1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Порядок


ДЕРЖАВНА КОМІСІЯ З ПИТАНЬ ВПРОВАДЖЕННЯ
ЕЛЕКТРОННИХ СИСТЕМ І ЗАСОБІВ КОНТРОЛЮ ТА УПРАВЛІННЯ
ТОВАРНИМ І ГРОШОВИМ ОБІГОМ
Додаток 2
до Протокольного рішення
Державної комісії
з питань впровадження
електронних систем
і засобів контролю та
управління товарним
і грошовим обігом
26.12.2002 р. N 14
( v0014229-02 )
ПОРЯДОК ПЕРЕВІРКИ
реєстраторів розрахункових операцій, у тому числі реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, на відповідність вимогам щодо реалізації фіскальних функцій
Загальні положення
1. Цей порядок перевірки (далі - Порядок) розроблено відповідно до ст. 13 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".
2. Порядок поширюється як на вітчизняні, так і на імпортні реєстратори розрахункових операцій для різних сфер застосування, у тому числі на реєстратори розрахункових операцій, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти (далі - реєстратори) і є обов'язковим при підтвердженні їх відповідності вимогам щодо реалізації фіскальних функцій.
3. У Порядку наведені посилання на такі документи:
Закон України від 01.06.2000 р. N 1776-III "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг";
Положення про Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 29.08.2002 р. N 1315;
Вимоги щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.2002 р. N 199;
Положення про форму та зміст розрахункових документів, затверджене наказом Державної податкової адміністрації України від 01.12.2000 р. N 614;
Порядок реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги), затверджений наказом Державної податкової адміністрації України від 01.12.2000 р. N 614;
Порядок оформлення розрахункових і звітних документів при здійсненні продажу проїзних і перевізних документів на залізничному транспорті, затверджений спільним наказом Міністерства транспорту України та Державної податкової адміністрації України від 24.10.2001 р. N 712/431;
Порядок обчислення та накопичення електронними контрольно-касовими апаратами сум податку на додану вартість, затверджений Протокольним рішенням Державної комісії з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом від 15.06.99 р. N 8.
Технічні вимоги до спеціалізованих електронних контрольно-касових апаратів для автозаправних станцій, затверджені Протокольним рішенням Державної комісії з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом від 27.06.2002 р. N 13.
4. Використані в документі поняття, терміни та їх визначення відповідають поняттям, термінам та визначенням, наведеним у Законі України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", Положенні про Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій, Вимогах щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування.
У цьому Порядку використовуються також такі поняття:
заявник - зареєстрований в Україні згідно із законодавством виробник моделі реєстратора або суб'єкт підприємницької діяльності - генеральний постачальник, якому виробник надав право на поставку цієї моделі і який за договором з виробником організовує продаж, технічне обслуговування та ремонт реєстраторів на території України;
засіб контролю - централізовано виготовлена спеціальна номерна пломба підвищеного рівня захисту у вигляді самоклейного знака, форма якого затверджується Державною податковою адміністрацією України;
носій програмної пам'яті - компакт-диск з можливістю одноразового запису, що містить зразок внутрішнього програмного забезпечення реєстратора у машинних кодах, який був поданий Заявником для проведення перевірки реєстратора на відповідність фіскальним вимогам.
верифікатор - технічний засіб контролю, за допомогою якого шляхом послідовного порівняння одиниць виміру інформації (біт, байт) встановлюється ідентичність версій внутрішнього програмного забезпечення реєстратора, що знаходиться в експлуатації, та реєстратора, який проходив перевірку на відповідність фіскальним вимогам.
зіпсований реєстратор - реєстратор, що не забезпечує:
належного друкування чеків (підкладних документів), контрольної стрічки, будь-якого із звітів (Z-звіт, X-звіт, періодичний або звіт про реалізовані товари тощо), або
відповідності даних за сумами розрахунків, відображеними на касових чеках, даним за сумами розрахунків, відображеним на контрольній стрічці та/або індикаторі клієнта, або
відповідності сумарних даних за касовими чеками, надрукованими протягом робочого дня, загальним сумам виторгів, відображених у Z-звітах, або
збереження даних у фіскальній пам'яті реєстратора, або
блокування основних режимів його роботи у випадках, передбачених фіскальними вимогами.
5. Перевірка реєстраторів проводиться на відповідність:
вимогам щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування;
вимогам щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, встановленим Державною податковою адміністрацією України та Національним банком України;
вимогам щодо реалізації фіскальних функцій автоматами з продажу товарів/послуг, іншими реєстраторами, які не передбачають друкування розрахункових і звітних документів, встановленим Державною комісією з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом (далі - Державна комісія);
технічним вимогам до електронних контрольно-касових реєстраторів для різних сфер застосування, встановленим Державною комісією;
додатковим вимогам щодо реалізації фіскальних функцій спеціалізованими реєстраторами для конкретних сфер застосування, встановленим Державною комісією;
технічним умовам на спеціалізований реєстратор, погодженим з Державною податковою адміністрацією та центральним органом виконавчої влади, який регулює сферу діяльності, де застосовуватимуться ці реєстратори (у частині відповідності фіскальним вимогам);
Порядку обчислення та накопичення електронними контрольно-касовими апаратами сум податку на додану вартість;
Положенню про форму та зміст розрахункових документів;
Порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги);
Порядку оформлення розрахункових і звітних документів при здійсненні продажу проїзних і перевізних документів на залізничному транспорті;
конструкторсько-технологічній та програмній документації виробника.
6. Перевірка реєстраторів на відповідність вимогам щодо реалізації фіскальних функцій здійснюється:
уповноваженим Державною податковою адміністрацією України випробувальним центром (далі - УВЦ) - з метою встановлення їх відповідності фіскальним вимогам (відповідно до Положення про Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій;
органами державної податкової служби - з метою встановлення відповідності реєстраторів, що перебувають в експлуатації, конструкторсько-технологічній та програмній документації виробника та виявлення виробничих дефектів їх конструкції чи програмного забезпечення.
Порядок проведення перевірки реєстраторів уповноваженим випробувальним центром
7. Для проведення перевірки моделі реєстратора Заявник подає до УВЦ заявку встановленого зразка (додаток 1), а також у двох примірниках:
паспорт (формуляр) на модель реєстратора;
взяту на облік копію зареєстрованих у встановленому порядку технічних умов на заявлену модель (для заявників вітчизняних моделей);
інструкцію з експлуатації;
інструкцію з технічного обслуговування та ремонту реєстратора;
комплект конструкторської документації відповідно до вимог ЄСКД, який містить принципові електричні схеми, складальні креслення, креслення друкованих плат та логотипу виробника;
носій програмної пам'яті;
повний перелік команд і протоколів обміну даними із зовнішніми пристроями, які відповідно до експлуатаційної документації можуть працювати у складі, під управлінням або разом з реєстратором із зазначенням портів, до яких вони можуть бути підключені;
пояснювальну записку;
документи, що підтверджують право заявника (виробника) на використання у зазначеній моделі програмного забезпечення (яке не є його власністю, у тому числі програмного забезпечення, що підтримує обмін даними між реєстратором і паливно-роздавальною колоною (далі - ПРК).
8. Паспорт (формуляр) на модель реєстратора, який повинен містити таку інформацію:
назву моделі (модифікації) реєстратора;
сферу застосування моделі реєстратора;
версію внутрішнього програмного забезпечення реєстратора;
склад комплекту поставки;
місця встановлення пломб (засобів контролю) на корпусі (блоках) реєстратора;
місце встановлення пломби виробника на фіскальному блоці та детальний її опис;
термін служби моделі;
кількість груп з оподаткування, у тому числі з від'ємним підсумком;
максимальну кількість описів товарів, які можуть бути занесені до оперативної пам'яті фіскального блоку реєстратора при програмуванні;
кількість символів у найменуванні товарів, що друкуються в чеку;
швидкість друкування чекової (контрольної) стрічки;
перелік зовнішніх пристроїв, які відповідно до експлуатаційної документації можуть працювати у складі, під управлінням або разом із реєстратором, і портів, до яких кожен з них може бути підключений.
Для спеціалізованих реєстраторів для автозаправних станцій (далі - АЗС) додатково зазначаються такі дані:
типи (модифікації) ПРК, управління якими здійснює реєстратор;
модель (модифікація) програмно-технічного засобу управління ПРК, що входить до складу реєстратора, яка є засобом вимірювальної техніки (для електромеханічних ПРК);
максимально допустима кількість найменувань пального;
максимально допустима кількість резервуарів;
максимально допустима кількість ПРК;
максимально допустима загальна кількість кранів ПРК;
максимально допустима кількість кранів ПРК, які одночасно можуть здійснювати відпускання пального;
принципова схема з'єднання реєстратора з ПРК.
9. Технічні умови на спеціалізований реєстратор для сфери застосування, для якої не встановлено технічних вимог, повинні містити програму та методику проведення випробувань, які мають бути погоджені з УВЦ.
10. Інструкція з експлуатації реєстратора повинна містити:
порядок використання моделі суб'єктом підприємницької діяльності при проведенні розрахункових операцій;
опис реквізитів розрахункових і звітних документів, що друкуються реєстратором;
порядок отримання звітів;
порядок перевірки відповідності моделі реєстратора, що перебуває в експлуатації, конструкторсько-технологічній та програмній документації виробника.
11. Пояснювальна записка повинна містити:
опис апаратних та програмних заходів, які забезпечують захист інформації, що накопичується в фіскальній та оперативній пам'яті, від спотворення;
опис апаратних і програмних заходів, які забезпечують захист програмної пам'яті від спотворення;
блок-схему реєстратора;
розрахунок необхідної ємності носіїв фіскальної та оперативної пам'яті.
12. УВЦ перевіряє подані документи на відповідність вимогам, встановленим цим Порядком в тижневий термін після отримання повного комплекту документів надсилає Заявнику оформлене на власному бланку рішення щодо проведення перевірки (за формою, наведеною в додатку 2).
У разі подання неповного комплекту або документів, зміст яких не відповідає встановленим вимогам, УВЦ повертає Заявнику подані ним документи на доопрацювання.
13. При позитивному рішенні за наслідками розгляду документів Заявник укладає з УВЦ договір на проведення робіт з перевірки реєстратора. Термін проведення перевірки не повинен перевищувати 30 днів від дати, обумовленої договором, отримання від Заявника двох зразків реєстратора та оплати зазначених робіт.
14. До дати початку робіт Заявник повинен:
організувати доставку до УВЦ двох зразків реєстратора, опломбованих власними пломбами;
надати зовнішні пристрої (їх імітатори), які відповідно до експлуатаційної документації можуть працювати у складі, під управлінням чи разом із реєстратором. Для спеціалізованих реєстраторів для АЗС надаються імітатори ПРК;
надати обладнання для завантаження програмного забезпечення реєстратора з носія програмної пам'яті до запам'ятовуючого пристрою, де має зберігатися внутрішнє програмне забезпечення реєстратора (програмна пам'ять), та її зчитування з програмної пам'яті реєстратора, а також інструкцію з користування обладнанням;
надати обладнання для перевірки формату та розрядності даних, що зберігаються в фіскальній пам'яті.
15. УВЦ проводить ідентифікацію зразків шляхом порівняння їх маркування, комплектності і конструкції з поданою експлуатаційною та конструкторською документацією. В разі виявлення невідповідності роботи призупиняються, про що УВЦ протягом двох діб надсилає Заявнику відповідне письмове повідомлення. Якщо Заявник у 10-денний термін після одержання зазначеного повідомлення не проінформував УВЦ про свої наміри щодо проведення коригувальних заходів, перевірка припиняється.
16. Перевірка моделі реєстратора УВЦ передбачає:
перевірку відповідності поданої експлуатаційної документації вимогам ГОСТ 2.601-95 та додатковим вимогам щодо змісту документів, викладених у пунктах 8 - 11 цього Порядку;
перевірку зразків моделі реєстратора на відповідність конструкторсько-технологічній та програмній документації виробника;
перевірку зразків моделі реєстратора на відповідність вимогам нормативних документів, зазначених у п. 5 цього Порядку;
аналіз можливості зчитування програмного забезпечення реєстратора відповідно до порядку, описаного в документації виробника;
оформлення за результатами перевірки протоколу випробувань та експертного висновку щодо відповідності моделі реєстратора розрахункових операцій фіскальним вимогам.
17. Перевірка реєстраторів проводиться відповідно до погоджених Державною податковою адміністрацією України та затверджених керівником УВЦ методик.
Перевірка спеціалізованих реєстраторів, до яких відсутні додаткові вимоги щодо реалізації фіскальних функцій, здійснюється відповідно до методики, наведеної в технічних умовах на такий реєстратор.
18. Заявник має право спостерігати за ходом проведення перевірки, для чого призначає уповноважену особу, і повідомляє про це в письмовій формі УВЦ.
Уповноважена особа Заявника має право знайомитися з графіком проведення перевірки, бути присутньою при проведенні перевірки на всіх її етапах, вести записи про результати перевірки.
Уповноважена особа Заявника не має права втручатися в хід проведення перевірки, проводити будь-які дії, які можуть вплинути на результат перевірки.

................
Перейти до повного тексту