1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
Н А К А З
14.06.2011 N 142
( Наказ скасовано на підставі Наказу Міністерства інфраструктури N 456 від 20.10.2011 )
Про затвердження Положення про класифікацію транспортних подій на залізничному транспорті України
З метою забезпечення безпечного функціонування залізничного транспорту України, покращення обліку транспортних подій і порядку їх розслідування та на виконання пункту 2.3 наказу Міністерства інфраструктури України від 01.04.2011 N 27 "Про затвердження Положення про систему управління безпекою руху поїздів у Державній адміністрації залізничного транспорту України"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про класифікацію транспортних подій на залізничному транспорті України, що додається.
2. Державній адміністрації залізничного транспорту України забезпечити доведення цього наказу до відома працівників підприємств та організацій, робота яких безпосередньо пов'язана з рухом поїздів і маневровою роботою на коліях загального користування залізниць України.
3. Визнати такими, що втратили чинність, накази Міністерства транспорту України від 16.10.2003 N 800 "Про затвердження Положення про класифікацію транспортних подій на залізничному транспорті України" та Міністерства транспорту та зв'язку України від 29.06.2010 N 405 "Про внесення змін до Положення про класифікацію транспортних подій на залізничному транспорті України".
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра інфраструктури - керівника апарату Корнієнка В.В.
Віце-прем'єр-міністр України -
Міністр інфраструктури України

Б.Колесніков
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
інфраструктури України
14.06.2011 N 142
ПОЛОЖЕННЯ
про класифікацію транспортних подій на залізничному транспорті України
1. Загальне положення
1.1. Це Положення встановлює порядок класифікації транспортних подій, що мають місце на залізницях при русі поїздів та здійсненні маневрів і загрожують безпеці руху. Положення спрямоване на найбільш повне виявлення причин виникнення цих подій та розробку заходів щодо їхнього запобігання. Класифікацією визначаються (установлюються) види, причини транспортних подій, їх наслідки, розподіл за структурними підрозділами, службами залізниць, головними управліннями Укрзалізниці та місцем виникнення.
1.2. Положення призначено для використання всіма суб'єктами господарювання залізничної галузі підпорядкування Міністерства інфраструктури України при вирішенні питань, пов'язаних з транспортними подіями.
1.3. Загальними ознаками транспортних подій, що виникли при русі рухомого складу є:
загибель або травмування людей;
пошкодження технічних засобів, вантажу, об'єктів залізничного транспорту;
дезорганізація руху.
1.4. Відповідно до причин походження, що можуть зумовити виникнення транспортних подій в Укрзалізниці, розрізняються:
транспортні події техногенного характеру - сходження та зіткнення рухомого складу, руйнування транспортних засобів та комунікацій, порушення виробничого або транспортного процесу, пожежі, вибухи, забруднення навколишнього природного середовища;
транспортні події природного характеру - небезпечні геологічні, метеорологічні, гідрологічні морські та прісноводні явища (землетруси, селеві потоки, повені, зсуви, осідання земної поверхні, снігові замети, ожеледі, виверження вулканів, обвали, посухи, бурі і урагани, лісові та торф'яні пожежі, дуже сильний мороз, дуже сильна спека тощо);
транспортні події соціально-політичного характеру - пов'язані з протиправними діями терористичного і антиконституційного спрямування: здійснення або реальна загроза терористичного акту (збройний напад, захоплення або затримання рухомого складу, важливих об'єктів, систем зв'язку, телекомунікації, засобів організації руху), викрадення (спроба викрадення) чи знищення споруд, пристроїв, рухомого складу, захоплення заручників, встановлення вибухових пристроїв, виявлення застарілих боєприпасів, накладення на колію сторонніх предметів, блокування руху поїздів тощо;
транспортні події воєнного характеру - пов'язані з наслідками застосування зброї масового ураження або звичайних засобів ураження, під час яких виникають вторинні фактори ураження з ознаками транспортних подій.
1.5. Причини транспортних подій:
технічні - конструктивні недоліки, недосконалість, недостатня надійність рухомого складу та об'єктів інфраструктури залізничного транспорту; неякісне розроблення або відсутність проектної документації на будівництво, реконструкцію рухомого складу та об'єктів інфраструктури залізничного транспорту; неякісне виконання ремонтних та будівельних робіт; недосконалість технологічного процесу, його невідповідність вимогам безпеки руху; незадовільний технічний стан рухомого складу та об'єктів інфраструктури залізничного транспорту, інші;
організаційні - незадовільне функціонування, недосконалість або відсутність системи управління безпекою руху; недоліки під час навчання персоналу залізничного транспорту безпечній організації поїзної та маневрової роботи, у тому числі: відсутність або неякісне проведення інструктажу; допуск до роботи без навчання та перевірки знань з питань безпеки руху; неякісне розроблення, недосконалість інструкцій з безпеки руху або їх відсутність; відсутність у посадових інструкціях визначення функціональних обов'язків з питань безпеки руху; порушення режиму праці та відпочинку; відсутність або неякісне проведення медичного обстеження (профвідбору); залучення до роботи працівників не за спеціальністю (професією); порушення технологічного процесу; порушення вимог безпеки під час експлуатації рухомого складу та об'єктів інфраструктури залізничного транспорту; порушення трудової і виробничої дисципліни, у тому числі: невиконання посадових обов'язків; невиконання вимог інструкцій з безпеки руху; інші;
психофізіологічні - алкогольне, наркотичне сп'яніння, токсикологічне отруєння; низька нервово-психічна стійкість; незадовільні фізичні дані або стан здоров'я;
інші причини.
1.6. Відповідно до територіального поширення, дезорганізації руху та обсягів технічних і матеріальних ресурсів, що необхідні для ліквідації наслідків транспортних подій:
до загальнодержавного рівня відноситься транспортна подія, яка розвивається на території двох і більше залізниць або загрожує транскордонним перевезенням, чи внаслідок якої повна перерва у русі (у випадку неможливості об'їзду місця події іншими ділянками залізниць) вантажних поїздів на транзитних напрямках багатоколійної або одноколійної дільниці становить понад 48 годин, а пасажирських поїздів на міжнародних напрямках - понад 24 години, а також коли для її ліквідації необхідні матеріальні і технічні ресурси в обсягах, що перевищують власні можливості окремої залізниці;
до регіонального рівня відноситься транспортна подія, яка розгортається на території двох і більше дирекцій залізничних перевезень однієї залізниці або загрожує перенесенням на територію суміжної залізниці, а також коли для її ліквідації необхідні матеріальні і технічні ресурси в обсягах, що перевищують власні можливості підрозділів залізничного транспорту, територіально розташованих у межах цих дирекцій;
до місцевого рівня відноситься транспортна подія, яка виходить за межі окремого об'єкта, загрожує поширенням самої події або її вторинних наслідків на довкілля, сусідні об'єкти, інженерні споруди, а також у разі, коли для її ліквідації необхідні матеріальні і технічні ресурси в обсягах, що перевищують власні можливості відокремлених структурних підрозділів залізничного транспорту, територіально розташованих у межах однієї дирекції;
до об'єктового рівня відносяться всі транспортні події, які не підпадають під зазначені визначення.
2. У цьому Положенні використовуються такі терміни і визначення:
учасник залізничного руху - особа, що бере особисту участь у процесі руху як пасажир, персонал залізничного транспорту або представник законних інтересів фізичних і юридичних осіб, суспільства і держави під час перевезення пасажирів, вантажів, багажу, вантажобагажу і пошти залізничним транспортом;
потерпілий у транспортній події - особа, що загинула або травмована внаслідок транспортної події;
травмований у транспортній події - особа, що внаслідок транспортної події одержала тілесні ушкодження, які призвели до госпіталізації або призначення амбулаторно-клінічного лікування після надання першої медичної допомоги;
загиблий у транспортній події - учасник залізничного руху, смерть якого наступила в результаті транспортної події;
зіткнення поїзда або рухомого складу залізничного транспорту - зустрічне, попутне чи бокове зіткнення поїзда або рухомого складу залізничного транспорту з іншим, що рухається, зупиненим або залишеним на залізничній колії поїздом, рухомим складом залізничного транспорту чи механічним самохідним засобом внаслідок чого пошкоджено рухомий склад або травмовано учасників залізничного руху;
маневрова робота (маневри) - будь-які пересування рухомого складу залізничного транспорту станційними й іншими коліями для забезпечення поїзної роботи і виробничої діяльності підприємств;
вантажний поїзд - поїзд, призначений перевозити вантажі, маса та довжина якого не перевищує максимальну норму, встановлену графіком руху поїздів на ділянці прямування цього поїзда;
рух поїзда - проходження поїзда від пункту формування до пункту призначення з виконанням технологічних операцій на шляху прямування;
рухомий склад залізничного транспорту - сукупність усіх незнімних рухомих залізничних одиниць;

................
Перейти до повного тексту