1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рекомендації


ДЕРЖАВНА СЛУЖБА ЕКСПОРТНОГО КОНТРОЛЮ УКРАЇНИ
Додаток
до наказу
Держекспортконтролю
06.09.2004 N 263
РЕКОМЕНДАЦІЇ порядку проведення недержавної експертизи товарів в галузі експортного контролю
Загальні положення
1. Рекомендації щодо порядку проведення недержавної експертизи товарів в галузі експортного контролю (далі - експертиза) розроблені та призначені для допомоги юридичним особам, які у встановленому порядку отримали повноваження на проведення недержавної експертизи у галузі експортного контролю (далі - організатор експертизи), в організації проведення експертиз, що здійснюються з метою визначення відповідності найменувань та описів товарів, поданих на експертизу, до найменувань та описів товарів, унесених до відповідних списків товарів, що підлягають державному експортному контролю (за виключенням товарів військового призначення), а також в оформленні відповідного висновку експертизи щодо ідентифікації товару.
2. Експертиза товарів здійснюється на підставі звернень суб'єктів підприємницької діяльності, які мають намір здійснювати міжнародні передачі товарів та зацікавлених в проведенні такої експертизи, або на підставі запитів органів виконавчої влади чи інших державних органів (далі - замовників експертизи).
3. Основним завданням експертизи товарів є ідентифікація товарів, тобто встановлення відповідності конкретних товарів, які є об'єктами міжнародних передач, найменуванню та опису товарів, внесених до списків товарів, що підлягають державному експортному контролю.
З цією метою визначаються:
загальноприйняте технічне найменування товару, його специфічні ознаки та критерії, які вказують на належність до однорідної групи товарів, класу речовин, виробів, матеріалів, технологій, програмного забезпечення, послуг тощо, визначених у списках товарів, що підлягають державному експортному контролю;
основна (першочергова) сфера використання товарів (військова чи цивільна), галузь науки, техніки або виробництва, де призначені застосовуватися або можуть бути застосовані товари, у тому числі можливість їх використання для створення зброї масового знищення, засобів її доставки, інших видів озброєння та військової техніки;
віднесення до товарів військового призначення або подвійного використання відповідно до термінології, визначеної в Законі України "Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання";
Примітка. У разі визначення приналежності товару до товарів військового призначення подальша експертиза не здійснюється.
відповідність товару технічному опису та технічним характеристикам, наданим разом із заявою на проведення експертизи;
фізичний або хімічний склад товару; кількісні співвідношення в ньому складових компонентів; марка, гатунок, тип, модель тощо (в залежності від виду товару);
відповідність товару найменуванню та опису товарів, внесених до списків товарів, що підлягають державному експортному контролю;
позиції відповідних списків товарів, що підлягають державному експортному контролю, а також положення інших нормативно-правових актів України в галузі експортного контролю, під дію яких підпадає товар.
Організація експертизи
4. Експертизу, яку здійснює організатор експертизи, доцільно проводити у відповідності до технічного завдання або на підставі відповідних запитів замовників експертизи.
5. В технічному завданні (запиті) на проведення експертизи рекомендується визначати:
замовника експертизи (для юридичних осіб - повне найменування, адреса, код ЄДРПОУ; для фізичних осіб - прізвище, ім'я та по батькові, паспортні дані та місце проживання);
найменування організатора експертизи;
підставу для здійснення експертизи (обставини, які викликали необхідність її проведення);
питання, які потребують вирішення під час проведення експертизи;
строки проведення експертизи;
матеріали, які надаються в розпорядження організатора експертизи для здійснення експертизи (у тому числі "проби товарів" і "зразки товарів", а також документацію, що містить інформацію, яка має безпосереднє відношення до товару, поданого на експертизу, а саме: технічний опис, державні або галузеві стандарти, технічні умови, технічні паспорти, формуляри та інші конструкторські, технологічні та експлуатаційні документи, фотографії, документи з результатами приймальних або інших іспитів за умови, що вони здійснювалися у випробувальних лабораторіях, акредитованих в системі Державного комітету з питань стандартизації, метрології та сертифікації України або технічними службами організації виробника (розробника) товару, які мають відповідні повноваження тощо).
Примітка:
1) Під "пробою товару" розуміється оптимально необхідна частина зразка товару, яка за складом та властивостями ідентична усьому об'єкту експертизи.
2) Під "зразком товару" розуміється одиниця продукції, ідентична за структурою, складом і властивостями усій партії (серії) продукції, яка є об'єктом експертизи.
6. Строк проведення експертизи організатором експертизи доцільно визначати за узгодженням із замовником експертизи, виходячи із трудомісткості робіт із здійснення експертизи та з урахуванням обсягів та якості наданих для дослідження матеріалів.
7. З метою належної підготовки звітних матеріалів організатору експертизи рекомендується забезпечити реєстрацію, облік та належне збереження:
замовлень щодо проведення експертизи;
документів, наданих замовником експертизи;
висновків експертизи щодо ідентифікації товару, що підготовлені за підсумками експертизи;
інших документів, пов'язаних з проведенням експертизи.
Проведення експертизи
8. Матеріали, що надаються організатору експертизи для проведення експертизи, реєструються в установленому порядку і передаються під розпис штатним або позаштатним експертам, які мають необхідні знання у відповідній галузі науки і техніки, до сфери якої віднесено товар, допущені до проведення експертизи за результатами атестації та визначені у додатку до Свідоцтва про отримання повноважень на проведення недержавної експертизи в галузі експортного контролю.
Підбір експертів, визначення їх прав та обов'язків, проведення їх атестації та затвердження порядку їх діяльності здійснюється керівником організатора експертизи.
9. До функцій керівника організатора експертизи рекомендується включити:
розгляд поданих до організатора експертизи матеріалів для проведення експертизи;
затвердження плану (графіка) проведення експертизи і надання доручень (у письмовій формі) щодо її проведення одному чи кільком експертам;
забезпечення надання експертам необхідної додаткової інформації;
контроль за ходом і результатами досліджень, що здійснюються експертами, надання їм необхідної допомоги науково-технічного та методологічного характеру;
контроль за дотриманням строків проведення експертизи;
вжиття заходів із забезпечення захисту конфіденційності матеріалів, наданих для експертизи;
по закінченні експертизи - перевірку повноти проведених досліджень, обгрунтованості і правильності підготовлених експертами висновків експертизи щодо ідентифікації товару;
затвердження висновків експертизи щодо ідентифікації товару та забезпечення його передачі замовнику експертизи разом з усіма необхідними документами.
10. Експерт розпочинає проведення експертизи після отримання письмової вказівки керівника організатора експертизи разом з технічним завданням (відповідним запитом) на здійснення експертизи та усіма наданими матеріалами.
11. До переліку прав експерта рекомендується включити пункти щодо:
здійснення безпосереднього огляду товару, необхідних вимірювань, аналізів та розрахунків;
ознайомлення з усіма отриманими організатором експертизи матеріалами, що мають відношення до об'єкта експертизи;

................
Перейти до повного тексту