1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
06.01.2017 № 5
Про затвердження Галузевої програми забезпечення безпеки руху на міському електричному транспорті на 2017 - 2019 роки
Відповідно до підпункту 31 пункту 4 Положення про Міністерство інфраструктури України , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 червня 2015 року № 460, та з метою покращення стану безпеки руху на міському електричному транспорті
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Галузеву програму забезпечення безпеки руху на міському електричному транспорті на 2017 - 2019 роки (далі - Галузева програма), що додається.
2. Керівникам структурних підрозділів апарату Міністерства інфраструктури України, відповідальних за виконання заходів, передбачених планом заходів з виконання Галузевої програми, який є додатком до Галузевої програми, Державній службі України з безпеки на транспорті, державному підприємству "Київська державна регіональна технічна інспекція міського електротранспорту":
1) забезпечити своєчасне виконання заходів, передбачених планом заходів з виконання Галузевої програми;
2) подавати щороку, до 15 січня року, наступного за звітним, Управлінню безпеки на транспорті та технічного регулювання Міністерства інфраструктури України інформацію про стан виконання заходів, передбачених планом заходів з виконання Галузевої програми, для її узагальнення та подання до 01 лютого року, наступного за звітним, керівництву Міністерства інфраструктури України.
3. Управлінню безпеки на транспорті та технічного регулювання забезпечити:
1) оприлюднення цього наказу на офіційному веб-сайті Міністерства інфраструктури України;
2) у разі необхідності, своєчасне внесення змін до Галузевої програми та (або) плану заходів з виконання Галузевої програми, з метою підвищення ефективності їх виконання.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Лавренюка Ю.Ф.
Міністр В. Омелян
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
інфраструктури України
06.01.2017 № 5
ГАЛУЗЕВА ПРОГРАМА
забезпечення безпеки руху на міському електричному транспорті на 2017 - 2019 роки
I. Стан забезпечення безпеки руху на міському електричному транспорті
На сьогодні виникла нагальна потреба активізації зусиль та вжиття дієвих заходів щодо посилення безпеки руху на міському електричному транспорті, що зумовлено нинішнім станом забезпечення безпеки руху в Україні та підвищенням рівня аварійності під час експлуатації трамвайних вагонів і тролейбусів.
За даними Державної служби України з безпеки на транспорті, за участю міського електричного транспорту протягом 6 місяців 2016 року сталося 230 дорожньо-транспортних пригод (далі - ДТП), у яких 6 осіб загинули та 77 осіб отримали травми.
З вини водіїв рухомого складу міського електричного транспорту сталося 83 ДТП, у яких 1 особа загинула, а 15 отримали травми різного ступеня тяжкості.
Порівняно з показниками аналогічного періоду 2015 року кількість ДТП з вини водіїв рухомого складу міського електричного транспорту зменшилась на 41 %, при цьому кількість загиблих осіб залишилася такою самою, як і в минулому році, а кількість травмованих осіб зменшилася на 44 %.
Наведений у таблиці 1 аналіз ДТП на міському електричному транспорті, скоєних з вини водіїв трамваїв та тролейбусів, свідчить, що протягом 2012 - 2013 років відбувся стабільний спад рівня аварійності за всіма показниками. Однак дві резонансні ДТП з вини водіїв міського електричного транспорту, що сталися у 2014 році і внаслідок яких 5 осіб загинули та 33 отримали травми, призвели до росту показників аварійності, а саме: кількість загиблих осіб зросла на 350 %, кількість травмованих осіб - на 220,7 %.
Таблиця 1
Назва показника (класифікація та наслідки подій) Роки
2012 2013 % до показників минулого року 2014 % до показників минулого року 2015 % до показників минулого року
Кількість ДТП за участю водіїв міського електричного транспорту, у тому числі: 1055 1023 -3,03 % 670 -34,5 % 817 +21,9 %
за участю водіїв тролейбусів 757 736 -2,8 % 478 -35,1 % 526 +10,0 %
за участю водіїв трамваїв 298 287 -3,7 % 193 -32,8 % 291 +50,8 %
Кількість ДТП з вини водіїв міського електричного транспорту, у тому числі: 393 320 -18,6 % 267 -16,6 % 289 +8,2 %
з вини водіїв тролейбусів 344 280 -18,6 % 212 -24,3 % 220 +3,8 %
з вини водіїв трамваїв 49 40 -18,4 % 55 +37,5 % 69 +25,5 %
Загинули, у тому числі: 2 2 0 9 +350 % 3 -66,7 %
з вини водіїв тролейбусів 2 1 -50 % 8 +700 % 2 -75,5 %
з вини водіїв трамваїв - 1 +100 % 1 - 1 -
Травмовано, у тому числі: 86 29 -66,3 % 93 +220,7 % 85 -8,6 %
з вини водіїв тролейбусів 63 19 -69,8 % 51 +168,4 % 39 -23,5 %
з вини водіїв трамваїв 23 10 -56,5 % 42 +320 % 46 -9,5 %
Кількість ДТП на 100 транспортних засобів 6,04 6,01 -17,0 % 4,2 -15,4 % 4,6 7,8 %
Кількість загиблих на 100 ДТП 0,03 0,03 - 0,14 +366,7 % 0,05 -64,3 %
Кількість травмованих на 100 ДТП 1,32 0,45 -65,9 1,5 +228 % 1,3 -13,3 %
__________
Примітки:
1. Ведення статистики щодо аварійності на міському електричному транспорті розпочато з 2012 року після отримання Державною службою України з безпеки на транспорті відповідних повноважень.
2. Показники аварійності на транспорті в Україні за 2014 та 2015 роки не враховують показників аварійності в Автономній Республіці Крим, місті Севастополі та на окупованих територіях Донецької і Луганської областей.
У 2015 році, порівняно з попереднім, 2014 роком, відновився спад показників щодо кількості загиблих і травмованих осіб, водночас дещо зріс показник щодо кількості ДТП - на 8,2 %.
Основними причинами виникнення негативних явищ у сфері безпеки руху на міському електричному транспорті є:
фізичний знос трамвайних вагонів і тролейбусів;
неналежний, зокрема аварійний, технічний стан контактних мереж трамвайних і тролейбусних ліній, трамвайних колій, тягових підстанцій;
запровадження у другому півріччі 2014 року та першому півріччі 2015 року мораторію на здійснення контролюючими органами заходів державного нагляду (контролю) за суб'єктами господарювання у сфері міського електричного (трамвай, тролейбус) транспорту, що надають транспортні послуги, здійснюючи експлуатацію та утримання об'єктів міського електричного транспорту;
низька кваліфікація та підготовка фахівців відділів (служб) безпеки руху підприємств міського електричного транспорту.
З метою проведення аналізу діяльності підприємств міського електричного транспорту Державною службою України з безпеки на транспорті розроблено та Міністерством інфраструктури України погоджено анкету аудиту діяльності підприємства міського електротранспорту.
За результатами анкетування встановлено, що понад 90 % трамваїв і 60 % тролейбусів відпрацювали нормативний термін експлуатації і підлягають списанню. Інформацію про кількісні показники фізичного зносу рухомого складу (трамваїв та тролейбусів) наведено в таблиці 2.
Близько 20 % трамвайних колій, понад 19 % контактної мережі трамвайних і тролейбусних ліній та 14 % тягових підстанцій не відповідають Правилам експлуатації трамвая та тролейбуса, затвердженим наказом Державного комітету України по житлово-комунальному господарству від 10.12.96 № 103, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 06.03.97 за № 66/1870, перебувають в аварійному стані та потребують ремонту або заміни.
Таблиця 2
2010 рік 2011 рік 2012 рік 2013 рік 2014 рік 2015 рік
од. % знош. од. % знош. од. % знош. од. % знош. од. % знош. од. % знош.
Рухомий склад, у тому числі: 6823 85,5 6682 83,2 6510 81,2 6382 80,6 6295 78,9 5707 87
тролейбусів 3976 76,2 3901 70,7 3815 67,7 3736 66,9 3675 64,7 2929 78
трамваїв 2847 94,7 2781 95,7 2695 94,7 2646 94,3 2620 93 2278 96
__________
Примітка.
Кількість рухомого складу на підприємствах міського електричного транспорту України за 2015 рік не включає підприємств галузі, розташованих на окупованих територіях Донецької та Луганської областей, в Автономній Республіці Крим та місті Севастополі.
Інформація про кількість та технічний стан об'єктів міського електричного транспорту
Таблиця 3
Довжина ліній контактної мережі трамвая та тролейбуса (км) Довжина ліній трамвайної колії (км) Кількість тягових підстанцій (од.)
усього не відповід. ПЕТТ % усього не відповід. ПЕТТ % усього не відповід. ПЕТТ %
2010 6475,2 1437,9 22,2 2008,96 510,7 25,4 698 137 19,6
2011 6433,8 1456,5 22,6 1967,9 482,5 24,5 699 138 19,7
2012 6460,4 1425,8 22,1 1935,6 445,1 23,0 699 165 23,6
2013 6358,5 1517,4 23,9 1927 471,8 24,5 690 166 24,1
2014 6331 1316 20,8 1923,1 463,4 24,1 687 129 18,8
2015 6323,2 1133,2 17,9 1914,5 377,5 19,7 688 99 14,4
__________
Примітка.
Дані щодо кількості та технічного стану об'єктів міського електричного транспорту за 2015 рік не включають підприємств галузі, розташованих на окупованих територіях Донецької та Луганської областей, в Автономній Республіці Крим та місті Севастополі.
При цьому на деяких підприємствах міського електротранспорту не проводиться оцінка ризику виникнення ДТП, обстеження маршрутів міського електротранспорту з метою виявлення аварійно небезпечних ділянок та місць концентрації ДТП, а також не проводяться перевірки з питань забезпечення безпеки руху та кількості порушень водіями трамвайних вагонів і тролейбусів транспортної дисципліни.
З метою встановлення обставин та організаційних, кваліфікаційних і технічних причин виникнення ДТП проведено технічні розслідування двох резонансних дорожньо-транспортних пригод за участю міського електричного (трамвай, тролейбус) транспорту.
Так, за результатами розслідування ДТП, яке сталося 30.03.2014 в місті Харцизьку Донецької області за участю тролейбуса марки ЗиУ-682Ві УБ, який здійснював перевезення 7 пасажирів за міським тролейбусним маршрутом № 1 "Залізничний вокзал - Промзона", та автобуса Сетра-С215, що рухався з центру міста в напрямку м. Макіївки і перевозив 35 пасажирів у режимі нерегулярних перевезень за маршрутом Харцизьк - Донецьк, і в якій 5 осіб загинули та 21 отримали травми, встановлено, що основною причиною цієї ДТП є падіння струмоприймачів тролейбуса ЗиУ-682Ві УБ, внаслідок чого тролейбус зупинився, перегородивши головну дорогу, по якій рухався автобус Сетра-С215.
Інша ДТП сталася 05.06.2014 в місті Харкові на вулиці Героїв Праці за участю трамвайних вагонів типу Татра-Т-3.
2013 6358,5 1517,4 23,9 1927 471,8 24,5 690 166 24,1
2014 6331 1316 20,8 1923,1 463,4 24,1 687 129 18,8
2015 6323,2 1133,2 17,9 1914,5 377,5 19,7 688 99 14,4

................
Перейти до повного тексту