- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ ЯДЕРНОГО РЕГУЛЮВАННЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про затвердження Типової програми інспекцій підприємств, установ та організацій, які використовують джерела іонізуючого випромінювання
Відповідно до Положення про Державний комітет ядерного регулювання України, затвердженого Указом Президента України від 06.03.2001
N 155/2001, з метою сприяння ефективності, якості і продуктивності регуляторного процесу при здійсненні нагляду в сфері використання ядерної енергії
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Типову програму інспекцій підприємств, установ та організацій, які використовують джерела іонізуючого випромінювання, що додається.
2. Департаменту державної інспекції з ядерної та радіаційної безпеки (Бережний М.С.) забезпечити використання нормативно-правового акта "Типова програма інспекцій підприємств, установ та організацій, які використовують джерела іонізуючого випромінювання" як рекомендаційного при проведенні відділом оцінки радіаційної безпеки Управління оцінки ядерної та радіаційної безпеки інспекцій АЕС з питань безпеки використання джерел іонізуючого випромінювання.
3. Управлінню регулювання безпеки радіаційних технологій (Голубєв В.С.) забезпечити доведення до відома заінтересованих органів та організацій інформації про набрання чинності нормативно-правового акта "Типова програма інспекцій підприємств, установ та організацій, які використовують джерела іонізуючого випромінювання" і надання роз'яснень щодо його застосування.
4. Державному підприємству "Державний науково-технічний центр з ядерної та радіаційної безпеки" (Васильченко В.М.) у місячний термін забезпечити тиражування нормативно-правового акта "Типова програма інспекцій підприємств, установ та організацій, які використовують джерела іонізуючого випромінювання".
5. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Голови Ревякіна О.М.
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом Державного комітету
ядерного регулювання України
02.11.2004 N 170
ТИПОВА ПРОГРАМА
інспекцій підприємств, установ та організацій, які використовують джерела іонізуючого випромінювання
Мета цього НПА полягає у сприянні ефективності, якості і продуктивності регуляторного процесу в частині здійснення нагляду в сфері використання ядерної енергії.
Об'єктом регулювання НПА має бути діяльність, пов'язана з проведенням інспекцій об'єктів на території України, які провадять діяльність з використання та виробництва джерел іонізуючого випромінювання (ДІВ).
В даному НПА визначаються основні положення щодо організації і проведення інспекційних перевірок підприємств, установ та організацій, які здійснюють діяльність в сфері використання ядерної енергії з врахуванням специфіки різних типів ДІВ; порядок оформлення результатів перевірки, а також порядок контролю за усуненням порушень, виявлених під час перевірки.
НПА являє собою методичні вказівки та рекомендації щодо системного підходу з оцінки захисту і безпеки, а саме планування інспекційних перевірок, складання планів оцінки безпеки ДІВ, оформлення результатів перевірки та контроль за усуненням порушень, виявлених під час перевірки.
1. Загальні положення
Державний нагляд у сфері використання ядерної енергії здійснюється з метою перевірки виконання підприємствами, установами, організаціями, що здійснюють діяльність з використання джерел іонізуючого випромінювання, вимог законодавства України, норм, правил та стандартів з радіаційної безпеки, умов ліцензій і дозволів (далі - вимоги безпеки), забезпечення захисту персоналу, населення та навколишнього природного середовища від радіаційного впливу, спричиненого цією діяльністю, та оцінки безпеки цієї діяльності.
Проведення інспекцій та аналіз їх результатів є однією із форм реалізації державного нагляду за безпекою при використанні джерел іонізуючого випромінювання. Нормативно-правовою основою функціонування системи державного нагляду в сфері використання ядерної енергії є
Конституція і закони України, укази і розпорядження Президента України, постанови Верховної Ради, постанови і розпорядження Кабінету Міністрів України,
Положення про Державний комітет ядерного регулювання України, чинні норми, правила і стандарти з радіаційної безпеки, умови ліцензій та дозволів, розпорядчі документи Держатомрегулювання України. Державний нагляд також ґрунтується на відповідних регуляторних рішеннях Держатомрегулювання України та його територіальних органів.
Відповідно до Положення про Державний комітет ядерного регулювання України, затвердженого Указом Президента України від 06.03.2001
N 155/2001, Держатомрегулювання України, в межах своєї компетенції, організовує і здійснює державний нагляд за:
- додержанням встановлених вимог безпеки при здійсненні діяльності в сфері використання ядерної енергії;
- виконанням умов ліцензій і дозволів на право здійснення діяльності в сфері використання ядерної енергії;
- додержанням вимог законодавства, норм, правил та стандартів в частині обліку та контролю ядерних матеріалів підприємствами, установами, організаціями, які використовують джерела іонізуючого випромінювання;
- забезпечення фізичного захисту джерел іонізуючого випромінювання;
- розробкою та реалізацією заходів щодо забезпечення захисту персоналу, населення та навколишнього природного середовища від негативного впливу іонізуючого випромінювання і радіоактивного забруднення, спричинених практичною діяльністю з ДІВ у випадку аварій і готовністю підприємств, організацій і установ до ліквідації їх наслідків.
В основу організації державного нагляду за радіаційною безпекою при використанні джерел іонізуючого випромінювання покладені наступні принципи:
- забезпечення захисту населення та навколишнього природного середовища від неприпустимого радіаційного впливу установок, об'єктів з джерелами іонізуючого випромінювання;
- здійснення державного нагляду відповідно до законодавства України, норм, правил і стандартів з ядерної та радіаційної безпеки, умов дозволів і ліцензій;
- здійснення державного нагляду за радіаційною безпекою не повинно обмежувати діяльність Ліцензіатів і перешкоджати реалізації їх відповідальності за забезпеченням безпеки цієї діяльності;
- незалежність Держатомрегулювання України при здійсненні державного нагляду від інших державних органів, а також від організацій, діяльність яких пов'язана з використанням ядерної енергії;
- відкритість та доступність інформації про стан ядерної та радіаційної безпеки, яку отримано за результатами здійснення державного нагляду, якщо ця інформація не містить даних, що становлять державну чи комерційну таємницю;
- відповідність обсягів і форм державного нагляду стану потенційної небезпеки і досягнутого рівня безпеки установок, об'єктів використання джерел іонізуючого випромінювання;
- встановлення відповідальності за порушення правового режиму безпеки у сфері використання ядерної енергії;
- відповідальність за стан та розвиток державного нагляду за безпекою у сфері використання ядерної енергії.
2. Терміни та визначення
Державний нагляд за радіаційною безпекою при використанні джерел іонізуючого випромінювання - це діяльність Держатомрегулювання України і його територіальних органів в рамках державного регулювання радіаційної безпеки, яка включає перевірку додержання вимог законодавства, норм, правил і стандартів з радіаційної безпеки, умов наданих ліцензій і дозволів, включаючи примусові заходи, оцінку поточного стану безпеки цієї діяльності.
Інспекція - це одна із форм державного нагляду, яка включає перевірку діяльності Ліцензіата (заявника), спостереження, випробування, вимірювання, бесіди з персоналом, які проводяться вповноваженими представниками Держатомрегулювання України для оцінки і визначення відповідності установок і об'єктів з ДІВ, робіт, документації і кваліфікації персоналу встановленим вимогам.
Інспекційна діяльність - це комплекс дій і заходів по організації і проведенню інспекцій, а також контролю виконання наданих приписів і яка спрямована на забезпечення захисту персоналу населення та навколишнього природного середовища від негативного впливу іонізуючого випромінювання і радіоактивного забруднення, спричинених практичною діяльністю установок, об'єктів з ДІВ.
Інспекційні обстеження - це перевірки заявника, які проводяться перед видачею ліцензій на виконання діяльності в сфері використання ДІВ. Метою інспекційних обстежень є встановлення відповідності інформації, представленої заявником для отримання в Держатомрегулюванні України та його територіальних органах ліцензії, фактичному стану справ, а також перевірка наявності умов для виконання заявленого виду діяльності.
Суб'єкт діяльності в сфері використання ядерної енергії (суб'єкт діяльності) - юридична особа (підприємство, установа або організація будь-якої форми господарювання) або фізична особа, яка здійснює чи заявила про намір здійснювати діяльність в сфері використання ядерної енергії, щодо якого ЗУ
"Про дозвільну діяльність в сфері використання ядерної енергії" встановлені вимоги обов'язкового ліцензування, сертифікації або реєстрації.
3. Порядок проведення інспекційних перевірок
3.1. Види інспекційних перевірок та специфіка їх планування
Інспекції суб'єктів діяльності, які використовують джерела іонізуючого випромінювання, з питань нагляду за виконанням вимог законодавства, норм, правил та стандартів з радіаційної безпеки, спрямовані на гарантування безпечного використання ДІВ і поділяються на:
Планові інспекції - це перевірки, які плануються на заданий період часу і регулярно проводяться для того, щоб визначити і оцінити відповідність діяльності суб'єктів в сфері використання ядерної енергії встановленим вимогам безпеки. Планові інспекції проводяться відповідно до інспекційних планів, розроблених для проведення інспекцій.
Під час комплексних перевірок розглядаються всі питання щодо дотримання вимог норм, правил та стандартів з радіаційної безпеки суб'єктів діяльності з використання ДІВ. До участі у комплексних перевірках можуть залучатися фахівці установ і організацій, центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування (за їх згодою).
Цільові інспекції - це інспекції, які регулярно проводяться з установленою періодичністю і передбачають детальну перевірку одного чи декількох питань (областей) забезпечення безпеки чи/або діяльності суб'єкта. Ці інспекції можуть проводитися комісіями в складі державних інспекторів інспекційних підрозділів Держатомрегулювання України, комісіями в складі державних інспекторів територіальних органів або окремими державними інспекторами інспекційних підрозділів Держатомрегулювання України чи його територіальних органів.
Оперативні інспекції - це інспекції, які передбачають детальну перевірку окремих питань забезпечення безпеки безпосередньо на робочих місцях, у підрозділах суб'єктів діяльності з метою оперативного вживання заходів по попередженню порушень вимог безпеки і усуненню виявлених недоліків. Ці інспекції організовуються і проводяться державним інспектором (групою інспекторів) за дорученням керівництва Держатомрегулювання або керівників територіальних органів Держатомрегулювання України.
Непланові інспекції - це перевірки, які проводяться в тому випадку, якщо в результаті планових інспекцій виявляються конкретні напрямки діяльності суб'єктів або роботи, в яких встановлені недоліки в забезпеченні безпеки і які потребують детальних або періодичних перевірок. На відміну від планових інспекцій, які проводяться виключно на плановій основі, непланові інспекції можна планувати лише частково. Непланові інспекції складаються із інспекцій реагування (скарги, запити, радіаційні інциденти) та спеціальних інспекцій (за окремими дорученнями керівництва Держатомрегулювання та його територіальних органів).
Повторні перевірки проводяться з метою контролю усунення порушень, виявлених під час попередньої перевірки і задокументованих в приписах або актах інспекційного обстеження.
3.2. Організаційно-технічні вимоги до проведення інспекційних перевірок
3.2.1. Для проведення перевірки керівник територіального органу Держатомрегулювання України призначає комісію (інспектора) та приймає рішення щодо необхідності інформування суб'єктів діяльності на підставі пропозицій відповідального структурного підрозділу.
До початку перевірки комісії (інспектору) необхідно визначитись з метою перевірки та ознайомитись із:
- регулюючими рішеннями (розпорядженням) свого керівництва щодо здійснення інспекції;
- напрямками діяльності суб'єкта підприємницької діяльності, що підлягають перевірці;
- технологічними процесами, що здійснюються на підприємстві і які підлягають контролю;
- результатами попередніх інспекційних перевірок діяльності в сфері використання ядерної енергії;
- стану виконання умов ліцензій.
На підставі вищезазначеного готуються пропозиції керівнику територіального органу щодо необхідності повідомлення суб'єкта підприємницької діяльності про проведення перевірки.
Про проведення планової перевірки необхідно письмово повідомити (поштою або факсом) телефонограмою суб'єкта діяльності не пізніше ніж за 10 робочих днів до дня проведення зазначеної перевірки.
Обсяг та періодичність проведення інспекцій встановлюється з урахуванням типу інспекції.
Проведенню комплексної та цільової інспекції повинна передувати ретельна підготовка з розробкою детального інспекційного плану.
3.2.2. Державні інспектори при здійсненні інспекції мають право:
- вимагати надання інформації та документів, необхідних для проведення перевірки, та отримувати їх копії (ксерокопії);
- одержувати від посадових осіб суб'єкта діяльності письмові пояснення з питань, що виникають під час перевірки (за їх згодою);
- безперешкодно оглядати усі приміщення та обладнання, пов'язані з провадженням діяльності з ДІВ.
3.2.3. Державні інспектори у своїй роботі зобов'язані:
- керуватися вимогами ядерного законодавства, нормами, правилами та стандартами з радіаційної безпеки;
- об'єктивно відображати в акті перевірки стан додержання суб'єктом господарювання вимог ядерного законодавства, норм, правил та стандартів з радіаційної безпеки, ліцензійних умов та особливих умов ліцензій;
- забезпечувати додержання державної та іншої, передбаченої чинним законодавством, таємниці.
3.2.4. Державний інспектор має бути добре обізнаний у своїй справі, проявляти професіоналізм, бути відкритим для сприйняття інформації та думок від інших, офіційним і люб'язним, його рішення повинні бути проникливими та чіткими.
3.3. Методичні рекомендації з підготовки та проведення інспекційних перевірок
3.3.1. Для проведення інспекції керівник (заступники) територіального органу Держатомрегулювання України має направити керівнику (уповноваженому представнику) суб'єкта діяльності лист-повідомлення з наступною інформацією (додаток 1):
- загальна мета інспекційної перевірки;
- строки проведення інспекційної перевірки;
- перелік документів (за необхідності), які необхідно підготувати для інспекційної перевірки;
- перелік підрозділів суб'єкта (за наявності), які будуть залучені до перевірки;
- напрямки перевірки та перелік питань (за необхідності), які підлягають інспектуванню.
Повідомлення щодо інспекційних перевірок не направляються при проведенні інспекцій, які мають бути проведені несподівано (наприклад з фізичного захисту), а також при проведенні оперативних інспекцій (див. п.3.1).
Суб'єкт діяльності може вести журнал відвідувань представниками органів державного регулювання із зазначенням у ньому термінів та мети відвідування, посади, прізвища державного інспектора тощо. Зазначені відомості засвідчуються підписом державного інспектора.
3.3.2. На об'єкті, який перевіряється, державний інспектор має виділити достатньо часу на перевірку:
- наявності та змісту проектної, організаційно-розпорядчої та облікової документації підприємства;
- наявності нормативно-технічної документації підприємства з питань радіаційної безпеки;
- наявності дозвільних документів та документів про виконання ліцензійних умов;
- організація та вчасне проведення підготовки та атестації персоналу з питань радіаційної безпеки;
- організації проведення робіт з ДІВ, наявності відповідних записів в облікових журналах;
- організації забезпечення і дотримання вимог радіаційної безпеки;
- організації і проведення радіаційного контролю;
- заходи щодо попередження радіаційних аварій і готовність до ліквідації її наслідків, а також на оформлення результатів перевірки.
При проведенні перевірки державний інспектор, який відвідує приміщення, де проводяться роботи з ДІВ, зберігання ДІВ та інші небезпечні об'єкти, забезпечується індивідуальним дозиметричним контролем, зокрема, індивідуальним дозиметром, а також приладом радіаційного контролю для проведення незалежних вимірювань (у разі необхідності).
3.4. Процедура перевірки
На об'єкті проведення інспекції:
- всі члени комісії (державні інспектори) проходять необхідні інструктажі з радіаційної безпеки у порядку, встановленому відповідними інструкціями суб'єкта діяльності;
- голова комісії проводить організаційне засідання разом з керівником або відповідальними представниками адміністрації суб'єкта, який перевіряється, представляється і надає інформацію щодо питань та обсягу перевірки, представляє членів комісії. На засіданні визначається робоче місце комісії (інспектора) та відповідальна особа адміністрації суб'єкта діяльності.
3.4.1. Дії державних інспекторів під час інспекції:
При проведенні інспекції суб'єкта діяльності необхідно здійснити:
- Огляд об'єкта з метою ознайомлення з його місцем розташування та специфікою використання ДІВ. Особливу увагу звернути на виконання персоналом суб'єкту діяльності посадових обов'язків (1).
_____________
(1) Це не є регулюючими вимогами, але інколи непрямо може свідчити про виконання вимог норм, правил та стандартів з радіаційної безпеки на об'єкті.
- Огляд звітів (записів у журналах), наприклад: проведення радіаційного контролю, видача та повернення ДІВ у сховище, проведення інструктажу, перевірки знань у персоналу та інше.
- Перегляд звітів з радіаційної безпеки, вони мають відображати реальну ситуацію на об'єкті.
- Спілкування з представниками підприємства від рівня посадових осіб адміністрації суб'єкта діяльності до рівня персоналу, що виконують роботи з ДІВ. Бесіди з персоналом підрозділів, що перевіряються, проводиться для того, щоб оцінити, наскільки персонал розуміє (2):
_____________
(2) Це допоможе інспектору отримати необхідну інформацію для оцінки стану радіаційної безпеки.
- важливість підтримки заходів забезпечення безпеки установок та об'єктів з ДІВ у робочому стані і наскільки персонал може приймати правильні рішення при виході їх із ладу;
- ступінь небезпеки, що несе в собі установка чи об'єкт з ДІВ як радіаційно небезпечний об'єкт.
- Ознайомитися з технічною і організаційно-розпорядчою документацією, яка регулює питання безпечного поводження з ДІВ. Звернути увагу на наявність документів, які підтверджують спроможність підприємства відшкодувати збитки, внаслідок можливих радіаційних аварій або наявність відповідного договору із страховою компанією.
Інспекції проводяться в присутності відповідальних осіб суб'єкта діяльності з урахуванням роз'яснень та довідок, що ними надаються.
Після закінчення роботи комісії проводиться підсумкове засідання в присутності представників адміністрації суб'єкта діяльності з метою обговорення результатів роботи комісії.
3.5. Процедура контролю за результатами перевірки
Під час здійснення державного контролю стану РБ та дотримання вимог ядерного законодавства, норм, правил та стандартів з радіаційної безпеки шляхом проведення інспекції складається два документи: припис або довідка про проведення інспекції.
3.5.1. Якщо в результаті проведення інспекції було встановлено порушення вимог з безпеки, складається припис відповідно до додатка 2, який є юридичним документом і підставою для вжиття правових заходів щодо порушення вимог безпеки і контролю виконання заходів. Основною вимогою до припису є його достовірність, обґрунтованість установлених фактів порушень вимог безпеки. Відповідальність за повноту, достовірність та об'єктивність викладених в приписі результатів перевірки несе голова комісії або державний інспектор, якщо інспекцію виконував один державний інспектор.
При підготовці приписів необхідно виявлені порушення проаналізувати і скомпонувати. Викладення характеру порушень і заходів по їх усуненню повинно бути конкретним, чітким і коротким із посиланням на конкретні пункти нормативних документів. У висновках необхідно зробити оцінку відповідності систем (елементів) безпеки проектній документації, вимогам норм, правил та стандартів з радіаційної безпеки.
3.5.2. Якщо в результаті проведеної інспекції не було встановлено порушень вимог ядерного законодавства, норм, правил та стандартів з радіаційної безпеки, складається довідка про проведення інспекції відповідно до Додатка 3.
3.5.3. Результати інспекційного обстеження оформлюються актом інспекційного обстеження відповідно до додатка 4. Акт інспекційного обстеження є підставою для прийняття рішення про видачу або відмову у видачі ліцензії чи дозволу.
3.5.4. У терміни, встановлені у приписі або акті інспекційного обстеження, суб'єкт діяльності має повідомити про здійснення заходів по усуненню виявлених порушень виконання приписів та надати копії підтверджуючих документів (у разі необхідності). У разі ненадання інформації про виконання припису у встановлені терміни, проводиться повторна перевірка. У ході повторної перевірки може бути складений протокол про адміністративні правопорушення (форма протоколу зазначена в додатку 5).
Державний інспектор може вести журнал обліку проведених перевірок, наданих приписів (виявлених порушень) та контролю їх виконання (форма журналу довільна).
3.5.5. У разі грубого порушення норм, правил та стандартів з радіаційної безпеки підприємством, державним інспектором, який здійснює перевірку, надається припис про заборону діяльності з ДІВ, а також повідомляється структурний підрозділ, який видав ліцензію на провадження діяльності з ДІВ.
4. Програма проведення інспекцій
4.1. Стандартна програма інспекції - план оцінки безпеки об'єктів інспектування та методичні вказівки до складання плану оцінки конкретного об'єкта інспектування з урахуванням специфіки використання ДІВ.
4.2. Стандартний план безпеки розробляється для сприяння ефективності, якості і продуктивності регулюючого процесу, враховуючи специфіку використання ДІВ кожного окремого об'єкта. Зазначений у додатку 6 перелік питань, які підлягають інспектуванню, не є остаточним. Зміст цього плану носить рекомендаційний характер, може бути змінений, доповнений, відкоригований відповідно до діючих норм, правил та стандартів з радіаційної безпеки, зокрема пункти
ОСП 72/87 мають бути замінені на відповідні пункти нормативного документа, що буде запроваджений замість них.
4.3. Пункти плану рекомендується використовувати при складанні звітних документів перевірок (акти, приписи та інш.), зокрема при наданні приписів при виявленні порушень вимог ядерного законодавства, норм, правил та стандартів з радіаційної безпеки.
5. Методичні вказівки до оформлення результатів перевірки, а також порядку контролю за усуненням порушень, виявлених під час перевірки
5.1. Критерії оцінки стану радіаційної безпеки на об'єкті інспектування
- задовільний стан радіаційної безпеки;
- незадовільний стан радіаційної безпеки.
5.2. Поетапні дії з прийняття примусових заходів та порядок документального оформлення цих заходів.
5.2.1. Відповідно до зазначених документів Держатомрегулювання України та його територіальні органи мають право застосовувати наступні примусові заходи:
- надсилати керівникам підприємств, установ та організацій, які здійснюють діяльність з використання ДІВ, обов'язкові до виконання приписи про усунення порушень і недоліків у сфері використання ядерної енергії, забезпечення додержання вимог норм, правил і стандартів з радіаційної безпеки;
- обмежувати, припиняти чи зупиняти діяльність з ДІВ підприємств, установ, організацій;
- притягати в установленому порядку до адміністративної відповідальності осіб, винних у порушенні вимог ядерного законодавства;
- надсилати керівникам підприємств, установ і організацій подання про невідповідність окремих осіб займаним посадам;
- передавати правоохоронним органам матеріали про факти порушень установлених законами та іншими нормативно-правовими актами вимог щодо додержання вимог радіаційної безпеки;
- зупиняти чи анулювати дію ліцензій на провадження діяльності в сфері використання ядерної енергії.
5.2.2. Фактори, які беруться до уваги при визначенні примусового заходу та прийнятті рішення щодо його застосування, в кожному окремому випадку включають оцінку:
- зниження рівня безпеки в результаті порушення та складність і тривалість реалізації заходів по усуненню порушення;
- повторюваність порушення або здійснення, аналогічного з меншими наслідками;
- зумисне чи випадкове порушення;
- хто виявив та повідомив про порушення (суб'єкт діяльності чи територіальний орган державного регулювання ядерної та радіаційної безпеки);
- попередні порушення та тенденція щодо їх кількості та повторюваності.
Додаток 1
до пункту 3.3.1
Державний комітет ядерного регулювання України
_____________________________________________________________
(найменування структурного підрозділу Держатомрегулювання,
територіального органу)
ПОВІДОМЛЕННЯ
про проведення інспекційної перевірки виконання вимог ядерного законодавства, норм, правил та стандартів з радіаційної безпеки
N ____ "___" ____________ 200_ р.
1. Керівнику ________________________________________________
(назва підприємства)
__________________________________________________________________
(адреса)
2. Вид перевірки
__________________________________________________________________
(планова, комплексна, цільова, передліцензійна та інш.)
__________________________________________________________________
3. Підстава
__________________________________________________________________
(план або окреме доручення керівництва Держатомрегулювання)
4. Мета інспекційної перевірки
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
5. Строки проведення інспекційної перевірки
__________________________________________________________________
6. Перелік документів (за необхідності), які необхідно
підготувати для інспекційної перевірки ___________________________
__________________________________________________________________
7. Перелік підрозділів, які будуть залучені до перевірки_____
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Керівник підприємства зобов'язаний створити необхідні умови
для перевірки, а саме:
__________________________________________________________________
визначити відповідальну особу від підприємства; надати приміщення,
документацію, матеріали та обладнання (у тому числі транспорт),
які необхідні для здійснення перевірки;
надавати необхідні довідки та письмові пояснення щодо результатів
перевірки.
Керівник ___________________ ____________________________
(підпис) (ініціали, прізвище)
М.П.
Додаток 2
до пункту 3.5.1
Форма припису
Державний комітет ядерного регулювання України
(Держатомрегулювання України)
_____________________________________________________________
(найменування структурного підрозділу Держатомрегулювання,
територіального органу)
Припис N ______
_______________________________ ______________
(найменування населеного пункту) (дата)
Комісія Держатомрегулювання України територіального органу,
призначена наказом (розпорядженням та інш.)
__________________________________________________________________
(дата і номер наказу по Держатомрегулюванню України,
розпорядження начальника територіального органу)
в складі
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
(посади, прізвище, ім'я та по батькові (повністю)
голови і членів комісії)
у відповідності до інспекційних планів проведення інспекції
в період з ___________________ по ___________________ в присутності
(дата) (дата)
___________________________________________________________________
(посади, прізвища, ініціали відповідальних керівників
установки, об'єкта, в присутності яких була проведена інспекція)
провела __________________ інспекцію ______________________________
(назва інспекції) (найменування установки, об'єкта)
1. В період проведення інспекції було перевірено виконання
умов виданих _________________________________ ліцензій і дозволів
__________________________________________________________________
(вказати підрозділ Держатомрегулювання України)
(вказати номери і дати видачі)
а також виконання вимог чинного законодавства, норм, правил і
стандартів з радіаційної безпеки в сфері використання ядерної
енергії __________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
(привести устаткування, прилади з ДІВ, види робіт в рамках
діяльності, що підлягає інспектуванню)
2. В період проведення інспекції на установці, об'єкті з ДІВ
здійснювались види роботи
__________________________________________________________________
(найменування видів робіт з ДІВ: зазначити типи ДІВ,
найменування радіонуклідів, активність, кіль-ть)
3. В процесі проведення інспекції встановлено:
__________________________________________________________________
(привести порушення вимог правил, норм, стандартів з
радіаційної безпеки, ліцензій і дозволів, вимог інших
документів на відповідність яким виконувалася перевірка,
із указівкою конкретних пунктів НТД з безпеки)
4. Висновки за результатами проведеної інспекції
_________________________________________________________________
(коротко охарактеризувати стан виконання умов ліцензій
і дозволів, вимог з безпеки, вказати основні причини
порушень, привести перелік осіб, винних в допущенні
цих порушень і притягнення до відповідальності,
а також невідповідність займаним посадам, надати
оцінку стану забезпечення поточної безпеки
і діяльності структурних підрозділів Ліцензіата
при здійсненні дозволених видів діяльності)
5. На основі Положень про Державний комітет ядерного
регулювання, затвердженого Указом Президента України від 6 березня
2001 року N 155/2001, та Положення про територіальні інспекції
__________________________________________________________________
(посада, прізвище, ім'я та по батькові посадової
особи і повне найменування установки, об'єкта)
ПРИПИСУЄТЬСЯ
__________________________________________________________________
(указуються терміни усунення порушень і реалізації
заходів для недопущення повторення порушень в
майбутньому, необхідність розробки заходів
щодо усунення виявлених порушень, обмеження,
припинення чи зупинення експлуатації, робіт,
періодичність звітності про виконання вимог припису)
6. Припис видали
________________________ _______________ _________________________
(посади осіб, які (підпис) (прізвище та ініціали)
підписали припис)
________________________ _______________ _________________________
(посади осіб, які (підпис) (прізвище та ініціали)
підписали припис)
________________________ _______________ _________________________
(посади осіб, які (підпис) (прізвище та ініціали)
підписали припис)
З приписом ознайомлений і один екземпляр для виконання одержав:
_____________________________ __________ _________________________
(посада керівника) (підпис) (прізвище та ініціали)
Додаток 3
до пункту 3.5.2
Форма довідки щодо
проведення інспекцій
Державний комітет ядерного регулювання України
(Держатомрегулювання України)
________________________________________________________________
(найменування структурного підрозділу Держатомрегулювання,
територіального органу)
Довідка N ____
_________________________________ __________________
(найменування населеного пункту) (дата)
Комісія Держатомрегулювання України (територіального органу),
призначена наказом, розпорядженням та інше________________________
__________________________________________________________________
(дата і номер наказу по Держатомрегулюванню України,
розпорядження начальника територіального органу)
в складі _________________________________________________________
__________________________________________________________________
(посади, прізвища, імена та по батькові
(повністю) голови і членів комісії)
у відповідності до інспекційних планів проведення інспекції
__________________________________________________________________
в період з ____________________ по _________________ в присутності
(дата) (дата)
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
(посади, прізвища, ініціали відповідальних керівників
установки, об'єкта, в присутності яких була проведена інспекція)
провела _________________ інспекцію ______________________________
(назва інспекції) (найменування установки, об'єкта)
1. В період проведення інспекції було перевірено виконання
умов ліцензій ____________________________________________________
(вказати підрозділ Держатомрегулювання України)
і дозволів _______________________________________________________
(вказати номери і дати видачі)
а також виконання вимог ядерного законодавства, норм, правил і
................Перейти до повного тексту