- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА
Р І Ш Е Н Н Я
Про стан впровадження Закону України "Про поховання та похоронну справу"
Розглянувши питання про стан впровадження Закону України
"Про поховання та похоронну справу" та підзаконних нормативно-правових актів, колегія зазначає, що в Україні здійснено певні організаційні заходи щодо їх реалізації.
Комітетом розроблено, затверджено та доведено до регіонів передбачені цим
Законом нормативно-правові акти. Разом з Державною академією житлово-комунального господарства організовано та проводяться навчальні семінари з працівниками управлінь житлово-комунального господарства місцевих держадміністрацій, керівниками ритуальних служб та підприємств ритуального обслуговування різних форм власності.
За погодженням із Держкомстатом України запроваджено річну відомчу статистичну звітність за формою N 1-похоронна справа.
З виїздом на місце проведено перевірку стану впровадження
Закону, підзаконних нормативно-правових актів у Донецькій області та надано відповідну допомогу.
Разом з тим аналіз стану справ засвідчує недостатню роботу в регіонах щодо реалізації вимог та положень
Закону. Нормативно-правові акти місцевого значення приведені у відповідність до вимог чинного законодавства лише в АР Крим, Дніпропетровській, Одеській, Сумській, Чернігівській областях та у містах Києві та Севастополі.
У жодній з областей не завершено формування ритуальних служб. Станом на 01.01.05 органами місцевого самоврядування їх створено 465.
Проте, як показали матеріали перевірок, до цієї категорії служб у ряді випадків формально віднесено уже існуючі комунальні підприємства, без надання їм відповідних функцій. Крім цього, у містах Житомирі, Бердичеві, Коростишеві, Радомишлі Житомирської області, всупереч нормам
Закону, організовано приватні ритуальні служби. Грубо порушено норми Закону в місті Херсоні, де статус ритуальної служби надано Головному управлінню з питань життєдіяльності міста, а функції ритуальної служби передано приватному підприємству. Неправомірним є рішення Херсонського міськвиконкому від 28 грудня 2004 року N 696 щодо укладання із суб'єктами господарської діяльності договорів-доручень про надання ритуальних послуг. Через відсутність ритуальних служб та незабезпечення інших організаційних заходів щодо впровадження положень Закону в м. Одесі досі не створено відповідних умов замовникові для оформлення договору-замовлення на організацію та проведення поховання в одному місці, а проблема щодо реалізації права замовника на вільний вибір виконавця послуг у місті залишається невирішеною.
У деяких населених пунктах органами місцевого самоврядування не організовано видачі свідоцтва про смерть та довідок про смерть у вихідні дні.
Запровадження договірних засад у сфері похоронного обслуговування, як того вимагають статі 9, 10, 12
Закону, в окремих областях носить формальний характер. Це насамперед стосується Волинської, Донецької, Миколаївської, Одеської, Херсонської областей та міста Севастополя.
Поверховий підхід до належного впровадження договірних засад з боку органів місцевого самоврядування породжує конфліктні ситуації між ритуальними службами та суб'єктами господарської діяльності, стримує розвиток конкуренції в обслуговуванні громадян.
У регіонах не організовано проведення інвентаризації кладовищ та установлених намогильних споруд, не забезпечено розроблення та затвердження органами місцевого самоврядування Порядку функціонування та Порядку охорони місць поховань.
Мали місце порушення норм відведення земельних ділянок під нові поховання у містах Маріуполі, Дніпропетровську, Запоріжжі, Бердянську, Кіровську тощо.
Залишаються не вирішеними до кінця питання благоустрою кладовищ. Із 23998 діючих кладовищ мають необхідні елементи благоустрою тільки 48%. Території більшості закритих кладовищ перебувають у занедбаному стані.