1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
16.05.2003 N 13
Про підсумки роботи підприємств та організацій транспортно-дорожнього комплексу за I квартал 2003 р.
( Рішення введено в дію Наказом Міністерства транспорту N 376 від 22.05.2003 )
Розглянувши підсумки роботи підприємств та організацій транспортно-дорожнього комплексу за I квартал 2003 р., Колегія відзначає, що підприємствами галузі забезпечується позитивна тенденція розвитку транспортного комплексу України.
Підприємствами транспорту, що входять до сфери управління Міністерства, за I квартал 2003 р. перевезено 101,0 млн. т вантажів, що на 15,2% більше, ніж у відповідному періоді 2002 р., обсяги транзитних перевезень залізничним транспортом збільшились на 40,3%, вантажообіг зріс на 16,7%.
Пасажирські перевезення склали 120,8 млн. пасажирів, пасажирообіг збільшився на 0,5%.
На 30,7% зросли обсяги перевезень пасажирів вітчизняними авіакомпаніями, в тому числі у 1,8 рази - на внутрішніх пасажирських авіалініях.
Підприємствами дорожнього господарства виконано дорожніх робіт на суму 274,4 млн. грн., заплановані показники з ремонту й утримання доріг виконані на 100,3 %, з будівництва - на 100,0%.
Доходи підприємств галузі зросли на 14,4%, в тому числі від реалізації транспортних послуг - на 17,6%. Отримано чистого прибутку на 305, 1 млн. грн. або в 3,6 рази більше, ніж у I кварталі 2002 р.
За підсумками I кварталу поточного року дебіторська заборгованість у цілому зменшена на 100,7 млн. грн., кредиторська - на 370,5 млн. грн.
Підприємствами транспортно-дорожнього комплексу сплачено до державного бюджету 396,5 млн. грн., що на 30% більше аналогічного періоду минулого року.
Заборгованість з виплати заробітної плати скорочена на 2,6 млн. грн. або на 30%.
Разом з тим, незважаючи на зростання окремих економічних та фінансових показників, у роботі з керівництва підгалузями, підприємствами та установами має місце ряд серйозних недоліків та упущень, які в цілому знижують ефективність функціонування транспортно-дорожнього комплексу.
Унаслідок нескоординованих дій морських торговельних портів, залізниць та вантажовласників у I кварталі лише по Одеській залізниці втрачено вантажних ресурсів в обсязі понад 55 тис. вагонів.
Значні втрати пасажирських перевезень допущено в автомобільному транспорті внаслідок зривів запланованих рейсів у міжобласному та міжнародному сполученнях, а також через те, що значна кількість сільських населених пунктів не охоплена автобусним сполученням.
Не в повній мірі відповідає вимогам рівень фінансово-економічної роботи на підприємствах галузі, де допускаються значні втрати від збиткової діяльності, необгрунтованого зростання "виробничих" і в першу чергу "адміністративних" витрат.
Невикористаним резервом економіки галузі залишається наявність значних сум міжгосподарських заборгованостей, у тому числі дебіторської - 2,6 млрд. грн., кредиторської - 2,7 млрд. грн.
Унаслідок неналежного контролю з боку департаментів, на підприємствах продовжують мати місце непродуктивні втрати при укладанні господарських договорів, а наявність посередницьких структур у більшості видів діяльності суттєво зменшує кінцевий фінансовий результат господарських суб'єктів.
Потребує суттєвого покращення рівень роботи з реалізації основних цільових галузевих програм, у тому числі: охоплення сільських населених пунктів автобусним сполученням, розвитку внутрішніх авіаційних перевезень, стабілізації та оздоровлення фінансово-економічного стану ВАТ "Авіакомпанія "Авіалінії України", розвитку судноплавства на внутрішніх водних шляхах, квотування обсягів морських зовнішньоторговельних перевезень та інше.
Для забезпечення подальшого розвитку транспортно-дорожнього комплексу України, більш повного використання його економічного потенціалу, Колегія
ВИРІШИЛА:
1. Відзначити, що робота державних департаментів авіаційного, автомобільного, морського та річкового транспорту, підприємств, установ та організацій щодо більш повного використання наявних можливостей з нарощування обсягів транспортних послуг, зменшення витрат на адміністрування та управління, а також ліквідації збиткової діяльності окремих підприємств на підставі досягнутих результатів не в повній мірі відповідає наявним можливостям галузі.

................
Перейти до повного тексту