- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування
1. Затвердити Методику визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування, що додається.
2. Сектору зовнішніх комунікацій забезпечити оприлюднення цього наказу на офіційному вебсайті Міністерства інфраструктури України.
3. Установити, що визначення розміру витрат на проєктні, вишукувальні роботи, експертизу, які враховуються в главі 12 зведеного кошторисного розрахунку, здійснюється згідно з кошторисними нормами України "Настанова з визначення вартості проєктних, науково-проєктних, вишукувальних робіт та експертизи проєктної документації на будівництво", затвердженими наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 10 листопада 2021 року
№ 281, до дня набрання чинності Методикою визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості проєктних, вишукувальних робіт та експертизи.
4. Цей наказ набирає чинності з 17 жовтня 2022 року, крім пункту 4.28 Методики, затвердженої цим наказом, який набирає чинності одночасно з набранням чинності Методикою визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості проєктних, вишукувальних робіт та експертизи.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра М. Найєма.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
інфраструктури України
07 жовтня 2022 року № 753
МЕТОДИКА
визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування
I. Сфера застосування та терміни
1.1. Ця Методика визначає механізм формування вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування (далі - дорожніх робіт та послуг).
Ця Методика є обов'язковою для визначення вартості дорожніх робіт та послуг, що фінансуються за рахунок бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
1.2. У цій Методиці терміни вживаються у такому значенні:
адміністративні витрати - загальногосподарські витрати, пов'язані з обслуговуванням та управлінням організацією, які не включаються до собівартості дорожніх робіт та послуг;
відомість кошторисної вартості об'єктів дорожніх робіт та послуг з охорони довкілля - кошторисний документ, який складається у тому випадку, коли проєктною документацією передбачається здійснення заходів щодо охорони довкілля;
відомість кошторисної вартості об'єктів, що входять до пускових комплексів - кошторисний документ, який складається у тому випадку, коли будівництво здійснюється окремими пусковими комплексами;
договірна ціна - вартість дорожніх робіт та послуг, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та визначена у договорі у вигляді кошторису, який використовується під час проведення взаєморозрахунків;
підрядник (підрядна організація) - суб'єкт господарювання, який виконує дорожні роботи чи надає дорожні послуги;
зведений кошторисний розрахунок вартості об'єкта дорожніх робіт та послуг (на етапі проєктування) - кошторисний документ, який визначає повну кошторисну вартість об'єкта дорожніх робіт та послуг або його черги, який включає кошторисну вартість дорожніх робіт та послуг, витрати на придбання обладнання, меблів та інвентарю, а також інші витрати, та складається на основі об'єктних кошторисів та/або об'єктних кошторисних розрахунків і кошторисних розрахунків на окремі види витрат;
зведення витрат - кошторисний документ, який об'єднує зведені кошторисні розрахунки вартості дорожніх робіт та послуг (його частин) і складається у разі, коли будівництво здійснюється окремими чергами;
інвесторська кошторисна документація - сукупність кошторисів, кошторисних розрахунків, відомостей кошторисної вартості пускових комплексів, зведених кошторисних розрахунків вартості об'єкта дорожніх робіт та послуг або черг (у разі будівництва за чергами), зведень витрат, пояснювальних записок та відомостей ресурсів, складених на стадії розроблення проєктної документації;
калькуляційний метод - поелементне визначення розміру витрат у грошовій формі за допомогою економічно обґрунтованих підходів;
кошторисний прибуток - сума коштів, яка включається до складу зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта дорожніх робіт та послуг, на покриття витрат підрядних організацій, що не відносяться до собівартості дорожніх робіт та послуг, і може спрямовуватись для фінансування здійснення мети підприємницької діяльності, зокрема на: збільшення статутного фонду, модернізацію парку машин і механізмів, відрахування у фонди матеріального стимулювання працівників, резервний фонд для покриття непередбачених витрат та збитків минулих років, удосконалення технології виконання робіт тощо;
кошторисний розрахунок - кошторисний документ, який визначає кошторисну вартість окремих видів витрат, які згідно з вихідними даними на проєктування необхідні для здійснення дорожніх робіт та послуг і не враховані розрахунками витрат ресурсів (витрати на перевезення працівників підрядних організацій транспортом, витрати на відрядження працівників підрядних організацій на об'єкт дорожніх робіт та послуг, витрати на організацію робіт вахтовим методом тощо);
локальний кошторис - первинний кошторисний документ, який визначає кошторисну вартість окремих видів дорожніх робіт та послуг і витрат на об'єктах і складається на підставі обсягів робіт (послуг), визначених проєктною документацією або дефектним актом;
локальний кошторисний розрахунок - первинний кошторисний документ, який визначає кошторисну вартість окремих видів дорожніх робіт та послуг на об'єктах і складається замість локальних кошторисів у випадках, коли об'єми дорожніх робіт та послуг і розміри витрат остаточно не визначені і підлягають уточненню;
матеріально-технічні ресурси - сукупність матеріальних ресурсів (матеріалів, виробів і комплектів) та технічних ресурсів (дорожніх машин та механізмів), які необхідні для виконання дорожніх робіт / надання послуг;
об'єкт дорожніх робіт та послуг - автомобільна дорога загального користування або її частина, на якій виконуються/надаються дорожні роботи або послуги;
об'єктний кошторис - кошторисний документ, який визначає кошторисну вартість об'єкта і об'єднує у своєму складі підсумкові дані з локальних кошторисів на окремі види дорожніх робіт та послуг і витрати;
об'єктний кошторисний розрахунок - кошторисний документ, який визначає кошторисну вартість об'єкта й об'єднує у своєму складі підсумкові дані з локальних кошторисів і локальних кошторисних розрахунків та підлягає уточненню;
прибуток - сума коштів, яка передбачається в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі, договірної ціни і під час проведення взаєморозрахунків, порядок визначення, розподілу та використання якої встановлюється підрядною організацією самостійно для здійснення мети підприємницької діяльності;
розрахункова потреба - потреба в трудових та матеріально-технічних ресурсах, визначена відповідно до розрахунку витрат ресурсів.
Терміни база даних об'єктів-аналогів (БОА), база даних цін, відомість обсягів робіт (BoQ), дорожні роботи та послуги, розрахунок витрат ресурсів, одиниця виміру обсягу роботи, укрупнений показник вартості (УПВ) вживаються у значеннях, наведених у
Правилах визначення вартості будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 02 травня 2022 року № 273 "Про затвердження Правил визначення вартості будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17 травня 2022 року за № 527/37863.
II. Загальні положення
2.1. Система ціноутворення під час визначення вартості дорожніх робіт та послуг складається з правил визначення вартості будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування, цієї Методики, інших методик визначення вартості дорожніх робіт та послуг, а також галузевих розрахунків витрат ресурсів, розрахунків витрат ресурсів підприємств, індивідуальних розрахунків витрат ресурсів.
У системі ціноутворення під час визначення вартості дорожніх робіт та послуг використовуються бази даних об'єктів-аналогів, бази даних цін, укрупнені показники вартості (далі - УПВ).
2.2. Вартість дорожніх робіт та послуг визначається:
на стадії проєктування - у складі кошторисної частини проєктної документації або кошторисної документації, складеної за дефектним актом відповідно до
ДБН А.2.2-3:2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво";
на стадії визначення ціни пропозиції учасника процедури закупівель та узгодження договірної ціни - в твердій договірній ціні за УПВ;
на стадії проведення взаєморозрахунків - у порядку, обумовленому в договорі.
2.3. Під час складання інвесторської кошторисної документації формується відомість обсягів робіт (BoQ) за формою, наведеною в додатку 1 до цієї Методики, із зазначенням видів робіт/послуг та відповідно до системи вимірювання дорожніх робіт та послуг, наведених у класифікації дорожніх робіт та послуг.
За рішенням замовника відомість обсягів робіт (BoQ) може бути складена із зазначенням видів робіт/послуг відповідно до міжнародної системи вимірювання дорожніх робіт та послуг.
III. Визначення вартості дорожніх робіт та послуг під час складання інвесторської кошторисної документації
Загальні положення зі складання інвесторської кошторисної документації
3.1. Кошторисна вартість об'єкта дорожніх робіт та послуг складається з вартості робіт (послуг), вартості обладнання, що монтується, та інших витрат.
3.2. До дорожніх робіт відносяться нове будівництво, реконструкція, капітальний ремонт автомобільних доріг загального користування.
До дорожніх послуг відносяться поточний, поточний середній ремонти та експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування.
3.3. До вартості обладнання, що враховується в кошторисах, належать:
а) вартість придбання (виготовлення) і доставки на приоб'єктний склад:
комплектів усіх видів (технологічного, енергетичного, підйомно-транспортного, насосно-компресорного та іншого) обладнання, що монтується чи не монтується, зокрема нестандартизованого (включно з вартістю його проєктування);
контрольно-вимірювальних приладів, засобів автоматизації і зв'язку тощо; інструменту, інвентарю, штампів, пристосувань, оснастки, спеціальних контейнерів для транспортування напівфабрикатів або готової продукції, які включаються до первісного фонду об'єктів виробничого призначення тощо;
обладнання, інструменту, інвентарю, меблів, необхідних для первісного оснащення об'єктів невиробничого призначення тощо;
б) вартість шефмонтажу обладнання та витрати з розмитнення (у разі необхідності).
3.4. До інших витрат належать усі інші витрати, що не включаються до вартості дорожніх робіт та послуг і вартості обладнання.
3.5. В інвесторській кошторисній документації зазначається дата, станом на яку приймаються поточні ціни на трудові та матеріально-технічні ресурси.
3.6. Для визначення вартості дорожніх робіт та послуг під час складання інвесторської кошторисної документації можуть використовуватись наступні підходи:
витратний підхід, який реалізується через ресурсний метод шляхом застосування галузевих розрахунків витрат ресурсів, розроблених і затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері дорожнього господарства та управління автомобільними дорогами; розрахунків витрат ресурсів підприємств, що розробляються та затверджуються підприємствами; індивідуальних розрахунків витрат ресурсів, що розробляються проєктувальниками, іншими суб'єктами господарювання та затверджуються замовником разом із затвердженням проєктної або кошторисної документації;
витратний підхід, який крім того використовується для розрахунку/приведення у поточний рівень цін складових УПВ, що базуються на розрахунках витрат ресурсів;
порівняльний підхід, який реалізується через застосування інформації щодо об'єкта-аналогу з бази даних об'єктів-аналогів та/або інформації про УПВ з бази даних цін чи бази даних об'єктів аналогів шляхом аналізу та порівняння техніко-економічних показників об'єктів-аналогів (ідентичні або аналогічні об'єкти дорожніх робіт та послуг).
3.7. Для визначення кошторисної вартості об'єктів дорожніх робіт та послуг, їх черг та/або пускових комплексів складається інвесторська кошторисна документація таких видів:
локальні кошториси;
локальні кошторисні розрахунки;
об'єктні кошториси;
об'єктні кошторисні розрахунки;
кошторисні розрахунки;
зведені кошторисні розрахунки вартості об'єкта дорожніх робіт та послуг;
зведення витрат;
відомості кошторисної вартості об'єктів дорожніх робіт та послуг, що входять до пускових комплексів;
відомості кошторисної вартості об'єкта дорожніх робіт і послуг та робіт з охорони довкілля;
відомості ресурсів до відповідних кошторисів та кошторисних розрахунків;
відомість обсягів робіт (BoQ) без зазначення цін.
Склад інвесторської кошторисної документації
3.8. Склад інвесторської кошторисної документації визначається залежно від підходу до визначення вартості дорожніх робіт та послуг, стадії проєктування та технічної складності об'єкта дорожніх робіт та послуг.
На стадії техніко-економічного обґрунтування (далі - ТЕО) складається така кошторисна документація:
1) зведення витрат (у разі, коли будівництво передбачається здійснювати окремими чергами);
2) зведені кошторисні розрахунки вартості об'єкта дорожніх робіт та послуг;
3) об'єктні та локальні кошторисні розрахунки;
4) кошториси на проєктні та вишукувальні роботи;
5) кошторисні розрахунки;
6) відомість обсягів робіт (BoQ) без зазначення цін.
На стадії проєкту (далі - П) складаються:
1) зведення витрат (у разі, коли будівництво передбачається здійснювати окремими чергами);
2) зведені кошторисні розрахунки вартості об'єкта дорожніх робіт та послуг;
3) об'єктні кошториси (у разі застосування витратного підходу);
4) локальні кошториси (у разі застосування витратного підходу);
5) відомості ресурсів до локальних кошторисів, локальних кошторисних розрахунків (у разі застосування витратного підходу);
6) відомості ресурсів до об'єктних кошторисів, об'єктних кошторисних розрахунків (у разі застосування витратного підходу);
7) відомості ресурсів до зведених кошторисних розрахунків вартості об'єкта дорожніх робіт та послуг;
8) кошторисні розрахунки;
9) відомість обсягів робіт (BoQ) без зазначення цін;
10) відомості кошторисної вартості об'єктів дорожніх робіт та послуг, що входять до пускового комплексу;
11) кошториси на проєктні, науково-проєктні та вишукувальні роботи.
На стадії робочого проєкту (далі - РП) складаються:
1) зведення витрат (у разі, коли будівництво передбачається здійснювати окремими чергами);
2) зведені кошторисні розрахунки вартості об'єкта дорожніх робіт та послуг;
3) об'єктні кошториси;
4) локальні кошториси;
5) відомості ресурсів до локальних кошторисів;
6) відомості ресурсів до об'єктних кошторисів;
7) відомості ресурсів до зведених кошторисних розрахунків вартості об'єкта дорожніх робіт та послуг;
8) кошторисні розрахунки;
9) відомість обсягів робіт (BoQ) без зазначення цін;
10) відомості кошторисної вартості об'єктів дорожніх робіт та послуг, що входять до пускових комплексів;
11) кошториси на проєктні, науково-проєктні та вишукувальні роботи.
3.9. Інвесторська кошторисна документація, складена на стадії П, затверджена у складі проєктної документації, повинна визначати кошторисну вартість об'єкта дорожніх робіт та послуг та давати можливість забезпечити реалізацію рішень, що відображені у проєктній документації.
На стадії робочої документації (надалі - Р) можуть уточнюватись окремі об'єктні та локальні кошториси (на види робіт, об'єми яких не було можливості достовірно визначити) та відомості ресурсів до них.
До інвесторської кошторисної документації додається пояснювальна записка, в якій наводяться показники, прийняті в інвесторській кошторисній документації.
Якщо кошторисна вартість дорожніх робіт та послуг визначається за одним локальним кошторисом - об'єктний кошторис, відомість ресурсів до об'єктного кошторису та відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку не складаються.
Якщо кошторисна вартість дорожніх робіт та послуг визначається за одним об'єктним кошторисом, відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта дорожніх робіт та послуг не складається.
У складі інвесторської кошторисної документації складаються відомості кошторисної вартості об'єкта дорожніх робіт та послуг і робіт з охорони довкілля (за необхідності).
У разі застосування порівняльного підходу до визначення вартості дорожніх робіт та послуг:
локальний кошторис, об'єктний кошторис, відомість ресурсів до об'єктного кошторису та відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку можуть не складатися;
відомість обсягів робіт може бути складена із зазначенням цін (BoQ).
3.10. Під час визначення вартості окремих видів дорожніх послуг (поточного ремонту та експлуатаційного утримання) кошторисна документація складається за дефектним актом, форма якого наведена в додатку 2 до цієї Методики, у якому визначаються фізичні обсяги дорожніх послуг. Склад інвесторської кошторисної документації для таких дорожніх послуг приймається за переліком, визначеним пунктом 3.8 цієї Методики для стадії "П", та може уточнюватись.
Складання локальних кошторисів та відомостей ресурсів до них
3.11. Локальні кошториси складаються в поточному рівні цін на трудові і матеріально-технічні ресурси за формами, наведеними в додатках 3, 4 та 5 до цієї Методики.
За локальними кошторисами визначають прямі та загальновиробничі витрати.
3.12. Прямі витрати враховують у своєму складі вартість матеріалів, виробів і комплектів, заробітну плату робітників-будівельників, вартість експлуатації дорожніх машин та механізмів.
Прямі витрати визначаються згідно з пунктом 4.1 цієї Методики.
3.13. Загальновиробничі витрати визначаються за пунктами 4.14 - 4.15 цієї Методики і зазначаються за підсумком прямих витрат під час формування локального кошторису:
за розділами (в кожному розділі і в цілому за кошторисом);
без розподілу на розділи (в цілому за кошторисом).
3.14. Кошторисна вартість обладнання визначається як сума усіх витрат на придбання і доставку цього обладнання на приоб'єктний склад або місце його передачі до монтажу.
Складовими кошторисної вартості обладнання є:
1) відпускні ціни;
2) транспортні витрати;
3) заготівельно-складські витрати.
В окремих випадках до складових кошторисної вартості обладнання можуть включатись витрати на комплектацію, які визначаються на підставі обґрунтовувальних розрахунків.
Поточні ціни на обладнання в інвесторській кошторисній документації приймаються за базами даних цін, даними, отриманими замовником або за його дорученням, з інших джерел.
Транспортні та заготівельно-складські витрати на обладнання враховуються в локальних кошторисах калькуляційним методом або за показниками, що становлять:
1) транспортні витрати - 3% від відпускної ціни;
2) заготівельно-складські витрати - 0,9% від суми відпускної ціни та транспортних витрат.
Якщо за технічними вимогами на виготовлення та спеціальними умовами на монтаж обладнання під час його монтажу необхідно здійснювати шефмонтаж, кошти на це визначаються кошторисними розрахунками з урахуванням витрат, пов'язаних з організацією і наданням таких послуг.
Кошти на складання і розташування обладнання, що не монтується, визначаються кошторисним розрахунком у розмірі 0,7% від загальної вартості такого обладнання, з подальшим урахуванням цих коштів в об'єктному кошторисі.
3.15. Під час складання локальних кошторисів застосовуються розрахунки витрат ресурсів.
3.16. У складі локальних кошторисів окремі конструктивні елементи об'єктів дорожніх робіт та послуг можуть групуватися в розділи.
Порядок розташування робіт у локальних кошторисах та їх групування у розділи мають відповідати технологічній послідовності проведення дорожніх робіт та послуг.
Допускається складання на один і той самий вид робіт двох і більше локальних кошторисів під час проєктування складних споруд, розроблення проєктної документації для дорожніх робіт та послуг кількома проєктними організаціями, а також під час формування кошторисної вартості за пусковими комплексами.
3.17. У випадках, коли проєктними рішеннями передбачено розбирання конструкцій (металевих, залізобетонних, дерев'яних тощо), знесення будівель та споруд, внаслідок чого виникає можливість одержання комплектів, виробів та матеріалів, придатних для повторного застосування, або провадиться супутнє дорожнім роботам та послугам добування окремих матеріалів (камінь, гравій, ліс тощо), за підсумком локальних кошторисів на розбирання, знесення будівель і споруд та інших робіт довідково наводяться зворотні суми, що враховують реалізацію таких матеріальних ресурсів.
Зворотні суми позначаються окремим рядком під назвою "Зворотні суми" і визначаються на підставі номенклатури і кількості комплектів, матеріалів і виробів, що придатні для подальшого використання. Матеріали, вироби та комплекти, що враховуються у зворотних сумах, слід відрізняти від матеріалів, що обертаються (опалубка, кріплення тощо), які застосовуються відповідно до технології багаторазово під час виконання окремих видів дорожніх робіт / наданні послуг.
Вартість матеріалів, виробів та комплектів у складі зворотних сум визначається з урахуванням Методичних вказівок з визначення вартості матеріальних ресурсів, отриманих від розбирання конструкцій, знесення будівель та споруд або отриманих шляхом добування попутно будівництву МВ 03450778-736:2014, затверджених Державним агентством автомобільних доріг України від 05 грудня 2014 року.
У випадку неможливості використання або реалізації матеріалів від розбирання або попутного добування, що підтверджується відповідними документами, їх вартість у зворотних сумах не враховується.
3.18. Дані у рядках локальних кошторисів (локальних кошторисних розрахунках) наводяться з таким ступенем точності:
1) вартість одиниці зазначається в гривнях із округленням до двох знаків після коми;
2) загальна вартість зазначається в гривнях із округленням до цілих гривень;
3) витрати праці на одиницю зазначаються в людино-годинах із округленням до чотирьох знаків після коми;
4) витрати праці всього зазначаються в людино-годинах із округленням до двох знаків після коми.
3.19. Відомість ресурсів до локального кошторису складається за формою, наведеною у додатку 6 до цієї Методики.
До локального кошторису на придбання обладнання відомість ресурсів не складається.
3.20. Під час визначення кошторисної вартості дорожніх робіт та послуг загальновиробничі витрати, кошти на покриття адміністративних витрат підрядних організацій та прибуток визначаються відповідно до положень, встановлених розділом IV цієї Методики.
Складання об'єктних кошторисів
3.21. Об'єктні кошториси складаються за формою, наведеною в додатку 7 до цієї Методики, на об'єкт шляхом підсумовування даних локальних кошторисів з групуванням робіт та витрат за відповідними графами кошторисної вартості "дорожніх робіт та послуг", "обладнання".
Якщо вартість об'єкта дорожніх робіт та послуг може бути визначена за одним локальним кошторисом, то об'єктний кошторис не складається. У цьому випадку роль об'єктного кошторису виконує локальний кошторис.
В об'єктному кошторисі за рядками та у підсумку можуть наводитись показники одиничної вартості (1 погонний метр транспортної споруди, 1 км довжини автомобільної дороги тощо).
За підсумком об'єктного кошторису довідково позначаються зворотні суми, визначені в усіх локальних кошторисах, що відносяться до об'єкта дорожніх робіт та послуг.
3.22. Відомість ресурсів до об'єктного кошторису складається за формою, наведеною у додатку 8 до цієї Методики.
Складання локальних та об'єктних кошторисних розрахунків
3.23. Під час визначення вартості дорожніх робіт і послуг з використанням порівняльного підходу на стадії ТЕО, під час реалізації проєктів за схемою "проєктуй-будуй" складаються локальні та об'єктні кошторисні розрахунки через застосування вартісних показників об'єктів-аналогів. Інформація щодо вартісних показників об'єктів-аналогів наводиться в базі даних об'єктів-аналогів. Вимоги до бази даних об'єктів-аналогів наводяться в додатку 9 до цієї Методики.
3.24. Вибір об'єктів-аналогів полягає в аналізі найбільш ідентичних проєктів, які були запроєктовані (за умови наявності позитивного висновку експертизи) або реалізовані (введений в експлуатацію).
Вибір об'єктів-аналогів здійснюється із забезпеченням максимальної відповідності показників об'єктів-аналогів показникам об'єкта, що проєктується.
Об'єкт, що проєктується, і об'єкти-аналоги повинні бути придатні для порівняння за основними показниками (вихідними даними), наведеними в пунктах 3.24.1 та 3.24.2 цієї Методики. У разі відсутності об'єктів-аналогів допускається складання кошторисних розрахунків з використанням УПВ окремих конструктивних елементів та видів дорожніх робіт і послуг, обчислених за даними кошторисів до робочих креслень об'єктів, що мають у своєму складі аналогічні проєктні рішення або УПВ. Вартісні показники, що застосовуються, мають бути приведені до поточного рівня цін.
3.24.1. Основні показники для порівняння автомобільних доріг загального користування:
1) вид дорожніх робіт та послуг;
2) категорія автомобільної дороги;
3) значення автомобільної дороги;
4) протяжність ділянки автомобільної дороги;
5) умови виконання дорожніх робіт / надання послуг:
форма рельєфу (горбиста, рівнинна або гірська місцевість);
властивості ґрунтів, які передбачається використовувати в земляному полотні;
параметри поперечного і поздовжнього профілю дороги;
тип дорожнього одягу та матеріал покриття верхнього шару;
наявність транспортних споруд.
6) природно-кліматичні навантаження об'єкта дорожніх робіт / надання послуг (дорожньо-кліматична зона);
7) вплив на навколишнє середовище від дії транспортних засобів:
рівень забруднення відпрацьованими газами;
рівень забруднення твердими викидами;
рівень шуму.
3.24.2. Основні показники для порівняння транспортних споруд на автомобільних дорогах загального користування:
1) вид дорожніх робіт та послуг;
2) призначення транспортної споруди;
3) габарити проїзду на транспортній споруді;
4) довжина транспортної споруди;
5) найбільший прогін транспортної споруди;
6) висота опор транспортної споруди;
7) статична схема моста (у разі проєктування мостів);
8) основний матеріал прогонової будови транспортної споруди;
9) тип фундаменту та схеми водовідводу від транспортної споруди;
10) наявність комунікацій та освітлення на транспортній споруді;
11) характеристики покриття проїзної частини транспортної споруди;
12) наявність підпірних стінок, сходин, галерей на транспортній споруді.
3.25. Відібраний об'єкт-аналог аналізується щодо вартості всіх глав зведеного кошторисного розрахунку кошторисної частини проєктної документації, яка затверджена в установленому порядку та коригується, у разі необхідності, в розрізі статей витрат, враховуючи наявну інформацію про об'єкт, та перераховується в актуальному рівні цін із застосуванням індексів інфляції:
Вк = (ВОА x І1 + ВОА x І2 +... + ВОА x In ) + ВОА, |
(1) |
де |
Вк |
- |
скоригована вартість об'єкта-аналога, тис. грн; |
|
ВОА |
- |
загальна вартість об'єкта-аналога на момент розрахунку проєктної документації, тис. грн; |
|
І1, І2, Іn |
- |
річні рівні інфляції (за індексом цін на будівельно-монтажні роботи за категорією "транспортні споруди" - грудень до грудня попереднього року) першого, другого та n-го років від розрахунку затвердженої проєктної документації щодо об'єкта-аналогу до моменту розрахунку за аналоговим методом. |
Складання зведених кошторисних розрахунків вартості об'єкта дорожніх робіт та послуг
3.26. Зведений кошторисний розрахунок вартості об'єкта дорожніх робіт та послуг (далі - ЗКР) розробляється на стадіях ТЕО, П, РП за формою, наведеною в додатку 10 до цієї Методики, схвалюється на стадії ТЕО, затверджується на стадії П та РП в установленому порядку.
Розподіл об'єктів, робіт і витрат залежно від виду об'єкта дорожніх робіт та послуг наведено в приблизній номенклатурі ЗКР згідно з додатком 11 до цієї Методики).
У випадку відсутності об'єктів, робіт і витрат, що передбачаються відповідною главою ЗКР, ця глава пропускається без зміни номерів наступних глав.
3.27. До зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта дорожніх робіт та послуг у відповідні глави включаються окремими рядками підсумки за всіма об'єктними кошторисами, об'єктними кошторисними розрахунками і кошторисними розрахунками.
Позиції ЗКР повинні мати посилання на номер зазначених кошторисних документів.
Кошторисна вартість кожного об'єкта, передбаченого на стадії ТЕО, П, РП, розподіляється за графами, які визначають вартість: "дорожніх робіт (послуг)", "обладнання"; "інших витрат"; "загальну кошторисну вартість".
У зведеному кошторисному розрахунку вартості об'єкта дорожніх робіт та послуг (далі - ЗКР) кошти розподіляються за главами, що наведені в додатку 11 до цієї Методики.
Під час здійснення капітального ремонту, поточного ремонту, експлуатаційного утримання, якщо вартість робіт може бути визначена за одним локальним або об'єктним кошторисом, ЗКР не складається. У цьому випадку роль ЗКР виконує відповідно локальний або об'єктний кошторис.
3.28. До глави 1 "Підготовка території" ЗКР вносяться кошти на виконання робіт і витрат, пов'язаних з підготовкою земельної ділянки, освоєнням території та платою за використання земельної ділянки. До цих робіт і витрат належать:
відведення земельної ділянки, виготовлення необхідної землевпорядної документації, отримання вихідних даних - кошти визначаються кошторисними розрахунками;
створення геодезичної мережі (опорна геодезична мережа та зовнішня розмічувальна мережа, червоні лінії, будівельна сітка) - кошти визначаються кошторисними розрахунками;
витрати на знесення (перенесення) будинків, споруд, перенесення інженерних мереж, видалення зелених насаджень та посівів, що знаходяться на території виконання дорожніх робіт / надання послуг, - кошти визначаються локальними кошторисними розрахунками (локальними кошторисами);
компенсація власникам вартості будівель, споруд, знесених зелених насаджень та посівів, що підлягають знесенню, - кошти визначаються кошторисними розрахунками;
зняття та складування родючого шару ґрунту - кошти визначаються локальними кошторисними розрахунками (локальними кошторисами) відповідно до проєктних рішень;
осушування території, протизсувні заходи, зведення протипаводкових та протисельових споруд, нагірних канав, підсипання та намивання ґрунту, інші роботи зі створення рельєфу - кошти визначаються локальними кошторисними розрахунками (локальними кошторисами), які складаються на підставі проєктних даних;
рекультивація земельних ділянок, наданих у тимчасове користування, - кошти визначаються локальними кошторисними розрахунками (локальними кошторисами), які складаються на підставі проєктних даних на рекультивацію.
У випадку проведення рекультивації на кількох територіально відокремлених об'єктах кошти для цього можливо включати до відповідних об'єктних кошторисних розрахунків (об'єктних кошторисів) на зведення конкретних об'єктів дорожніх робіт та послуг;
плата за земельну ділянку, відведену під виконання дорожніх робіт / надання послуг, - визначається кошторисним розрахунком;
плата за тимчасове використання землі поза межами ділянки виконання дорожніх робіт / надання послуг - визначається кошторисним розрахунком;
витрати на археологічні дослідження - визначаються кошторисним розрахунком.
Інші витрати, пов'язані з освоєнням території, що забудовується, і виплатою компенсацій, передбачених чинним законодавством.
3.29. До глави 2 "Земляне полотно" ЗКР вноситься кошторисна вартість з виконання таких дорожніх робіт / надання послуг: спорудження та відновлення земляного полотна; улаштування, відновлення та очищення споруд дорожнього водовідведення тощо.
3.30. До глави 3 "Транспортні споруди" ЗКР вноситься кошторисна вартість з виконання таких дорожніх робіт / надання послуг: улаштування, підсилення, відновлення та поширення мостів, з'їздів з них, пішохідних переходів, водопропускних труб, тунелів, споруд інженерного захисту та інших транспортних споруд.
3.31. До глав 4 - 7 ЗКР вноситься кошторисна вартість об'єктів, назви яких відповідають найменуванням глав.
Під час визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального та поточного ремонтів автомобільних доріг загального користування найменування Глави 5 - "Будівлі та споруди дорожньої та автотранспортної служб", а під час визначення вартості експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування найменування Глави 5 - "Експлуатаційне утримання".
3.32. До глави 8 "Тимчасові будівлі та споруди" ЗКР вносяться кошти на зведення та розбирання титульних тимчасових будівель і споруд, необхідних для забезпечення виробничих потреб комплексів (об'єктів), а також для розміщення та обслуговування працівників дорожніх робіт та послуг. Перелік титульних тимчасових будівель і споруд наведено в додатку 12 до цієї Методики.
Перелік нетитульних тимчасових будівель і споруд наведено у додатку 13 до цієї Методики.
Витрати на спорудження, розбирання, амортизацію, поточний ремонт і переміщення нетитульних тимчасових будівель і споруд враховуються в загальновиробничих витратах.
3.33. До глави 9 "Кошти на інші роботи та витрати" ЗКР вносяться кошти на покриття витрат замовника і підрядних організацій, пов'язаних із здійсненням дорожніх робіт та послуг, а також на їх окремі види. Зазначені кошти визначаються в цілому за об'єктом дорожніх робіт та послуг.
Приблизний перелік цих витрат наведено в додатку 11 до цієї Методики.
Правила визначення розміру коштів на інші роботи і витрати наведено в пунктах 4.19 - 4.26 цієї Методики.
3.34. До глави 10 "Утримання служби замовника та інжинірингові послуги", глави 11 "Підготовка експлуатаційних кадрів" та глави 12 "Проєктні вишукувальні роботи, експертиза та авторський нагляд" ЗКР вносяться витрати, що наведені в додатку 11 до цієї Методики.
3.35. У підсумку зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта дорожніх робіт та послуг зазначаються:
Зворотні суми, у яких враховують реалізацію:
1) матеріалів і виробів, одержуваних від розбирання тимчасових будівель і споруд, у розмірі 15% кошторисної вартості тимчасових будівель і споруд незалежно від строку здійснення дорожніх робіт та послуг;
2) матеріалів і виробів, одержуваних від знесення будівель і споруд, розбирання комплектів, у розмірі, що визначається за розрахунком, згідно з пунктом 3.17 цієї Методики;
3) матеріалів, одержуваних у порядку попутного добування.
Зазначені зворотні суми складаються з підсумків зворотних сум, наведених довідково в об'єктних (локальних) кошторисах.
3.36. Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта дорожніх робіт та послуг складається за формою, наведеною у додатку 14 до цієї Методики.
Складання зведення витрат
3.37. Зведення витрат складається за формою, наведеною у додатку 15 до цієї Методики.
До зведення витрат вносяться окремими рядками підсумки за зведеними кошторисними розрахунками вартості всіх черг об'єкта дорожніх робіт та послуг, а також за зворотними сумами з підбиванням відповідних підсумків.
Зведення витрат затверджується в складі проєктної документації на об'єкт дорожніх робіт та послуг.
Складання відомості кошторисної вартості об'єкта дорожніх робіт та послуг, що входить до пускового комплексу
3.38. Відомість кошторисної вартості об'єктів, що належать до пускових комплексів, розробляється відповідно до вихідних даних на проєктування на підставі проєктних рішень за формою, наведеною в додатку 16 цієї Методики.
До відомості вносяться підсумкові дані відповідних локальних і об'єктних кошторисів (кошторисних розрахунків), якщо об'єкт у повному обсязі належить до пускового комплексу. Коли до пускового комплексу належить частина об'єкта, вартість обсягу дорожніх робіт та послуг, що належить до пускового комплексу, визначається розрахунком, виконаним на підставі проєктних розроблень.
У разі виділення на об'єкті дорожніх робіт та послуг трьох і більше пускових комплексів, експлуатація яких необхідна і можлива до повного закінчення дорожніх робіт та послуг, відомість доповнюється відповідними графами.
У рядку "Всього" ЗКР зазначається повна кошторисна вартість об'єкта дорожніх робіт та послуг в цілому і кожного пускового комплексу.
Загальні положення з оформлення інвесторської кошторисної документації
3.39. Під час складання інвесторської кошторисної документації здійснюється нумерація локальних кошторисів (локальних кошторисних розрахунків) та об'єктних кошторисів (об'єктних кошторисних розрахунків).
Нумерація локальних кошторисів (локальних кошторисних розрахунків) провадиться під час формування об'єктного кошторису (об'єктного кошторисного розрахунку), зважаючи на те, до якої глави зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта дорожніх робіт та послуг вноситься об'єктний кошторис.
Нумерація локальних кошторисів (локальних кошторисних розрахунків) провадиться таким способом, що перші дві цифри відповідають номеру глави зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта дорожніх робіт та послуг, другі дві цифри - номеру рядка в главі ЗКР, треті дві цифри означають порядковий номер локального кошторису (локального кошторисного розрахунку) у цьому об'єктному кошторисі (об'єктному кошторисному розрахунку). Локальний кошторис об'єкта глави 2 ЗКР з номером рядка в главі 4, порядковим номером 12 нумерують у такий спосіб: № 02-04-12.
Нумерація об'єктних кошторисів (об'єктних кошторисних розрахунків) провадиться без урахування останніх двох цифр, що відповідають номерам локальних кошторисів (локальних кошторисних розрахунків). Об'єктний кошторис об'єкта глави 2 ЗКР з номером рядка в главі 4 нумерують у такий спосіб: № 02-04.
3.40. Підсумкові дані в кошторисній документації наводяться в такому порядку:
у локальних кошторисах (локальних кошторисних розрахунках) підсумкові дані "Всього за кошторисом" (у гривнях, людино-годинах) заокруглюються до цілих чисел;
в об'єктних кошторисах (об'єктних кошторисних розрахунках) підсумкові дані з локальних кошторисів (локальних кошторисних розрахунків) зазначаються в тисячах (гривень, людино-годин) із округленням до трьох знаків після коми;
у зведених кошторисних розрахунках вартості об'єкта дорожніх робіт та послуг (зведенні витрат) підсумкові дані з об'єктних кошторисів (об'єктних кошторисних розрахунків) зазначаються в тисячах гривень із округленням до трьох знаків після коми.
У такому ж порядку наводяться підсумкові дані в кошторисних розрахунках.
IV. Визначення окремих складових вартості об'єкта дорожніх робіт та послуг на етапі складання інвесторської кошторисної документації під час використання витратного підходу шляхом застосування розрахунків витрат ресурсів
Прямі витрати
4.1. Прямі витрати визначаються шляхом множення розрахункової потреби в кількості трудових та матеріально-технічних ресурсів, необхідних для виконання обсягів дорожніх робіт (надання послуг), зазначених у відомостях обсягів робіт (послуг) та обчислених за робочими кресленнями, робочим проєктом або дефектними актами тощо, на відповідні поточні ціни цих ресурсів.
Заробітна плата
4.2. Кошторисна заробітна плата, що наводиться в прямих витратах у локальних кошторисах, вираховується окремо для робітників-будівельників і монтажників, робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні дорожніх машин і механізмів, та робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні автотранспортних засобів під час перевезення дорожньо-будівельних матеріалів, ґрунту та будівельного сміття.
4.3. Розрахунок заробітної плати провадиться на підставі розрахункової потреби в трудових ресурсах і вартості людино-години відповідного середнього розряду робіт, які виконуються ланкою робітників-будівельників, монтажників, та середнього розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні дорожніх машин та механізмів.
4.4. Розмір заробітної плати, який враховується під час складання інвесторської кошторисної документації, визначається замовником (інвестором) у складі вихідних даних на проєктування за розрядом складності робіт 3,8 або приймається проєктувальником за базами даних цін. Водночас такий розмір заробітної плати не може бути нижче ніж середньомісячна заробітна плата у будівництві (у розрахунку на одного штатного працівника) за попередній звітний рік, що оприлюднюється центральним органом виконавчої влади в галузі статистики, збільшена на прогнозний індекс споживчих цін на поточний рік (у середньому до попереднього року), який є складовою основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України, що схвалюються Кабінетом Міністрів України.
4.5. Розрахунок вартості людино-години відповідного середнього розряду робіт, які виконуються ланкою робітників-будівельників, монтажників, та середнього розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні дорожніх машин та механізмів у звичайних умовах праці, провадиться із застосуванням міжрозрядних коефіцієнтів, які наведено у додатку 17 до цієї Методики.
4.6. Нормальна тривалість робочого часу робітників, зайнятих на виконанні дорожніх робіт / наданні послуг у звичайних умовах праці, складає 40 годин на тиждень.
Під час визначення вартості дорожніх робіт та послуг на об'єктах зі шкідливими умовами праці, де робітники переведені на скорочений робочий день, вартість людино-години робітників-будівельників, монтажників і робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні дорожніх машин і механізмів, необхідно приймати з урахуванням коефіцієнта, розрахованого за формулою 1, наведеною у додатку 18 до цієї Методики.
4.7. Під час розрахунку заробітної плати на будівництві великих мостів та мостових переходів з мостобудівними об'єктами в їх складі (мости, естакади, шляхопроводи, автотранспортні розв'язки в різних рівнях), а також віадуків, вартість людино-години відповідного розряду обчислюється із застосуванням коефіцієнтів, наведених у додатку 18 до цієї Методики.
Вартість експлуатації дорожніх машин та механізмів
4.8. Вартість експлуатації дорожніх машин та механізмів у прямих витратах визначається з огляду на розрахункову потребу часу їх роботи, необхідного для виконання встановленого проєктною документацією обсягу дорожніх робіт і послуг, та вартості дорожніх машин і механізмів за одиницю часу їх застосування (машино-години) в поточних цінах.
Вартість машино-години в поточних цінах розраховується на підставі витрат трудових і матеріальних ресурсів, наведених у розрахунках витрат ресурсів, та поточних цін на них з додаванням амортизаційних відрахувань на повне відновлення дорожніх машин і механізмів, вартості матеріальних ресурсів на заміну частин, що швидко спрацьовуються, витрат на ремонт і технічне обслуговування, перебазування, а також податків, зборів та обов'язкових платежів, установлених законодавством, що враховуються у вартості машино-години дорожніх машин та механізмів.
4.9. Амортизаційні відрахування, витрати на ремонт та переміщення механізованого виробничого знаряддя враховуються у складі загальновиробничих витрат.
4.10. Вартість експлуатації дорожніх машин і механізмів визначається із посиланням на джерела даних на рівні показників вартості експлуатації машин та механізмів, наведених в базі даних цін.
Вартість дорожньо-будівельних матеріалів, виробів і комплектів
4.11. Кошторисна вартість дорожньо-будівельних матеріалів, виробів та комплектів у прямих витратах визначається на підставі розрахунків витрат ресурсів, розрахованих, зважаючи на обсяг робіт, передбачених проєктною документацією, та відповідні поточні ціни.
Поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються на рівні середніх цін у регіоні (області), що склались на момент розроблення проєктної документації, визначених на підставі бази даних цін або на підставі проведеного замовником або за його дорученням іншою особою, аналізу ринкових цін (із посиланням на джерела даних про ціни). Вимоги до бази даних цін наведено в додатку 19 до цієї Методики.
Поточні ціни на матеріальні ресурси для об'єкта дорожніх робіт та послуг визначаються франко-приоб'єктний склад і на встановлену одиницю виміру враховують такі елементи вартості:
1) відпускну ціну (зокрема вартість тари, упаковки і реквізиту та вартість вантажних робіт);
2) вартість транспортування;
3) заготівельно-складські витрати.
Як приоб'єктний склад під час визначення кошторисної вартості дорожніх робіт та послуг приймається місце складування, передбачене проєктною документацією:
1) для матеріалів, які зберігаються просто неба, - майданчик, що використовується для їх розміщення на території об'єкта;
2) для матеріалів, які є компонентами під час приготування сумішей, (асфальтобетону, цементобетону, бітумних емульсій тощо), конструкцій та інших матеріалів на підсобних господарствах підрядних організацій - територія підсобних господарств або окремий майданчик (полігон);
3) для інших матеріалів - склад (місце складування) для цього об'єкта.
4.12. Якщо поточні ціни на матеріальні ресурси не враховують транспортування їх на приоб'єктний склад, у локальних кошторисах під час визначення вартості дорожньо-будівельних матеріалів, виробів і конструкцій додатково враховуються такі витрати:
4.12.1. Витрати на транспортування матеріальних ресурсів обчислюються за усередненими показниками вартості транспортних витрат на 1 т відповідного дорожньо-будівельного вантажу за середньою відстанню перевезень або калькуляційним методом чи за даними постачальників і надавачів послуг.
Під час визначення транспортних витрат за усередненими показниками провізної плати зазначені витрати враховуються в одиничній вартості матеріальних ресурсів.
За відсутності даних про середні відстані перевезень залежно від місця розташування об'єкта дорожніх робіт та послуг можливо приймати за даними, наведеними в додатку 20 цієї Методики.
4.12.2. Кошторисна вартість перевезення автотранспортом і тракторами ґрунту, будівельного сміття і дорожніх матеріалів (кам'яних матеріалів, піску, сумішей, залізобетонних, металевих конструкцій та інших матеріалів) може розраховуватися як окремий вид робіт у локальному кошторисі, в розрахунку на перевезення 1 т вантажу і вартості машино-години транспортного засобу відповідно до пункту 4.12.3 цієї Методики. Проте вартість перевезення не враховується в одиничній вартості матеріалів.
4.12.3. Розрахунок тривалості експлуатації автотранспортного засобу під час перевезення 1 т вантажу на прийняту відстань
Розрахунок тривалості експлуатації автотранспортного засобу на перевезення одиниці дорожньо-будівельних матеріалів, ґрунту та будівельного сміття на відстань за транспортною схемою з нульовим пробігом обчислюють у машино-годинах за формулою:
T = |
2 (L тр + L 0 ) _______________ Ve g |
, |
(2) |
де |
T |
- |
розрахункова тривалість експлуатації автотранспортного засобу на перевезення 1 т вантажу на зазначену відстань, машино-годин; |
|
LТР |
- |
відстань транспортування згідно із затвердженою замовником транспортною схемою забезпечення дорожньо-будівельними матеріалами, км; |
|
g |
- |
вантажопідйомність автотранспортного засобу, т; |
|
L0 |
- |
відстань нульового пробігу, км. |
Відстань нульового пробігу розраховується за формулою:
L0 = |
(P 1 + P 2 ) - 2 L тр __________________ 2 n |
, |
(3) |
де |
P1 |
- |
відстань першого рейсу від місця стоянки (дислокації) до місця навантаження і розвантаження, км; |
|
P2 |
- |
відстань останнього рейсу від місця розвантаження до місця стоянки (дислокації), км; |
|
LТР |
- |
відстань транспортування вантажу, км; |
|
n |
- |
кількість рейсів, здійснених за зміну. |
Якщо відстань нульового пробігу виходить з мінусом, тоді він не враховується в подальших розрахунках.
Кількість рейсів розраховується за формулою:
де |
N |
- |
кількість дорожньо-будівельних вантажів, які необхідно перевезти, т; |
|
k |
- |
коефіцієнт використання вантажопідйомності автотранспортного засобу. |
Середня експлуатаційна швидкість розраховується за формулою:
де |
Ve |
- |
середня експлуатаційна швидкість, км/год. |
|
Vt |
- |
середня технічна швидкість автотранспортного засобу розраховується за прийнятими технічними швидкостями у залежності від типу покриття дороги на маршруті транспортування: |
|
|
- |
для доріг з твердим покриттям удосконаленого типу (асфальтобетон, цементобетон) приймається: для автомобілів V1 - 49 км/год; для тракторів V1 - 20 км/год; |
|
|
- |
для доріг з твердим покриттям перехідного типу приймається: для автомобілів V2 - 37 км/год, для тракторів V2 - 15 км/год; |
|
|
- |
для доріг природних (ґрунтових) приймається: для автомобілів V3 - 28 км/год; для тракторів V3 - 11 км/год. |
|
|
|
Під час роботи у межах населеного пункту (між дорожніми знаками 5.49 та 5.50) технічна швидкість автомобілів приймається V4 - 25 км/год, а для тракторів - 10 км/год. |
|
L |
- |
відстань доставки дорожньо-будівельних вантажів від місця навантаження до місця вивантаження (згідно із затвердженою замовником транспортною схемою забезпечення дорожньо-будівельними матеріалами) з урахуванням нульового пробігу, яка містить в собі відстані на різних типах покриття дороги на маршруті транспортування L1, L2, L3, L4 відповідно), км; |
|
b |
- |
коефіцієнт використання пробігу, 0,5; |
|
Tнв |
- |
час простою під час навантаження та вивантаження 1 т вантажу, приймається за даними, наведеними в таблиці 1 цього додатка, і помножений на вантажопідйомність автотранспортного засобу, хв. |
Таблиця 1 - Час простою автотранспортних засобів (Tнв ) у розрахунку на 1 т вантажу під час механізованого навантаження навалочного вантажу і вивантаження його самоскидом або самовивантажувальним тракторним візком
Найменування вантажу |
Спосіб навантаження |
Час простою під час навантаження та вивантаження на 1 т вантажу в хвилинах для автомобілів-самоскидів та тракторів з візками вантажопідйомністю |
ГаЗ-53; Т-40М |
ЗиЛ-130; ЮМЗ-6А |
КамАЗ-5511, МАЗ-5551; Т-150К |
КрАЗ-256Б; К-700А |
КрАЗ-6510, КамАЗ-5320 |
МЗКТ-65158, Volvo FM12 |
до 5 т |
до 7 т |
до 10 т |
до 12 т |
до 15 т |
до 30 т |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
Для розчину, цементобетонної суміші, цементу, тощо |
змішувач продуктивністю, м-3/год, до |
30 |
1,91 |
1,87 |
1,82 |
1,78 |
1,73 |
1,64 |
60 |
0,95 |
0,93 |
0,90 |
0,89 |
0,86 |
0,82 |
120 |
0,48 |
0,47 |
0,46 |
0,45 |
0,44 |
0,41 |
240 |
0,23 |
0,23 |
0,22 |
0,22 |
0,21 |
0,20 |
Для чорного щебеню, асфальтобетонної суміші тощо |
змішувач продуктивністю, т/год, до |
50 |
1,96 |
1,92 |
1,87 |
1,83 |
1,77 |
1,68 |
80 |
1,22 |
1,20 |
1,16 |
1,14 |
1,10 |
1,05 |
100 |
0,97 |
0,95 |
0,93 |
0,91 |
0,88 |
0,84 |
110 |
0,89 |
0,87 |
0,84 |
0,83 |
0,80 |
0,76 |
160 |
0,62 |
0,60 |
0,59 |
0,58 |
0,56 |
0,53 |
200 |
0,49 |
0,48 |
0,47 |
0,46 |
0,45 |
0,42 |
Для сипучих матеріалів |
екскаваторний ківш місткістю, м-3, до |
1 |
1,33 |
1,27 |
1,27 |
- |
- |
- |
1,25 |
0,94 |
0,90 |
0,83 |
0,79 |
0,73 |
- |
1,6 |
0,65 |
0,62 |
0,58 |
0,55 |
0,51 |
0,46 |
2,6 |
- |
- |
0,51 |
0,48 |
0,45 |
0,40 |
3,0 |
- |
- |
0,45 |
0,43 |
0,39 |
0,36 |
Примітка. Час простою розповсюджується також на автомобілі-тягачі з напівпричепами-самоскидами. |
................Перейти до повного тексту