1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ПРЕЗИДІЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ НАУК УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
N 107 від 29.03.99
м. Київ
Про підвищення ролі НАН України у поглибленні ринкових реформ та розробці стратегії економічного розвитку України
Заслухавши і обговоривши доповідь академіка НАН України В.М. Гейця "Про підвищення ролі НАН України у поглибленні ринкових реформ та розробці стратегії економічного розвитку України", Президія НАН України відзначає, що економічні установи НАН України на основі результатів фундаментальних досліджень постійно надають всебічну науково-методичну допомогу органам державної влади і управління в реформуванні економіки України. Тільки протягом 1998 року установами Відділення економіки НАН України було підготовлено і подано до вищих органів державної влади і управління, міністерств та відомств, місцевих органів влади низку розробок. Причому більшість з них виконувалась на безпосереднє замовлення владних структур. Установи і фахівці НАН України брали безпосередню участь у підготовці проекту Програми, "Україна-2010". Зокрема, інститутами економічного прогнозування, і економіки," світової економіки і міжнародних відносин. Радою по вивченню продуктивних сил України НАН України був підготовлений і переданий до робочої групи з підготовки проекту Програми "Україна-2010" пакет відповідних наукових і науково-методичних матеріалів. Установи та провідні вчені НАН України також брали активну участь у підготовці і роботі наукової конференції "Поглиблення ринкових реформ та стратегія економічного розвитку України до 2010 р.", яка відбулася 3-4 березня цього року.
В проекті Програми визначені місце і роль України в геополітичному та геоекономічному оточенні, основні тенденції і варіанти розвитку українського суспільства, окреслені конкретні цілі, Рамкові умови та пріоритети до 2010 року, з урахуванням наявних матеріальних, фінансових, інтелектуальних та інших ресурсів держави, оптимальні політико-правові та інші умови їх досягнення. В ній також сформульовані інтегральні цілі, що визначатимуть стратегічні напрямки політики держави до 2010 року.
Проект Програми "Україна-2010" - це основа для опрацювання формули національної ідеї відродження України, тобто загальновизнаної суспільством системи національних цілей, пріорітетів і завдань.
Для досягнення поставлених цілей в Програмі детально опрацьовані питання демократичних перетворень в Україні та формування громадянського суспільства, культурологічні та конфесійні аспекти консолідації українського суспільства. Системно проаналізовані складові стратегії економічного зростання, в тому числі оптимація відтворювальних пропорцій ВВП, їх прогнозні характеристики до 2010 року, бюджетна політика, пріоритети науково-технічного та інноваційного розвитку.
Особлива увага приділена розвиткові реального сектора економіки, промисловій та аграрній політиці. В цьому контексті розглянуті організаційні та інституціональні механізми економічного зростання. Проект Програми органічно включає назрілі питання удосконалення зовнішньоекономічної діяльності, багатостороннього та двостороннього співробітництва України з зарубіжжям.
Разом з тим, Президія НАН України відзначає, що в проекті Програми недостатньо уваги приділено проблемам розвитку духовної культури українського народу, зміцненню усіх сфер духовного і культурного життя. Вимагає суттєвого підсилення розробка проблем активізації науково-технічної, структурної, регіональної політики, правових та економічних механізмів підтримки національного товаровиробника, забезпечення конкурентоспроможності вітчизняної продукції як на зовнішньому, так і на внутрішньому ринках.
Президія Національної академії наук України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Доповідь академіка НАН України В.М. Гейця "Про підвищення ролі НАН України у поглибленні ринкових реформ та розробці стратегії економічного розвитку України" схвалити.
2. Взяти до відома, що установи і фахівці НАН України:
2.1. Постійно надають всебічну науково-методичну допомогу органам державної влади і управління з соціально-економічних проблем діяльності держави.
2.2. Брали активну участь у підготовці проекту Програми "Україна-2010", а також у проведенні наукової конференції "Поглиблення ринкових реформ та стратегія економічного розвитку України до 2010 р.".
2.3. Вченими-енергетиками НАН України підготовлено і подано до органів державної влади і управління ряд найважливіших науково-аналітичних матеріалів, що стосуються подолання впливу кризових явищ на енергетичну сферу України, реконструкції та модернізації теплових електростанцій, розробки та створення зразків нової техніки та технологій в енергетиці.
3. Схвалити пропозиції установ НАН України щодо внесення змін і доповнень до проекту Програми "Україна-2010" (додаток 1).
4. Вважати за доцільне доповнити проект Програми "Україна-2010" окремими розділами "Проблеми духовного розвитку України" та "Правове і організаційне забезпечення програми". Відповідні проекти зазначених розділів, розроблені НАН України, схвалити (додатки 2,3) і подати до Кабінету Міністрів України.
5. Затвердити План першочергових завдань установ НАН України з науково-методичного забезпечення реалізації основних і положень Програми "Україна-2010" (додаток 4).
6. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на віце-президента НАН України академіка НАН України І.Ф. Кураса, академіка-секретаря Відділення економіки НАН України академіка НАН України В.М. Гейця та НОВ Президії НАН України.
Президент Національної академії
наук України
академік НАН України

Перший віце-президент -
головний учений секретар
Національної академії наук України
академік НАН України


Б.Є. Патон




А.П. Шпак
Додаток 1
до постанови Президії НАН
України
від 29.03.99 N 107
Пропозиції установ НАН України щодо внесення змін і доповнень до проекту Програми "Україна-2010"
-----------------------------------------------------------------------------
| N | Зміст пропозицій |Назва відділень наук і | Примітки |
|п/п| |установ НАН України, | |
| | |що внесли зазначену | |
| | |пропозицію | |
|---+------------------------+-------------------------+--------------------|
| 1.|Викласти назву II |Відділення історії, | |
| |розділу проекту Програми|філософії та права, | |
| |"Україна-2010" (далі - |Інститут політичних | |
| |проекту Програми) в |і етнонаціональних | |
| |такій редакції: |досліджень (ІПЕД) | |
| |"Пріоритети соціального |НАН України | |
| |поступу". | | |
|---+------------------------+-------------------------+--------------------|
| 2.|Замінити назву |ІПЕД НАН України | |
| |підрозділу 2.1. II | | |
| |розділу проекту Програми| | |
| |на таку: "Фактори | | |
| |забезпечення зайнятості,| | |
| |соціальної захищеності | | |
| |і охорони здоров'я" | | |
|---+------------------------+-------------------------+--------------------|
| 3.|У розділ II, в підрозділ|Інститут філософії | |
| |2.3. включити абзац: "З |ім. Г.С. Сковороди (ІФ) | |
| |метою запобігання |НАН України | |
| |можливим негативним | | |
| |наслідкам НТП, подібних | | |
| |наслідкам Чорнобильської| | |
| |катастрофи, особлива | | |
| |увага буде приділятися | | |
| |удосконаленню на | | |
| |практиці планомірної і | | |
| |систематичної | | |
| |екологічної та | | |
| |соціально-гуманітарної | | |
| |експертизи науково- | | |
| |технологічних інновацій | | |
| |у таких галузях, як | | |
| |"енергетика і ресурси", | | |
| |"промисловість, | | |
| |технологія, зайнятість",| | |
| |"охорона здоров'я", | | |
| |"харчові продукти і | | |
| |поновлювані ресурси", | | |
| |"інформаційні і | | |
| |комунікаційні | | |
| |технології". | | |
|---+------------------------+-------------------------+--------------------|
| 4.|У розділі III проекту |ІПЕД НАН України |3 метою реалізації |
| |Програми розкрити глибше| |зазначеної пропо- |
| |ідеологічні домінанти | |зиції заплановано |
| |державоутворення і | |проведення нау- |
| |формування громадського | |ково-практичної |
| |суспільства в Україні | |конференції |
| | | |"Трансформація |
| | | |політичної |
| | | |системи України: |
| | | |здобутки, |
| | | |тенденції, пер- |
| | | |спективи" |
| | | |(вересень, |
| | | |1999 р.) |
|---+------------------------+-------------------------+--------------------|
| 5.|У розділі III, в |ІФ НАН України | |
| |підрозділі 3.1. речення:| | |
| |"Соціальною базою такого| | |
| |суспільства повинен | | |
| |стати середній клас, | | |
| |інтереси якого тісно | | |
| |пов'язані з націона- | | |
| |льними інтересами | | |
| |держави" - подати в | | |
| |такій редакції: | | |
| |"Соціальною базою | | |
| |такого суспільства | | |
| |повинні стати | | |
| |законодавчо закріплені | | |
| |демократичні суспільні | | |
| |відносини, котрі стали | | |
| |б основою стабільності | | |
| |життєдіяльності | | |
| |українського народу", | | |
| |а другий абзац цього ж | | |
| |підрозділу слід | | |
| |доповнити та записати | | |
| |в такій редакції: | | |
| |"Заходи, що здійснюва- | | |
| |тимуться з цією метою, | | |
| |будуть спрямовані на | | |
| |подолання багатьох | | |
| |стереотипів політичної | | |
| |і масової свідомості | | |
| |щодо змісту та форм | | |
| |взаємодії між державою, | | |
| |суспільством та | | |
| |особистістю". | | |
|---+------------------------+-------------------------+--------------------|
| 6.|Внести до III розділу |ІПЕД НАН України, |Обговорення |
| |проекту Програми |Український |зазначеного |
| |окремий підрозділ: |мовно-інформаційний |питання відбулося |
| |"Інформатизація |фонд НАН України |в Кабінеті Міністрів|
| |гуманітарної сфери в | |України (01.03.99) |
| |Україні" | |та в Комітеті з |
| | | |питань науки і |
| | | |освіти ВР України |
|---+------------------------+-------------------------+--------------------|
| 7.|У підрозділі 3.4. розді-|ІПЕД НАН України |З метою реалізації |
| |лу розкрити систему | |зазначеної |
| |заходів, спрямованих на | |пропозиції буде |
| |консолідацію української| |проведена науково- |
| |політичної нації, | |практична конфере- |
| |зокрема, зазначити, що: | |нція "Національна |
| |"Важливою передумовою | |інтеграція в полі- |
| |реалізації пріоритетних | |культурному суспіль-|
| |напрямів етнополітичного| |стві: реалізації і |
| |розвитку українського | |прогнози" (листопад,|
| |суспільства є створення | |1999 р.) |
| |необхідних умов для: | | |
| |грунтовного знання | | |
| |історії та духовної | | |
| |культури народу, | | |
| |виховання високих | | |
| |моральних якостей; | | |
| |самореалізації особисто-| | |
| |сті відповідно до її | | |
| |здібностей з урахуванням| | |
| |суспільних інтересів; | | |
| |формування через систему| | |
| |навчально-виховних | | |
| |заходів національної | | |
| |свідомості та людської | | |
| |гідності особистості, | | |
| |виховання любові до | | |
| |рідної землі, народу, | | |
| |батьківщини; відновлення| | |
| |духовної єдності поко- | | |
| |лінь, поваги до батьків,| | |
| |старших; розвитку | | |
| |інтересу до історії | | |
| |Української держави | | |
| |загальносвітовому | | |
| |контексті; підвищення | | |
| |ролі української мови | | |
| |як мови державної, | | |
| |важливого фактора | | |
| |консолідації суспільства| | |
| |одночасно із створенням | | |
| |умов для функціонування | | |
| |російської та інших мов | | |
| |національних меншин". | | |
|---+------------------------+-------------------------+--------------------|
| 8.|Розмістити проблему |ІПЕД НАН України | |
| |"партійного плюралізму" | | |
| |(підрозділ 3.2 розділ | | |
| |III) у підрозділі 3.3 | | |
| |в такій редакції: | | |
| |"Стратегія розбудови | | |
| |правової держави і | | |
| |громадянського | | |
| |суспільства. Партійний | | |
| |плюралізм" | | |
|---+------------------------+-------------------------+--------------------|
| 9.|Включити до розділу V |Відділення загальної | |
| |проекту Програми такий |біології НАН України | |
| |підрозділ: "Розробити | | |
| |нормативно-правову базу | | |
| |та створити державну | | |
| |систему контролю | | |
| |біобезпеки при роботі з | | |
| |генетично модифікованими| | |
| |організмами та систему | | |
| |реєстрації нових | | |
| |трансгенних організмів | | |
| |виробничого призначення.| | |
| |Розробити і впроваджу- | | |
| |вати принципово нові | | |
| |підходи до створення | | |
| |вітчизняних трансгенних | | |
| |рослин. Створити | | |
| |вітчизняні полігонні | | |
| |трансгенні сорти рослин,| | |
| |що поєднують комплекс | | |
| |корисних ознак. | | |
| |Впровадити новітні | | |
| |технології виготовлення | | |
| |азотфіксуючих бакте- | | |
| |ріальних добрив як | | |
| |екологічно чистого | | |
| |джерела підвищення родю-| | |
| |чості грунту. Продаж в | | |
| |Україні іноземних | | |
| |біотехнологій і біотех- | | |
| |нологічних продуктів має| | |
| |супроводжуватися | | |
| |відрахуванням фіксовано-| | |
| |го відсотка для інвесту-| | |
| |вання у розвиток вітчиз-| | |
| |няної біотехнології і | | |
| |підготовку кадрів. | | |
| |Сформувати галузеве | | |
| |замовлення на підготовку| | |
| |спеціалістів і доручити | | |
| |підготовку спеціалістів | | |
| |відповідним вищим учбо- | | |
| |вим закладам України" | | |
|---+------------------------+-------------------------+--------------------|
|10.|До підрозділу 5.1. |Відділення математики | |
| |розділу V проекту Про- |НАН України | |
| |грами додати таке | | |
| |речення: "Розробити в | | |
| |Національній академії | | |
| |наук України та галузе- | | |
| |вих академіях наук | | |
| |програми розвитку фунда-| | |
| |ментальних досліджень з | | |
| |усіх галузей наук до | | |
| |2010 року" | | |
|---+------------------------+-------------------------+--------------------|
|11.|До підрозділу 5.3. |Відділення фізики і | |
| |розділу V проекту |астрономії НАН України | |
| |Програми, у другий абзац| | |
| |після слів "... підтри- | | |
| |мку провідних великих | | |
| |підприємств, холдингів, | | |
| |високотехнологічних | | |
| |виробництв" додати | | |
| |"технопарків як нової | | |
| |прогресивної форми об'є-| | |
| |днання науки і виробни- | | |
| |цтва з метою випуску | | |
| |високотехнологічної | | |
| |наукоємної продукції, | | |
| |конкурентоспроможної | | |
| |на світовому ринку" | | |
|---+------------------------+-------------------------+--------------------|
|12.|Викласти назву підроз- |Відділення фізико- |Відповідні аналіти- |
| |ділу 6.1. розділу VI |технічних проблем |чні матеріали |
| |проекту Програми в такій|енергетики НАН України |передано до |
| |редакції: "Розвиток | |Мінекономіки |
| |паливно-енергетичного | |(05.02.99) та |
| |комплексу та підвищення | |Міненерго України |
| |енергоефективності" | |(22.01.99) |
|---+------------------------+-------------------------+--------------------|
|13.|Додати до підрозділу |Відділення загальної | |
| |6.2. розділу VI проекту |біології НАН України | |
| |Програми такі завдання: | | |
| |"Отримання екологічно | | |
| |чистої сільськогоспода- | | |
| |рської продукції за | | |
| |рахунок втілення інте- | | |
| |гральних методів захисту| | |
| |рослин, що зменшують | | |
| |хімічне навантаження | | |
| |токсичними речовинами. У| | |
| |рибному господарстві | | |
| |розробити нові техноло- | | |
| |гії, що забезпечують | | |
| |ефективне використання | | |
| |нових біологічних | | |
| |ресурсів для підвищення | | |
| |продуктивності. Віднови-| | |
| |ти виробництво комбі- | | |
| |кормів для вирощування | | |
| |риби в ставках і госпо- | | |
| |дарствах індустріального| | |
| |типу" | | |
|---+------------------------+-------------------------+--------------------|
|14.|У розділі VII, підрозділ|Відділення загальної | |
| |7.7. передбачити розви- |біолога НАН України | |
| |ток індустрії екологіч- | | |
| |ного туризму, насамперед| | |
| |у Карпатському і Чорно- | | |
| |морському регіонах, на | | |
| |базі ландшафтних парків | | |
| |шляхом формування відпо-| | |
| |відної інфраструктури, | | |
| |природних екосистем. | | |
-----------------------------------------------------------------------------
Перший віце-президент -
головний учений секретар Національної
академії наук України
академік НАН України



А.П. Шпак
Додаток 2
до постанови Президії НАН
України
від 29.03.99 N 107
Проект розділу до програми "Україна-2010"
ДУХОВНИЙ РОЗВИТОК УКРАЇНИ
Політика в галузі духовного розвитку має бути підпорядкована комплексним завданням збагачення інтелектуального, морального, освітнього, загальнокультурного потенціалу держави, формування у суспільстві стабільної атмосфери соціального миру, партнерства, співробітництва, виховання висококваліфікованих трудівників і діяльних борців за суспільне благо, цілісність і безпеку держави.
Основні стратегічні моменти цієї політики такі:
- наукова розробка і утвердження у масовій свідомості державної ідеології, яка б духовно об'єднувала всі соціальні структури і верстви населення, стимулювала їх зусилля на конструктивну взаємодію у побудові вільного, демократичного, заможного, високотехнологічного, стабільного життєздатного суспільства;
- прийняття за першопринципи духовного життя ідей і настроїв патріотизму, громадянськості, злагоди, терпимості, взаємоповаги, взаєморозуміння, солідарності;
- розробка і покладення в основу освіти і виховання ідеалу особи цивілізації XXI століття - суспільства панування інформації, високих технологій, динамічних соціальних змін, глобальної і багатопланової взаємодії культур, традицій, політик, ідеологій, релігій;
- впровадження науково обгрунтованої системи освіти й виховання що формує фізично й психічно здорову, соціально і духовно зрілу, інтелектуально багату, національно свідому, патріотично настроєну, працьовиту, конкурентоспроможну людину;
- розширення і збагачення системи безперервної освіти (стаціонарної, заочної, дистанційної - державної і недержавної);
- поповнення засобів масової інформації новітнім науковим знанням, соціально значущою тематикою, ідеями національної гідності і гордості, ідеалами високої інтелектуальності, духовності, естетичності, патріотичного служіння;
- формування цивілізованої політичної, правової, світоглядної культури, культури міжнаціональних, міжконфесійних, міжпартійних, міжлюдських відносин, культури миру і солідарного співжиття;
- відновлення у суспільстві престижу освіти та освіченості, формування поваги до інтелігентної людини та інтелігенції;
- цілеспрямоване формування у кожному поколінні національної інтелектуальної та політичної еліти, спроможної взяти на себе завдання розробки та реалізації стратегій життєзабезпечення держави і суспільства.
Стрижнем політики духовного розвитку України визначається всебічна підтримка національної культури українського народу і всіх етносів, що проживають у нашій державі. Це передбачає:
- стимулювання процесу збереження, зміцнення і збагачення національного культурного надбання, збереження і розвиток національної самобутності;
- розширення і активізацію участі всіх категорій населення у культурній діяльності;
- забезпечення свободи творчості всім суб'єктам культурного процесу;
- повернення народові культурних цінностей минулого, вилучених, фальсифікованих або замовчуваних у тоталітарний період;
- використання інтелектуальних і мистецьких багатств, створених українською діаспорою;
- включення, до суспільного обігу рукописних і друкованих духовних першоджерел українського народу. З цією метою передбачено видання масової серіЇ "Президентська бібліотека: духовні першоджерела України", у якій сконцентровані найважливіші наукові, літературні, мистецькі праці, створені за весь час існування на території України писемності;
- забезпечення духовного зв'язку минулого, сучасного і майбутнього;
- розвиток утвердження в суспільному житті українською мови в статусі державної, сприяння розвиткові мов і культурних традицій всіх етносів, що населяють Україну.
Процес духовного розвитку України - це створення нових культурно-мистецьких цінностей, які забезпечують інтелектуальну і духовну перспективу народу, роблять внесок у світову культуру XXI ст.; заохочення новаторських тенденцій і експерименту, естетична підготовка творців і споживачів культури серед нових поколінь; створення умов для адаптації до українських національно-культурних традицій кращих форм масової культури, молодіжної субкультури, надання українського характеру сучасній індустрії розваг.
Основні завдання духовного розвитку України до 2010 р.:
- розвиток тих галузей культури і мистецтва, їх видів і жанрів, які або ще недістали достатнього розвитку в Україні, або втратили національну визначеність: кінематографа, телевізійних жанрів, мультиплікаційних фільмів, оперети, дитячого музичного, лялькового театрів цирку, різних форм відеокультури;
- всебічна державна підтримка самодіяльних організацій і наукових та культурних об'єднань, що сприяють розвиткові української культури та її популяризації;
- створення Національного фонду розвитку культури, що об'єднуватиме зусилля держави, громадських об'єднань та окремих громадян;
- розбудова інфраструктури культури, утримання найзначніших культурно-мистецьких закладів всеукраїнського значення;
- підтримка регіонального культургного життя певна його муніципалізація, збільшення культурної ролі обласних і районних центрів та міст з історичними культурними традиціями;
- співпраця з українськими культурними силами в усьому світі, підтримка культурного життя українського населення в сусідніх країнах, створення культурних центрів України за кордоном.
- створення Міжнародного культурно-інформаційного фонду ім. Т.Г. Шевченка ("Шевченківський дім").
- видання нових українських енциклопедій, словників, довідників, серій наукових праць, зокрема 10-томної "Історії України", п'ятитомні "Історії Української культури", багатотомної "Енциклопедії сучасної України", "Зводу пам'яток історії та культури України", українських юридичної, філософської, історичної енциклопедій, Української національної бібліографії", "Українського біографічного словника";
- створення видавництва перекладної літератури, яке забезпечить переклади українською мовою не лише зарубіжної художньої класики, а й фундаментальних видань з природничих наук, філософії, права, політології, соціології, мовознавства, мистецтвознавства, історії;
- розширення засобів масової інформації, особливо телебачення і місцевої преси, оснащення галузі культури сучасними інформаційними засобами, зокрема електронними комунікаційними системами, комп'ютерною, розмножувальною технікою;
- створення Національної електронної бібліотеки і загальнодержавної мережі наукових електронних бібліотек;
- реалізація загальнодержавної програми консервації і реставрації рукописних і духовних фондів, переведення їх на новітні носії інформації створення "вічних фондів" рукописів,
рідкісної книги, періодики архівних документів шляхом мікрофільмових і електронних копій комп'ютерних банків даних про втрачені національні пам'ятки культури;
- повернення незаконно вивезених за межі України пам'яток культури;
- створення максимально повного фонду літератури української діаспори і зарубіжної літератури про Україну всіма мовами світу.
Суть політики Української держави у духовній сфері полягає у визнанні пріоритету формування людини, у якої гармонійно поєднуватимуться розвинуті інтелектуальні, емоційні і вольові якості, визначальної ролі духовності у процесах людинотворення і культуротворення.
Перший віце-президент -
головний учений секретар Національної
академії наук України
академік НАН України



А.П. Шпак
Додаток 3
до постанови Президії НАН
України
від 29.03.99 N 107
Проект розділу до Програми "Україна-2010"
ПРАВОВЕ І ОРГАНІЗАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОГРАМИ
Розв'язання актуальних проблем соціально-економічного розвитку країни, реалізація положень Програми "Україна-2010" потребує системного правового і організаційного забезпечення.
Для здійснення демократичних перетворень та формування відкритого суспільства необхідним є прийняття законодавчих актів, передбачених Конституцією України і спрямованих на реалізацію її положень, передусім тих, що стосуються захисту прав і свобод людини і громадянина, діяльності органів державної влади, адміністративно-територіального устрою країни та ін.
Одним із механізмів реалізації зазначених завдань виступатиме низка узгоджених із концепцією цієї Програми законодавчих актів, які унормовують і визначають:
а) завдання і цілі інвестиційної стратегії України;
б) конкурентоспроможність національної економіки і форми підтримки вітчизняного товаровиробника;
в) завдання і етапи структурної перебудови економіки України;
г) розвиток бюджетних і податкових відносин, банківської системи та фондового ринку;
д) державну підтримку малого і середнього підприємництва;
е) формування механізму державної підтримки інноваційної діяльності і науково-технічної сфери в цілому.
Реалізація економічного блоку Програми регулюватиметься новим Цивільним кодексом України. Крім цього, будуть введені в дію законодавчі акти "Про акціонерні товариства", "Про недержавні пенсійні фонди", "Про некомерційні (неприбуткові) організації", "Про банки і банківську діяльність" (нова редакція), про роль держави у Процесах промислового та агропромислового розвитку, вдосконалення виробничої інфраструктури (транспорт, зв'язок, інформаційні системи тощо), трансформації відносин власності, антимонопольного регулювання і розвитку конкуренції, оптимізації зовнішньоекономічної діяльності, здійснення адміністративної та судово-правової реформ.
Організаційне забезпечення реалізації Програми здійснюватиметься шляхом визначення конкретних органів державної влади, відповідальних за державний вплив на соціально-економічний розвиток країни та систему відповідних організаційних заходів. Серед проблем, які вимагають законодавчого забезпечення, першочергове значення мають: ефективна організація та діяльність системи органів виконавчої влади, посилення контрольних функцій держави, підвищення вимог до поведінки та відповідальності державних службовців, належна реалізація та захист прав і свобод громадян у сфері виконавчої влади.
Поглибленню адміністративної реформи в Україні, як це передбачено даною Програмою, сприятимуть Закони України "Про Кабінет Міністрів України" (не введений в дію); "Про міністерства та інші центральні органи виконавчої влади в Україні"; "Про місцеві державні адміністрації" (не введений в дію); "Про державний контроль у сфері виконавчої влади"; "Про організацію виконавчої влади в Україні"; "Про управлінські послуги населенню"; "Про основні засади державної служби і служби в органах місцевого самоврядування", нова редакція Закону України "Про державну службу"; Кодекс основних правил поведінки державного службовця в Україні; Закон України (Кодекс) "Про адміністративні процедури"; Закон України "Про адміністративні суди в Україні"; Адміністративно-процесуальний кодекс України.
Перший віце-президент -
головний учений секретар
Національної академії наук України
академік НАН України



А.П. Шпак
Додаток 4
до постанови Президії НАН
України
від 29.03.99 N 107
План першочергових завдань установ НАН України з науково-методичного забезпечення реалізації основних положень Програми "Україна-2010"
----------------------------------------------------------------------
|п/п| Назва розробки |Відповідальні від|Куди подається|Термін |
| | |НАН України | |подачі |
|---+-------------------+-----------------+--------------+-----------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
|--------------------------------------------------------------------|
| Національні інтереси України |
| в контексті розвитку світової цивілізації |
|--------------------------------------------------------------------|
| |Економічні, |ІСЕМВ НАН |МЗС України | липень |
| |політичні та |України | | 1999 р. |
| |організаційно- | | | |
| |правові проблеми | | | |
| |створення зони | | | |
| |вільної торгівлі у | | | |
| |відносинах України | | | |
| |з ЄС та набуття | | | |
| |асоційованого | | | |
| |членства в ЄС | | | |
|---+-------------------+-----------------+--------------+-----------|
| |Основні механізми | ІСЕМВ НАН |МЗС України | липень |
| |реалізації | України | | 1999 р. |
| |стратегії | | | |
| |інтеграції України | | | |
| |до Європейського | | | |
| |Союзу (економічні, | | | |
| |політичні, | | | |
| |організаційно- | | | |
| |правові аспекти) | | | |
|---+-------------------+-----------------+--------------+-----------|
| |Західна фінансово- | ІСЕМВ НАН |МЗС України | грудень |
| |економічна допомога| України | | 1999 р. |
| |у здійсненні реформ| | | |
| |в Україні і аналіз | | | |
| |проблем та | | | |
| |перспективів | | | |
|---+-------------------+-----------------+--------------+-----------|
| |Сучасний ринок | ІСЕМВ НАН |МЗС України | грудень |
| |озброєнь: тенденції| України | | 1999 р. |
| |в контексті | | | |
| |Реструктуризації | | | |
| |ВПК України | | | |
|---+-------------------+-----------------+--------------+-----------|
| |Гуманітарні аспекти| ІСЕМВ НАН |МЗС України | грудень |
| |глобального | України | | 1999 р. |
| |розвитку | | | |
|---+-------------------+-----------------+--------------+-----------|
| |Пропозиції щодо | ІПРЕЕД НАН |Кабінет | I кв. |
| |інтеграції | України |Міністрів | 1999 р. |
| |національної мережі| |України | |
| |транстортних | | | |
| |коридорів України в| | | |
| |європейську | | | |
| |транспортну мережу | | | |
|--------------------------------------------------------------------|
| Національна ідея соціального прогресу |
|--------------------------------------------------------------------|
| |Пропозиції до | ІЕ НАН |Мінпраці та | I кв. |
| |положення про | України |соціальної | 1999 р. |
| |моніторинг | |політики | |
| |соціально-трудових | |України | |
| |відносин | | | |
|---+-------------------+-----------------+--------------+-----------|
| |Наукове | Інститут |Верховна | 1999-2000 |
| |обгрунтування | історії України |Рада | рр. |
| |державної символіки| НАН України |України | |
| |України | | | |
|---+-------------------+-----------------+--------------+-----------|
| |Підготовка | Інститут |Кабінет | 1999 р. |
| |історичного | історії України |Міністрів | |
| |висновку щодо | НАН України |України | |
| |діяльності | | | |
| |ОУН-УПА | | | |
|---+-------------------+-----------------+--------------+-----------|
| |Наукова доповідь | ІЕ НАН |Адміністрація | III кв. |
| |"Зайнятість насе- | України |Президента | 1999 р. |
| |лення та активіза- | |України | |
| |ції політики | | | |
| |держави на ринку | | | |
| |праці" | | | |
|---+-------------------+-----------------+--------------+-----------|
| |Наукова доповідь | ІЕП НАН |Мінпраці та | I кв. |
| |"Економічна модель | України |соціальної | 1999 р. |
| |страхування | |політики | |
| |професійних ризиків| |України | |
| |в Україні | | | |
|---+-------------------+-----------------+--------------+-----------|
| |Рекомендації та | ІЕП НАН |Мінекобезпеки | II кв. |
| |комплекс заходів | України |України, | 2000 р.|
| |організаційно- | |Донецька | |
| |економічного | |облдержадмі- | |
| |характеру щодо | |ністрація | |
| |управління | | | |
| |екологічною | | | |
| |безпекою (на | | | |
| |прикладі Донецького| | | |
| |регіону) | | | |
|---+-------------------+-----------------+--------------+-----------|
| |Наукова доповідь | ІЕП НАН |Президія | I кв. |
| |"Соціальні аспекти | України |НАН України | 1999 р.|
| |реструктуризації | |Мінекономіки | |
| |промисловості" | |України, | |
| | | |Мінпраці та | |
| | | |соціальної | |
| | | |політики | |
|--------------------------------------------------------------------|
| Перспективи розвитку освіти |
|--------------------------------------------------------------------|
| |Підготовка нового |Інститут історії | Міносвіти | 1999-2000 |
| |покоління підручни-|України НАН | України | рр. |
| |ків та хрестоматій |України | | |
| |з історії України | | | |
| |для середньої | | | |
| |школи | | | |
|---+-------------------+-----------------+--------------+-----------|
| |Розробка державного|Інститут історії | Міносвіти | 1999-2000 |
| |стандарту середньої|України НАН | України | рр. |
| |освіти в галузі |України | | |
| |"Історії" | | | |
|---+-------------------+-----------------+--------------+-----------|
| |Підготовка |Інститут історії | Міносвіти | 1999 р. |
| |підручника з |України НАН | України | |
| |історії України |України | | |
| |для історичних | | | |
| |факультетів | | | |
| |університетів | | | |
|---+-------------------+-----------------+--------------+-----------|
| |Підготовка |Інститут історії | Міносвіти | 1999 р. |
| |навчального |України НАН | України | |
| |посібника |України | | |
| |"ілюстрована | | | |
| |історія України" | | | |
| |для шкіл та вузів | | | |
|--------------------------------------------------------------------|

................
Перейти до повного тексту