- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
Про підсумки роботи підприємств та організацій транспортно-дорожнього комплексу у I кварталі 2002 р.
( Рішення введено в дію Наказом Міністерства
транспорту
N 358 від 04.06.2002 )
Розглянувши підсумки роботи у I кварталі поточного року Колегія відзначає, що підприємствами галузі забезпечена у повному обсязі потреба народногосподарського комплексу та населення в перевезеннях.
Підприємствами транспорту, що входять до сфери управління Міністерства, перевезено 87,7 млн. тонн вантажів, що на 1,4% більше, ніж у відповідному періоді минулого року, на 22,0% збільшились обсяги переробки вантажів морськими торговельними портами.
Промисловими підприємствами галузі вироблено продукції та надано послуг у порівняних цінах на суму 178,2 млн. грн., що на 6,0% більше ніж за відповідний період минулого року.
Підприємствами дорожнього господарства виконано дорожніх робіт на загальну суму 120,8 млн. грн. Заплановані показники з ремонту автомобільних доріг та освоєння капітальних вкладень виконані відповідно на 104,5 та 100%.
На розбудові національних і міжнародних транспортних коридорів освоєно на 3,6 млн. грн., або на 57,1%, більше, ніж за відповідний період минулого року.
Стабілізація виробничої діяльності підприємств галузі сприяла певному покращанню їх фінансово-економічного стану.
Має місце зростання обсягів отриманих доходів на усіх видах транспорту та забезпечення прибуткового результату від реалізації транспортних послуг.
У порівнянні з початком року заборгованість з належних платежів до бюджету скорочена на 5,9 млн. грн. До Державного бюджету сплачено 244,2 млн. грн. податків, що на 22% більше ніж в I кварталі 2001 року.
Досягнуто позитивних зрушень щодо забезпечення продуктивної зайнятості працюючих. На 13,3% скоротились втрати робочого часу у розрахунку на одного працівника в цілому по галузі.
Середньомісячна заробітна плата працівників зросла майже у 1,2 рази і становить 601,3 гривень.
Продовжується процес реформування підприємств галузі. У I кварталі реорганізовано 5 підприємств, не пов'язаних з виробничою діяльністю, ліквідовано 3 збиткових підприємства, передано на приватизацію 71 об'єкт торгівлі, побуту, громадського харчування та незавершеного будівництва.
Від оренди державного майна підприємства транспортно-дорожнього комплексу поповнили свої обігові кошти майже на 20,0 млн. грн., від продажу - на 45,0 млн. грн.
Разом з тим, керівниками окремих об'єднань, підприємств, установ та організацій галузі внаслідок невиконання умов контрактів, затверджених фінансових планів, певної безвідповідальності до виконання своїх обов'язків з організації транспортного процесу (робіт, послуг) та досягнення позитивних фінансових результатів, необхідних для забезпечення сталого функціонування підприємств галузі стримуються процеси позитивних зрушень розвитку транспортної галузі, гальмується виконання вимог Уряду, попередніх рішень Колегії Мінтрансу з зазначених питань.
Не виконуються попередні рішення Колегії за підсумками роботи за 2001 рік в частині недопущення зриву рейсів в міжобласному та міжнародному сполученні Чернівецьким, Сумським, Полтавським, Донецьким обласними автотранспортними управліннями.
Безпринципність керівників Державного департаменту автомобільного транспорту (Докіль Л.П.), обласних автотранспортних управлінь та неконструктивність співпраці з облдержадміністраціями призводить до невідшкодування автоперевізникам втрат частини доходів від пільгових перевезень пасажирів.
Зменшені обсяги перевезень пасажирів у ВАТ "Авіакомпанія "Авіалінії України", авіакомпанії "Одеські авіалінії", ВАТ "Дніпроавіа".
Державним департаментом морського і річкового транспорту (Зубков В.О.) не приділяється відповідної уваги щодо стабілізації роботи окремих морських торговельних портів з нарощування обсягів переробки вантажів (Білгород-Дністровським, Керченським).
Азовським, Ізмаїльським, Іллічівським судноремонтними заводами та Гніванським заводом спецзалізобетону допущено падіння обсягів промислової продукції.
З 60-ти підприємств морської галузі чотирнадцять отримали збитки.
Збитковою залишається і діяльність ВАТ "Ізюмський тепловозоремонтний завод" та ВАТ "Конотопський завод по ремонту дизель-потягів".
Не відповідає вимогам Указів Президента України, рішень Уряду та попередніх рішень колегій Мінтрансу рівень фінансово-економічної діяльності на підприємствах морського та річкового транспорту (Зубков В.О.), авіаційного транспорту (Шкатюк А.Г.), внаслідок чого несвоєчасно сплачується заробітна плата та бюджетні платежі.
Відсутність з боку департаментів чіткої системи контролю за використанням державного майна та фінансовим обігом, завищення цін на проведення ремонтно-відновлювальних і будівельних робіт, закупівельних цін, наявність посередницьких структур у всіх видах діяльності призводить до завищення фактичної собівартості робіт, послуг, зменшення кінцевого фінансового результату та втрат надходжень до бюджету.
Діюча система заключення контрактів з керівниками підприємств та показники ефективності використання державного майна у контрактах з окремими керівниками, не відповідають вимогам сьогодення та не стимулюють покращання керованості та досягнення можливих позитивно-економічних результатів роботи галузі.
Невпорядкований облік руху основних фондів та активів підприємств призводить до зловживань окремими посадовими особами, при реформуванні власності за діючими завданнями та програмами.
З метою забезпечення повного та якісного задоволення потреб господарського комплексу та населення в перевезеннях, посилення керованості державної транспортної політики з урахуванням дій ринкових механізмів, відповідаючих суспільним інтересам формування транспортної системи держави та ринку транспортних послуг, Колегія
ВИРІШИЛА:
1. Роботу державних департаментів авіаційного, автомобільного, морського та річкового транспорту, Державної служби автомобільних доріг, Укрзалізреммашу, підприємств, установ та організацій галузі щодо вжиття заходів з питань зниження собівартості перевезень (робіт, послуг), з усунення умов недобросовісної конкуренції на ринку транспортних послуг визнати незадовільною.
2. За серйозні недоліки по керівництву морською та річковою галузями, відсутність дійового контролю за ефективним використанням державного майна, допущення дестабілізації в ряді трудових колективів направити в установленому порядку до Кабінету Міністрів України подання про оголошення догани директору Державного департамент морського і річкового транспорту Зубкову В.О.
3. Директору Державного департаменту авіаційного транспорту Шкатюку А.Г.:
3.1. Підготувати та подати на розгляд стислі пропозиції щодо виходу з кризового стану та подальшої стабілізації роботи авіакомпанії "Авіалінії України" з огляду надання сприятливих умов вітчизняним авіаперевізникам.
3.2. У місячний термін опрацювати з Облдержадміністраціями питання щодо звільнення аеропортів від податку на землю у відповідності з Законом України
"Про плату за землю".
У разі необхідності подати для опрацювання необхідні проекти змін та доповнень до чинного законодавства, рішень Уряду.
................Перейти до повного тексту