1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство


НАЦІОНАЛЬНА РАДА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ
19.01.2005
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної ради
19.01.2005 N 49
СОЦІОЛОГІЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ
щодо рейтингів популярності місцевих телерадіомовників у областях (регіонах), проведене на замовлення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення Центром порівняльних соціальних досліджень "ЦЕССІ-Україна"
Від Центру "ЦЕССІ-Україна"
Вступ
Бурхливий розвиток мережевих мовників призвів до витіснення з ефіру місцевих телерадіокомпаній. На наш погляд, проблема подальшого розвитку регіональних мовників обумовлена, з одного боку, залежністю їх існування від ємності місцевого рекламного ринку або фінансової стабільності донорів, а також необхідністю дотримання жорстких умов ліцензування, які вимагають достатньо серйозних капіталовкладень для виготовлення свого програмного продукту, технічного переобладнання та ін. З другого боку - низька якість програмного продукту, його наявність або відсутність взагалі не дає змоги регіональним та місцевим мовникам утримати достатній рівень аудиторії, щоб зацікавити хоча б великих місцевих рекламодавців.
За умов наявності кількох мовників на одній території обмаль коштів призводить до регресу регіонального мовлення (скорочення обсягів мовлення, скорочення власного програмного продукту та ін.).
На сьогодні перед Національною радою постає питання, яким чином надалі розвивати регіональне мовлення, поліпшувати його якість.
Першим етапом до розуміння проблеми стало проведення даного рейтингового дослідження аудиторії, головна мета якого - з'ясування рейтингу місцевих телерадіомовників у обласних центрах України. Це дасть змогу, по-перше, зрозуміти загальну потребу населення обласних центрів у місцевому мовленні, по-друге, при ліцензуванні каналів мовлення врахувати можливості мовника, які дозволяють йому конкурувати на рекламному ринку регіону. За допомогою цього дослідження можна буде оцінити у загальних рисах потенційні можливості мовника щодо підвищення якості програмного продукту.
Однак рейтингова інформація не може відобразити такі потреби аудиторії як:
1. Соціальний профіль аудиторії регіональних ТРО;
2. Ступінь задоволення аудиторії якістю програм регіональних ТРО;
3. Визначення рівня потреби телеглядачів у певних форматних програмах (освітніх, пізнавальних, дитячих та ін.);
4. Оцінку глядачів щодо творчого потенціалу регіональних ТРО з погляду можливості створення якісного програмного продукту;
5. Рейтинг довіри до інформації загальнонаціональних та регіональних мовників.
Тому в подальшому ці питання ми пропонуємо вирішувати в рамках локальних досліджень, наприклад, у період підготовки конкурсів на канали мовлення. Тоді результати досліджень можна використовувати при відборі переможців, оскільки на момент проведення конкурсу вже будуть відомі інформаційні потреби мешканців регіону.
З огляду на це, ми вважаємо за необхідне розробити програму досліджень на рік із метою оптимізації фінансових витрат на дослідження та актуалізації інформаційно-аналітичного матеріалу згідно з потребами Національної ради.
РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕННЯ
Київ
Відповідно до отриманих результатів, у місті Києві перша п'ятірка телеканалів виглядає таким чином: найпопулярнішим каналом можна вважати "1+1", частка його аудиторії становить 16,05%, на другому місці телеканал "Інтер", частка його аудиторії становить близько 13,06% населення, далі йдуть "Новий канал" (12,09%), "ICTV" (11,55%) та "5 канал" (8,6%).
До першої п'ятірки радіомовників увійшли: "Радіо Столиця" (8,86%), "Наше радіо" (7,93%), "Шансон" (7%), "Рускоє радіо" (6,77%) та "Гала радіо" (6,14%).
Взагалі не дивляться телевізор 14,67% респондентів, не слухають радіо 4,28%.
Сімферополь
Відповідно до отриманих результатів, у місті Сімферополі перша п'ятірка телеканалів виглядає таким чином: найпопулярнішим каналом можна вважати "Інтер", частка його аудиторії становить 24,08%, на другому місці телеканал "1+1", частка його аудиторії становить близько 23,6% населення, далі йдуть "Кабельні канали" (11,68%) та місцеві мовники - "Чорноморська ТРК" (7,93%), ТРК "Крим" (6,97%).
До першої п'ятірки радіомовників увійшли: "Рускоє радіо" (15,68%), "Європа+" Крим (10,7%), "Шансон" (9,73%) та місцеві мовники "Транс-М-Радіо" (8,43%), "Радіо Маяк" (6,81%).
Взагалі не дивляться телевізор 1,31% респондентів, не слухають радіо 21,95%.
Вінниця
Відповідно до отриманих результатів, у місті Вінниці перша п'ятірка телеканалів виглядає таким чином: найпопулярнішим каналом можна вважати "1+1", частка його аудиторії становить 19,16%, на другому місці телеканал "Інтер", частка його аудиторії становить близько 12,28% населення, далі йдуть "5 канал" 11,87%, "ICTV" (7,29%) та місцевий мовник "ВДТ" (5,91%).
Першу п'ятірку радіомовників визначають: "Європа-ФМ" (13,56%), "Проводове радіо" (11,03%), "Рускоє радіо" (8,39%) та "Авто-радіо" (7,47%).
Взагалі не дивляться телевізор 16,41% респондентів. Не слухають радіо 19,77% опитаних.
Дніпропетровськ
Відповідно до отриманих результатів, у місті Дніпропетровську перша п'ятірка телеканалів виглядає таким чином: найпопулярнішим каналом можна вважати "Інтер", частка його аудиторії становить 14,86%, на другому місці місцевий телеканал "Приват-ТБ Дніпро", частка його аудиторії становить близько 14,69% населення, далі йдуть "5 канал" (13,79%), місцевий мовник "11 канал" (13,06%), "1+1" (9,7%).
Першу п'ятірку радіомовників визначають "Шансон" (20,4%), "Авто-радіо" (19,23%) "Рускоє радіо" (14,9%), "Радіо "Ера" (9,99%) та "Проводове радіо" (8,24%).
Респондентів, які взагалі не дивляться телевізор, не було. Не слухають радіо 3,25% опитаних.
Донецьк
Згідно з отриманими результатами, в місті Донецьку перша п'ятірка телеканалів виглядає таким чином: найпопулярнішим каналом можна вважати "Інтер", частка його аудиторії становить 19,66%, на другому місці "1+1", частка його аудиторії становить близько 18,12% населення, далі йдуть ТРК "Україна" (12,83%), "Кабельні канали" (12,43%), на п'ятій позиції стоїть "Новий канал" (3,71%).
Першу п'ятірку радіомовників визначають: "Шансон" (15,49%), "Проводове радіо" (9,84%), "Мелодія" (7,8%), "Рускоє радіо" (6,6%) та "Хіт-ФМ" (5,64%).
Респондентів, які взагалі не дивляться телевізор, 24,76%. Не слухають радіо 23,05% опитаних.
Житомир
Згідно з отриманими результатами, в місті Житомирі перша п'ятірка телеканалів виглядає таким чином: найпопулярнішим каналом можна вважати "Інтер", частка його аудиторії становить 21,73% на другому місці "1+1", частка його аудиторії ставновить близько 20,35% населення, далі йдуть ТРК "УТ-1" (8,54%), "Кабельні канали" (8,12%), на п'ятій позиції стоїть "Новий канал" (7,41%).
Першу п'ятірку радіомовників визначають: "Проводове радіо" (34,77%), "Радіо "Люкс" (9,3%), "Наше радіо" (8,19%), "Хіт-ФМ" (6,42%) та місцевий мовник "Житомирська хвиля" (5,65%).
Респондентів, які взагалі не дивляться телевізор, 0,17%. Не слухають радіо 10,96% опитаних.
Запоріжжя
Відповідно до отриманих результатів, у місті Запоріжжі перша п'ятірка телеканалів виглядає таким чином: найпопулярнішим каналом можна вважати "1+1", частка його аудиторії становити 18,69%, на другому місті "Інтер" частка його аудиторії становить близько 16,58% населення, далі йдуть місцеві мовники ТРК "Апекс ТБ" 12,84%, місцева телекомпанія "ТВ-5" (10,51%), позиції стоїть "Новий канал" (9,1%).
До першої п'ятірки радіомовників входять: "Проводове радіо" (12,45%), "Шансон" (10,27%), "Радіо "Ера" (9,03%), "Радіо "Люкс" (8,17%) та "Рускоє радіо" (7,41%).
Респондентів, які взагалі не дивляться телевізор, 0,26%. Не слухають радіо 9,79% опитаних.
Івано-Франківськ
Відповідно до отриманих результатів, у місті Івано-Франківську перша п'ятірка телеканалів виглядає таким чином: найпопулярнішим каналом можна вважати "5 канал", частка його аудиторії становить 19,75%, на другому місці "1+1" частка його аудиторії становить близько 19% населення, далі "Інтер" (13,25%), місцевий мовник ТРК "Галичина" (9,48%), на п'ятій позиції стоїть "Новий канал" (5,88%).
Першу п'ятірку радіомовників визначають: "Радіо "Ера" (9,88%), "Проводове радіо" (9,76%), "Ніко-ФМ" (9,18%), четверту позицію ділять "Авто-радіо" (8,99%) та "Радіо Зоря" (8,99%), на п'ятому місці місцевий мовник "Бойчук студія" (7,32%).
Респондентів, які взагалі не дивляться телевізор, 13,78%. Не слухають радіо 27,86% опитаних.
Кіровоград
Відповідно до отриманих результатів, у місті Кіровограді перша п'ятірка телеканалів виглядає таким чином: найпопулярнішим каналом можна вважати "Інтер", частка його аудиторії становить 17,14%, на другому місці "1+1", частка його аудиторії становить близько 16,91% населення, далі йдуть "Новий канал" (13,18%), ТРК "ICTV" (12,85%), "СТБ" (5,02%).
Першу п'ятірку радіомовників визначають: місцевий мовник "Радіо "Новий день" (8,74%), "Проводове радіо" (8,61%), третю позицію ділять між собою "Радіо "Люкс" (6,49%) та "Наше радіо" (6,49%), на четвертому місці "Шансон" (5,17%), на п'ятому "Хіт-ФМ" (4,11%).
Респондентів, які взагалі не дивляться телевізор, 16,84%. Частина аудиторії, що не слухає радіо, становить 49,8% респондентів.
Луганськ
Відповідно до отриманих результатів, у місті Луганську перша п'ятірка телеканалів виглядає таким чином: найпопулярнішим каналом можна вважати "Інтер", частка його аудиторії становить 17,58%, на другому місці "Кабельні канали", частка їхньої аудиторії близько 13,92% населення, далі йдуть "1+1" (13,67%), місцевий мовник "ЛКТ-Плюс" (11,34%) та "Новий канал" (6,39%).
Першу п'ятірку радіомовників визначають: "Шансон" (15,77%), "Рускоє радіо" (13,8%), "Європа+" Луганськ (9,86%), "Хіт-ФМ" (8,76%) та "Проводове радіо" (6,35%).
Респондентів, які взагалі не дивляться телевізор, 12,88%. Частина аудиторії, що не слухає радіо, становить 17,74% опитаних.
Луцьк
Відповідно до отриманих результатів, у місті Луцьку перша п'ятірка телеканалів виглядає таким чином: найпопулярнішим каналом можна вважати "1+1", частка його аудиторії становить 17,2%, на другому місці "Інтер", частка його аудиторії становить близько 16,81% населення, далі йдуть "5 канал" (10,95%) та місцева телекомпанія "Аверс" (8,1%), на п'ятій позиції стоїть "Новий канал" (7,8%).
Першу п'ятірку радіомовників визначають: "Наше радіо" (20,02%), "Радіо "Люкс" (11,46%), "Радіо "Луцьк" (9,17%), "Волинське радіо" (9,05%) та "Радіо "Ера" (7,84%).
Частка респондентів, які взагалі не дивляться телевізор, 12,03%. Не слухають радіо 24,49% респондентів.
Львів
Відповідно до отриманих результатів, у місті Львові перша п'ятірка телеканалів виглядає таким чином: найпопулярнішим каналом можна вважати "5 канал", частка його аудиторії становить 16,16%, на другому місці "1+1", частка його аудиторії становить близько 13,99% населення, далі - "Інтер" (12,33%), "Новий канал" (8,34%), на п'ятій позиції стоїть "ICTV" (7,16%).
Першу п'ятірку радіомовників визначають: "Радіо "Люкс" (18,18%), "Проводове радіо" (14,14%), "Наше радіо" (11,31%), місцевий мовник "Радіо "Львівська Хвиля" (9,7%), на п'ятому місті "Радіо "Ера" (6,67%).
Частка респондентів, які взагалі не дивляться телевізор, становить 13,76%. Не слухає радіо 10% опитаних.
Миколаїв
Відповідно до отриманих результатів, у місті Миколаєві перша п'ятірка телеканалів виглядає таким чином: найпопулярнішим каналом можна вважати "Інтер", частка його аудиторії становить 16,07%, на другому місці "1+1" (15%), далі йдуть "Кабельні канали", частка їхньої аудиторії становить близько 9,98% населення, за ними йдуть "5 канал" (7,72%) та місцевий телеканал "Миколаїв" (7,04%).
Першу п'ятірку радіомовників визначають: "Рускоє радіо" (16,48%), "Шансон" (14,71%), "Проводове радіо" (13,3%), "Радіо "Ера" (9,43%) та "Мелодія" (9,16%).
Частка респондентів, які взагалі не дивляться телевізор, 10,14%. Частина аудиторії, що не слухає радіо, становить 6,7% опитаних.
Одеса
Відповідно до отриманих результатів, у місті Одесі перша п'ятірка телеканалів виглядає таким чином: найпопулярнішими каналами можна вважати "Кабельні канали", частка їхньої аудиторії становить 20,24%, на другому місці "1+1", частка його аудиторії становить близько 17,42% населення, далі йдуть "Інтер" (15,14%), "7 канал" (4,1%) та місцеві - Телеканал "Глас" (2,66%), ТРК "СТВ" (2,66%).

................
Перейти до повного тексту