- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ГЕНЕРАЛЬНА ПРОКУРАТУРА УКРАЇНИ
Н А К А З
Про організацію роботи та контроль виконання в органах прокуратури України
З метою вдосконалення управлінської діяльності щодо забезпечення ефективної роботи системи органів прокуратури України, посилення контролю виконання, керуючись ст.
15 Закону України
"Про прокуратуру",
НАКАЗУЮ:
1. Заступникам Генерального прокурора України, прокурорам Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя, військовим прокурорам регіонів та Військово-Морських Сил України, їх заступникам, а також міським, районним, міжрайонним та іншим прирівняним до них прокурорам, керівникам структурних підрозділів апаратів прокуратур забезпечити належну організацію роботи на всіх напрямах діяльності, визначених
Конституцією України, Законом України
"Про прокуратуру", наказами Генерального прокурора України. З цією метою:
- надавати першочергову увагу вдосконаленню форм і методів управління як дієвому засобу підвищення ефективності прокурорсько-слідчої діяльності;
- вважати пріоритетними в роботі органів прокуратури захист гарантованих Конституцією, іншими законами України, міжнародними правовими актами прав і свобод людини та громадянина, а також інтересів держави від протиправних посягань;
- забезпечити чітку систему постановки контролю за виконанням організаційно-розпорядчих документів як визначального фактора оперативного усунення недоліків та упущень, а також покращання ефективності роботи;
- постійно вживати заходи щодо впровадження в практичну діяльність позитивного досвіду роботи інших прокуратур, надання підпорядкованим прокурорам необхідної організаційно-методичної допомоги;
- викорінювати в повсякденній діяльності прояви формалізму, заорганізованості, зайвого паперотворення, дріб'язкової опіки підлеглих, бюрократизму.
2. У покращанні організаційно-управлінської діяльності активно використовувати проведення колегій, координаційних, міжвідомчих і оперативних нарад.
2.1. В організації роботи колегій виходити з того, що відповідно до ст.
18 Закону України
"Про прокуратуру" колегія є дорадчим органом, який має спрямовувати наглядову роботу як у масштабах України, так і в окремих її регіонах. На засіданнях колегій розглядати: найбільш актуальні питання, пов'язані з організацією роботи і контролем виконання; додержанням законодавства на пріоритетних напрямах нагляду, у тому числі при необхідності заслуховування повідомлень і пояснень керівників інших відомств з приводу його порушення; результати комплексних і галузевих перевірок; підсумки роботи за планово-звітні періоди. Систематично заслуховувати звіти підпорядкованих прокурорів та їх заступників, керівників структурних підрозділів, кадрові та інші важливі питання, що потребують колегіального вирішення.
При розмежуванні колегії від оперативних нарад слід виходити з того, що на розгляд засідань колегії виносяться питання, які потребують комплексного підходу до їх вирішення, тобто залучення декількох галузевих підрозділів з відповідними дорученнями підлеглим органам прокуратури на місцях. При цьому виходити з того, що рішення колегії реалізується, як правило, наказом керівника органу відповідного рівня.
Рішення колегій мають містити об'єктивну і критичну оцінку діяльності підпорядкованих прокуратур і посадових осіб, вказувати на конкретні недоліки у здійсненні нагляду, чітко формулювати завдання, шляхи, способи та строки їх вирішення.
За якість матеріалів, що готуються на розгляд колегій, поряд з іншими управліннями (відділами), заступниками прокурора несе відповідальність організаційно-контрольний підрозділ.
Контроль за виконанням рішень забезпечувати прокурорам або їх заступникам згідно з розподілом обов'язків. Примірники протоколів надсилати до Генеральної прокуратури України у тижневий термін з дня засідання колегії. Порядок роботи колегій визначати Регламентом.
На кожне рішення колегії заводиться окрема контрольна справа, у якій акумулюються всі документи (доповідні записки, довідки, рапорти, статистична інформація тощо), пов'язані з його виконанням. Керівникам прокуратур усіх рівнів рішення колегії знімати з контролю на підставі мотивованого рапорту відповідного заступника прокурора. У разі неякісного виконання рішень з'ясовувати причини такого стану та вирішувати питання про можливість продовження контролю з одночасним реагуванням щодо конкретних посадових осіб.
2.2. Прокурорам усіх рівнів розглядати координацію діяльності правоохоронних органів по боротьбі зі злочинністю і корупцією як важливий і пріоритетний напрям в організації роботи органів прокуратури, до основних завдань якої належать: об'єднання зусиль та активізація роботи правоохоронних органів у сфері боротьби зі злочинністю; усунення дублювання і паралелізму в їх діяльності; розробка і здійснення ними узгоджених заходів щодо своєчасного виявлення, розкриття, розслідування та припинення злочинів і корупційних діянь, усунення причин і умов, які сприяють їх вчиненню.
Координацію діяльності правоохоронних органів по боротьбі зі злочинністю здійснювати відповідно до форм і напрямів, визначених у ст.
10, ч. 3 ст.
29 Закону України
"Про прокуратуру" та п. 4 Положення про координацію діяльності правоохоронних органів по боротьбі зі злочинністю, схваленого Координаційним комітетом по боротьбі з корупцією і організованою злочинністю при Президентові України від 17 липня 2000 року.
У Генеральній прокуратурі України організацію координаційної діяльності з окремих її напрямів здійснювати заступникам Генерального прокурора України відповідно до розподілу службових обов'язків. У прокуратурах нижчого рівня цю роботу покласти на перших керівників прокуратур.
Вибір форм взаємодії правоохоронних органів та практичної реалізації скоординованих заходів прокурорам визначати у кожному конкретному випадку з урахуванням обставин і характеру проблеми, що потребує вирішення, узгоджуючи це питання з керівниками правоохоронних органів.
Надавати необхідне значення проведенню координаційних нарад правоохоронних органів як одній з основних форм узгодження спільних заходів протидії злочинності та її попередження.
Відповідальність за вчасну підготовку матеріалів на координаційні наради, виготовлення кінцевих документів (протоколів і постанов) та контроль за реалізацією визначених ними заходів покласти у Генеральній прокуратурі України і прокуратурах обласного рівня - на підрозділи нагляду за додержанням законів органами, які проводять оперативно-розшукову діяльність, дізнання і досудове слідство, а на районному рівні - на їх керівників.
2.3. За результатами вивчення стану законності в піднаглядних органах, з метою узгодження спільних заходів щодо посилення боротьби зі злочинністю, корупцією та іншими правопорушеннями, проводяться міжвідомчі наради під головуванням прокурорів або їх заступників за участю керівників відповідних відомств (правоохоронних, контролюючих, галузевих підрозділів органів виконавчої влади і т.п.), до компетенції яких належить вирішення питань, внесених на розгляд міжвідомчої наради.
На міжвідомчу нараду можуть бути запрошені посадові особи для дачі пояснень з приводу виявлення грубих порушень закону чи бездіяльності щодо їх виявлення і усунення. За результатами обговорення міжвідомча нарада приймає постанову, яку підписують її учасники.
2.4. Копії протоколів та постанов координаційних і міжвідомчих нарад надсилати до прокуратур вищого рівня у 5 - денний термін з дня їх підписання.
Контроль за виконанням узгоджених заходів здійснює керівник кожного правоохоронного, контролюючого чи іншого органу виконавчої влади у межах своєї компетенції, а загальний контроль здійснює прокурор шляхом одержання в установлені терміни інформацій від указаних органів про їх виконання. Хід виконання попередньої постанови також може бути заслухано на черговій нараді.
Питання про відповідальність посадових осіб за якісне і своєчасне виконання узгоджених дій вирішує керівник кожного органу, що брав участь у нараді, самостійно.
2.5. Заступникам Генерального прокурора України, прокурорам обласного рівня та їх заступникам, керівникам структурних підрозділів апаратів прокуратур, міським, районним, міжрайонним прокурорам розглядати на оперативних нарадах питання організації діяльності, у тому числі результати перевірок, аналітичних вивчень, заслуховувати звіти прокурорсько-слідчих працівників про виконання службових обов'язків тощо, вживати конкретних заходів, спрямованих на поліпшення стану справ та контролювати їх виконання. У разі прийняття рішень та визначення конкретних заходів результати нарад оформляти протоколами за підписами головуючих.
3. Прокурорам Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя та прирівняним до них особисто керувати організаційно-контрольними підрозділами. Забезпечити їх укомплектування найбільш кваліфікованими, досвідченими працівниками, які мають достатній практичний досвід роботи в органах прокуратури, здатні енергійно і принципово виконувати покладені на них обов'язки, генерувати нові ідеї, впроваджувати у практичну діяльність передові форми і методи роботи. Вживати конкретних заходів щодо підвищення їх ролі та впливу на стан організації роботи, зміцнення виконавської дисципліни у структурних підрозділах апарату і підпорядкованих прокуратурах.
У прокуратурах районної (міської) ланки покласти відповідальність за цей напрям роботи на їх керівників.
4. Обов'язки між працівниками районної (міської) ланки розподіляти, як правило, за предметним (галузевим), а прокуратур вищого рівня - зонально-предметним принципом з урахуванням теоретичної підготовки, практичного досвіду, індивідуальних нахилів та здібностей працівників.
................Перейти до повного тексту