- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ІНСПЕКЦІЯ УКРАЇНИ З НАГЛЯДУ
ЗА РЕЖИМАМИ СПОЖИВАННЯ ЕЛЕКТРИЧНОЇ І ТЕПЛОВОЇ ЕНЕРГІЇ
Л И С Т
12.09.2005 N 01/41-558 На N 1306к/27 від 28.03.2005 |
Комерційному директору
ВАТ "Запоріжжяобленерго"
Давиденку С.Н.
Начальнику служби
електропостачання
ДП "Придніпровська
залізниця"
Дзюману В.Г.
Щодо розрахунків за перетікання реактивної електроенергії
Держенергонагляд України спільно з Галузевою науково-дослідною лабораторією Мінпаливенерго при факультеті електроенерготехніки та автоматики НТУУ "КПІ" розглянув запит ВАТ "Запоріжжяобленерго" стосовно розрахунку плати за перетікання реактивної електроенергії у вузлі ПС 154/35/10кВ "Партизани" та повідомляє.
На підставі матеріалів ВАТ "Запоріжжяобленерго" та Придніпровської залізниці було виконано детальний аналіз конфліктної ситуації щодо розрахунку плати за перетікання реактивної електроенергії, представлений у Додатку 1 до цього листа. Проведено формальний документальний аналіз, оцінку суті конфлікту, визначення статусу БСК ПС "Партизани", аналіз режимного впливу компенсувальних установок, що дозволяє зробити наступні висновки.
Формально ВАТ "Запоріжжяобленерго" визначає обсяг розрахункової генерації реактивної потужності WQгр вірно, базуючись на відповідних позиціях чинної
Методики, а також на взаємно узгоджених та підписаних документах (додаток до договору N 15 від 01.09.1997).
Реально діючий статус БСК ПС "Партизани" - технологічні засоби компенсації реактивної потужності. Однак цей статус не має відображення в технічних умовах та робочих інструкціях щодо оперативно-технологічної взаємодії персоналу ВАТ "Запоріжжяобленерго" та Придніпровської залізниці. Визначити першопричину цього порушення вимог чинних нормативних документів за наданими матеріалами не можливо.
Режимна ефективність БСК ПС "Партизани" є сумнівною як для живлячих мереж 154 кВ, так і для регулювання напруги контактної мережі 3,3 кВ.
На підставі зазначеного, Держенергонагляд пропонує наступні варіанти вирішення спірних питань.
У разі, якщо БСК визнається системною, має бути укладена взаємна угода сторін про використання знижки плати Пз (п. 3.4
Методики).
У разі, якщо БСК є чисто технологічною, призначеною для керування режимом напруги на ділянці ПС "Партизани" - ПС "Чонгар" (через ПС "Сальково"), доцільно розглянути технічну можливість перенесення БСК на ПС "Чонгар" або ПС "Сальково" з визначенням її в технічних умовах як системної в мережах ВАТ "Херсонобленерго". При цьому автоматично знялося би питання щодо плати за розрахункову генерацію реактивної електроенергії.
Головний державний інспектор України з енергетичного нагляду | Є.Арбузов |
Додаток
до листа Держенергонагляду
12.09.2005 N 01/41-558
АНАЛІЗ
конфліктної ситуації між ВАТ "Запоріжжяобленерго" і Придніпровською залізницею з питань розрахунку плати за перетікання реактивної електроенергії
1. Формальний документальний аналіз
Згідно діючої Методики обчислення плати за перетікання реактивної електроенергії між електропередавальною організацією та її споживачами, затвердженої наказом Мінпаливенерго від 17.01.2002 за
N 19, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 01.02.2002 N 93/6381, узгоджено і підписано наступні документи:
Інформаційний лист підприємства по КРП;
Додаток до договору N 15 від 01.09.1997 "Порядок расчета платы за перетоки реактивной электроэнергии";
Додаток до договору N 15 від 01.09.1997 "Расчет потерь электроэнергии в трансформаторах подстанций Симферопольской дистанции электроснабжения Приднепровской железной дороги";
Додаток до договору N 15 від 01.09.1997 "Перечень мест установки электросчетчиков и применяемых тарифов, по которым производится расчет за отпущенную электроэнергию Симферопольской дистанции электроснабжения Приднепровской железной дороги";
Угода про зміну Договору N 15 на користування електричною енергією, підписана 01.01.2003.
Відповідно до зазначених документів Придніпровська залізниця повинна розраховуватись за перетікання реактивної електроенергії згідно з
Методикою. Для тягової ПС "Партизани" узгоджені розрахункові умови визначаються наступним:
Симферопольська дистанція Придніпровської залізниці розглядається як споживач реактивної електроенергії, який має власне тягове навантаження і транзитні перетікання по мережі 35 кВ і 10 кВ ВАТ "Херсонобленерго". Границя розділу балансової належності електричних мереж проходить по шинах системної напруги 154 кВ;
на тяговій ПС "Партизани" на шинах транзитної напруги 35 кВ встановлено БСК потужністю 3500 кВАр;
ПС "Партизани" є згідно
Методики окремою площадкою споживача;
економічні еквіваленти реактивної потужності ЕЕРП (D1, D2) розраховано до шин споживчої напруги 10 кВ, затверджено згідно регламенту та узгоджено зі споживачем;
приладовий облік на границі балансового розділу електричних мереж відсутній.
Дані умови формально визначають використання відповідних позицій
Методики, з яких слід виділити пункти 4.1.1, 4.1.2, 4.1.3 розділу "особливі ситуації": якщо споживач має цілодобовий безперервний режим виробництва, то для нього застосовуються формули:
WQ = Q x t - tg (фі) x WP ,
Гр КУ К H
де:
Q - сумарна встановлена потужність конденсаторних
КУ
установок, у т.ч. пристроїв технологічної КРП, в електричній
мережі споживача, зафіксована в Договорі, кВАр;
WP - споживання активної електроенергії за розрахунковий період, кВт.год;
t - календарна кількість годин у розрахунковому періоді,
К
год.;
tg(фі) - нормативний коефіцієнт потужності згідно з пунктом
Н
4.1.1.
Однозначно для ПС "Партизани" повинні застосовуватись числові
значення tg(фі) = 0.5, Q = 3500 кВАр, t - згідно
................Перейти до повного тексту