1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


РАДА ЦЕНТРАЛЬНОЇ СПІЛКИ СПОЖИВЧИХ ТОВАРИСТВ УКРАЇНИ
II збори XIX скликання
П О С Т А Н О В А
23.02.2005
Про господарсько-фінансову діяльність кооперативних організацій і підприємств у 2004 році та хід виконання рішень XIX з'їзду споживчої кооперації України
Збори Ради відмічають, що правління Укоопспілки, кооперативні підприємства і організації у звітному році спрямовували свої зусилля на виконання рішень XIX з'їзду споживчої кооперації України, нарощування обсягів діяльності та підвищення ефективності господарювання, поліпшення платіжно-розрахункової дисципліни, виконання Програми завершення розмежування і закріплення власності в системі.
З метою захисту інтересів системи правління Укоопспілки вирішило в центральних органах влади ряд важливих питань з оподаткування, кредитування та ліцензування на право торгівлі окремими товарами, підготовило проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про споживчу кооперацію", який внесений на розгляд Верховної Ради України. Значна увага приділялася розробці та удосконаленню нормативних документів, що регулюють діяльність споживчої кооперації.
У звітному році продовжували закріплюватися позитивні тенденції у розвитку системи. Досягнуто приросту роздрібного товарообороту, обсягів заготівель сільськогосподарської продукції, виробництва товарів народного споживання, реалізації населенню платних послуг. Кримспоживспілка, всі облспоживспілки та майже 90 відсотків підприємств і організацій працювали з позитивним фінансовим результатом.
Зроблені певні кроки у підвищенні рівня соціального захисту працівників споживчої кооперації, на чверть зросла середня заробітна плата, практично всі підприємства споживчої кооперації подолали таке негативне явище, як несвоєчасна виплата заробітної плати працівникам. Здійснювалися заходи з реформування кооперативної освіти, відкрито нові спеціальності ринкового спрямування.
Проте в роботі господарюючих суб'єктів системи є ще багато невикористаних резервів і недоліків, на низькому рівні залишається ефективність господарювання. У звітному році Миколаївська, Сумська та Чернігівська облспоживспілки не досягли рівня товарообороту попереднього року в порівнянних цінах. У Кримспоживспілці, облспоживспілках, за винятком Вінницької, Житомирської і Кіровоградської, темпи приросту товарообороту значно нижчі, ніж в цілому по областях та АР Крим.
Правліннями кооперативних організацій недостатньо вживається заходів для відродження роботи оптової ланки. Більшість кооперативних підприємств і організацій продовжують закупляти товари у посередників, що суттєво знижує доходи підприємств. Відношення оптово-складського обороту до роздрібного становить 14 відсотків, а в Закарпатській, Івано-Франківській, Луганській, Одеській, Черкаській, Чернівецькій, Чернігівській облспоживспілках - лише 3-7 відсотків.
Повільно ведеться робота з модернізації об'єктів торгівлі, створення сучасної мережі магазинів типу "маркет". Не займаються цією важливою справою у Волинській, Закарпатській, Івано-Франківській та Сумській облспоживспілках. В Івано-Франківській, Кіровоградській, Полтавській, Рівненській, Чернігівській не приділяється належна увага торгівлі непродовольчими товарами, частка яких у товарообороті цих споживспілок лише 5-9 відсотків.
Незадовільно використовуються наявні можливості галузі громадського харчування. Переважна більшість об'єктів харчування не відповідає сучасним вимогам і постійно скорочується. Не займаються відкриттям об'єктів з надання послуг населенню правління Рівненської, Тернопільської, Кіровоградської, Івано-Франківської облспоживспілок, при наявності вільних приміщень у багатьох районах немає жодного об'єкта з ремонту одягу, взуття, побутових приладів, виконання фоторобіт, перукарень.
Не зжиті серйозні недоліки в заготівельній діяльності. Скорочуються мережа приймально-заготівельних пунктів, чисельність заготівельників, обсяги заготівель з більшості видів сільгосппродукції і сировини, втрачаються зв'язки з товаровиробниками і ринки збуту. Незадовільно поставлена ця робота у Волинській, Івано-Франківській, Львівській, Полтавській, Чернігівській та інших облспоживспілках.
Недостатньо використовується потенціал ринків у вирішенні завдань з удосконалення торгівлі м'ясом, плодоовочами та іншою сільськогосподарською продукцією.
Продовжує ускладнюватися становище у виробничій галузі, постійно зменшується випуск хлібобулочних, макаронних і ковбасних виробів, безалкогольних напоїв, рибної продукції.
Повільно здійснюється технічне переоснащення та модернізація виробничих підприємств, особливо в Івано-Франківській, Кіровоградській, Луганській, Харківській та інших облспоживспілках. Жодна облспоживспілка, крім Рівненської, не скористалася можливістю отримання на ці цілі здешевлених довгострокових кредитів.
Складним залишається фінансове становище багатьох кооперативних підприємств і організацій, з яких майже тисяча, а також галузі виробництва і заготівлі в цілому є збитковими. У Житомирській, Закарпатській, Івано-Франківській, Сумській, Харківській, Черкаській облспоживспілках витрати на виробництво продукції перевищують обсяги їх випуску. На неналежному рівні платіжно-розрахункова дисципліна. Допустили зростання простроченої дебіторської заборгованості Житомирська, Кіровоградська, Миколаївська та Херсонська облспоживспілки.
Неефективно використовується матеріально-технічна база, п'ята частина майна припадає на об'єкти, що перебувають на консервації, і через їх утримання кооперативні організації мають невиправдані витрати. У Вінницькій, Дніпропетровській, Хмельницькій облспоживспілках значні кошти відвернені у незавершене будівництво. Не по-господарськи використовуються амортизаційні відрахування, при їх нарахуванні підприємства не дотримуються нормативу. Значних непродуктивних втрат зазнають кооперативні підприємства і організації через порушення податкового законодавства та договірних відносин з постачальниками. Великі збитки системі завдаються крадіжками, пограбуваннями і пожежами, зокрема у Волинській, Житомирській, Рівненській, Черкаській і Чернігівській облспоживспілках.
Повільно оновлюється і зміцнюється кадровий склад підприємств і організацій, значна частина керівників, спеціалістів працює без відповідної фахової підготовки, у тому числі без повної вищої освіти. Залишається низькою частка молоді. Не призупинено скорочення чисельності працюючих.
Гострим є питання соціальної захищеності працівників, особливо у Тернопільській, Івано-Франківській, Одеській, Кіровоградській, Хмельницькій, Волинській, Львівській, Херсонській, Полтавській облспоживспілках, де заробітна плата на межі мінімального розміру, встановленого державою. Потребує удосконалення ступенева освіта, проведення профорієнтаційної роботи серед сільської молоді. Збори Ради Укоопспілки
ПОСТАНОВЛЯЮТЬ:
вважати найважливішим завданням правлінь споживспілок усіх рівнів, споживчих товариств виконання і наполегливе втілення в життя рішень XIX з'їзду споживчої кооперації України щодо подальшого економічного зростання системи, забезпечення ефективного господарювання, захисту інтересів та прав членів споживчих товариств.
У торгівлі і громадському харчуванні
Зосередити увагу правлінь кооперативних організацій на виконанні в повному обсязі прийнятих програм розвитку торговельної |мережі, створенні, насамперед у райцентрах, селищах міського типу, великих селах, коопмаркетах, інших сучасних конкурентоспроможних магазинів із запровадженням в них передових і прогресивних технологій обслуговування, програмного забезпечення торгово-технологічних процесів та обліку продажу товарів за допомогою комп'ютеризації, здійснювати сучасне оформлення її фасадів та торгових залів, наповнення широким універсальним асортиментом високооборотних і рентабельних продовольчих і не продовольчих товарів, залучити до господарської діяльності закриту і законсервовану торговельну мережу. При створенні нових об'єктів торгівлі практикувати запровадження в них затвердженого власного кооперативного бренду Кримспоживспілки, облспоживспілок, логотипу, символів і геральдики системи Укоопспілки.

................
Перейти до повного тексту