1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ВИЩА КВАЛІФІКАЦІЙНА КОМІСІЯ АДВОКАТУРИ
ПРИ КАБІНЕТІ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
18.02.2005 N IV/9-7
Про звернення до Комітету з питань правової політики Верховної Ради України з приводу законопроекту "Про правову допомогу"
Вища кваліфікаційна комісія адвокатури, критично оцінюючи внесений до Верховної Ради України законопроект N 6320 від 09.11.2004 р. "Про правову допомогу", вважаючи за необхідне запобігти негативним наслідкам, які матимуть місце після його прийняття,
ВИРІШИЛА:
1. Звернутися до Комітету з питань правової політики Верховної Ради України з приводу законопроекту N 6320 від 09.11.2004 р. "Про правову допомогу" із висновком про неприйнятність законопроекту.
2. Затвердити висновок про неприйнятність законопроекту N 6320 від 09.11.2004 р. "Про правову допомогу".
Голова Вищої кваліфікаційної
комісії адвокатури

С.Ф.Сафулько
ВИСНОВОК
про неприйнятність законопроекту N 6320 від 09.11.2004 р. "Про правову допомогу"
Вища кваліфікаційна комісія адвокатури розглянула проект Закону України "Про правову допомогу", внесений народними депутатами України М.Д.Катеринчуком, С.В.Соболевим, В.М.Стретовичем 03.11.2004 р. (реєстраційний номер 6320), і вважає його неприйнятним з таких підстав.
1. У пояснювальній записці до проекту Закону "Про правову допомогу" вказано, що необхідність його прийняття зумовлена насамперед нефінансуванням державою витрат на правову допомогу малозабезпеченим особам. Тому, на думку авторів, потрібен закон, який би визначив коло осіб, які надаватимуть та отримуватимуть безоплатну правову допомогу, її види, а також підстави і порядок надання такої допомоги.
Проте з преамбули законопроекту випливає, що він регулює відносини з надання не лише безоплатної, але й будь-якої правової допомоги.
Погоджуючись з необхідністю врегулювання питання надання безоплатної правової допомоги, вважаємо, що це питання може бути врегульоване шляхом прийняття Закону України "Про адвокатуру" чи внесення змін до чинного Закону України "Про адвокатуру", або шляхом прийняття Закону України "Про безоплатну правову допомогу".
2. Вважаємо, що, в разі прийняття законопроекту N 6320 в існуючому вигляді, до надання правової допомоги в Україні може бути допущено велику кількість осіб, які не мають достатніх професійних знань та необхідного професійного досвіду, які не зв'язані нормами професійної етики. Вказане, на нашу думку, може призвести до погіршення якості правової допомоги в Україні. Так, ст. 20 проекту до правових радників відносить, крім адвокатів, ще й нотаріусів, патентних повірених, аудиторів, фахівців у галузі права, юридичних осіб приватного права, що є помилковим.
3. Законопроект "Про правову допомогу", на наш погляд, містить значну кількість серйозних недоліків, які можуть негативно вплинути на рівень надання правової допомоги в Україні й захист прав і законних інтересів громадян та юридичних осіб. Зокрема, законопроектом:
правова допомога спочатку зводиться до правових послуг, представництва і забезпечення права на захист від обвинувачення (ч. 1 ст. 1), а у подальшому - лише до правових послуг (ст. 10, ч. 1 ст. 27), чим, по суті, прирівнюється, наприклад, до побутових послуг;
вводиться невідомий в Україні вид провадження - провадження у справах про застосування заходів примусу та поняття законодавства про застосування заходів примусу, без розкриття змісту цих понять (п. 8 ст. 10, ст. 18, ч. 4 ст. 19);

................
Перейти до повного тексту