1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 261 від 22.04.2002
м. Київ
Про затвердження та введення в дію Положення про порядок подачі в ремонт і видачі з ремонту рухомого складу
З метою впорядкування взаємовідносин між Замовником та Виконавцем при ремонті залізничного рухомого складу
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити та ввести в дію з 10.05.2002 р. Положення про порядок подачі в ремонт і видачі з ремонту рухомого складу.
2. Укрзалізниці та ДХК "Укрзалізреммаш" довести цей наказ до відома підвідомчих підприємств та забезпечити його безумовне виконання.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Державного секретаря Вислоуха О. В.
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом Міністерства
транспорту України
від 22 квітня 2002 р. N 261
Положення про порядок подачі в ремонт і видачі з ремонту рухомого складу
1. Загальні положення
1.1. Цей документ встановлює основні взаємовідносини між Виконавцем та Замовником з технічних питань по ремонту та модернізації рухомого складу (далі за текстом РС), його вузлів та агрегатів, що носять загальний характер, і повністю або частково використовуються сторонами як додаток до договору.
1.2. Об'єктом ремонту вважається локомотив, секція тепловозу, дизель-поїзд, секція електропоїзду, автомотриса, пасажирський вагон, окремий вузол, агрегат (можливо, при обумовленні в договорі, вагон причіпний або моторний дизель-, електропоїзду), направлені в ремонт або модернізацію у відповідності з укладеним договором.
1.3. Ремонт і модернізація РС виконується по визначеній Укрзалізницею та затвердженій чи погодженій у встановленому порядку нормативній та технічній документації, на підставі укладених договорів.
2. Порядок погодження графіка подачі РС та його
обладнання в ремонт
2.1. Не пізніше як за 20 діб до початку кожного кварталу Замовник надсилає поштою або за домовленістю з Виконавцем відряджає свого уповноваженого представника для розгляду та узгодження:
- пономерного списку РС, що має ремонтуватись (по пасажирських вагонах - кількості та типу вагонів);
- попередніх описів несправностей;
- описів та технічної документації для зберігання та ремонту, встановленого в депо з дозволу Укрзалізниці, дослідного устаткування;
- переліку робіт по модернізації об'єктів ремонту;
- термінів подачі РС в ремонт;
- кількості вузлів та агрегатів, які підлягають ремонту та модернізації, а також термінів подачі та випуску їх з ремонту.
2.2. Графік подачі в ремонт РС, що погоджується сторонами на наступний квартал, повинен включати в себе пономерний список з вказівкою року будівництва, номера та типу, виду ремонту, перелік робіт з модернізації, терміни подачі в ремонт та можливо інші відомості за згодою сторін.
2.3. Графік подачі в ремонт вузлів та агрегатів повинен включати повну назву, їх кількість, вид ремонту, необхідність проведення модернізацій із зазначенням проекту, терміни подачі.
2.4. Узгоджені та підписані уповноваженими представниками Замовника та Виконавця графіки додаються до договору на ремонт. Змінені в підписанні пономерні графіки вносяться тільки за погодженням сторін.
2.5. Усунення аварійних пошкоджень РС проводиться Виконавцем за погодженням сторін на основі додаткової угоди до договору або окремого договору.
2.6. Замовник має право у випадку неможливості вилучення з експлуатації вказаного в графіку об'єкта ремонту, замінити його іншим тієї ж серії і того ж обсягу ремонту з подачею в терміни, передбачені графіком, з телеграфним повідомленням про це Виконавця.
2.7. Якщо сторони не дійшли згоди щодо графіка подачі в ремонт РС, то спірні питання вирішуються згідно з умовами договору.
3. Порядок здачі та приймання РС і його
обладнання в ремонт
3.1. РС направляється (пересилається) в ремонт Виконавцю, як правило, в недіючому стані, а повертається після ремонту в депо приписки як у діючому, так і в недіючому стані.
3.1.1. В діючому стані пересилка здійснюється за домовленістю сторін, при умові, що пропускання РС забезпечується тяговими пристроями (контактної мережі, екіпіровки) і не обмежується станом колій та штучних споруд.
3.1.2. В недіючому стані пересилається РС в разі неможливості слідування в діючому стані з технічних або інших причин.
3.2. Рухомий склад, який відправляється в ремонт у недіючому стані, повинен бути підготовлений до транспортування відповідно з Інструкцією про порядок пересилки локомотивів та моторвагонного рухомого складу та Інструкцією про порядок оформлення документів при пересилці порожніх пасажирських вагонів парку Укрзалізниці, затверджених Укрзалізницею.
3.2.1. На тяговому рухомому складі, що відправляється в ремонт, паливо, мастило (за винятком з тягових трансформаторів та компресорів), вода, рідина протипожежної установки повинні бути злиті, трубопроводи гальмівного обладнання продуті стиснутим повітрям, бункери пісочниць спорожнені від піску. Крім цього на пасажирському рухомому складі салони повинні бути очищені від сміття, санітарні вузли промиті та продезінфіковані, холодоносії з системи кондиціювання повітря злиті. Надання довідки про проведену дезінфекцію пасажирських вагонів та моторвагонного рухомого складу є обов'язковим.
3.2.2. Рухомий склад, що пересилається в ремонт у недіючому стані, відправляються Виконавцю з представниками Замовника, які здають їх Виконавцю.
3.3. Рухомий склад, що здається в ремонт, повинен бути укомплектований всіма частинами та деталями, що передбачено конструкцією, а також необхідним інструментом та інвентарем для слідування його в ремонт та з ремонту, комплектом заряджених вогнегасників, супроводжувальною та технічною документацією.
За узгодженням сторін Замовник може зняти з РС, що направляється в ремонт, окремі вузли, агрегати, деталі, що підлягають заміні на нові, згідно з нормативною документацією.
3.4. Здача та приймання РС в ремонт представниками Замовника в особі представників депо, за участю представників Виконавця проводиться на коліях ремонтного заводу протягом двох робочих днів, а групи більше трьох локомотивів чи пасажирських вагонів або секцій моторвагонного рухомого складу - протягом чотирьох робочих днів з моменту їх прибуття до Виконавця при умові, що вони поступили в установлений договором термін.
На кожний прийнятий в ремонт РС складається акт приймання і попереднього зовнішнього огляду по формі ЗРУ1 для тягового рухомого складу і ЗРУ25 для пасажирських вагонів, в якому відзначаються:
- номенклатура та комплектність об'єкта ремонту та його складових частин;
- конструктивні та інші особливості тягового рухомого складу;
- раніше виконані на об'єкті ремонту (будівними та ремонтними заводами, локомотивними депо) модернізації, конструктивні зміни вузлів та агрегатів;
- виявлені при здачі та прийманні РС в ремонт відсутні складові частини, деталі або інші відхилення від конструкторської документації, що вимагають їх заміни;
- наявність супровідної документації;
- інструмент, інвентар та обладнання для провідників, що приймається на зберігання.
3.5. Акт приймання і попереднього зовнішнього огляду підписується представником Замовника та представником Виконавця. В разі необхідності залучається представник інспекції Укрзалізниці (там, де вона є). Початком ремонту РС вважається дата підписання Виконавцем акта про приймання рухомого складу в ремонт.
3.6. При здачі кожної одиниці РС Замовник повинен передати Виконавцю такі документи:
3.6.1. Технічний паспорт, а також паспорти (формуляри або документи, що їх замінюють) на вузли, на які вони передбачені, та інше устаткування, одержане на умовах постачання з підприємств-виготовлювачів з обов'язковим відображенням в них технічного стану, відомості про їх експлуатацію (помітки про пробіг або напрацювання до моменту здачі їх в ремонт), а також карту змін (якщо останні передбачені).
В паспортах повинні бути вказані раніше проведені види модернізації та ремонту, додатково встановлені прилади, дослідні конструкції та інші особливості локомотивів та моторвагонного рухомого складу, передбачені формою паспорта з зазначенням номера проекту, а також запис про проведення ремонту з метою продовження терміну служби рухомого складу, якщо такий ремонт проводився.
При втраті паспорта (формуляра) Замовник зобов'язаний направити Виконавцю заявку на заведення дубліката з обов'язковим зазначенням необхідних первинних даних на їх заведення, а також відомостей про їх експлуатацію (пробіг або напрацювання до моменту здачі їх в ремонт). Заявка повинна бути підписана начальником депо або виконуючим його обов'язки і скріплена печаткою.
На підставі заявки і маркування (паспортної таблички вузла чи агрегата) Виконавець заводить паспорт з позначкою "Дублікат" в правому верхньому куті першої сторінки. До дубліката паспорта Виконавець зобов'язаний прикласти заявку депо або належно оформлену копію. Дублікат завіряють своїми підписами начальник ВТК і інспектор-приймальник Укрзалізниці (там, де він є), підписи яких скріплюються печаткою підприємства з зазначенням дати заведення дубліката паспорта.
Використання Замовником і Виконавцем старих паспортів з виправленням в них номерів вузлів і агрегатів забороняється;
3.6.2. Попередній опис несправностей об'єкта ремонту та заявку на роботи по модернізації, узгоджені Замовником і Виконавцем, відповідно до договору;
3.6.3. Заявку на ремонт або зберігання обладнання, встановленого з дозволу Головного управління локомотивного господарства чи Головного пасажирського управління Укрзалізниці, разом із затвердженою технічною документацією на це обладнання, якщо цей дозвіл давався Замовнику в разовому порядку;
3.6.4. Формуляр дизеля тепловоза, дизель-поїзда;
3.6.5. Відомість або опис інструментів, інвентарю та обладнання для провідників, яке знаходиться на рухомому складі;
3.6.6. Заявку на проведення Виконавцем додаткових робіт, що перевищують обсяг ремонту, передбачений нормативною документацією та умовами договору на капітальний ремонт тягового рухомого складу даного типу та серії.
3.6.7. Заявку на ремонт виконаних раніше на ремонтних заводах та в депо модернізацій, які не внесені в ціну ремонту РС, передбаченого Правилами капітального ремонту.
3.6.8. При відправці рухомого складу в недіючому стані в ремонт він відправляється без акумуляторних батарей, радіостанцій та додаткових приладів безпеки. Якщо РС надійшов з цим обладнанням, воно не ремонтується, а приймається Виконавцем по акту на відповідальне зберігання з наступним його поверненням Замовнику, або його ремонт виконується за домовленістю сторін з оформленням відповідної додаткової угоди.
3.7. Встановлені з дозволу Головного управління локомотивного господарства чи Головного пасажирського управління Укрзалізниці на рухомому складі дослідні прилади, устаткування, а також виконані схемні і конструктивні зміни, на які Замовник своєчасно направляє Виконавцю необхідні креслення та документацію, ремонтуються Виконавцем згідно з цією технічною документацією.
При відсутності вищевказаних креслень та документації Виконавець виконує ремонт згідно з затвердженою технічною документацією, при цьому вузли, деталі та прилади, які встановлені додатково, замість відсутніх, оплачуються Замовником як відсутні, що фіксується актом приймання. Зняте обладнання Виконавець повертає в депо, якщо про інше немає домовленості між Замовником і Виконавцем.
3.8. Інструмент, інвентар, в тому числі ключі від замків дверей пасажирських вагонів, кабін локомотивів та високовольтних камер, сигнальне приладдя та приладдя для провідників, які прибули з РС, Виконавцем приймаються по двосторонній відомості або опису з зазначенням їх стану, зберігаються і повертаються при випуску рухомого складу з ремонту в тій же кількості, в якій вони були здані Виконавцю. При неповерненні - сплачується їх вартість по цінах, що діють на момент здачі.
Приладдя для провідників Виконавець повинен відновити, відсутні інвентар та інструменти доукомплектувати новими при наявності письмової заявки Замовника, якщо це передбачене договором або окремою угодою.
3.9. Якщо в процесі розбирання об'єктів ремонту додатково виявляються частини в стані, що потребують їх заміни, або відсутні вузли та деталі, які не могли бути виявлені при прийманні, Виконавцем складається акт, в якому вказуються назва відсутнього вузла (складової одиниці) або деталі, позначення (тип та номер), характер пошкодження деталей, які потребують заміни. В даному випадку Виконавець сповіщає про це Замовника, який повинен у тридобовий термін повідомити про направлення свого представника, для оформлення спільно з Виконавцем акта технічного стану або відсутності вузлів та деталей. При необхідності у цьому випадку Виконавцем проводиться коригування терміну простою в ремонті.
Акт технічного стану або відсутності вузлів та деталей підписується представником Замовника та Виконавцем. Вартість додаткових робіт погоджується сторонами на умовах договору.
3.10. Після підписання актів про приймання РС в ремонт Виконавець несе повну відповідальність за їх зберігання, а також за зберігання прийнятих по акту інвентарю, інструменту, сигнального приладдя, технічної документації, устаткування, приладдя для провідників до моменту здачі відремонтованого РС представнику Замовника.
3.11. Відправлення обладнання (вузлів та агрегатів) в ремонт здійснюється силами Замовника на умовах договору.
Одночасно з відправленням вузлів та агрегатів депо (вагонна дільниця) повинно надіслати Виконавцю замовленою кореспонденцією або передати під розписку (при територіальній близькості депо і Виконавця) опис відвантажених вузлів та агрегатів з зазначенням їх заводських номерів (якщо вони передбачені), а також опис несправностей та пошкоджень, технічні паспорти або формуляри та іншу необхідну інформацію.
Після відправки Виконавцю об'єктів ремонту Замовник повинен в добовий термін сповістити телеграмою про це Виконавця.
3.12. Відправка вузлів, агрегатів та устаткування Виконавцю без технічних паспортів або формулярів не допускається, за винятком випадків втрати паспортів (формулярів). Відновлення паспортів з позначкою "Дублікат" проводиться Виконавцем порядком, передбаченим п. 3.6.1. Для розслідування випадків втрати паспортів Виконавець щоквартально інформує Замовника про кількість заведених дублікатів.
3.13. Виконавець зобов'язаний (в добовий термін після надходження) телеграмою повідомити Замовника про дату надходження в ремонт вузлів та агрегатів та їх кількість.
Приймання у ремонт вузлів та агрегатів, що є об'єктами ремонту, здійснюється Виконавцем за участю представника Замовника протягом не більше двох діб з дня їх надходження та одержання документації. При прийманні перевіряються кількість вузлів та агрегатів, їх комплектність та технічний стан.
3.14. Об'єкти ремонту, подані Виконавцю в ремонт раніше терміну, узгодженого "Графіком подачі і постановки в ремонт", Виконавцем приймаються, але до настання встановленого терміну, простій в ремонті за Виконавцем не враховується, якщо не розпочато їх ремонт.
Об'єкти ремонту, подані Виконавцю після встановленого терміну, тобто з порушенням "Графіка подачі та постановки в ремонт", повинні бути поставлені в ремонт не пізніше 15 робочих днів з моменту їх прибуття до Виконавця; цей термін їх простою, як простій в ремонті, за Виконавцем не зараховується.
При затримці приймання РС, вузлів та агрегатів в ремонт з вини Замовника термін закінчення ремонту відповідно переноситься на термін затримки.
Сторони можуть передбачити в договорі інші умови.
4. Порядок здачі та приймання РС і обладнання з ремонту
4.1. По закінченні ремонту тягового рухомого складу Виконавець зобов'язаний в добовий термін повідомити Замовнику дату закінчення ремонту.
4.2. Відправка прийнятих одиночних локомотивів, пасажирських вагонів та секцій моторвагонного рухомого складу в діючому стані, якщо обкатка на магістральних шляхах проводилась заводом, повинна бути проведена протягом одного дня, а в недіючому стані - двох днів.
Формування та відправка дизель-поїзда, електропоїзда або зчеплення локомотивів, пасажирських вагонів, автономних електросекцій повинні проводитись не пізніше, ніж через три дні після підписання акта приймання з ремонту останньої одиниці.
4.3. Для слідування з ремонтного заводу відремонтованого рухомого складу в діючому стані Виконавець зобов'язаний по телеграфу викликати бригаду з депо приписки рухомого складу і вказати дату прибуття з урахуванням трьох діб, необхідних для оформлення документів на відрядження, а також часу для проїзду в пасажирському поїзді від депо до Виконавця.
Депо зобов'язане відрядити бригаду з розрахунком прибуття до Виконавця в призначений термін.

................
Перейти до повного тексту