- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 682 від 05.12.2000
Про введення в дію рішення Колегії від 05.12.2000 N 62 "Про хід проведення корпоратизації промислових підприємств залізничного транспорту"
Оголошуючи рішення Колегії Міністерства транспорту України від 05.12.2000 р. N 62 "Про хід приведення корпоратизації промислових підприємств залізничного транспорту"
НАКАЗУЮ:
Першому заступнику Міністра Цибенку В.Г., першому заступнику Міністра - Генеральному директору Укрзалізниці Кірпі Г.М., керівникам об'єднання "Укрзалізпром" (Данилевський В.І.), об'єднання "Укрзалізтранс" (Січкар А.В.), начальникам Департаментів: стратегічного розвитку (Мальчевська В.М.), нормативно-правового забезпечення (Логінова Л.М.), прийняти рішення Колегії (додається) до виконання.
Проведення корпоратизації підприємств залізничного транспорту обумовлене необхідністю реорганізації структури управління залізничною галуззю в цілому, підвищення відповідальності окремих підприємств за результати їх економічної діяльності з урахуванням реальної вартості виробленої ними продукції та наданим послугам.
З цією метою та на доручення Президента України від 12.02.2000 р., Кабінету Міністрів України від 15.02.2000 р.
передбачалось до 01.07.2000 р. забезпечити проведення корпоратизації підприємств залізничного транспорту.
Відповідними наказами Мінекономіки від 10.05.2000 р., від 22.08.2000 р. та від 15.11.2000 р. затверджено переліки таких підприємств, що підлягають корпоратизації, до яких включено 9 заводів об'єднання "Укрзалізпром", 32 підприємства об'єднання "Укрпромзалізтранс", 3 підприємства будіндустрії Укрзалізниці.
У відповідності з Положенням про порядок корпоратизації підприємств, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 15.07.93 р.
N 508, та наказами Мінекономіки від 10.05.2000 р.
N 71 і Мінтрансу від 14.06.2000 р. N 307, від 16.06.2000 р. N 327, від 14.07.2000 р. N 367 проводилась корпоратизація 9 заводів об'єднання "Укрзалізпром".
В результаті проведеної роботи було створено комісії з корпоратизації цих підприємств, затверджені результати інвентаризації майна станом на 01.07.2000 р. та укладено угоди на проведення аудиту, але в зв'язку з набранням чинності Закону України
"Про Державну програму приватизації" з метою недопущення порушень вимог п. 26 цієї Програми, тимчасово було призупинено проведення корпоратизації державних підприємств до введення нової редакції Методики оцінки вартості майна під час приватизації (корпоратизації), яка застосовується для визначення вартості статутних фондів створюваних акціонерних товариств.
Після набуття чинності цієї Методики в листопаді поточного року поновлено роботу комісій з подальшої корпоратизації зазначених підприємств.
На першому етапі реформування передбачено здійснити корпоратизацію підприємств об'єднань "Укрзалізпром", "Укрпромзалізтранс" та будіндустрії.
Крім того, з метою підвищення інвестиційної привабливості, забезпечення створення конкурентного середовища та відповідно до п. 13 Державної програми приватизації на 2000 - 2002 роки проводилась передприватизаційна підготовка підприємств об'єднання "Укрпромзалізтранс", яка згідно з план-графіком завершується в грудні поточного року.
На другому етапі реформування планується здійснити корпоратизацію всіх підприємств залізничного транспорту в комплексі та створити на базі корпоратизованих підприємств Державну акціонерну компанію залізничного транспорту України.
Виходячи з викладеного та з метою забезпечення послідовного проведення корпоратизації підприємств залізничного транспорту, Колегія вирішила:
1. Прийняти до відома інформацію керівників Укрзалізниці (Кірпа Г.М.) та об'єднання "Укрзалізпром" (Данилевський В.І.) про хід проведення корпоратизації промислових підприємств залізничного транспорту.
2. Керівникам Укрзалізниці (Кірпа Г.М.), об'єднання "Укрзалізпром" (Данилевський В.І.) завершити проведення корпоратизації підприємств промислового залізничного транспорту до 1 травня 2001 року, забезпечивши при цьому їх комплексне і системне реформування, поступову трансформацію до ринкової моделі господарювання.
3. Схвалити Концепцію реформування об'єднання "Укрзалізпром" та погодити проект передприватизаційної підготовки об'єднання "Укрпромзалізтранс" (додаються).
4. Департаменту нормативно-правового забезпечення (Логінова Л.М.) здійснити правове супроводження процесу створення державних акціонерних компаній, визначених концепцією реформування залізничного транспорту України.
5. Керівникам Укрзалізниці (Кірпа Г.М.), Департаменту стратегічного розвитку (Мальчевська В.М.), Департаменту нормативно-правового забезпечення (Логінова Л.М.), об'єднання "Укрзалізпром" (Данилевський В.І.) забезпечити:
5.1. В тижневий термін відновлення роботи комісій з корпоратизації підприємств об'єднання "Укрзалізпром".
5.2. В місячний термін проведення передприватизацінної підготовки підприємств об'єднання "Укрпромзалізтранс" та початок роботи комісій з корпоратизації цих підприємств.
5.3. З 20 грудня поточного року проведення корпоратизації підприємств будіндустрії Укрзалізниці.
Завершити корпоратизацію вказаних підприємств до 01.05.2001 р.
6. Керівникам Укрзалізниці (Кірпа Г.М.) та об'єднання "Укрзалізпром" (Данилевський В.І.) в місячний термін ознайомити всіх керівників корпоратизованих підприємств із встановленим Порядком проведення корпоратизації та Методикою оцінки вартості майна під час приватизації (корпоратизації).
7. Контроль за виконанням цього рішення покласти на першого заступника Міністра Цибенка В.Г.
Концепція реформування об'єднання "Укрзалізпром"
Підприємства об'єднання працюють в єдиному технологічному циклі, мають широко розвинуту міжзаводську кооперацію у виготовленні запасних частин, ремонті окремих вузлів та агрегатів. Порушення будь-якого виробничого ланцюга може призвести до того, що не будуть виконані обсяги капітального ремонту рухомого складу, а відтак він не може експлуатуватися.
Існуюча структура управління підприємствами - об'єднання "Укрзалізпром" об'єднує підприємства різного профілю по ремонту всього рухомого складу, електротехнічні заводи (які виготовляють засоби автоматики, телемеханіки і зв'язку), механічні заводи, колійні та інші. Така структура передбачає поглиблену кооперацію між заводами і себе виправдовує, але із зменшенням замовлень країн СНД та Балтії, потреба в такій кількості підприємств відпала і потребує оптимізації кількості підприємств, що сьогодні і пропонується.
Зріст обсягів капремонту відповідно прогнозованих розрахунків на 2000 рік, підвищення вимоги до зниження непродуктивних витрат на виробництві та якості продукції вимагає нових підходів у визначенні взаємовідносин між залізницями та заводами на партнерських ринкових засадах, виключаючи втручання Укрзалізниці і Укрзалізпрому в їх договірні відносини. Всі стосунки повинні базуватися на засадах чинного законодавства з відповідальністю сторін.
Реформування консорціуму "Укрзалізпром" передбачає:
1. Залишити як організаційну структуру об'єднання консорціум "Укрзалізпром", поклавши на нього виконання функцій:
1.1. Організація виробництва по ремонту та виготовленню рухомого складу, виробництву імпортозамінюючих частин та засобів залізничної автоматики, телемеханіки і зв'язку.
1.2. Прогнозування перспективного розвитку ремонтної бази.
1.3. Проведення єдиної технічної політики у виробничій сфері.
1.4. Роздержавлення підприємств.
1.5. Реструктуризація підприємств.
1.6. Корпоратизація та приватизація підприємств.
1.7. Контрольні функції:
1.7.1. фінансово-господарської діяльності;
1.7.2. охорони праці, пожежної безпеки, безпеки руху транспортних засобів;
1.7.3. зменшення енергоємності продукції, зменшення впливу на навколишнє середовище;
1.7.4. цивільної оборони та мобілізаційні роботи;
1.7.5. якості наданих послуг;
1.7.6. бухгалтерського обліку;
1.7.7. по збереженню державної власності.
1.8. Управління кадрами.
1.9. Організація матеріально-технічного забезпечення.
1.10. Розробка та складання зведеного балансу.
2. Склад об'єднання, визначений пунктом 3 наказу Мінтрансу від 30.11.2000 N 669.
3. На ринку послуг по ремонту рухомого складу, виготовленню запасних частин та колійної техніки, засобів автоматики, телемеханіки, зв'язку та контактної мережі будуть функціонувати:
По ремонту електровозів і електропоїздів - 3 заводи:
- Запорізький державний електровозоремонтний завод;
- Київський державний електровагоноремонтний завод;
- Львівський державний локомотиворемонтний завод.
По ремонту тепловозів - 3 заводи:
- Дніпропетровський державний тепловозоремонтний завод;
- Ізюмський державний тепловозоремонтний завод;
- ВАТ "Тепловозоремонтний завод", м. Полтава.
По ремонту пасажирських вагонів та дизель-поїздів - 3 заводи:
- Підприємство "Експрес", м. Жмеринка;
- Конотопський державний завод по ремонту дизель-поїздів;
- Харківський державний вагоноремонтний завод.
По ремонту і виготовленню автомотрис - 1 завод:
- Івано-Франківський державний локомотиворемонтний завод.
По ремонту електричних машин - 1 завод:
- АТ НВП "Смілянський ЕМЗ".
По виготовленню приладів безпеки для рухомого складу, обладнання залізничної автоматики, телемеханіки, зв'язку та контактної мережі - 3 заводи:
- Київський державний електротехнічний завод "Транссигнал";
................Перейти до повного тексту