- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ ПО ВОДНОМУ ГОСПОДАРСТВУ
Н А К А З
Про основні напрямки роботи та завдання експлуатаційних водогосподарських організацій у 2005 році
Протягом 2004 року експлуатаційними організаціями Держводгоспу України здійснено заходи, які в цілому дозволили забезпечити стабільну роботу державних меліоративних фондів. За рахунок раціонального використання заробітної плати, належної організації праці експлуатаційного персоналу виконано заплановані обсяги ремонтно-експлуатаційних і доглядових робіт та договірні зобов'язання з подачі води. У минулому році покращився рівень інформаційного забезпечення водогосподарських об'єктів, естетичний стан гідротехнічних споруд, насосних станцій, виробничих баз, адміністративних будівель.
Так, роботи з капітального ремонту виконані в обсязі 9,17 млн. грн., що у 3 рази більше, ніж у 2003 році, поточного - 24,17 млн. грн. (1,7 раза). Обсяги очищення каналів зросли на 40 % і склали 2,9 млн. куб. метрів.
У зв'язку з інтенсивними опадами протягом вегетаційного сезону на зрошення подано 1,3 млрд. куб. м води, що на 400 млн. куб. м менше, ніж у 2003 році. Це стало головною причиною зменшення обсягів надходження до спеціального фонду за послуги з подачі води на 67,6 % (отримано 23,5 млн. грн. проти 34,8 млн. грн. у 2003 році).
У 2004 році було задіяно 1490 насосних станцій, що становить 64 % від наявних (у 2003 році працювало 1616 насосних станцій, або 68 %). Ними перекачано 6,9 млрд. куб. м води (у 2003 році - 7,0 млрд. куб. м), на що витрачено 455 млн. кВт.год. електроенергії (на 8,5 % менше, ніж у минулому році).
Продовжувалась робота щодо зменшення питомих витрат електроенергії та економії коштів на оплату електроенергії. У 2004 році за рахунок багатотарифного обліку електроенергії заощаджено 7,2 млн. грн. і заходів з енергозбереження - 3,6 млн. гривень. Найбільший внесок в економію коштів на оплату електроенергії зробили Рескомводгосп Автономної Республіки Крим - 1114,3 тис. грн., Дніпровське басейнове управління водних ресурсів - 985,9 тис. грн., Херсонський облводгосп - 935 тис. грн. та Одеський облводгосп - 912,8 тис. гривень. У цілому водогосподарськими експлуатаційними організаціями досягнуто скорочення питомих витрат електроенергії з 84 до 65,9 кВт.годин на 1000 куб. метрів перекачаної води. Разом з тим, допущено їх перевищення Луганським облводгоспом на 5,6 %, Черкаським облводгоспом - 6,3 %, Управлінням Північно-Кримського каналу - 6,3 %, Управлінням Головного Каховського магістрального каналу - 4,9 %.
Порівняно з 2003 роком збільшено обсяги обкошування каналів на 6 %, побілки і фарбування на 48 %, хімічної боротьби з рослинністю на 60 %, завдання з установки інформаційних знаків виконане на 112 %.
У 2004 році в експлуатаційних організаціях покращилась раціоналізаторська діяльність, основними напрямками якої є поліпшення умов праці, підвищення експлуатаційної надійності роботи машин, механізмів, гідротехнічних споруд тощо. Протягом року подано 368 раціоналізаторських пропозицій при плані 202. Краще за інших організована ця робота у Рескомводгоспі Автономної Республіки Крим - 151 пропозиція, Дніпропетровському облводгоспі - 40, Запорізькому - 15.
Разом з тим, слід відзначити, що по ряду напрямків діяльності водогосподарських експлуатаційних організацій ще не досягнуто суттєвого поліпшення.
Як і в минулому році, більшість управлінь водного господарства зони осушення практично не надавали послуг з подачі води на зволоження, вони здійснені лише на площі 21,7 тис. га на суму 25 тис. гривень. Не ведеться така робота у Львівському, Вінницькому, Рівненському, Закарпатському, Тернопільському, Хмельницькому, Черкаському та Полтавському облводгоспах.
Залишається низьким рівень механізації ремонтно-доглядових робіт. Так, вручну ще виконується 68 % окошення, виробіток на одиницю засобів малої механізації зріс всього з 8,4 га до 9,5 гектарів. Разом з тим, у багатьох організаціях кошти, виділені на придбання і оновлення основних фондів, направлялись на вирішення другорядних проблем.
Отримані результати з дослідно-виробничого впровадження сучасних технологій і матеріалів для ремонту насосних агрегатів, будівель насосних станцій, гідротехнічних об'єктів, свідчать про необхідність подальшого нарощування їх застосування у виробничій діяльності водогосподарських організацій.
Не всі водогосподарські організації долучилися до проведення енергоаудиту. Так, у 2004 році він не проводився на об'єктах Донецького, Закарпатського, Київського і Черкаського облводгоспів, Дніпровського басейнового управління водних ресурсів, Управління Головного Каховського магістрального каналу.
Стан виконання завдання щодо придбання засобів радіозв'язку у 2004 році залишається незадовільним. Повністю виконано завдання з придбання засобів радіозв'язку лише Миколаївським облводгоспом та Управлінням каналів Інгулецької зрошувальної системи. Жодної радіостанції із запланованих не придбано Луганським та Одеським облводгоспами.
Повільно вирішується проблема відновлення сталевих трубопроводів, завдання з їх ремонту шляхом нанесення цементно-піщаного розчину виконано лише на 46 %. Із п'яти мобільних комплексів, що знаходяться на балансі експлуатаційних організацій, у поточному році власними силами роботи виконувались лише в Одеському облводгоспі. У той же час, незважаючи на значні обсяги кородованих трубопроводів у Херсонському, Миколаївському облводгоспах та Управлінні Північно-Кримського каналу, ці роботи виконуються лише підрядним способом, що значно збільшує їх вартість.
У деяких облводгоспах спостерігається зволікання із створенням інформаційно-дорадчих центрів, вони ще не стали осередками маркетингу та реклами, можливостей водогосподарських організацій з питань проведення поливу, водообліку, технічного обслуговування тощо.
Під час списання державних меліоративних фондів має місце необґрунтована здача в металобрухт сталевих трубопроводів, вузлів, агрегатів, які після незначних витрат на відновлення могли б суттєво поповнити регіональні обласні фонди резерву та аварійні запаси.
Дані водокористування на рисових системах свідчать про наднормативні витрати води в Автономній Республіці Крим та Херсонській області, де подача води для вирощування рису здійснюється із самопливних каналів. Так, в Автономній Республіці Крим зрошувальна норма становить 34 тис. куб. м на 1 га, у Херсонській області - 32 тис. куб. м на 1 га, а в Одеській області, де вода подається насосними станціями і суб'єкти господарювання сплачують вартість електроенергії, - 17 тис. куб. м на 1 гектар.
Потребує посилення робота щодо покращання естетичного стану баз, адміністративних будівель, насосних станцій та інших державних водогосподарських об'єктів.
З метою усунення існуючих недоліків, подальшого нарощування обсягів ремонтно-експлуатаційних робіт з поліпшення технічного і естетичного стану меліоративних систем, утримання водогосподарських об'єктів у робочому стані, а також продовження вдосконалення експлуатаційної служби галузі,
НАКАЗУЮ:
1. Голові Рескомводгоспу Автономної Республіки Крим, начальникам облводгоспів, басейнових управлінь водних ресурсів, управлінь магістральних каналів, управлінь водного господарства, гідрогеолого-меліоративних експедицій і партій:
1.1. Вважати головним завданням водогосподарських організацій у 2005 році забезпечення працездатності та збереження державних меліоративних фондів, продовження роботи з удосконалення структури експлуатаційної служби, виходячи з необхідності посилення підрозділів, які безпосередньо задіяні у виконанні функцій з транспортування, подачі та відведення води на меліоративних системах та захисних спорудах.
Досягти у 2005 році корінного поліпшення естетичного стану виробничих баз, адміністративних будівель, водогосподарських об'єктів.
1.2. Активно провести ремонтний період та забезпечити виконання планів підготовки міжгосподарської меліоративної мережі до початку вегетаційного періоду у обсягах, затверджених спільним наказом Мінагрополітики України та Держводгоспу України від 10.11.2004 р.
N 411/292 "Про підготовку меліоративних систем до роботи у 2005 році". Ввести режим жорсткої економії наявних фінансових та матеріальних ресурсів і використовувати їх на ремонт і підготовку тільки тих об'єктів, які будуть задіяні у роботі.
1.3. До початку поливного сезону забезпечити укладання договорів на послуги з подачі води суб'єктам господарювання. З метою усунення можливих конфліктів з водокористувачами, на усіх задіяних у подачі води насосних агрегатах здійснити тарування витратних характеристик.
................Перейти до повного тексту