- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З БУДІВНИЦТВА ТА АРХІТЕКТУРИ
Л И С Т
13.06.2003 N 1/33-481
Щодо застосування положень постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2000 р. N 1930
На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 25.01.2003 N 12513 щодо надання роз'яснень з питань застосування положень постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2000 р.
N 1930 "Про встановлення граничного розміру залучення коштів замовників на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів" Держбуд України повідомляє.
Основною метою запровадження граничного розміру залучення коштів замовників на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2000 р.
N 1930 "Про встановлення граничного розміру залучення коштів замовників на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів", є створення умов для стимулювання інвестиційної діяльності у населених пунктах шляхом обмеження додаткового фінансового навантаження на інвесторів-замовників будівництва, збільшення за рахунок цього обсягів нового будівництва та скорочення обсягів незавершеного будівництва.
З метою визначення ефективності дії зазначеного регуляторного акта Держбудом України було проведено моніторинг його застосування, результати якого підтвердили його ефективність: після введення в дію зазначеної постанови в багатьох містах України (Сімферополі, Севастополі, Феодосії, Львові, Дрогобичі, Одесі, Іллічівську) зросли обсяги залучених інвестицій у будівництво об'єктів соціальної сфери та інженерно-транспортної інфраструктури.
Моніторинг також свідчить про те, що в більшості регіонів не виникає питань щодо порядку застосування норми постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2000 р.
N 1930 "Про встановлення граничного розміру залучення коштів замовників на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів".
Для забезпечення прозорості процедури залучення коштів замовників та уникнення можливих непорозумінь під час вирішення цього питання у містах Києві, Севастополі, більшості обласних центрів (Сімферополі, Дніпропетровську, Житомирі, Івано-Франківську, Кіровограді, Львові, Миколаєві, Одесі, Рівному, Харкові, Хмельницькому, Чернігові та інших) та містах обласного підпорядкування (Євпаторії, Феодосії, Кривому Розі, Бердичеві, Новоград-Волинському, Трускавці, Ізмаїлі та інших) рішеннями виконавчих комітетів міських рад затверджені положення, згідно з якими встановлено порядок залучення та визначення розмірів коштів замовників (інвесторів) на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури на території відповідних населених пунктів.
Разом з тим, у ряді міст органи виконавчої влади відповідних нормативних або методичних документів не затверджували, а питання залучення коштів замовників на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста вирішується в кожному конкретному випадку на договірній основі, в межах граничного розміру, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2000 р.
N 1930.
Крім того, у ряді областей (Полтавській, Сумській, Харківській), на території яких нафтогазовидобувними підприємствами здійснюється буріння пошукових, розвідувальних, параметричних та експлуатаційних свердловин, виникають питання щодо розповсюдження норм, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2000 р.
N 1930 "Про встановлення граничного розміру залучення коштів замовників на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів", на зазначений вид діяльності.
З метою опрацювання проблемних питань щодо застосування зазначеного нормативного акта в Держбуді України була проведена нарада за участю представників Мінфіну, Мінекономіки, Мінпаливенерго, ДПА України, НАК "Нафтогаз України", ВАТ "Укртранснафта", ВАТ "Укргазвидобування", Полтавської, Сумської та Харківської облдержадміністрацій.
За результатами обговорення та з метою уникнення різних тлумачень щодо порушених питань Держбуд України роз'яснює.
1. Щодо залучення місцевими органами самоврядування на договірних засадах коштів на розвиток та реконструкцію об'єктів інженерного забезпечення та транспортного обслуговування.
Відповідно до діючого законодавства, місцевим органам виконавчої влади надано право щодо залучення коштів у розвиток соціальної та інженерної інфраструктури у двох випадках.
Перше, коли місцеві органи виконавчої влади мають намір здійснити будівництво або реконструкцію такої інфраструктури. У цьому випадку таке право у них є по відношенню до підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності. Зазначене питання регулюється нормою статті
31 Закону України
"Про місцеве самоврядування в Україні", згідно з якою виконавчі органи сільських, селищних, міських рад відповідно до власних (самоврядних) повноважень можуть залучати на договірних засадах підприємства, установи та організації незалежно від форм власності до участі в розвитку потужностей будівельної індустрії і промисловості будівельних матеріалів, у створенні, розвитку та реконструкції об'єктів інженерного забезпечення і транспортного обслуговування. Обмежень щодо граничного розміру коштів при такій участі підприємств, установ і організацій цим Законом України не визначено.
Друге, коли місцеві органи виконавчої влади видають дозвіл на будівництво замовникам будівництва, які мають намір будувати об'єкт.
У цьому випадку таке право виникає по відношенню до замовників будівництва, які отримують дозвіл на будівництво об'єкта на відповідній території.
Зазначене питання регулюється Законами України
"Про планування і забудову територій",
"Про основи містобудування" та постановами Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1999 р.
N 2328 "Про порядок надання архітектурно-планувального завдання та технічних умов щодо інженерного забезпечення об'єкта архітектури і визначення розміру плати за їх видачу" і від 30 грудня 2000 р.
N 1930 "Про встановлення граничного розміру залучення коштів замовників на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів".
2. Щодо понять "містобудівна діяльність", "об'єкт містобудування", "межі територій забудови", "замовник будівництва об'єктів", яких стосується постанова Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2000 р.
N 1930 "Про встановлення граничного розміру залучення коштів замовників на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів".
Відповідно до статті
1 Закону України
"Про основи містобудування" містобудівна діяльність - це діяльність ... по створенню та підтриманню повноцінного життєвого середовища, яка включає планування, забудову та інше використання територій, проектування, будівництво об'єктів містобудування, спорудження інших об'єктів, ... створення інженерної та транспортної інфраструктури.
................Перейти до повного тексту