- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНИЙ ДЕПАРТАМЕНТ З ПИТАНЬ ЗВ'ЯЗКУ ТА ІНФОРМАТИЗАЦІЇ
Н А К А З
Про затвердження Порядку відбору завдань (проектів) Національної програми інформатизації на конкурсних засадах
На виконання Законів України
"Про наукову і науково-технічну експертизу",
"Про Національну програму інформатизації", постанов Кабінету Міністрів України від 25.07.02
N 1048 "Про затвердження Порядку проведення експертизи Національної програми інформатизації та окремих її завдань (проектів)" і від 31.08.98
N 1352 "Про затвердження Положення про формування і виконання Національної програми інформатизації" та з метою удосконалення процесу формування Національної програми інформатизації, забезпечення її комплексності, структурованості і цілісності
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок відбору завдань (проектів) Національної програми інформатизації на конкурсних засадах (далі - Порядок), що додається.
2. Управлінню інформатизації (Лихоступ С.В.) забезпечити тиражування та надання Порядку до структурних підрозділів Держзв'язку та орієнтовних державних замовників Національної програми інформатизації.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника директора Бєлова Е.В.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Держзв'язку
Мінтрансзв'язку України
19.05.2006 N 73
ПОРЯДОК
відбору завдань (проектів) Національної програми інформатизації ( 74/98-ВР ) на конкурсних засадах
1 СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ
1.1 Даний керівний нормативний документ встановлює єдиний порядок конкурсного відбору завдань (проектів)
Національної програми інформатизації та експертизи, за умови їх належності до сфери інформатизації, та підготовки проекту рішень щодо їх включення до Національної програми інформатизації на наступний рік Генеральним державним замовником Національної програми інформатизації - Міністерством транспорту та зв'язку України.
2 НОРМАТИВНІ ПОСИЛАННЯ
2. Наказ Державного комітету зв'язку та інформатизації України від 06.06.2003
N 97 "Методика визначення належності бюджетних програм до сфери інформатизації";
3. Постанова Кабінету Міністрів України від 31.08.98
N 1352 "Про затвердження Положення про формування та виконання Національної програми інформатизації" (із змінами, внесеними згідно з постановами Кабінету Міністрів від 27.09.00
N 1469, від 15.02.02
N 161, від 11.10.02
N 1510;
4. Постанова Кабінету Міністрів України від 16.02.98
N 160 "Про заходи щодо посилення контролю за обґрунтованістю проектів інформатизації діяльності центральних органів виконавчої влади";
5. Постанова Кабінету Міністрів України від 04.02.98
N 121 "Про затвердження переліку обов'язкових етапів робіт під час проектування, впровадження та експлуатації систем і засобів автоматизованої обробки та передачі даних";
7. Постанова Кабінету Міністрів України від 25.07.02
N 1048 "Про затвердження Порядку проведення експертизи Національної програми інформатизації та окремих її завдань (проектів)";
8. Указ Президента від 20.10.05
N 1497 "Про першочергові завдання щодо впровадження новітніх інформаційних технологій".
3 ТЕРМІНИ ТА ВИЗНАЧЕННЯ
У даному Порядку використано терміни, установлені Законами України ВР
"Про наукову та науково-технічну експертизу", "Про Національну програму інформатизації" (74/98-ВР), постановою Кабінету Міністрів України від 25.07.02
N 1048 "Про затвердження Порядку проведення експертизи Національної програми інформатизації та окремих її завдань (проектів)" та постановою Кабінету Міністрів України від 31.08.98
N 1352 "Про затвердження Положення про формування та виконання Національної програми інформатизації": організатор експертизи, попередня експертиза, первинна експертиза, повторна експертиза, додаткова експертиза, контрольна експертиза, пропозиція орієнтовного державного замовника, об'єкт експертизи, експерт.
Нижче подано терміни, додатково використані у цьому Порядку, та визначення позначених ними понять.
3.1 Методика проведення експертизи - це методи організації роботи з фахівцями-експертами й обробки їх висновків та експертних оцінок, виражених у кількісній або якісній формі, з метою підготовки інформації для осіб, що приймають рішення.
3.2 Управління, відповідальне за проведення конкурсного відбору (далі - Відповідальне управління) - Управління інформатизації Державного департаменту з питань зв'язку та інформатизації.
3.3 Реєстр завдань (проектів)
НПІ - перелік пропозицій до проектів програм орієнтовних державних замовників, якій містить наступні дані: назва завдання (проекту), назва орієнтовного державного замовника, дата подання Генеральному державному замовнику.
3.5 Реєстр експертиз - перелік завдань (проектів)
НПІ, які пройшли попередню, первинну, повторну, додаткову та контрольну експертизи з даними про експертів та рейтингу за результатами експертизи.
4 ПОЗНАЧКИ ТА СКОРОЧЕННЯ
Держзв'язку - Державний департамент з питань зв'язку та інформатизації України
ГДЗ - Генеральний державний замовник
ОДЗ - Орієнтовний державний замовник
НТР - науково-технічна рада
ТЕО - техніко-економічне обґрунтування проекту
НПІ5 ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
5.1 Відповідно до Закону України
"Про Національну програму інформатизації" та постанови Кабінету Міністрів України від 31.08.98
N 1352 "Про затвердження Положення про формування та виконання Національної програми інформатизації" програма на три роки та програма на рік формуються Генеральним державним замовником. Відбір окремих пропозицій до проектів програм інформатизації на етапі формування НПІ здійснюється на конкурсних засадах.
5.2 До конкурсного відбору приймаються пропозиції до проектів програм орієнтовних державних замовників, фінансування яких може здійснюватись в межах
Національної програми інформатизації.
5.3 Пропозиції (вимоги до документів наведені в додатках 1 і 2) надсилаються до ГДЗ протягом першого кварталу поточного року.
5.4 Поточна робота із збирання та реєстрації пропозицій до проектів програм орієнтовних державних замовників і листування з ними, листування з виконавцями експертизи, підготовки засідань науково-технічної ради
Національної програми інформатизації проводиться Відповідальним управлінням.
5.5 Безпосередньо конкурсному відбору передує підготовча робота з кожною пропозицією до проектів програм орієнтовних державних замовників, яка складається з двох стадій:
1) вибіркова стадія, коли за формальними ознаками фахівцями Відповідального управління робиться висновок: приймається пропозиція для подальшої участі в конкурсному відборі чи відхиляється. Рішення щодо проведення первинної експертизи приймається керівництвом Відповідального управління;
2) оцінювальна стадія, коли пропозиція проходить експертне оцінювання за критеріями первинної (повторної, додаткової, контрольної) експертизи. Повторна, додаткова або контрольна експертизи призначаються у випадках, передбачених Законом України
"Про наукову і науково-технічну експертизу".
5.6 Відповідно до Закону України
"Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" за результатами проведення тендеру Держзв'язку визначає організатора експертизи та складає з ним відповідний контракт для проведення експертизи пропозицій до проектів програм орієнтовних державних замовників на наступні роки.
5.7 Вхідними матеріалами до конкурсного відбору пропозицій до проектів програм орієнтовних державних замовників є:
- пропозиції на рік;
- пропозиції на три роки;
- техніко-економічне обґрунтування;
- експертний висновок;
5.8 Конкурсний відбір пропозицій до проектів програм орієнтовних державних замовників організовує ГДЗ. Відбір здійснюється на конкурсних засадах фахівцями Відповідального управління,
Керівником НПІ.
5.9 Бюджетне фінансування проектів інформатизації здійснюється лише за умови наявності позитивної експертизи змістової частини пропозицій до проектів програм орієнтовних державних замовників, якщо інше не передбачено нормативними документами.
6 ПОРЯДОК КОНКУРСНОГО ВІДБОРУ ЗАВДАНЬ (ПРОЕКТІВ) НАЦІОНАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ( 74/98-ВР )
6.1 Конкурсний відбір завдань (проектів)
Національної програми інформатизації орієнтовних державних замовників здійснюється з метою формування Національної програми інформатизації за умови забезпечення її комплексності, структурованості й цілісності. Конкурсний відбір завдань (проектів) НПІ здійснюється у порядку, визначеному нижче.
6.2 Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 31.08.98
N 1352 "Про затвердження Положення про формування та виконання Національної програми інформатизації" державні замовники за результатами виконання завдань (проектів) попереднього року, аналізу стану інформатизації і тенденцій її розвитку у відповідних галузях і регіонах формують пропозиції щодо внесення змін до окремих завдань (проектів) або включення нових на наступний рік.
6.2.1 Кожна пропозиція до проектів програм орієнтовного державного замовника оформлюється наступними документами:
- техніко-економічне обґрунтування за підписом керівника або відповідальної особи орієнтовного державного замовника;
- експертний висновок за результатами попередньої експертизи орієнтовного державного замовника.
Ці документи орієнтовний державний замовник подає до ГДЗ протягом I кварталу поточного року. Пропозиції, які надходять з порушенням термінів, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 31.08.98
N 1352 "Про затвердження Положення про формування та виконання Національної програми інформатизації", до участі в конкурсному відборі не приймаються.
6.2.2 Вимоги до оформлення пропозицій до проектів програм та структури документів наведено в додатках 1 і 2.
6.2.3 Комплекти перелічених документів пропозицій до проектів програм повинні подаватися в одному примірнику на папері та в електронному вигляді.
6.2.4 Після отримання пропозицій до проектів програм Відповідальне управління заносить відповідні записи до реєстру завдань (проектів)
НПІ.
6.3 Відповідальне управління організує проведення попередньої експертизи поданих орієнтовними державним замовником пропозицій та визначає термін її виконання.
6.3.1 Відповідальне управління проводить попередню експертизу кожної пропозиції за формальними ознаками, наведеними в додатку 3, на відповідність вимогам постанов Кабінету Міністрів України від 04.02.98
N 121 "Про затвердження переліку обов'язкових етапів робіт під час проектування, впровадження та експлуатації систем і засобів автоматизованої обробки та передачі даних" та від 31.08.98
N 1352 "Про затвердження Положення про формування та виконання Національної програми інформатизації", встановлює ступінь відповідності складу, структури та змісту документів пропозиції вимогам, викладеним у пунктах 6.2.1-6.2.3. За результатами попередньої експертизи здійснюються відповідні записи до реєстру експертиз завдань (проектів)
НПІ.
6.3.2 Відповідальне управління формує перелік пропозицій, які отримали позитивні висновки попередньої експертизи, та направляє їх на первинну або повторну експертизу. Первинна експертиза є основним видом експертизи і їй підлягають усі пропозиції.
6.4 Організатор експертизи здійснює добір експертів, вносить їх до "Реєстру експертів" і передає експертам пропозиції для проведення первинної або повторної експертизи.
6.4.1 Експерти проводять експертизу відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.07.02
N 1048 "Про затвердження Порядку проведення експертизи Національної програми інформатизації та окремих її завдань (проектів)". Результати експертизи заносяться до "Реєстру експертиз" та передаються до Відповідального управління.
6.4.2 Терміни проведення первинної (повторної, додаткової чи контрольної) експертизи визначаються ГДЗ.
6.4.3 Відповідальне управління готує перелік пропозицій, що отримали позитивні експертні висновки первинних або повторних експертиз, та надає їх до розгляду Керівнику
НПІ із залученням дорадчого органу НТР НПІ.
6.4.4 У разі негативного експертного висновку первинної або повторної експертизи, пропозиція відхиляється від участі в конкурсному відборі.
6.4.5 Керівник
НПІ, Відповідальне управління та НТР НПІ аналізують пропозиції до проектів програм орієнтовних державних замовників з позицій забезпечення комплексності, структурованості та цілісності НПІ. По окремих пропозиціях може бути прийнято рішення про направлення їх на додаткову чи контрольну експертизу.
6.5 Аналізу підлягають пропозиції до проектів програм орієнтовних державних замовників разом з усіма експертними висновками та результатами експертного оцінювання.
6.5.1 Відбір проектів
НПІ здійснюють з урахуванням результатів експертизи. У разі рівноцінних експертних висновків, перевага надається пропозиціям, які сприяють:
- створенню системи Електронного Уряду, в тому числі електронного документообігу;
- створенню загальнодержавних систем інформаційно-аналітичної підтримки діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування;
- формуванню системи національних інформаційних ресурсів та інтеграції України у світовий інформаційний простір;
- формуванню правових, наукових, організаційних, економічних та методичних передумов розвитку інформатизації;
- створенню загальнодержавної інформаційної інфраструктури.
6.5.2 За результатами розгляду пропозицій до проектів програм орієнтовних державних замовників формується перелік проектів програми інформатизації на три роки та на рік.
6.6 Генеральний державний замовник подає проект програми
НПІ до Кабінету Міністрів України у порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 31.08.98
N 1352 "Про затвердження Положення про формування та виконання Національної програми інформатизації".
6.7 Генеральний державний замовник після прийняття Закону України "Про Державний бюджет України" коригує, при необхідності, програму на три роки та програму на рік.
Додаток 1
(довідковий)
ФОРМИ ДОКУМЕНТІВ,
які подаються для конкурсного відбору завдань (проектів) Національної програми інформатизації ( 74/98-ВР )
1.1 Загальні положення
1.1.1 Структура та зміст документів визначаються постановою Кабінету Міністрів України від 31.08.98
N 1352 "Про затвердження Положення про формування та виконання Національної програми інформатизації".
1.1.2 Для участі в конкурсному відборі всі документи мають надаватись за наведеними нижче формами.
1.2 Форма та структура пропозиції до завдань
НПІ на наступний бюджетний рік
ПРОПОЗИЦІЯ
до програми завдань та проектів на наступний бюджетний рік
Завдан- ня (про- ект) |
Держав- ний замов- ник завдан- ня (проек- ту) |
Обсяги фінансування (тис. гривень) |
Очікувані резуль- тати |
Всього |
У тому числі |
Держав- ний бюджет |
інші дже- рела |
НДДКР |
капітальні вкладення |
держав- ний бюджет |
інші дже- рела |
держав- ний бюджет |
інші дже- рела |
|
(назва розділу) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Всього |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3 Форма та структура пропозиції до завдань
НПІ на три роки.
ПРОПОЗИЦІЯ
до завдань Національної програми інформатизації на три роки
Завдан- ня |
Дер- жав- ний замов- ник |
Стро- ки вико- нання |
Обсяги фінансування (тис. гривень) |
Очіку- вані ре- зуль- тати |
Всього |
У тому числі |
Держав- ний бюджет |
інші дже- рела |
НДДКР |
капітальні вкладення |
Держав- ний бюджет |
інші дже- рела |
Держав- ний бюджет |
інші дже- рела |
|
(назва розділу) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Всього |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
У тому числі |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
___ рік |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.4 Форма та структура ТЕО проекту
НПІ.
ТЕХНІКО-ЕКОНОМІЧНЕ
обґрунтування проекту Національної програми інформатизації
1 Назва проекту
2 Розділ/завдання
3 Державний замовник
4 Детальний зміст проекту (стан проблеми в Україні, світі; перевага запропонованої розробки перед іншими; доробок та стан проекту; склад, структура проекту та взаємодія елементів проекту (зазначити елементи, що не є предметом розробки); обґрунтування вибору методів, стандартів, протоколів; функціональні, інтеграційні та технічні характеристики продукції, яка буде створена внаслідок виконання проекту тощо)
................Перейти до повного тексту