- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ГОЛОВНЕ КОНТРОЛЬНО-РЕВІЗІЙНЕ УПРАВЛІННЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
14.05.2003 N 12-18/186
Щодо трактування окремих порушень
ГоловКРУ України розглянуло п. 3 пропозицій, зазначених у листі КРУ в Запорізькій області від 20.02.2003 р. N 08-02-15/95 щодо трактування окремих порушень та складання протоколів відповідно до статті
164-12 КУпАП на посадових осіб за порушення законодавства про бюджетну систему України, і повідомляє.
По-перше, "перевищення фактичних видатків над затвердженим кошторисом" виявляється не "при прийманні звітності та бази даних інформаційних карт", а в ході ревізії (перевірки).
По-друге, при аналізі проведених установою видатків доцільно користуватися Методичними вказівками з питань перевірки бухгалтерського обліку і фінансової звітності в бюджетних установах, затвердженими наказом ГоловКРУ України від 26.12.2000 р. N 104 (Довідник працівника державної контрольно-ревізійної служби, т. 1, стор. 142-143), де наведено варіанти трактування розбіжностей між сумами фактичних видатків і кошторисних призначень, фактичних і касових видатків, касових видатків і кошторисних призначень. При цьому слід пам'ятати, що при трактуванні зазначених розбіжностей слід використовувати терміни, зазначені у статті
2 Бюджетного кодексу України.
Зокрема, причиною перевищення фактичних видатків над кошторисними призначеннями може бути використання наявних на початок звітного періоду товарно-матеріальних цінностей, резервів або дебіторської заборгованості. У таких випадках зобов'язання не перевищують кошторисних призначень, оскільки внаслідок цього у подальшому не виникає потреби у здійсненні касових видатків.
Відповідно до п. 8 ст.
2 Бюджетного кодексу України, "бюджетне зобов'язання - будь-яке здійснене, відповідно до бюджетного асигнування, - розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду, згідно з якими необхідно здійснити платежі протягом цього ж періоду або ж у майбутньому".
Згідно з пунктом 5 ст.
51 Бюджетного кодексу України, "розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та проводять видатки тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами".
Статтею
26 Закону України
"Про Державний бюджет України на 2003 рік" встановлено, що "розпорядники коштів Державного бюджету України мають право брати бюджетні зобов'язання у 2003 році, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов'язань минулих років, взятих на облік в органах Державного казначейства України".
Пунктом 20 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 р.
N 228 (далі - Порядок) визначено, що "під час визначення обсягів видатків розпорядників нижчого рівня головні розпорядники повинні врахувати об'єктивну потребу в коштах кожної установи, виходячи з її основних виробничих показників і контингентів, які встановлюються для установ...".
................Перейти до повного тексту