1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


НАЦІОНАЛЬНА РАДА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ
Р І Ш Е Н Н Я
30.06.2005 N 423
Про проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про телебачення і радіомовлення" N 7542
Розглянувши проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про телебачення і радіомовлення" від 21 грудня 1993 року N 3759-XII (законопроект N 7542, внесений народним депутатом України Л. Супрун), Національна рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити зауваження Національної ради до проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про телебачення і радіомовлення" від 21 грудня 1993 року N 3759-XII (законопроект N 7542, внесений народним депутатом України Л. Супрун).
2. Направити зауваження Національної ради до Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформації.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена Національної ради Понеділка В.І.
Голова Національної ради
Відповідальний секретар
В.Шевченко
В.Лясовський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної
ради України
30.06.2005 N 423
ЗАУВАЖЕННЯ
Національної ради до проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про телебачення і радіомовлення" від 21 грудня 1993 року N 3759-XII (законопроект N 7542, внесений народним депутатом України Л. Супрун)
Розглянувши проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про телебачення і радіомовлення" від 21 грудня 1993 року N 3759-XII (законопроект N 7542, внесений народним депутатом України Л. Супрун), можна зробити висновок, що запропоновані доповнення та зміни позбавлені належного обґрунтування, не узгоджуються з нормами та ідеологією чинного законодавства про телебачення і радіомовлення. Запропонований проект практично усуває державу в особі Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від нагляду за розподілом природно обмеженого радіочастотного ресурсу України, призначеного для телерадіомовлення.
Зокрема, щодо розділу I законопроекту слід вказати наступне.
Чинними Законами України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" та "Про телебачення і радіомовлення" передбачена видача ліцензій Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення на "телерадіомовлення" та "право використання каналу мовлення" (як різновид телерадіомовлення з використанням ефірних каналів мовлення). Телерадіомовлення, як діяльність з виробництва і розповсюдження телерадіопрограм, може також відбуватись з використанням кабелю та супутника, що прямо передбачено статтями 23, 24 Закону України "Про телебачення і радіомовлення".
Законом України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" встановлено повноваження Національної ради саме стосовно ліцензування телерадіомовлення, тобто виду діяльності. При виникненні протиріч між нормами цього Закону та Закону України "Про телебачення і радіомовлення", що регулюють ті самі правовідносини, мають застосовуватись норми Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" як такого, що був прийнятий пізніше. При цьому не вбачається жодних протиріч між цими законами стосовно обсягів повноважень Національної ради у сфері ліцензування, Національна рада вповноважена видавати ліцензії на телерадіомовлення (телебачення і радіомовлення - тлумачення цих видів діяльності дається у ст. 1 Закону України "Про телебачення і радіомовлення"), в тому числі на право користування каналами мовлення, як один з видів телерадіомовлення.
Поняття "ліцензія" в чинному Законі України "Про телебачення і радіомовлення" пов'язане з поняттям "канал мовлення" (абзац шостий статті 1). Чинний Закон України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" передбачає ліцензування Національною радою "телерадіомовлення", тобто діяльності, що відповідно до ст. 1 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" (у цьому Законі дані окремі визначення телебачення і радіомовлення) полягає у виробництві та розповсюдженні телерадіопрограм.
Отже, якщо і вносити зміни до поняття "ліцензія", зазначеного у ст. 1 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", то слід визначити це поняття наступним чином: "ліцензія - письмовий дозвіл Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, що дає право на здійснення телерадіомовлення з використанням каналів мовлення та часу мовлення та/або з використанням мереж кабельного (проводового) мовлення чи за допомогою супутника". Дане визначення найбільш повно відповідатиме як усім іншим діючим нормам чинного законодавства, так і реаліям, що склалися.
Законодавче закріплення поняття "зона впевненого приймання" жодним чином не вирішуватиме проблему рівномірного покриття території України телерадіопрограмами. Таке рівномірне покриття програмами, що розповсюджуються у вигляді аналогового сигналу ефірним способом є неможливим. Традиційна на сьогодні технологія вже практично вичерпала себе. Радіочастотний ресурс, призначений для телебачення і радіомовлення також є майже вичерпаним, і запровадження визначення зон впевненого приймання каналів мовлення жодним чином не змінить цю ситуацію.

................
Перейти до повного тексту