- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
ДЕРЖАВНА КОМІСІЯ З ПИТАНЬ ВПРОВАДЖЕННЯ ЕЛЕКТРОННИХ СИСТЕМ І
ЗАСОБІВ КОНТРОЛЮ ТА УПРАВЛІННЯ ТОВАРНИМ І ГРОШОВИМ ОБІГОМ ПРИ
КАБІНЕТІ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ
1. Про стан виконання постанови Кабінету Міністрів України від 18.02.98
N 189 (доручення КМУ від 07.09.99 інд. 43).
1.1. Відзначити, що Мінтранс України, Держкомзв'язку і Ощадний банк України не забезпечили переведення підприємств та установ банку, що надають населенню платні послуги за готівку, на розрахунки з використанням електронних засобів контролю в терміни, передбачені постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.98
N 189.
1.2. Відхилити пропозиції Ощадбанку України про доцільність відміни додатка 3 до постанови Кабінету Міністрів України від 18.02.98
N 189 "Про уточнення термінів впровадження електронних засобів контролю" як необгрунтовані.
1.3. Держкомзв'язку України (Шевчук О.О.) у місячний термін вирішити питання укладання з виробниками (постачальниками) електронних контрольно-касових апаратів (ЕККА) лізингової угоди на закупівлю ЕККА для підприємств поштового зв'язку і представити в секретаріат Державної комісії графіки впровадження ЕККА.
1.4. Погодитися з пропозицією Мінекономіки України про доцільність внесення змін до додатка N 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 18.02.98 N 189, яким передбачити переведення суб'єктів підприємницької діяльності, що надають послуги з перевезення маршрутними таксі, на розрахунки з використанням електронних контрольно-касових апаратів, а легковими таксомоторами - на розрахунки з використанням електронних контрольно-касових апаратів з функціями таксометрів.
Мінекономіки України (Роговий В.В.) разом з ДПА України та Мінтрансом України у місячний термін підготувати та подати до Кабінету Міністрів України відповідний проект постанови.
2. Про затвердження технічних вимог до спеціалізованих електронних контрольно-касових апаратів для роздрібної торгівлі нафтопродуктами.
Затвердити технічні вимоги до спеціалізованих електронних контрольно-касових апаратів для роздрібної торгівлі нафтопродуктами.
3. Про план роботи на друге півріччя 1999 року робочої групи з питань спрощення і модернізації процедур в управлінні торгівлі та на транспорті.
Затвердити план роботи робочої групи з питань спрощення і модернізації процедур в управлінні, торгівлі та на транспорті на період до 31.12.99 (додається).
4. Про заходи щодо запобігання негативному впливу "Проблеми 2000" на електронні засоби контролю із фіскальною пам'яттю.
З метою усунення можливих негативних наслідків, пов'язаних із застосуванням після 01.01.2000 фіскальних засобів контролю:
зобов'язати підприємства-виробники та постачальників разом з представниками державної податкової служби до 10 листопада поточного року провести тестування моделей ЕККА з версіями програмного забезпечення, що вироблялися чи постачалися та реалізовувалися в Україні даними підприємствами протягом 1993 - 1999 років, для перевірки їх функціонування на межі 1999 - 2000 років та після 01.01.2000. інформацію про результати тестування подати до 20.11.99 на адресу секретаріату Державної комісії;
дозволити зазначеним підприємствам у випадку виявлення версій програмного забезпечення ЕККА, які критичні до роботи на межі 2000 року, проводити (за бажанням власників ЕККА) заміну (перепрограмування) мікросхем програмної пам'яті з встановленням програмного забезпечення, яке забезпечує функціонування ЕККА після 1 січня 2000 року і на яке у встановленому порядку отримано експертний висновок щодо відповідності ЕККА з даним програмним забезпеченням Технічним вимогам;
ДПА України у двотижневий термін розробити та довести до відома підпорядкованих державних податкових адміністрацій (інспекцій), підприємств-виробників і постачальників, а також власників ЕККА порядок заміни мікросхем програмної пам'яті у зв'язку з "Проблемою 2000";
органам державної податкової служби до 01.12.99 попередити суб'єктів підприємницької діяльності, які застосовують ЕККА, що не забезпечують роботу на межі 2000 року, про виведення цих ЕККА з експлуатації;
нові моделі фіскальних засобів контролю вносити до Державного реєстру електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем після отримання експертного висновку органу з сертифікації про їх коректну роботу після 01.01.2000.
5. Про стан виконання Мінтрансом України п. 2.1, 2.2, 5.2.2 протокольного рішення Державної комісії від 28.12.98 N 7 .
Перенести на 01.12.99 терміни виконання пп. 2.1, 2.2, 5.2.2 протокольного рішення Державної комісії від 28.12.98 N 7 щодо розробки та впровадження нових форм білетів для розрахунків при наданні послуг з перевезень пасажирським транспортом і відповідних форм товарно-касової книги для обліку руху білетів і готівки (в тому числі при наданні послуг через системи типу "Експрес-2", "Сирена" та міжнародних).
6. Про внесення доповнень до Державного реєстру електронних контрольно-касових апаратів і комп'ютерних систем.
6.1. Комісії НБУ з питань автоматизації технологічних процесів пунктів обміну валюти (Савченко А.С.) до 01.12.99 визначитися щодо можливості застосування електронного контрольно-касового реєстратора типу УНІВЕРСАЛ М-302.БАНК.21 в технологічних процесах пунктів обміну іноземної валюти.
6.2. Рішення щодо внесення до Державного реєстру:
- електронного контрольно-касового реєстратора типу УНІВЕРСАЛ М-302.БАНК.21,
- портативного ЕККА типу МІНІ 500.03 МЕ;
- портативного ЕККА типу ЕЛІТ МІНІ Ф;
- системного ЕККА типу SENATOP 2030;
- електронного таксометру типу OPTIMUS-A;
- спеціалізованого ЕККА типу EUROPA 2.01;
- електронного контрольно-касового реєстратора типу РФ 2150
прийняти після представлення заявниками експертних висновків органу з сертифікації щодо коректної роботи даних моделей після 01.01.2000.
7. Різне.
7.1. Про "Порядок доопрацювання електронних контрольно-касових апаратів".
Інформацію про підготовку проекту "Порядку доопрацювання електронних контрольно-касових апаратів" прийняти до відома.
7.2. Про стан виконання пп. 6.2 і 6.3 протокольного рішення Державної комісії від 08.07.99 N 9.
З метою опрацювання матеріалів, які надійшли до Мінекономіки від міністерств та відомств на виконання п. 6.2 протокольного рішення Державної комісії від 08.07.99 N 9, створити робочу групу на чолі з відповідальним секретарем Державної комісії Дьячковим В.П. у складі представників Мінекономіки, МНДВ ПМ "Ритм" і керівників інформаційних служб (проектів інформатизації) Державної податкової адміністрації, МЗЕЗторгу, ГоловКРУ Мінфіну, Держказначейства, Держмитслужби, Держкомстату, Держкомзв'язку, Мінтрансу та НБУ.
Зобов'язати керівників міністерств і відомств надавати на запит керівника робочої групи матеріали, пов'язані з виконанням цього доручення.
МЗЕЗторгу (Гончарук А.М.), Державній податковій адміністрації (Азаров М.Я.), Мінфіну (Мітюков І.О.), Держмитслужбі (Соловков Ю.П.), Держкомстату (Осауленко О.Г.), Держкомзв'язку (Шевчук О.О.), Мінтрансу (Костюченко Л.М.), Національному банку України (Ющенко В.А.) у тижневий термін подати до секретаріату Державної комісії кандидатури до складу робочої групи.
Робочій групі (Дьячкову В.П.) в місячний термін опрацювати зазначені матеріали і винести пропозиції на розгляд Державної комісії.
7.3. Про стан виконання п. 5.2 протокольного рішення Державної комісії від 08.07.99 N 9.
Відмовити ЗАТ "Інформаційні комп'ютерні системи" (м. Київ) у включенні до Державного реєстру фіскального модуля з індикатором ФМ-01 (підстава - інформація першого заступника Голови Держкомнауки Савченка О.Я. про непредставлення ЗАТ "Інформаційні комп'ютерні системи" на запит Державного комітету зразка моделі фіскального модуля для проведення його експертизи).
Заступник Голови Державної комісії | В.А.Копилов |
ЗАТВЕРДЖЕНО
протокольним рішенням
Державної комісії з питань
впровадження електронних
систем і засобів контролю та
управління товарним і
грошовим обігом при Кабінеті
Міністрів України
15.10.1999 N 10
ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ
до спеціалізованих електронних контрольно-касових апаратів для роздрібної торгівлі нафтопродуктами
1. Загальні положення
1.1. Галузь використання.
Ці технічні вимоги поширюються на спеціалізовані електронні контрольно-касові апарати, а також програмно-технічні засоби, що входять до їх складу (далі - спеціалізовані ЕККА), які підтримують процеси управління відпусканням нафтопродуктів та процеси платежів і розрахунків (в готівковій і безготівковій формах, по електронних картках) при їх відпусканні на підприємствах роздрібної торгівлі нафтопродуктами - автозаправних станціях (далі - АЗС) і призначені для збору, збереження і обліку інформації про товарний та грошовий обіг.
1.2. Нормативні посилання
ДСТУ 3479-96 "Апарати контрольно-касові електронні. Терміни та визначення".
Технічні вимоги до електронних контрольно-касових апаратів (далі - технічні вимоги до ЕККА), які затверджені рішенням Державної міжвідомчої комісії з електронних контрольно-касових апаратів (
протокол N 2 від 06.07.95).
1.3. Визначення термінів.
1.3.1. Спеціалізовані ЕККА - електронні контрольно-касові апарати, які забезпечують виконання функцій управління відпусканням і обліку відпущених нафтопродуктів і супутніх товарів та послуг з урахуванням особливостей технологічного процесу відпускання нафтопродуктів.
1.3.2. Програмно-технічні засоби спеціалізованих ЕККА - засоби управління паливороздавальними колонками (пульти дистанційного управління, контролери управління і т. і.), що входять до складу спеціалізованих ЕККА.
1.3.3. Механічні паливороздавальні колонки (далі - механічні ПРК) - оснащені датчиками імпульсів паливороздавальні колонки, дистанційне управління відпусканням нафтопродуктів з яких здійснюється зовнішніми (поза ПРК) системами управління на основі підрахунку імпульсів, кількість яких пропорційна об'єму виданого нафтопродукту.
1.3.4. Електронні (інтелектуальні) паливороздавальні колонки (далі - електронні ПРК) - паливороздавальні колонки, які забезпечують управління відпусканням нафтопродуктів за допомогою електронних засобів, що входять до складу цих ПРК, а дистанційне управління відпусканням нафтопродуктів здійснюється командами по інтерфейсам зв'язку (RS-232, RS-485 і т. і.).
1.3.5. Кран роздавальний ПРК (роздавальний кран) - кран, через який з ПРК здійснюється відпускання нафтопродукта споживачу.
1.3.6. Попередня оплата - форма оплати за нафтопродукти, які відпущені на АЗС, що здійснюється перед їх отриманням споживачем.
1.3.7. Оплата за фактично отримані нафтопродукти - форма оплати за нафтопродукти, які відпущені на АЗС, що здійснюється після їх отримання споживачем.
1.3.8. Дебетування платіжної картки - зменшення даних платіжної картки в товарному чи грошовому еквіваленті відповідно на обсяг отриманого споживачем нафтопродукту та/або вартості реалізованих супутніх товарів (послуг).
1.3.9. Чек повернення грошей за неотриманий нафтопродукт (чек повернення) - автоматично (без втручання оператора) роздрукований спеціалізованим ЕККА чек, який крім обов'язкових реквізитів касового чека містить інформацію про номер попередньо оплаченого чека, до якого відноситься повернення грошей, форму оплати по ньому, номер ПРК, назву, кількість, ціну та вартість фактично неотриманого покупцем нафтопродукту. При цьому кількість фактично неотриманого пального визначається як різниця між кількістю попередньо сплаченого і кількістю фактично отриманого через дану ПРК пального.
1.3.10. Блок пам'яті - конструктивно відокремлений блок ЕККА, що містить під єдиним захищеним кожухом такі вузли:
- фіскальну пам'ять;
- оперативну пам'ять або ту її частину, що забезпечує накопичення підсумків роздільного обліку по товарах (послугах) і загальних денних підсумків для занесення до фіскальної пам'яті;
- годинник-календар;
- процесор (процесори), що забезпечують управління механізмом друку касового чека (квитанції) і контрольної стрічки, відображенням інформації про вартість товару на індикаторі клієнта і накопиченням денних підсумків в оперативній пам'яті з наступним занесенням даних фіскального денного звіту до фіскальної пам'яті;
- пам'ять програм процесора (процесорів).
1.3.11. Визначення інших термінів відповідає ДСТУ 3479-96 "Апарати контрольно-касові електронні. Терміни та визначення".
2. Основні параметри
2.1. Спеціалізовані ЕККА повинні відповідати технічним вимогам до ЕККА та вимогам, наведеним у цьому документі.
2.2. Спеціалізовані ЕККА повинні забезпечувати управління відпусканням нафтопродуктів, облік їх надходження та реалізації, а також реєстрацію продажу супутніх товарів, послуг.
2.3. Спеціалізовані ЕККА залежно від конструктивного виконання поділяють на моноблокові або блокові.
2.3.1. Моноблокові спеціалізовані ЕККА - ЕККА, що виготовляються у вигляді єдиної конструкції.
2.3.2. Блокові спеціалізовані ЕККА - ЕККА, що виготовляються у вигляді окремих блоків (програмно-технічні засоби спеціалізованих ЕККА, клавіатура, індикатори, інші окремі складові частини ЕККА).
3. Загальні технічні вимоги
3.1. Вимоги призначення
3.1.1. Спеціалізовані ЕККА повинні забезпечувати управління відпусканням нафтопродуктів і друк чеків у єдиному технологічному циклі, тобто:
- при відпусканні нафтопродуктів в режимі попередньої оплати спеціалізовані ЕККА після друку чека (дебетуванні електронної картки, якщо спеціалізованим ЕККА передбачено проведення розрахунків за електронними картками) повинні забезпечувати автоматичне (або за підтвердженням оператора) відпускання сплаченої кількості нафтопродукту через визначену при попередній оплаті ПРК;
- при відпусканні нафтопродуктів в режимі оплати за фактично отримані нафтопродукти спеціалізовані ЕККА після закінчення відпускання (встановленні роздавального крану в ПРК) повинні автоматично (або за підтвердженням оператора) друкувати чек на вартість відпущених нафтопродуктів і забезпечувати дебетування платіжної картки на вартість або об'єм відпущених нафтопродуктів (якщо спеціалізованим ЕККА передбачено проведення розрахунків за електронними картками).
................Перейти до повного тексту