- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про затвердження методичних рекомендацій щодо визначення органами державної влади та органами місцевого самоврядування потреб у фахівцях у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції
На виконання п. 1 Плану заходів щодо виконання у 2005 році Державної програми підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції України на 2004-2007 роки, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2004 року
N 948-р,
НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити методичні рекомендації щодо визначення органами державної влади та органами місцевого самоврядування потреб у фахівцях у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції.
2. Контроль за виконанням цього наказу залишити за Головдержслужбою України.
Начальник Головдержслужби Міністр освіти і науки України Міністр юстиції України |
Т.Мотренко С.Ніколаєнко Р.Зварич |
ЗАТВЕРДЖЕНО
спільним наказом
Головного управління
державної служби України,
Міністерства освіти і науки
України,
Міністерства юстиції України
23.02.2005 N 57/120/20/5
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо визначення органами державної влади та органами місцевого самоврядування потреб у фахівцях у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції
1. Загальні положення
Методичні рекомендації щодо визначення органами державної влади та органами місцевого самоврядування потреб у фахівцях у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції (далі - Методичні рекомендації) розроблено на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 23.12.2004
N 948-р "Про затвердження плану заходів щодо виконання у 2005 році Державної програми підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції України на 2004-2007 роки" з метою якісного визначення рівня кадрового забезпечення та удосконалення системи професійного навчання фахівців зазначеної сфери.
Метою визначення потреб органів державної влади та органів місцевого самоврядування у фахівцях у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції є забезпечення органів державної влади та органів місцевого самоврядування фахівцями з високим рівнем професіоналізму, здатних компетентно і відповідально на державному, регіональному та місцевому рівнях виконувати завдання щодо реалізації стратегії інтеграції України до ЄС та НАТО.
Щорічна інформація про потреби органів державної влади та органів місцевого самоврядування готується Головдержслужбою України з урахуванням даних, наданих органами державної влади та органами місцевого самоврядування, та подається до Кабінету Міністрів України.
2. Визначення термінів
Підготовка фахівців з питань європейської та євроатлантичної інтеграції - це здобуття освіти відповідного освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста (магістра) у навчальних закладах за спеціальностями, спрямованими на професійну діяльність у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції.
Перепідготовка фахівців з питань європейської та євроатлантичної інтеграції - це отримання іншої спеціальності у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції на основі здобутого раніше освітньо-кваліфікаційного рівня та практичного досвіду.
Підвищення кваліфікації фахівців з питань європейської та євроатлантичної інтеграції - це навчання (керівників та спеціалістів) з метою оновлення та розвитку вмінь і знань, необхідних для ефективного вирішення завдань професійної діяльності у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції.
Кількісна потреба у фахівцях у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції (далі - кількісна потреба) - визначена кількість фахівців (керівників та спеціалістів), необхідна органу державної влади або органу місцевого самоврядування для якісного, планомірного виконання завдань, передбачених стратегією інтеграції України до ЄС та НАТО.
Якісна потреба у фахівцях у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції (далі - якісна потреба) - кількість фахівців (керівників та спеціалістів), яку необхідно направити на навчання з метою забезпечення заміни природної плинності кадрів, часткової заміни спеціалістів, зокрема на:
підготовку, перепідготовку - фахівців, які не мають відповідної освіти (див. розділ 3. Вимоги до фахівців у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції при прийомі на державну службу);
підвищення кваліфікації - фахівців з відповідним освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста (магістра) за спеціальностями, спрямованими на професійну діяльність, пов'язану з питаннями європейської та євроатлантичної інтеграції.
3. Мінімальні вимоги до фахівців у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції при прийомі на державну службу
Повна вища юридична чи економічна освіта або освіта за спеціальностями освітньої галузі "Державне управління" чи напряму "Міжнародні відносини" за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра (спеціаліста).
Обов'язкове володіння іноземною мовою однієї з офіційних мов держав - членів ЄС на рівні ділового спілкування.
Базові знання нормативно-правових актів, що регулюють державну політику у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції.
4. Визначення потреб
Визначення кількісної потреби
Кількісна потреба визначається характером діяльності органу державної влади та обсягом запланованих до виконання заходів у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції.
При визначенні кількісної потреби необхідно, перш за все, враховувати:
- прогнозовані структурні зміни та можливе розширення функцій підрозділів, що передбачає виділення додаткових штатних одиниць (стратегічне планування кадрового забезпечення);
- наявність вакантних посад (оперативне планування кадрового забезпечення).
Визначення кількісної потреби пропонується здійснити за формою, що є додатком 1 до Методичних рекомендацій.
Визначення якісної потреби
Визначаючи якісну потребу, необхідно визначити різницю між вимогами до фахівців та наявними кваліфікаційними характеристиками фахівців, тобто:
- потребу, пов'язану з поліпшенням знань, необхідних для реалізації основних завдань і функцій відповідного підрозділу (підготовка, перепідготовка фахівців), та
- потребу, пов'язану з удосконаленням конкретних навичок для якісного виконання поточних завдань відповідного підрозділу (підвищення кваліфікації фахівців).
Визначення якісної потреби пропонується здійснити за формою, що є додатком 2 до Методичних рекомендацій.
................Перейти до повного тексту