1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КОЛЕГІЯ ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА
Р І Ш Е Н Н Я
20.07.2005 N 28
Про підсумки роботи галузі у I півріччі 2005 року
( Введено в дію Наказом Державного комітету з питань житлово-комунального господарства N 115 від 01.08.2005 )
Розглянувши питання "Про підсумки роботи галузі у I півріччі 2005 року", колегія Держжитлокомунгоспу України відзначає, що протягом звітного періоду проведена значна робота з реалізації державної політики щодо реформування житлово-комунального господарства відповідно до Законів України "Про Загальнодержавну програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2004-2010 роки", "Про житлово-комунальні послуги" та завдань, визначених у Програмі діяльності Кабінету Міністрів України "Назустріч людям".
З метою реалізації Програми діяльності Уряду Комітетом у першому півріччі 2005 року проводилось подальше удосконалення нормативно-правової бази у сфері житлово-комунального господарства. Набрали чинності Закони України "Про Загальнодержавну програму "Питна вода України на 2006-2020 роки", "Про внесення змін до деяких законів України з питань щодо забезпечення житлових прав громадян, які проживають у гуртожитках", "Про теплопостачання".
За участю Комітету прийнято законопроекти, внесені народними депутатами України:
"Про комбіноване виробництво теплової та електричної енергії (когенерацію) та використання скидного енергопотенціалу", Житловий кодекс України.
За участю Комітету Верховною Радою України підготовлено до другого читання законопроекти: "Про благоустрій населених пунктів України", "Про комплексну реконструкцію кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду".
Нормотворча діяльність Комітету проводилась прозоро із залученням громадськості, зацікавлених центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та базувалась на співпраці з народними депутатами України та профільним Комітетом Верховної Ради України. Діяльність Комітету постійно висвітлюється у засобах масової інформації, налагоджено взаємодію з громадськими організаціями з метою роз'яснення цілей, завдань та очікуваних результатів реформи житлово-комунального господарства.
Одним із пріоритетів у роботі Комітету є подальша взаємодія з органами місцевого самоврядування. У першому півріччі цього року Комітет взяв участь у X Всеукраїнських муніципальних слуханнях "Перспективи розвитку місцевого самоврядування в новій політичній ситуації" з метою вироблення пропозицій щодо реформування та розвитку житлово-комунального господарства.
За активної участі органів місцевого самоврядування у квітні 2005 року в м. Донецьку проведено Всеукраїнську семінар-нараду "Підвищення ефективності роботи підприємств міського електричного транспорту України"; 21-22 квітня 2005 року в м. Судаку - Всеукраїнську нараду керівників підприємств теплоенергетики; у травні - у Ялті проведено Міжнародний конгрес та Технічну виставку "ЕТЕВК-2005" з питань екології, технології, економіки, водопостачання, каналізації та санітарної очистки міст; у липні в м. Чернігові - Третю науково-практичну конференцію "Україна. Житло-2005. Територія якісного життя".
Колегія відмічає, що на виконання Закону України "Про Загальнодержавну програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2004-2010 роки" Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування забезпечили розроблення (коригування) регіональних, районних, міських та селищних програм (заходів) реформування і розвитку житлово-комунального господарства територіальних громад відповідно до положень Загальнодержавної програми. Водночас розгляд Робочою групою Держжитлокомунгоспу, утвореною наказом Комітету від 08.04.05 N 50, регіональних програм та звітів керівників структурних підрозділів обласних держадміністрацій засвідчив, що у значній частині районів, міст та селищ ще не завершено процедуру погодження та затвердження на сесіях відповідних рад зазначених програм.
З метою поглиблення демонополізації житлово-комунального господарства, створення конкурентного середовища на ринку житлово-комунальних послуг удосконалюється система управління водопровідно-каналізаційним господарством, розвиваються та запроваджуються різні форми власності підприємств підгалузі.
За період з початку поточного року досягнуто деяких позитивних зрушень у фінансово-економічному стані підприємств галузі.
Населенням країни сплачено за житлово-комунальні послуги, включаючи борги попередніх періодів, 4260,1 млн.грн. (98,2% від нарахованих сум), що порівняно з відповідним періодом минулого року більше на 483,2 млн. грн., або на 12,8%.
Поліпшився стан розрахунків підприємств тепло- та водопостачання за енергоносії. Рівень оплати за спожиту електроенергію підприємств водопровідно-каналізаційного господарства становить 83,2% проти 81,7% у відповідному періоді минулого року. Підприємства комунальної теплоенергетики розрахувалися за спожитий природний газ на 83,3% (у відповідному періоді 2004 року - на 75,2%).
Повна оплата поточного споживання електроенергії водопостачальними підприємствами забезпечена у Херсонській, Одеській, Черкаській, Харківській, Запорізькій, Чернігівській, Хмельницькій областях та м. Севастополі. За природний газ лише м. Київ повністю оплачує поточне споживання.
Помітним є розвиток ринкових відносин та створення конкурентного середовища у сфері вулично-дорожнього господарства, санітарної очистки та похоронної справи, де із загальної кількості суб'єктів господарювання частка підприємств приватної або колективної власності становить відповідно 39%, 37%, 38%. Крім того, на ринку ритуальних послуг працює 636 приватних підприємців.
Однак, поряд з позитивними зрушеннями, у галузі переважають негативні тенденції.
За період з початку року фінансовий стан галузі залишається нестабільним. Головні проблеми - хронічна збитковість, зростання дебіторської та кредиторської заборгованості. Неефективна тарифна політика місцевих органів влади більшості регіонів не дозволяє забезпечити стабілізацію фінансово-економічного стану та поліпшити якість житлово-комунальних послуг.
За січень-травень поточного року підприємства галузі отримали збитки у сумі 485,2 млн. грн., що на 152,6 млн. грн., або у 1,5 рази більше, ніж за цей же період минулого року. Найбільші обсяги збитків - у водопровідно-каналізаційному господарстві (183,3 млн. грн.) та комунальній теплоенергетиці (168,7 млн. грн.).
Загальна сума дебіторської заборгованості підприємств галузі збільшилася на 242,6 млн. грн., або на 2,8% і станом на 1 червня 2005 року складала 8,95 млрд. гривень.
Обсяги кредиторської заборгованості житлово-комунальних підприємств комунальної форми власності станом на 1 червня 2005 року склали 9,38 млрд. грн., з початку року вони збільшились на 269,9 млн. грн., або на 3,0% (за цей же період минулого року зростання становило 626,0 млн. грн., або 7,3%).
Незадовільний фінансово - економічний стан підприємств галузі негативно впливає і на суму заборгованості з виплати заробітної плати, яка на 01.06.05 складає 60,6 млн. грн. З початку року заборгованість зросла на 16,6 млн. грн. (37,7%). Борг із виплати заробітної плати мають 747 підприємств галузі (23,3%) проти 537 з початку року.
На шляху реформування ще не вдалося розв'язати проблеми створення конкурентного середовища на ринку житлово-комунальних послуг, насамперед у сфері утримання багатоквартирних будинків.
Приватизація квартир не вирішила питання створення ефективного власника житла, хоча на початок року рівень приватизації державного житлового фонду становив 81,5%.
Повільно відбувається процес утворення об'єднань співвласників багатоквартирних будинків (далі - ОСББ), які більш єфективно управляють будинками. Станом на 1 липня (за оперативною інформацією) їх налічується 4030, загальна площа, якою вони володіють і управляють становить, лише 18 млн.кв.м, або 4 % багатоквартирного житлового фонду.
370 приватних підприємств надають послуги з утримання будинків і прибудинкових територій лише у 14,1% багатоквартирного житлового фонду.
З метою подолання накопичених у галузі проблем та реалізації завдань, що випливають із Програми діяльності Кабінету Міністрів України "Назустріч людям", Закону України "Про Загальнодержавну програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2004-2010 роки", Колегія
ВИРІШИЛА:
1. Міністрові будівельної політики, архітектури та житлово-комунального господарства АР Крим, начальникам управлінь (головних управлінь) облдержадміністрацій, до компетенції яких належать питання житлово-комунального господарства, вжити заходів щодо організаційного забезпечення виконання Закону України "Про Загальнодержавну програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2004-2010 роки" щодо розроблення, коригування та затвердження на сесіях місцевих рад відповідних Програм.
Термін - до 1 вересня 2005 року.
2. Управлінню стратегії реформування житлово-комунального господарства (О.І.Асадчев):
- здійснити моніторинг стану виконання управліннями житлово-комунального господарства обласних держадміністрацій протокольних рішень засідань Робочої групи Держжитлокомунгоспу України, створеної наказом Комітету від 08.04.05 N 50
Термін - до 1 жовтня 2005 року;
- забезпечити роботу Оргкомітету щодо організації та проведення конгресу "Інституційні та технічні аспекти реформування житлово-комунального господарства - 2005" та Третьої міжнародної виставки "КомунТех - 2005".
Термін - серпень-листопад 2005 року.
3. Управлінню економіки, ціноутворення та тарифної політики житлово-комунального господарства (А.А. Кулеша):
- разом з управліннями житлово-комунального господарства облдержадміністрацій провести роботу щодо попереднього визначення обсягів дебіторської та кредиторської заборгованості підприємств, яка може бути погашена під час проведення розрахунків з погашення зобов'язань держави за знеціненими грошовими заощадженнями громадян в установах Ощадного банку колишнього СРСР шляхом погашення заборгованості громадян за житлово-комунальні послуги та енергоносії, відповідно до ст. 39 Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік"
Термін - до 1 серпня 2005 року;
- разом з Всеукраїнською асоціацією "Укржитлоексплуатація" надавати методологічну допомогу фахівцям житлово-експлуатаційних організацій щодо впровадження нового Порядку визначення нормативних витрат, пов'язаних з утриманням будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.05 N 560
Термін - постійно;
- забезпечити постійний моніторинг стану приведення місцевими органами влади діючих тарифів на житлово-комунальні послуги у відповідність до економічно обґрунтованих витрат виробників
Термін - постійно.
4. Відділу науково-технічної політики (Л.О.Кравченко) разом з Управліннями та відділами Комітету - замовниками науково-технічних розробок (О.І.Асадчев, В.М.Бербенець, М.І.Бригадир, Я.А.Стеценко) забезпечити проведення тендерів на закупівлю науково-технічної продукції згідно з чинним законодавством
Термін - липень-вересень 2005 року.
5. Відділу науково-технічної політики (Л.О.Кравченко) продовжити відпрацювання з Мінекономіки і Мінфіном питання щодо передбачення у проекті Державного бюджету України на 2005 рік коштів на науково-технічне та нормативно правове забезпечення державних цільових програм в обсягах, передбачених цими програмами

................
Перейти до повного тексту