1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ЦЕНТР З БЕЗПЕКИ ДОРОЖНЬОГО РУХУ
Л И С Т
08.10.2004 N 11859/ПН
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо виявлення працівниками Державної автомобільної інспекції Міністерства внутрішніх справ України фактів застосування водіями зовнішніх світлових приладів, які не відповідають вимогам конструкції транспортного засобу
Останнім часом на вулично-дорожній мережі України з'явилася численна кількість транспортних засобів, водії яких при експлуатації застосовують різноманітні світлодіоди широкого спектра кольорів для підсвічування окремих частин і деталей кузова автомобіля. У фарах транспортних засобів використовуються лампи з різнокольоровим світінням. Установлюються інші зовнішні світлові прилади, які не відповідають вимогам конструкції транспортного засобу. Все це дезорінтує та засліплює водіїв у нічний час доби і, як наслідок, негативно впливає на безпеку дорожнього руху. В цьому році з причини порушення правил користування освітлювальними приладами скоєно 106 дорожньо-транспортних пригод, у яких загинуло 17 та отримали поранення 125 чоловік, а з причини несправності освітлювальних приладів скоєно 39 таких пригод, у яких загинуло 6 та отримали поранення різного ступеня тяжкості 46 чоловік.
Цими Методичними рекомендаціями узагальнюються досвід і навички роботи працівників Державтоінспекції МВС України (далі - ДАІ) з виявлення фактів застосування водіями зовнішніх світлових приладів, які не відповідають вимогам конструкції транспортного засобу, та інформація про нормативно-правове забезпечення контролю даного напрямку діяльності ДАІ.
1. Способи застосування водіями зовнішніх світлових приладів, які не відповідають вимогам конструкції транспортного засобу
Сьогодні на дорогах України склалася ситуація, коли ряд водіїв, бажаючи прикрасити свій автомобіль, вдаються до використання різних засобів для підсвічування окремих частин, деталей кузова (що не передбачено конструкцією), змінюють колір вогнів тощо. Найбільш поширені способи застосування таких прикрас:
встановлення у фари ламп різного кольору (червоних, жовтогарячих, синіх, зелених та ін.);
заповнення фар різнобарвною рідиною;
встановлення ламп різного кольору в габаритні ліхтарі (особливо це поширено на автобусах);
підсвічування діодами різного кольору склообмивачів, антен, склоочисників, заднього номерного знака;
підсвічування днища кузова;
використання додаткових ліхтарів різного кольору замість передніх та задніх протитуманних фар, передбачених конструкцією автомобіля та Правилами дорожнього руху.
2. Нормативне забезпечення кольору зовнішніх світлових приладів транспортних засобів
Державним стандартом України ДСТУ UN/ECE R 48-02:2002 "Єдині технічні приписи щодо офіційного затвердження дорожніх транспортних засобів стосовно встановлення засобів освітлення та світлової сигналізації" (Правила ЕЭК ООН N 48-02:2001, IDT) регламентовано кольори вогнів автомобіля. Згідно з підрозділом 5.15 вказаного ДСТУ та доповненнями до нього вони повинні мати колір:
фара дальнього світла
фара ближнього світла
передня протитуманна фара
ліхтар заднього ходу
покажчик повороту

аварійний сигнал

стоп-сигнал
ліхтар освітлення заднього номерного
знака
підфарник
задній габаритний ліхтар
задня протитуманна фара
стоянковий вогонь






боковий габаритний ліхтар















контурний вогонь

денний ходовий вогонь
задній світловідбиваючий пристрій
нетрикутної форми
задній світловідбиваючий пристрій
трикутної форми
передній світловідбиваючий пристрій
нетрикутної форми:
боковий світловідбиваючий пристрій
нетрикутної форми:
- білий;
- білий;
- білий та жовтий;
- білий;
- автожовтий, позаду
допускається червоний;
- автожовтий, позаду
допускається червоний;
- червоний;
- білий;

- білий;
- червоний;
- червоний;
- білий попереду,
червоний позаду,
автожовтий, якщо він
поєднаний з боковими
покажчиками повороту чи
боковими габаритними
ліхтарями;
- автожовтий; проте
крайній позаду боковий
габаритний ліхтар може
бути червоним, якщо він
згрупований, комбінований
чи поєднаний з заднім
габаритним ліхтарем,
заднім контурним вогнем,
задньою протитуманною
фарою чи стоп-сигналом,
згрупований чи частково
має спільну
світловипромінювальну
поверхню із заднім
світловідбиваючим
пристроєм;
- білий попереду,
червоний позаду;
- білий;
- червоний;

- червоний;

- ідентичний аварійному
вогню;
- автожовтий; проте
крайній позаду боковий
світловідбиваючий
пристрій може бути
червоним, якщо він
згрупований чи частково
має спільну
світловипромінювальну
поверхню із заднім
габаритним ліхтарем,
заднім контурним вогнем,
задньою протитуманною
фарою, стоп-сигналом чи
крайнім позаду боковим
габаритним ліхтарем
червоного кольору.
Примітка 1. Автожовтий колір використовується виробниками автомобілів і відповідає жовтогарячому кольору.

................
Перейти до повного тексту