1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КОЛЕГІЯ ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА
Р І Ш Е Н Н Я
15.03.2005 N 12
Про результати здійснення державного контролю за технічним станом міського електротранспорту та забезпеченням безпеки руху трамвайних вагонів і тролейбусів
Розглянувши результати проведення у 2004 році державного контролю за технічним станом міського електротранспорту та забезпеченням безпеки руху трамвайних вагонів і тролейбусів, колегія зазначає, що державна технічна інспекція міського електротранспорту Держжитлокомунгоспу України виконує покладені на неї завдання відповідно до вимог Закону України "Про міський електричний транспорт".
У минулому році державною технічною інспекцією перевірено 2991 трамвайний вагон, 4444 тролейбусів, 2036 км трамвайних колій, 6397 км контактних мереж, 683 тягові підстанції. Визнані такими, що відповідають вимогам Правил експлуатації, 82% інвентарної кількості трамвайних вагонів, 87% тролейбусів, 63% загальної протяжності трамвайних колій, 64% контактних мереж, 77% тягових підстанцій.
Близько 12% рухомого складу через відсутність запасних частин і матеріалів та розкомплектованість на технічний огляд підприємствами не пред'являлися. Більшість із неприйнятих 184 трамвайних вагонів і 122 тролейбусів мали несправності гальмівних систем, рульового керування, інших вузлів і агрегатів, що безпосередньо впливають на безпеку руху.
Підсумки техогляду свідчать, що технічний стан міського електротранспорту залишається незадовільним. Це значною мірою є наслідком скрутного фінансового стану підприємств, що не дає можливості здійснювати належне утримання та оновлення рухомого складу, а також недостатнього рівня технологічної дисципліни ремонтного персоналу підприємств.
На результатах техогляду позначилася також недостатня увага з боку органів місцевого самоврядування та окремих керівників підприємств галузі до питань, пов'язаних з утриманням об'єктів міського електротранспорту відповідно до встановлених вимог.
З цієї причини наблизився до критичної межі технічний стан об'єктів міського електротранспорту в містах Дзержинську, Краматорську, Макіївці Донецької та Краснодоні, Лисичанську, Стаханові Луганської областей.
Суттєво погіршився стан рухомого складу у мм. Києві, Запоріжжі, Черкасах, Сумах, Горлівці, Одесі та Автономній Республіці Крим.
Разом із тим реалізація комплексу заходів, спрямованих на підвищення рівня безпеки пасажирських перевезень міським електротранспортом, дозволила суттєво знизити та стабілізувати показники аварійності з вини водіїв міського електротранспорту у 2002-2004 роках.
Проте викликають стурбованість випадки скоєння водіями міського електротранспорту дорожньо-транспортних пригод із тяжкими наслідками. Так, у жовтні 2003 року у м. Донецьку недотримання водієм тролейбуса вимог нормативних документів щодо забезпечення безпеки руху призвело до скоєння дорожньо-транспортної пригоди, у якій постраждало 9 осіб.
28 січня 2005 року у м. Кривому Розі, через відмову електромагнітного гальма та некваліфіковані дії водія трамвайного депо комунального підприємства "Криворіжелектротранс" в екстремальній ситуації, сталася дорожньо-транспортна пригода, в якій дві особи загинуло, а 10 було госпіталізовано з травмами різного ступеня тяжкості.
Колегія також зазначає, що у процесі здійснення державного контролю за технічним станом міського електротранспорту та забезпеченням безпеки руху трамвайних вагонів і тролейбусів Львівською та Харківською державними регіональними технічними інспекціями були допущені порушення встановлених вимог щодо проведення державного технічного огляду об'єктів міського електротранспорту.
З метою підвищення ефективності державного контролю за технічним станом міського електротранспорту та забезпеченням безпеки руху трамвайних вагонів і тролейбусів колегія
ВИРІШИЛА:
1. Вказати керівнику Харківської (Д.Г.Кривонос) державної регіональної технічної інспекції на особисту відповідальність за здійснення державного контролю за технічним станом міського електротранспорту, а також забезпеченням безпеки руху трамвайних вагонів і тролейбусів.
2. Головному державному технічному інспекторові міського електротранспорту (В.А.Менжерес):

................
Перейти до повного тексту