. N 2 (2 арк.);
6. Копія тендерної пропозиції ТОВ "Ремспецбуд", що включає:
- копію довідки АТ "Кредит Банк (Україна)" від 15.08.2005 р. N 558 (1 арк.);
- копію довідки щодо відсутності заборгованості до бюджету по сплаті податків від 18.08.2005 р. N 24-0/1726, видану Самбірським відділенням державної податкової інспекції у Львівській області (1 арк.);
- загальні відомості про претендента (3 арк.);
- рекомендований лист АТ "Кредит Банк (Україна)", виданий ТОВ "Ремспецбуд" (1 арк.);
- додаткові умови (1 арк.);
- копію довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ), виданої Львівським обласним управлінням статистики від 27.01.2004 р. N 174 (1 арк.);
- копію фінансового звіту суб'єкта малого підприємництва (1 арк.);
- копію статуту ТОВ "Ремспецбуд" (6 арк.);
- копію Ліцензії Державного комітету України з будівництва та архітектури від 26 лютого 2004 р. (2 арк.);
- копію свідоцтва про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи (1 арк.);
- копію дозволу Держнаглядохоронпраці на початок виконання робіт підвищення небезпеки N 113.04.46-45.33.3 (1 арк.);
- опис технічних можливостей постачальника (1 арк.);
- копію цінової пропозиції ТОВ "Ремспецбуд" - 2 арк.;
- копію договору підряду від 20 вересня 2005 р. N 9 ТОВ "Ремспецбуд" та СМУ-25 ЗАТ фірма "Нафтогазбуд" (3 арк.);
7. Копія цінової пропозицій ТОВ "Ельпласт+", що включає:
- копію свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість (1 арк.);
- копію довідки щодо відсутності заборгованості до бюджету по сплаті податків від 05.08.2005 р. (1 арк.);
- копію цінової пропозиції (1 арк.);
- загальні відомості про претендента (3 арк.);
- копію довідки АТ "Кредит Банк (Україна)" від 04.08.2005 р. N 915 (1 арк.);
- копію довідки ЗАТ КБ "ПриватБанк" від 4 серпня 2004 р. N 96 (1 арк.);
- копію ліцензії Державного комітету України з будівництва та архітектури від 09.08.2005 р. (1 арк.);
- копію свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи (1 арк.);
- копію звіту про фінансові результати за 2004 рік (3 арк.);
- копію статуту ТОВ "Ельпласт+" (3 арк.);
- копію дозволу Держнаглядохоронпраці N 1268.02.30-25.21.0 на виготовлення та застосування засобів виробництва (1 арк.);
- копію Цінової пропозиції ТОВ "Ремспецбуд" (1 арк.);
8. Копія протоколу N 3 від 02.09.2005 р. протоколу засідання тендерного комітету Замовника щодо визначення переможця процедури на закупівлю підвісного газопроводу високого тиску АГРС від м. Великі Мости до м. Белз, Сокальського району, Львівської області від 02.09.2005 р. (4 арк.);
9. Копія листа щодо надання роз'яснень та доповнень до змісту тендерної пропозиції від 2 вересня 2005 р. N 257/02-09 (2 арк.);
10. Копія Листа ТОВ "Ремспецбуд" з роз'ясненнями та доповненнями до змісту Тендерної пропозиції від 05.09.2005 р. N 65 (1 арк.);
11. Копія листа "Ельпласт+" з роз'ясненнями та доповненнями до змісту тендерної пропозиції від 07.09.2005 р. N 179 (1 арк.);
12. Копія повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 07.09.2005 р. N 265/02-09 (1 арк.);
13. Копія повідомлень учасникам торгів про результати торгів (1 арк.);
14. Копія протоколу засідання тендерного комітету щодо оцінювання за бальною системою тендерних пропозицій та визначення переможця від 07.09.2005 р. N 4 (4 арк.);
15. Копія скарги до тендерного комітету Белзької міської ради від 13.09.2005 р. N 185 (1 арк.);
16. Копія рішення тендерного комітету Белзької міської ради щодо скарги (2 арк.);
17. Копія договору на виконання робіт від 19.09.2005 р. (8 арк.).
За результатом розгляду скарги на підставі наданих Скаржником та Замовником матеріалів Комісією по розгляду скарг при Тендерній палаті України було встановлено наступне.
Розділ "Методика оцінки тендерних пропозицій" тендерної документації встановлює, що Замовник здійснює оцінку тендерних пропозицій, наданих учасниками процедури закупівлі за наступними критеріями:
- Ціна предмета торгів;
- Рівень відповідності встановленим кваліфікаційним вимогам;
- Гарантійний термін;
- Умови оплати;
- Дотримання заходів безпеки умов праці.
Протокол розкриття тендерних пропозицій N 2 від 23.08.2005 р., наданий Замовником для розгляду скарги містить інформацію, відповідно до якої всі тендерні пропозиції повністю відповідають вимогам тендерної документації.
В той же час, відповідно до протоколу N 3 від 02.09.2005 р. засідання тендерного комітету Замовника щодо визначення переможця процедури на закупівлю підвісного газопроводу високого тиску АГРС від м. Великі Мости до м. Белз, Сокальського району, Львівської області жоден із учасників не надав відомостей щодо таких критеріїв оцінки, як: гарантійний термін та умови оплати. Відповідно до вищезазначеного протоколу Замовником було прийнято рішення про направлення запитів учасникам процедури закупівлі щодо надання роз'яснення по критеріям оцінки, які відсутні в їх тендерних пропозиціях. Після отримання відповідей від учасників, Замовником здійснена оцінка тендерних пропозицій та визначено переможцем торгів ТзОВ "Ремспецбуд".
Такі дії Замовника суперечать нормам Закону, оскільки відповідно до ч. 5 ст. 26 Закону після розкриття тендерних пропозицій замовник та учасник торгів не повинні ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту поданої тендерної пропозиції, включаючи зміну її ціни та коригування, з урахуванням ч. 6 ст. 26 Закону (виправлення арифметичної помилки). Інформація щодо гарантійного терміну та умов оплати є такою, що впливає на зміст тендерної пропозиції, оскільки її визначення після розкриття тендерної пропозиції може вплинути на результат оцінки тендерної пропозиції.
Відповідно до ч. 7 ст. 26 Закону Замовник визначає переможця торгів із числа учасників, тендерні пропозиції яких не були відхилені, на основі критеріїв і методики оцінки тендерних пропозицій, зазначених у тендерній документації. Оскільки тендерні пропозиції всіх учасників не містять інформації щодо визначених в тендерній документації Замовника критеріїв оцінки тендерних пропозицій, вони відповідно до вимог ч. 1 ст. 27 Закону, визнаються такими, що не відповідають вимогам тендерної документації, та повинні бути відхилені.
Таким чином, Замовник повинен був на підставі ч. 1 ст. 28 Закону прийняти рішення про відміну торгів, а саме через те, що було відхилено всі тендерні пропозиції відповідно до вимог ст. 27 Закону.
Щодо критеріїв оцінки тендерних пропозицій, зазначених у тендерній документації.
Відповідно до статті 21 Закону України "Про охорону праці" "Проектування виробничих об'єктів, розроблення нових технологій, засобів виробництва, засобів колективного та індивідуального захисту працюючих повинні провадитися з урахуванням вимог щодо охорони праці. Не допускається будівництво, реконструкція, технічне переоснащення тощо виробничих об'єктів, інженерних інфраструктур об'єктів соціально-культурного призначення, виготовлення і впровадження нових для даного підприємства технологій і зазначених засобів без попередньої експертизи робочого проекту або робочої документації на їх відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці. Фінансування цих робіт може провадитися лише після одержання позитивних результатів експертизи. Роботодавець повинен одержати дозвіл на початок роботи та види робіт підприємства, діяльність якого пов'язана з виконанням робіт та експлуатацією об'єктів, машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки".
Згідно переліку робіт з підвищеною небезпекою, затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26 січня 2005 р. N 15, що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15 лютого 2005 р. за N 232/10512, визначено виконання робіт по будівництву підводного газопроводу високого тиску, що становить предмет закупівлі, відноситься до робіт із підвищеною небезпекою.
Отже, роботи, що становлять предмет закупівлі, можуть бути здійснені тільки після проведення експертизи та надання дозволу передбачених Законом України "Про охорону праці" і відповідно при закупівлі таких робіт дотримання заходів безпеки умов праці обов'язково повинно бути кваліфікаційною вимогою Замовника.
Замовником же було включено критерій щодо дотримання заходів безпеки умов праці до переліку критеріїв оцінки тендерних пропозицій, зазначених у Додатку 4 до тендерній документації та навіть не визначено, яким саме документом повинна бути підтверджена відповідність тендерної пропозиції Учасника вимогам відповідно до зазначеного критерію.

................
Перейти до повного тексту