- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 367 від 05.06.2002
м. Київ
Про катастрофу теплоходу "Чорноморець" та заходи щодо забезпечення безпеки судноплавства
Четвертого грудня 2001 року теплохід "Чорноморець" (судновласник ТОВ "Нептун-Центр" м. Ялта) виконував рейс за маршрутом Синоп-Феодосія з вантажем на борту. Загальна вага вантажу згідно з декларацією складала близько 297 тонн, з яких на верхній палубі судна було розміщено близько 140 тонн. Загальна вага вантажу значно перевищувала дедвейт судна, який згідно з Класифікаційним свідоцтвом від 16.11.2001 N 01.2929.184, виданим Російським Морським Регістром Судноплавства, складав 90 тонн.
Завантаження судна у порту Синоп здійснювалось екіпажем. Розміщенням вантажу на судні керував капітан І.А.Яйлоян, засновник підприємства-судновласника.
На основі результатів опитування членів екіпажу встановлено, що остійність завантаженого судна була незадовільною і після виходу у море вахта періодично вирівнювала крен перекачуванням палива.
Приблизно о 21-30 04.12.2001, внаслідок перевантаження та неправильного розташування вантажу судно остаточно втратило остійність, і почало стрімко нахилятися на правий борт.
Після одержання судном значного крену члени екіпажу скинули у воду рятувальні плоти, які знаходились на штатних місцях, і покинули борт судна. Крен судна продовжував зростати. Через швидке затоплення судна суднові документи та особисті документи членів екіпажу залишились на судні.
Теплохід "Чорноморець" затонув приблизно о 21-30 04.12.2001, в метеорологічних умовах:
вітер - південно-східний 8-9 балів;
температура повітря +3 град. C;
температура води + 5-6 град. С.
У результаті катастрофи 6 членів екіпажу пропали безвісті, втрачено судно і вантаж.
За інформацією екіпажу бортове радіообладнання морських районів А1, А2 Глобальної морської системи зв'язку у разі лиха та для забезпечення безпеки не було приведено в дію. За свідченням членів екіпажу аварійний радіобуй космічної супутникової системи аварійного сповіщення КОСПАС-САРСАТ, призначений для автоматичної подачі сигналу лиха при аварії на морі у порушення встановлених вимог знаходився у рубці. Тому, після затоплення судна буй не виплив та сигнал лиха не був поданий.
Згідно з висновками комісії основними причинами катастрофи судна "Чорноморець" є:
- втрата остійності судна і його перекидання внаслідок неправильного завантаження, та розміщення вантажу на судні, порушення капітаном вимог статей
58,
146 Кодексу торговельного мореплавства України в частині забезпечення безпечного плавання судна та розміщення вантажу.
- використання судна, яке за конструкцією не було спеціально призначеним для перевезення вантажів та переобладнано без належного нагляду класифікаційного товариства та схваленої документації.
З метою попередження аварійних морських подій та враховуючи пропозиції комісії з розслідування причин загибелі теплоходу "Чорноморець"
................Перейти до повного тексту