1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНИЙ ДЕПАРТАМЕНТ МОРСЬКОГО І РІЧКОВОГО ТРАНСПОРТУ
Н А К А З
15.06.2007 N 115
Про затвердження Тимчасової Інструкції про порядок проведення розслідування актів незаконного втручання у діяльність морського і річкового транспорту
На виконання п. 4 окремого доручення Міністра транспорту та зв'язку України від 04.05.2007 N 346/18/11-07 щодо розробки Порядку службового розслідування обставин та причин актів незаконного втручання на об'єктах транспорту та зв'язку
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Тимчасову Інструкцію про порядок проведення розслідування актів незаконного втручання у діяльність морського і річкового транспорту (далі - Інструкція).
2. Адміністративному сектору Укрморрічфлоту (Синельникова О.П.) довести цей наказ до відома підприємств, організацій, установ морського і річкового транспорту та судноплавних компаній.
3. Керівникам підприємств установ та організацій морського і річкового транспорту:
3.1. У двотижневий термін привести документи у відповідність до цієї Інструкції.
3.2. У термін до 28.06.2007 року доповісти Укрморрічфлоту про вжиті заходи щодо виконання наказу на факс (044) 461-64-63, 461-53-04.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника директора Севиріна М.В.
Директор А.Кушніренко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Укрморрічфлоту
15.06.2007 N 115
ТИМЧАСОВА ІНСТРУКЦІЯ
про порядок проведення розслідування актів незаконного втручання у діяльність морського і річкового транспорту
1. Загальні положення
1.1. Ця Інструкція визначає порядок проведення службового розслідування обставин та причин виникнення актів незаконного втручання у діяльність морського і річкового транспорту та ведення їх обліку, а також визначення розміру завданого збитку, і є обов'язковою для виконання на підприємствах усіх форм власності галузі морського і річкового транспорту.
1.2. Інструкція використовується посадовими особами підприємств, судноплавних компаній та комісіями з проведення розслідування АНВ призначеними Призначеним органом для проведення розслідування обставин та причин актів незаконного втручання з метою аналізу причин та умов їх виникнення, оцінки стану морської безпеки, прогнозування ситуацій і розроблення запобіжних заходів для захисту життя людей і майна державної, колективної та приватної форм власності.
1.3. Визначення термінів
У цій Інструкції терміни мають такі значення:
* акт незаконного втручання (АНВ) - це подія, яка порушує стан морської безпеки на судні або в ПЗ у виді:
- незаконного проникнення, доставки та переміщення на/з територію портового засобу або судна, людей, транспортних засобів, вантажів, зброї, небезпечних шкідливих речовин та матеріалів, які можуть призвести до пошкодження або руйнування судна та споруд портового засобу або загрожувати безпечній роботі портового засобу;
- випадків насильства, нанесення травм або поранень людям, незаконне використання (або спроби) вибухового пристрою, хімічних, біологічних або шкідливих речовин, вогнепальної або холодної зброї;
- руйнування, пошкодження (або їх спроби) засобів регулювання рухом суден, навігаційно-гідрографічного обладнання, технічних засобів охорони і спостереження, устаткування і систем зв'язку або несанкціоноване втручання в їх діяльність та експлуатацію;
- захоплення портового засобу (ПЗ) або судна, що в ньому обробляється або здійснює контроль над ними силою або загрозою сили або шляхом будь-якої іншої форми залякування;
- руйнування інфраструктури ПЗ або судна, що в ньому обробляється або нанесення ПЗ (судну) або його вантажу пошкодження;
- проведення незаконних операцій з вантажем, транспортними засобами, устаткуванням, контейнерами, випадки крадіжок, хабарництва, розкрадань;
- операції з наркотиками і іншими забороненими препаратами та матеріалами;
- випадків виявлення незаконних мігрантів;
- виявлення сторонніх (не ідентифікованих) предметів в портовому засобі або на судні;
- випадків несанкціонованого фотографування або відеозйомки розташування системи охорони портового засобу та зон його обмеженого доступу;
- випадків несанкціонованого швартування плавзасобів до конвенційних портових засобів або до суден;
- повідомлень явно брехливих відомостей, створюючи тим самим загрозу безпеки ПЗ або безпечному плаванню судна;
- несанкціонованого або свідомо неправдивого поширення офіційних матеріалів, які являють собою комерційну тайну або службову та конфіденційну інформацію;
- загроз з умовою або без неї, як це передбачено національним законодавством, з метою примусити фізичну або юридичну особу вчинити вищезазначені дії або злочини.
* загиблий - це особа, смерть якої має прямий причинний зв'язок з актом незаконного втручання (від тілесних ушкоджень, одержаних унаслідок впливу основних небезпечних факторів нападу, а також механічних порушень анатомічної цілісності організму під час евакуації з місця нападу); особа, смерть якої настала безпосередньо під час нападу або протягом одного місяця з дня отримання травм, що встановлено на підставі висновку судово-медичної експертизи або результатів лікарського обстеження;
* вторинні прояви небезпечних факторів - наявність уламків зруйнованих апаратів, агрегатів, установок, конструкцій; виділення радіоактивних та токсичних речовин і матеріалів із зруйнованих апаратів, установок; виникнення електричного струму внаслідок винесення напруги на струмопровідні частини конструкцій, апаратів, агрегатів; інших небезпечних факторів вибуху, що сталися внаслідок акту незаконного втручання;
* побічні збитки - оцінені в грошовому вираженні витрати на гасіння пожежі (вартість вогнегасник речовин, пально-мастильних матеріалів тощо), ліквідацію її наслідків (враховуючи соціально-економічні та екологічні втрати), у тому числі на відбудову об'єкта (судна); втрати, зумовлені простоєм у виробництві, перервою в роботі, зміною графіка руху транспортних засобів тощо;
* прямі збитки - оцінені в грошовому вираженні матеріальні цінності, знищені або пошкоджені внаслідок безпосереднього впливу небезпечних факторів акту незаконного втручання;
* травмований - особа, яка зазнала тілесних або інших ушкоджень внаслідок впливу небезпечних факторів акту незаконного втручання (її вторинних проявів), а також механічних порушень анатомічної цілісності організму, отриманих під час евакуації з місця подій, що підтверджено довідкою з лікувального закладу.
2. Інформування про виникнення акту незаконного втручання
2.1. Керівник (власник) ПЗ (об'єкта), у якому виник акт незаконного втручання, несе відповідальність за своєчасність та достовірність інформації, надання первинних повідомлень та документів про напад за тел. 461-53-04 оперативному черговому ДП "Агентство морської безпеки":
- первинне повідомлення, не пізніше ніж через 3 годин з моменту виникнення акту незаконного втручання, подається письмово особою відповідальною за охорону об'єкту, де повинно бути вказано всі обставини нападу, що з'ясовані на цей час;
- розширені данні про напад подаються після уточнення обставин виникнення акту незаконного втручання за встановленою формою, але не пізніше ніж через 24 годин з часу його виникнення.
2.2. У разі виникнення акту незаконного втручання на судні, Судновласник повинен негайно інформувати оперативного чергового ДП "Агентство морської безпеки" встановленою формою.
3. Порядок проведення розслідування
3.1. Розслідування актів незаконного втручання у діяльність морського і річкового транспорту проводиться в усіх випадках, незалежно від їх розмірів і наслідків, з метою встановлення причин їх виникнення та розвитку, встановлення розміру збитків, ефективності дій служб охорони, виявлення ступеню відповідальності безпосередніх винуватців чи посадових осіб, дії яких сприяли виникненню цих актів.
3.2. Розслідування проводиться комісією створеною з компетентних осіб за наказом керівника підприємства, організації, установи чи капітана судна де виник акт незаконного втручання.
3.3. У окремих випадках, коли внаслідок акту було нанесено шкоду здоров'ю людини, стався летальний випадок, або нанесено збитки великих розмірів, розслідування проводиться спеціальною комісією створеною Призначеним органом.
3.4. Розслідування проводиться відразу після усунення небезпек, що можуть загрожувати життю та здоров'ю людей
3.5. Під час проведення розслідування комісія встановлює:
- час, місце, причини виникнення акту незаконного втручання, дані про його розвиток і наслідки;
- причини виникнення та умови, що сприяли виникненню акту;
- причетних осіб;
- орієнтовну суму прямих і побічних збитків;
- наявність загиблих, травмованих, інші характерні наслідки;
- рівень морської безпеки об'єкта до нападу;
3.6. За результатами проведеного розслідування складається Акт проведення розслідування акту незаконного втручання.
До Акта службового розслідування нападу можуть додаватися пояснення осіб, які опитувались про причину нападу, довідки бухгалтерії про завданий збиток чи висновок комісії щодо визначення матеріального збитку, схеми, фотографії, а також інші документи і матеріали, що підтверджують висновки комісії - висновки органів Державного нагляду з тих чи інших питань та матеріалів наданих слідчими органами.
3.7. Строк розслідування не повинен перевищувати п'яти днів.
В окремих випадках він може бути продовжений керівником, який доручив провести розслідування, але не більше п'ятнадцяти днів.
3.8. Матеріали розслідування акту незаконного втручання надаються до Призначеного органу.
3.9. Матеріали розслідування акту незаконного втручання в діяльність підприємств зберігаються 5 років.
4. Визначення та облік збитків
4.1. Матеріальні збитки від акту незаконного втручання визначаються сумою прямих і побічних збитків за цінами, що діють на час його виникнення. Облік прямих і побічних збитків ведеться окремо.
4.2. Збитки визначаються незалежно від того, підлягають вони відшкодуванню чи ні.
4.3. Прямі збитки, часткового руйнування або знищення основних фондів, визначаються за їх залишковою вартістю з урахуванням останньої переоцінки (за винятком вартості залишків).
4.4. Прямі збитки, що завдані внаслідок знищення основних фондів на стадії незавершеного будівництва (капітального ремонту), визначаються виходячи з обсягу виконаних робіт.
4.5. Збитки від знищення (пошкодження) матеріальних цінностей визначаються шляхом виключення з вартості матеріальних цінностей, що перебувають на обліку, за цінами на момент нападу, вартості матеріальних цінностей, що залишилися.
4.6. Вартість продукції власного виробництва, у тому числі, що перебуває на стадії незавершеного виробництва, визначається виходячи з її первісної вартості та витрат на оброблення, що проведене до моменту виникнення акту незаконного втручання.
4.7. Вартість готової продукції, сировини та інших матеріальних цінностей (включаючи речі, що швидко зношуються або малоцінні), що перебувають на складах (базах), визначаються за оптовими чи закупівельними цінами з урахуванням транспортних, заготівельно-складських накладних витрат і норм природних збитків.
4.7. У разі знищення внаслідок нападу цінних паперів і грошових знаків матеріальні збитки вважаються такими, що дорівнюють їх номінальній вартості.
4.8. Збитки, що визначені в іноземній валюті, перераховуються в гривнях за офіційним обмінним курсом Національного банку, що діяв на момент їх виникнення.
4.9. У разі знищення (пошкодження) продукції інтелектуальної та творчої діяльності збитки визначаються на підставі договірних та інших документів чи експертизи.
4.10. Побічні збитки визначаються за довідками, що складені згідно з документами бухгалтерського обліку. Відповідальність за достовірність відомостей про збитки несуть особи, які подали таку довідку.
4.11. Прямі та побічні збитки, що завдані нападом фізичним особам, визначаються на підставі відомостей страхових організацій, витягів з рішень судових органів, документів чи письмових заяв власників майна.
5. Облік загиблих і травмованих
5.1. Обліку підлягають усі особи загиблі та травмовані у наслідок виникнення акту незаконного втручання.
5.2. Медичні заклади що обслуговують галузь морського і річкового транспорту зобов'язані протягом доби повідомляти керівників підприємств про звернення чи доставку до них осіб для надання медичної допомоги з тілесними ушкодженнями чи. отруєнням, що отримані під час актів незаконного втручання (їх вторинних проявів), або тих, що померли від травм і впливу небезпечних факторів з поданням висновку про причину смерті.
6. Контроль за веденням обліку незаконного втручання

................
Перейти до повного тексту