- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про затвердження Галузевої програми енергозбереження та впровадження альтернативних видів палива на транспорті на 2006-2010 роки
На виконання пункту 313 Плану заходів щодо виконання у 2005 році Програми Кабінету Міністрів України "Назустріч людям", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2005
N 324,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Галузеву програму енергозбереження та впровадження альтернативних видів палива на транспорті на 2000-2010 роки (далі - Програма), що додається.
2. Державним департаментам (Доброход С.О., Кушніренко А.В., Бутенко Г.Г.), Укрзалізниці (Гладкіх В.І.):
2.1. Щорічно розробляти плани реалізації Програми;
2.2. Щоквартально (до 5 числа місяця, наступного за звітним кварталом) звітувати Міністерству про результати виконання плану заходів Програми.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Цибенка В.В.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
транспорту та зв'язку
України
09.02.2006 N 114
ГАЛУЗЕВА ПРОГРАМА
енергозбереження та впровадження альтернативних видів палива на транспорті на 2006-2010 роки
Галузева програма енергозбереження та впровадження альтернативних видів палива на транспорті на 2006-2010 роки (далі - Програма) розроблена на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 06.05.2005
N 324 "Про заходи щодо виконання у 2005 році Програми діяльності Кабінету Міністрів України "Назустріч людям" (п. 313).
Програма, що відповідає політичним пріоритетам Європейського Союзу у сфері енергозбереження, визначає стратегічні завдання, напрями та механізми впровадження заходів з раціонального використання паливно-енергетичних ресурсів, покращання енергоефективності та застосування альтернативних палив у всіх підгалузях транспортного комплексу України.
1. Визначення проблеми, на розв'язання якої спрямована Програма
В умовах постійно зростаючих цін на основні види енергоресурсів та значної зовнішньоекономічної залежності від постачальників енергоносіїв енергозбереження та енергоефективність набувають особливої актуальності для загального підвищення економічної ефективності транспорту, зменшення його негативного впливу на навколишнє природне середовище, забезпечення високих соціальних стандартів транспортних послуг.
У відповідності до стратегічних пріоритетів соціально-економічної політики України ставиться завдання переведення національної економіки на енергозберігаючу модель розвитку, спрямовану на суттєве скорочення енергетичної складової у собівартості виробництва та сфери послуг. Проектом Енергетичної стратегії України до 2030 року передбачається доведення показників енергетичної ефективності всіх галузей національної економіки, включаючи транспорт, до рівня відповідних показників ЄС та інших промислово розвинених країн. Комплексна державна програма енергозбереження України визначає пріоритети державної політики у сфері енергозбереження, енергоефективності, використання нетрадиційних і відновлюваних джерел енергії. Цією Програмою встановлюються галузеві пріоритети й основні напрями діяльності, а також засоби та інструменти, що забезпечують ощадливе й ефективне використання енергоресурсів на транспорті. Для всіх підгалузей з урахуванням їх особливостей розроблені детальні програми заходів з енергозбереження, підвищення енергоефективності та використання альтернативних джерел енергії.
2. Аналіз причин виникнення проблеми та обґрунтування необхідності її розв'язання
Транспортний комплекс тісно пов'язаний практично з усіма галузями виробництва та соціальної сфери, і тому тенденції розвитку транспорту тісно слідують за загальною динамікою економічного розвитку України. З другого боку, транспорт, як і деякі інші галузі економіки, все ще має багато успадкованих від колишнього СРСР проблем, таких як нераціональна структура та висока енергомісткість. В цілому транспортний комплекс України використовує близько третини загального споживання нафтопродуктів і 5 відсотків загального споживання електроенергії в Україні. При всій різноманітності умов і специфіки роботи різних підгалузей транспортного комплексу ефективність використання паливно-енергетичних ресурсів загалом є досить низькою.
Незадовільний стан енергетичного господарства на транспорті обумовлений цілою низкою інституційних, економічних, науково-технічних, інформаційно-освітніх та інших причин. Так, серед головних економічних причин - загальні макроекономічні проблеми національної економіки, низький рівень фінансування з державного та місцевих бюджетів навіть транспорту, що знаходиться у державному секторі, та загальна нерозвиненість фінансової бази. Загалом в економічно-фінансовій сфері дуже гострими є такі проблеми, як цінова нестабільність і недосконалість системи ціноутворення на енергоносії, що не дає змоги акумулювати інвестиційні кошти на транспортних підприємствах, а також високі кредитно-банківські ставки та складність отримання середньо- і довготермінових кредитів для здійснення технологічного оновлення та закупівлі високоефективного обладнання.
Головні інституційні проблеми - недостатня розвиненість ринкових відносин у сфері функціонування транспорту, відсутність дієвих економічних стимулів щодо інвестування в основні виробничі фонди та здійснення енергозберігаючих проектів, слабка координація між окремими підгалузями транспорту, неефективність організації перевезень, недосконалість державного управління та регулювання у сфері енергозбереженням, зокрема, на регіональному та місцевому рівнях, а також недостатня увага щодо залучення основних верств суспільства до енергозбереження у транспортному комплексі, відсутність реальних засобів їх стимулювання до раціонального використання палива й енергії.
Науково-технічні проблеми - значна частка низькоефективної техніки та обладнання, що використовується на транспорті, загальний низький рівень застосування передових світових досягнень науки та техніки, обмеженість у використанні сучасних енергоефективних транспортних засобів та енергозберігаючих технологій перевезення, порушення технічних регламентів експлуатації, відсутність необхідних приладів і технічних засобів регулювання енерговикористання та приладів обліку і контролю.
В інформаційно-освітній сфері слід вирізнити досить низький рівень інформування про науково-технічні, організаційні, економічні та інші можливості з енергозбереження у транспортній сфері, недостатній загальний рівень освіченості у цій галузі, відсутність чіткої статистичної інформації про основні види господарської діяльності транспорту, нестача кваліфікованих кадрів, а також досить низька стурбованість населення щодо проблематики раціонального споживання енергоресурсів.
3. Пріоритетні завдання та напрями реалізації Програми
Програмою ставиться за мету на основі запровадження комплексу науково-технічних, інституційно-правових і економічно-фінансових заходів здійснити значне зниження питомих витрат всіх видів енергоресурсів, забезпечити високі темпи використання резервів енергозбереження та широко запровадити альтернативні види палива у всіх підгалузях транспортного комплексу.
До пріоритетних завдань Програми відносяться наступні:
1. Забезпечення структурної перебудови транспортної інфраструктури у відповідності з потребами розвитку виробництва та соціальної сфери.
2. Технічна і технологічна модернізація основних виробничих фондів транспорту на основі досягнень науково-технічного прогресу.
3. Оптимізація структури рухомого складу, спрямована на підвищення ефективності пасажиро- та вантажопотоків.
4. Покращання експлуатаційних показників шляхів сполучень, підвищення енергоефективності транспортних засобів.
5. Поліпшення ефективності експлуатації рухомого складу та допоміжного обладнання, оптимізація транспортних технологій.
6. Розширення використання нетрадиційних та відновлюваних джерел енергії й альтернативних палив на пересувних і стаціонарних об'єктах.
Для забезпечення реалізації завдань Програми здійснюватиметься широкий комплекс заходів для всіх підгалузей транспорту за такими напрямами:
1. Формування та вдосконалення нормативно-правових основ з енергозбереження та використання альтернативних палив на транспорті.
2. Розвиток фінансової бази для забезпечення енергозберігаючих проектів і заходів.
3. Оптимізація системи управління, регулювання та контролю у сфері енергоспоживання та енергозбереження на транспорті.
4. Здійснення проектів з реконструкції і модернізації комунікацій та об'єктів інфраструктури.
5. Впровадження технічних і технологічних енергозберігаючих заходів на транспортних засобах та стаціонарних об'єктах транспортного комплексу.
6. Забезпечення ефективної координації між підгалузями транспорту з метою зниження загального споживання енергоресурсів.
7. Удосконалення організації технічного обслуговування і ремонту транспортних засобів.
8. Забезпечення економних режимів експлуатації рухомого складу.
9. Розширення механізації та автоматизації вантажних операцій.
10. Заміщення видів енергоносіїв на більш ефективні, включаючи застосування альтернативних палив.
11. Впровадження інноваційних принципів управління транспортними процесами з використанням інформаційних технологій.
12. Масове запровадження обліку та контролю використання палива та енергії.
Окремими підгалузями транспорту намічаються до здійснення спеціальні заходи. Так, на залізничному транспорті планується розширення електрифікації та переведення на електротягу окремих дільниць залізниці, реконструкція шляхового господарства за рахунок прокладання безстикового рейкового полотна, впровадження сучасного рухомого складу, зокрема електровозів і спеціалізованих вагонів, оптимізація плану формування вантажних поїздів та напрямку вагонопотоків, реконструкція котельно-теплотехнічного господарства, впровадження автоматизованих систем комерційного обліку електроенергії, введення в дію автоматизованих систем управління зовнішнім освітленням тощо.
На автомобільному транспорті передбачається здійснення заходів з оптимізації дорожнього руху, вдосконалення структури автотранспорту через технічне регулювання та введення стимулюючих диференційованих механізмів економічного характеру, розширення використання альтернативних видів палива, зокрема стиснутого природного газу та біопалив, добавок і присадок до палив, застосування енергозберігаючих технологій обслуговування та ремонту рухомого складу.
У сфері автомобільних доріг основні енергозберігаючі заходи будуть спрямовані на оптимізацію розвитку шляхового господарства з пріоритетністю для шляхів загального користування, розширенням використання нових технологій та матеріалів під час будівництва, ремонту та утримання автошляхів, а також зниження енерговитрат у технологічних процесах з виробництва щебеню, асфальтобетону, залізобетону тощо.
На морському та річковому флоті намічається розширити практику застосування оптимальних швидкостей суден, підвищити рівень утилізації теплової енергії для тепло- та електропостачання суден, застосовувати альтернативні джерел енергоресурсів на пасажирських туристичних суднах під час стоянки за рахунок їх підключення до берегових електричних мереж, створити низку автоматизованих систем моніторингу та керування енергопостачанням та енергозбереженням у портах, ввести в експлуатацію низку геліосистем гарячого водопостачання та вітрових електрогенераторів.
4. Механізми забезпечення та основні учасники реалізації Програми
Для успішної реалізації енергозберігаючої політики у транспортному комплексі необхідно забезпечити дію ефективних механізмів, а також передбачити широку можливість участі всіх соціальних верств у процесі прийняття рішення та запровадження заходів і дій з енергозбереження.
Розвиток відповідних інституційних засад здійснюватиметься шляхом подальшого вдосконалення нормативно-правової бази, розвитку організаційних основ енергозбереження, застосування санкцій та відповідних пільг для стимулювання юридичних і фізичних осіб до економного використання палива й енергії на транспорті. Мінтрансзв'язку, центральні та місцеві органи виконавчої влади, відповідальні за транспорт, повинні створити спеціальні підрозділи для забезпечення управління та регулювання у сфері енергозбереження, введення ефективної системи енергоменеджменту й енергоаудиту, а також ефективної координації міжгалузевої та внутрішньогалузевої політики енергозбереження. Призначається головний інститут, що здійснюватиме наукове супроводження виконання Програми та забезпечення її щорічного аналізу і коригування.
Фінансове забезпечення енергозберігаючої діяльності у транспортному комплексі, враховуючи обмеженість асигнувань з державного та місцевих бюджетів, здійснюватиметься головним чином на рахунок коштів підприємств всіх форм власності, а також позабюджетних фондів та іноземних інвестицій. З метою оптимізації використання ресурсів державного бюджету його кошти спрямовуватимуться лише на пріоритетні енергозберігаючі проекти загальнодержавного значення, науково-дослідну, дослідно-конструкторську та інноваційну діяльність із запровадження енергоефективних технічних засобів, відновлюваних джерел енергії й альтернативних палив. Центральні органи виконавчої влади, що здійснюють державне управління в транспортному комплексі, мають спрямовувати свою діяльність на регуляторне забезпечення, що стимулюватиме транспортні підприємства до фінансування енергозберігаючих заходів і проектів, а також надавати організаційно-методичну допомогу для залучення кредитів міжнародних фінансових організацій та зарубіжних країн. Необхідно опрацювати доцільність створення галузевого та підгалузевих фондів енергозбереження, що застосовують револьверні механізми фінансування, а також енергозберігаючих сервісних компаній, які функціонують на принципі перформанс-контрактингу. У середньо- та довготерміновій перспективі постає завдання вивчення й опрацювання можливості залучення інвестиційних коштів за рахунок продажу квот на викиди парникових газів від транспортних засобів, у відповідності до механізмів Кіотського протоколу до
Рамкової конвенції ООН про зміну клімату.
Наукове забезпечення реалізації Програми здійснюватиметься шляхом широкого залучення проблематики енергозбереження, енергоефективності, відновлюваної енергетики й альтернативних палив до галузевої науково-технічної політики. Зважаючи на важливе значення використання існуючого потенціалу науково-технічного прогресу, необхідно зокрема сконцентруватись на організації розробки якісно нових методів і технологій використання енергії та палива на транспорті, включаючи нетрадиційні та поновлювані енергоресурси, підвищення техногенної та екологічної безпеки використання енергетичних ресурсів, а також розроблення нормативів та стандартів енергоспоживання транспортними засобами. Тісно пов'язаним є завдання широкого розповсюдження науково-технічної інформації в галузі енергоощадливого споживання, а також забезпечення можливостей доступу до енергоефективних технологій, обладнання і приладів.
У сфері освіти та інформування зусилля державних органів, яким слід налагодити більш тісну співпрацю з приватними підприємствами та громадськими організаціями, повинні спрямовуватись на формування розуміння всіма верствами населення необхідності ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів як у господарській транспортній діяльності, так і при користування транспортом в інших цілях. Зокрема, необхідно широкого пропагувати використання громадського транспорту як енергозберігаючої альтернативи індивідуальним транспортним засобам. Слід розповсюджувати досвід здійснення демонстраційних проектів енергетичної ефективності на транспорті, що також сприятиме пропаганді енергозбереження, зокрема щодо застосування організаційних та економічних механізмів і новітніх технологій. Важливим завданням є створення та розвиток в галузі транспорту системи підвищення кваліфікації водіїв, машиністів, іншого персоналу, а також проведення періодичної атестації з питань, що стосуються енергозбереження, енергоефективності та альтернативної енергетики у транспортному комплексі.
Реалізація окремих напрямів Програми буде забезпечуватися через програми заходів підгалузей транспорту відповідно до додатка, що наведено нижче. На основі систематичного контролю ходу виконання Програми за підсумками кожного року здійснюватимуться уточнення та доповнення підгалузевих програм.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказом Міністерства
транспорту та зв'язку
України
09.02.2006 N 114
ЗАЛІЗНИЧНИЙ ТРАНСПОРТ
N з/п |
Найменування заходу |
Зміст заходу, обґрунтування, очікуваний результат від впровадження |
Відпові- дальні за виконання та головні виконавці |
Очікува- на економія ПЕР за 2006 - 2010 нат. од./ т. у. п. |
Тер- мін вико- нання (ро- ки) |
Прогнозні обсяги та джерела фінансування |
Зага- льний обсяг фінан- суван- ня, тис. грн. |
у тому числі |
НДДКР |
Інвестиції |
Об- сяг, тис. грн. |
Дже- рела |
Обсяг, тис. грн. |
Джере- ла |
1. |
Впровадження сучасного рухомого складу |
Впровадження електровозів вітчизняного виробництва |
ЦТ, Н залізниць |
115 тис. кВт.год. / 37,4 |
2006 |
53200 |
- |
- |
53200 |
Кредит- ні кошти |
740 тис. кВт.год. / 240,5 |
2007 |
133000 |
- |
- |
133000 |
Кредит- ні кошти |
1440 тис. кВт.год. / 468 |
2008 |
133000 |
- |
- |
133000 |
Кредит- ні кошти |
1440 тис. кВт.год. / 468 |
2009 |
133000 |
- |
- |
133000 |
Кредит- ні кошти |
1440 тис. кВт.год. / 468 |
2010 |
133000 |
- |
- |
133000 |
Кредитн і кошти |
2. |
Заміна застарілого електроосвітлюва- льного обладнання на сучасне енергозберігаюче та впровадження автоматичного управління зовнішнім освітленням |
Заміна застарілих типів світильників та ламп на сучасні з поліпшеними світлотехнічними характеристиками. Енергозбереження досягається за рахунок зниження встановленої потужності при дотриманні норм освітленості. |
ЦІЕ, ЦЕ, Н залізниць |
17020 тис. кВт.год. / 5531,5 |
2006 |
5562 |
- |
- |
5562 |
Власні кошти |
3000 тис. кВт.год. / 975 |
2007 |
1100 |
- |
- |
1100 |
Власні кошти |
3000 тис. кВт.год. / 975 |
2008 |
1100 |
- |
- |
1100 |
Власні кошти |
3000 тис. кВт.год. / 975 |
2009 |
1100 |
- |
- |
1100 |
Власні кошти |
3000 тис. кВт.год. / 975 |
2010 |
1100 |
- |
- |
1100 |
Власні кошти |
3. |
Впровадження автоматизованих систем комерційного обліку електроенергії (АСКОЕ) на залізницях України |
Впровадження АСКОЕ вимагаєтьсяПравилами користування електричною енергією та Інструкцією "Про комерційний облік електроенергії" , енергозбереження досягається за рахунок підвищення точності та одночасності вимірювання |
ЦЕ, Н залізниць |
5000 тис. кВт.год. / 1625 |
2006 |
10000 |
- |
- |
10000 |
Власні кошти |
5000 тис. кВт.год. / 1625 |
2007 |
10000 |
- |
- |
10000 |
Власні кошти |
5000 тис. кВт.год. / 1625 |
2008 |
10000 |
- |
- |
10000 |
Власні кошти |
5000 тис. кВт.год. / 1625 |
2009 |
10000 |
- |
- |
10000 |
Власні кошти |
5000 тис. кВт.год. / 1625 |
2010 |
10000 |
- |
- |
10000 |
Власні кошти |
4. |
Електрифікація та переведення на електротягу окремих дільниць залізниць |
Доцільність переведення визначається співвідношенням затрат на закупівлю дизпалива та електроенергії. Енергозберігаючий ефект обумовлений зниженням споживання умовного палива при електротязі по відношенню до теплотяги |
П-Захід- на, Коростень - Шепеті- вка |
3,5 тис. т. у. п. |
2006 |
90000 |
- |
- |
90000 |
Власні та кошти інвес- торів |
Південна Божково - Коломак - Люботин |
6 тис. т. у. п. |
2006 |
230000 |
- |
- |
230000 |
Власні та кошти інвес- торів |
Південна, Полтава - Бурти |
3 тис. т. у. п. |
2006- 2007 |
332547 |
- |
- |
332547 |
Власні та кошти інвес- торів |
Одеська, Бурти - Користів- ка |
1,6 тис. т. у. п. |
2006- 2007 |
45930 |
- |
- |
45930 |
Власні та кошти інвес- торів |
Одеська, Долинська - Микола- їв |
6,5 тис. т. у. п. |
2006 |
270840 |
- |
- |
270840 |
Власні та кошти інвес- торів |
Одеська, Миколаїв - Херсон |
3,3 тис. т. у. п. |
2007 |
100410 |
- |
- |
100410 |
Власні та кошти інвес- торів |
Одеська, Херсон - Вадим |
4,5 тис. т. у. п. |
2008 |
155000 |
- |
- |
155000 |
Власні та кошти інвес- торів |
Придні- провська, Вадим - Джанкой |
4,8 тис. т. у. п. |
2008 |
155800 |
- |
- |
155800 |
Власні та кошти інвес- торів |
5. |
Покращання стану колії, зменшення опору руху рухомого складу |
Забезпечення періодичного змащення коліс та рейок за рахунок встановлення стаціонарних колійних лубрикаторів |
ЦП, Н залізниць |
- |
2006- 2010 |
Щоріч- но по 150 |
- |
- |
Щоріч- но по 150 |
Власні кошти |
6. |
Оптимізація плану формування вантажних поїздів та напрямку вагонопотоків |
Формування поїздів більш дальніх призначень, що скоротить кількість переробок на шляху їх прямування |
ЦП, Н залізниць |
Щорічно по 975 тис. грн. |
2006- 2010 |
- |
- |
- |
- |
- |
7. |
Реконструкція котельно- теплотехнічного господарства |
Заміна застарілих типів котлів, поліпшення ККД котелень за рахунок модернізації, використання новітніх енергозберігаючих технологій |
Н заліз- ниць, ЦІЕ |
12 тис. т. у. п. |
2006 |
16034 |
- |
- |
16034 |
Власні кошти |
7 тис. т. у. п. |
2007 |
8000 |
- |
- |
8000 |
Власні кошти |
7 тис. т. у. п. |
2008 |
8000 |
- |
- |
8000 |
Власні кошти |
7 тис. т. у. п. |
2009 |
8000 |
- |
- |
8000 |
Власні кошти |
7 тис. т. у. п. |
2010 |
8000 |
- |
- |
8000 |
Власні кошти |
8. |
Набуття залізницями статусу членів оптового ринку електроенергії |
Скорочення непродуктивних затрат на закупівлю електроенергії. Підвищення привабливості електрифікації та переведення на електротягу окремих дільниць залізниць |
ЦЕ, Н залізниць |
Скороче- ння затрат буде визначе- но після реаліза- ції заходу |
2006- 2007 |
- |
- |
- |
- |
- |
Всього за підгалузевою програмою, тис. т. у. п. |
92,4 |
|
|
|
|
|
|
|
УКРМОРРІЧФЛОТ
N з/п |
Найменування заходу |
Зміст заходу, обґрунтування, очікуваний результат від впровадження |
Відпові- дальні за виконання та головні виконавці |
Очіку- вана еконо- мія ПЕР за 2006 - 2010 нат. од./т. у. п. |
Тер- мін вико- нання (ро- ки) |
Прогнозні обсяги та джерела фінансування |
Зага- льний обсяг фінан- суван- ня, тис. грн. |
у тому числі |
НДДКР |
Інвестиції |
Об- сяг, тис. грн. |
Дже- рела |
Обсяг, тис. грн. |
Дже- рела |
|
1. Загальні організаційні заходи, науково- дослідні і проектні розробки |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
1.1. Галузева методика нормування і уніфіковані нормативи витрат палива для криголамів та буксирів флоту морських портів України |
Утворення нормативної бази для нормування витрат палива на роботу криголамів та буксирів, яка відповідає сучасній номенклатурі суден, умовам їх експлуатації та вимогам законодавства України. У результаті впровадження утворюються умови щодо зниження споживання палива |
Укрморрічфлот/ УкрНДІМФ |
|
2005- 2006 |
68,0 |
68,0 |
4 |
- |
- |
2. |
1.2. Галузева методика нормування і уніфіковані нормативи витрат палива для пасажирських суден морських портів України та ДСК "Керченська паромна переправа" |
Утворення нормативної бази для нормування витрат палива на роботу пасажирських суден, яка відповідає сучасній номенклатурі суден, умовам їх експлуатації та вимогам законодавства України. У результаті впровадження утворюються умови щодо зниження споживання палива |
Укрморрічфлот/ УкрНДІМФ |
|
2007- 2008 |
45,0 |
45,0 |
4 |
- |
- |
3. |
1.3. Галузева методика нормування і уніфіковані нормативи витрат палива для допоміжних суден морських портів України і підприємств Укрморрічфлоту |
Утворення нормативної бази для нормування витрат палива на роботу допоміжних суден, яка відповідає сучасній номенклатурі суден, умовам їх експлуатації та вимогам законодавства України. У результаті впровадження утворюються умови щодо зниження споживання палива |
Укрморрічфлот/ УкрНДІМФ |
|
2008- 2009 |
45,0 |
45,0 |
4 |
- |
- |
4. |
1.4. Галузева методика нормування і уніфіковані нормативи витрат палива для плавкранів морських портів України |
Утворення нормативної бази для нормування витрат палива на роботу плавкранів, яка відповідає сучасній номенклатурі суден, умовам їх експлуатації та вимогам законодавства України. У результаті впровадження утворюються умови щодо зниження споживання палива |
Укрморрічфлот/ УкрНДІМФ |
|
2009- 2010 |
40,0 |
40,0 |
4 |
- |
- |
5. |
1.5. Галузева методика нормування і уніфіковані нормативи витрат палива для днопоглиблюваль- них суден підприємств Укрморрічфлоту |
Утворення нормативної бази для нормування витрат палива для днопоглиблювальних суден, яка відповідає сучасній номенклатурі суден, умовам їх експлуатації та вимогам законодавства України. У результаті впровадження утворюються умови щодо зниження споживання палива |
Укрморрічфлот/ УкрНДІМФ |
|
2010- 2011 |
85,0 |
85,0 |
4 |
- |
- |
6. |
1.6. Розробка та впровадження технічно обґрунтованих норм витрат палива на роботу суден на підставі галузевих методик (п. 1.1. - 1.5) |
Скорочення витрат палива на підставі технічно обгрунтованих норм, розроблених у відповідності з вимогами галузевих методик нормування |
Судновласники Укрморрічфлоту / УкрНДІМФ |
535 |
2006- 2010 |
235,0 |
235,0 |
2 |
- |
- |
7. |
1.7. Коригування нормативів витрат палива на роботу транспортних суден |
Скорочення витрат палива на підставі результатів аналізу виконання існуючих нормативів |
ВАТ УДП |
1020 |
2006- 2010 |
24,0 |
- |
- |
24,0 |
1 |
8. |
1.8. Розробка та впровадження технічно обґрунтованих норм витрат палива та теплоенергії підприємствами на підставі діючих галузевих методик |
Скорочення витрат палива та теплоенергії підприємствами на підставі діючих галузевих методик |
Підприємства Укрморрічфлоту / УкрНДІМФ |
440 |
2006- 2010 |
150,0 |
150,0 |
2 |
- |
- |
9. |
1.9. Розробка та впровадження технічно обґрунтованих норм витрат електроенергії підприємствами на підставі діючої Галузевої методики |
Скорочення витрат електроенергії підприємствами на підставі діючої Галузевої методики. Очікувана економія: 650 тис. кВт.год. |
Підприємства Укрморрічфлоту / УкрНДІМФ |
79,8 |
2006- 2010 |
200,0 |
200,0 |
2 |
- |
- |
2. Флот судновласників, підвідомчих Укрморрічфлоту |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10. |
2.1. Впровадження економічних швидкостей на суднах з урахуванням умов плавання |
Скорочення витрат палива за рахунок вибору швидкості, яка забезпечує мінімальні витрати палива на виконання рейсового завдання |
ВАТ УДП |
17400 |
2006- 2010 |
125,0 |
- |
- |
125,0 |
1 |
11. |
2.2. Впровадження на суднах режимів роботи силових установок, що забезпечують оптимальні питомі витрати палива |
Скорочення витрат палива за рахунок визначення режимів роботи силових установок з мінімальними питомими витратами палива |
ДУ "Чоразморшлях" |
150 |
2006- 2010 |
- |
- |
- |
- |
- |
12. |
2.3. Обладнання суднових котлів приладами, які забезпечують захист від накипуутворюван- ня |
Скорочення витрат палива за рахунок поліпшення умов роботи котлів |
ДУ "Чоразморшлях" |
1,5 |
2006- 2010 |
6,1 |
- |
- |
6,1 |
1 |
13. |
2.4. Використання важких сортів палив на суднах замість дизельного палива |
Скорочення витрат на паливо за рахунок різниці у цінах між важкими сортами палива та дизельним паливом |
ВАТ УДП |
1590 |
2006- 2010 |
236,0 |
- |
- |
236,0 |
1 |
14. |
2.5. Використання нафтозалишків |
Скорочення витрат палива за рахунок використання нафтозалишків у якості палива у котлах |
Підприємства Укрморрічфлоту |
75 |
2006- 2010 |
- |
- |
- |
- |
- |
15. |
2.6. Впровадження на енергетичних установках суден портофлоту теплоакумулюючих систем |
Скорочення витрат палива на прогрівання двигунів взимку за рахунок акумулювання тепла у системах двигунів |
Миколаївський МТП |
70 |
2006- 2007 |
50,0 |
- |
- |
50,0 |
1 |
3. Берегові підприємства Укрморрічфлоту |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1. Удосконалення енерговикористую чого обладнання та технологій |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16. |
3.1.1. Розробка та впровадження автоматизованих систем моніторингу та керування енергопоста- чанням та енергозбе- реженням |
Скорочення витрат паливно- енергетичних ресурсів (ПЕР) за рахунок автоматизації енергопостачання по результатах оперативного моніторингу енергоспоживання. Очікувана економія: 6295 тис. кВт.год. |
Ізмаїльський МТП |
773,2 |
2006- 2010 |
- |
- |
- |
- |
- |
Миколаївський МТП |
|
2006- 2010 |
500,0 |
- |
- |
500,0 |
1 |
Одеський МТП |
|
2006- 2010 |
130,0 |
- |
- |
130,0 |
1 |
СМП "Октябрьськ" |
|
2006 |
30,0 |
- |
- |
30,0 |
1 |
МТП Южний |
|
2007- 2009 |
400,0 |
- |
- |
400,0 |
1 |
Керченський СРЗ |
|
2006 |
35,0 |
- |
- |
35,0 |
1 |
ОСРЗ "Україна" |
|
2007 |
90,0 |
- |
- |
90,0 |
1 |
17. |
3.1.2. Впровадження лічильників: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Електроенергії |
Скорочення витрат електроенергії за рахунок підвищення точності вимірів, а також за рахунок можливості використання багатозонних тарифів. Очікувана економія: 475 тис. кВт.год. |
Білгород- Дністровський МТП |
58,3 |
2006 |
55,0 |
- |
- |
55,0 |
1 |
Миколаївський МТП |
|
2006- 2010 |
20,0 |
- |
- |
20,0 |
1 |
Феодосійський МТП |
|
2006- 2010 |
7,5 |
- |
- |
7,5 |
1 |
Херсонський МТП |
|
2006- 2010 |
7,5 |
- |
- |
7,5 |
1 |
|
Теплоенергії |
Скорочення фінансових витрат за спожиту теплоенергію. Очікувана економія: 681 Гкал |
Бердянський МТП |
97,3 |
2008 |
20,0 |
- |
- |
20,0 |
1 |
Маріупольський МТП |
|
2006- 2007 |
35,0 |
- |
- |
35,0 |
1 |
Миколаївський МТП |
|
2006 |
15,0 |
- |
- |
15,0 |
1 |
Феодосійський МТП |
|
2007 |
9,0 |
- |
- |
9,0 |
1 |
ОСРЗ "Україна" |
|
2008 |
9,0 |
- |
- |
9,0 |
1 |
ВАТ "УДП" |
|
2006 |
9,0 |
- |
- |
9,0 |
1 |
|
Гарячого водопостачання |
Скорочення фінансових витрат за спожиту гарячу воду. Очікувана економія: 20 Гкал |
Феодосійський МТП |
2,9 |
2006- 2010 |
100,0 |
- |
- |
100,0 |
1 |
|
Природного газу |
Скорочення споживання природного газу. Очікувана економія: 52 тис. куб. м |
Миколаївський МТП |
67,6 |
2006- 2010 |
70,0 |
- |
- |
70,0 |
1 |
18. |
3.1.3. Впровадження автоматизованого обладнання компенсації реактивної потужності |
Скорочення реактивної складової витрат електроенергії. Очікувана економія: 4105 тис. кВт.год. |
Ізмаїльський МТП |
504,2 |
2006- 2010 |
80,0 |
- |
- |
80,0 |
1 |
Миколаївський МТП |
|
2006- 2010 |
248,0 |
- |
- |
248,0 |
1 |
Одеський МТП |
|
2006- 2010 |
50,0 |
- |
- |
50,0 |
1 |
Севастопольсь- кий МТП |
|
2007- 2009 |
15,0 |
- |
- |
15,0 |
1 |
Феодосійський МТП |
|
2007- 2010 |
30,0 |
- |
- |
30,0 |
1 |
Херсонський МТП |
|
2006- 2010 |
35,0 |
- |
- |
35,0 |
1 |
МТП Южний |
|
2006- 2008 |
300,0 |
- |
- |
300,0 |
1 |
Керченський СРЗ |
|
2006- 2008 |
10,5 |
- |
- |
10,5 |
1 |
19. |
3.1.4. Скорочення втрат холостого ходу в силових трансформаторах |
Скорочення втрат електроенергії, пов'язаних безпосередньо з роботою трансформаторів. Очікувана економія: 219 тис. кВт.год. |
Бердянський МТП |
26,9 |
2006- 2010 |
20,0 |
- |
- |
20,0 |
1 |
Керченський МТП |
|
2006- 2010 |
- |
- |
- |
- |
- |
Херсонський МТП |
|
2006- 2010 |
35,0 |
- |
- |
35,0 |
1 |
Кілійський ССРЗ |
|
2007 |
37,0 |
- |
- |
37,0 |
1 |
20 |
3.1.5. Заміна ламп розжарювання на економічні джерела світла (типу ДНАТ, ДРЛ та ін.) |
Скорочення витрат електроенергії на освітлення територій та приміщень за умовою зберігання рівня освітлення. Очікувана економія: 5600 тис. кВт.год. |
Бердянський МТП |
687,9 |
2006- 2010 |
15,0 |
- |
- |
15, |
1 |
Євпаторійський МТП |
|
2006- 2010 |
69,0 |
- |
- |
69,0 |
1 |
Іллічівський МТП |
|
2006- 2010 |
1000,0 |
- |
- |
1000,0 |
1 |
Ізмаїльський МТП |
|
2006- 2010 |
25,0 |
- |
- |
25,0 |
1 |
Керченський МТП |
|
2006- 2010 |
121,0 |
- |
- |
121,0 |
1 |
Миколаївський МТП |
|
2006- 2010 |
31,2 |
- |
- |
31,2 |
1 |
СМП "Октябрьськ" |
|
2006- 2010 |
35,0 |
- |
- |
35,0 |
1 |
Ренійський МТП |
|
2006 |
204, |
- |
- |
20,4 |
1 |
Феодосійський МТП |
|
2006- 2010 |
6,0 |
- |
- |
6,0 |
1 |
Херсонський МТП |
|
2006- 2010 |
30,0 |
- |
- |
30,0 |
1 |
Ялтинський МТП |
|
2006- 2010 |
22,0 |
- |
- |
22,0 |
1 |
Кілійський ССРЗ |
|
2006- 2007 |
38,0 |
- |
- |
38,0 |
1 |
ДСК ЧМП |
|
2006- 2010 |
38,0 |
- |
- |
38,0 |
1 |
ДСК "Керченська паромна переправа" |
|
2006- 2010 |
8,5 |
- |
- |
8,5 |
1 |
ДУ "Держгідро- графія" |
|
2006- 2010 |
2000,0 |
- |
- |
2000,0 |
1 |
21. |
3.1.6. Переведення кранів на частотне управління |
Скорочення витрат електроенергії на роботу електродвигунів кранів за рахунок покращення умов їх експлуатації. Очікувана економія: 914 тис. кВт.год. |
Маріупольський МТП |
112,3 |
2006- 2010 |
3000,0 |
- |
- |
3000,0 |
1 |
Феодосійський МТП |
|
2010 |
500,0 |
- |
- |
500,0 |
1 |
Кілійський ССРЗ |
|
2007- 2008 |
92,0 |
- |
- |
92,0 |
1 |
|
3.1.7. Інші заходи |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
22. |
3.1.7.1. Підвищення енергоефективно- сті котелень та топкових |
Очікувана економія котельно-пічного палива - 8280 т. у. п. та електроенергії - 629 тис. кВт.год. |
Іллічівський МТП |
8357,3 |
2007- 2008 |
800,0 |
- |
- |
800,0 |
1 |
Ізмаїльський МТП |
|
2006- 2009 |
2600,0 |
- |
- |
2600,0 |
1 |
Миколаївський МТП |
|
2006 |
1700,0 |
- |
- |
1700,0 |
1 |
Ренійський МТП |
|
2006- 2007 |
570,0 |
- |
- |
570,0 |
1 |
Ялтинський МТП |
|
2007- 2008 |
240,0 |
- |
- |
240,0 |
1 |
ДП "Дельта- лоцман" |
|
2007- 2008 |
160,0 |
- |
- |
160,0 |
|
|
3.1.7.2. Впровадження енергоекономіч- ного обладнання |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1.7.2.1. Електричне обладнання |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
23. |
Реконструкція трансформаторних підстанцій |
Скорочення витрат електроенергії на роботу обладнання трансформаторних підстанцій. Очікувана економія: 265 тис. кВт.год. |
Бердянський МТП |
32,6 |
2008- 2009 |
800,0 |
- |
- |
800,0 |
1 |
Миколаївський МТП |
|
2007 |
4500,0 |
- |
- |
4500,0 |
1 |
24. |
Модернізація кабельних мереж |
Скорочення втрат електроенергії у кабельних мережах. Очікувана економія: 1571 тис. кВт.год. |
Євпаторійський МТП |
193,0 |
2006- 2007 |
93,0 |
- |
- |
93,0 |
1 |
Іллічівський МТП |
|
2006- 2010 |
2300,0 |
- |
- |
2300,0 |
1 |
Одеський МТП |
|
2006- 2010 |
16,0 |
- |
- |
16,0 |
1 |
25. |
Заміна насосів |
Скорочення витрат електроенергії на роботу електродвигунів за рахунок зниження їх потужності. Очікувана економія: 245 тис. кВт.год. |
Іллічівський МТП |
30,0 |
2010 |
500,0 |
- |
- |
500,0 |
1 |
Кілійський ССРЗ |
|
2006 |
2,6 |
- |
- |
2,6 |
1 |
26. |
Впровадження привода частотного регулювання електродвигунів насосів котелень |
Скорочення витрат електроенергії на роботу електродвигунів насосів котелень за рахунок покращення умов їх роботи. Очікувана економія: 116 тис. кВт.год. |
Ізмаїльський МТП |
14,2 |
2006 |
5,0 |
- |
- |
5,0 |
1 |
27. |
Впровадження енергоефективно- го обладнання "Schneider Elecrtic" електричної підстанції |
Скорочення витрат електроенергії на роботу обладнання електричної підстанції. Очікувана економія: 765 тис. кВт.год. |
Маріупольський МТП |
93,9 |
2006- 2010 |
15000,0 |
- |
- |
15000,0 |
1 |
28. |
Впровадження пересувних електрокомпре- сорів замість енергоємних стаціонарних, а також електроінстру- мента замість пневмоінстру мента |
Скорочення витрат електроенергії на вироблення стислого повітря. Очікувана економія: 38 тис. кВт.год. |
Керченський СРЗ |
4,7 |
2006- 2008 |
110,0 |
- |
- |
110,0 |
1 |
29. |
Реконструкція системи внутрішніх електромереж |
Скорочення втрат електроенергії у електромережах. Очікувана економія: 37 тис. кВт.год. |
ДП "Укрводшлях" |
4,5 |
2006- 2007 |
280,0 |
- |
- |
280,0 |
1 |
|
3.1.7.2.2. Теплотехнічне та паливоспоживаюче обладнання |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30. |
Впровадження мінікотелень для переведення окремих підрозділів на місцеві джерела теплопостачання |
Скорочення витрат палива, теплоенергії, електроенергії. Очікувана економія: природний газ 75 тис. куб. м електроенергія 240 тис. кВт. г. теплоенергія 372 Гкал |
Бердянський МТП |
180,1 |
2006 |
135,0 |
- |
- |
135, |
1 |
МТП Южний |
|
2006- 2007 |
400,0 |
- |
- |
400,0 |
1 |
31. |
Впровадження сучасних енергоефективних опалювальних котлів та автоматизація існуючих |
Скорочення витрат палива і теплоенергії. Очікувана економія: 1155 т. у. п. 1000 Гкал |
Іллічівський МТП |
1297,9 |
2006 |
1125,7 |
- |
- |
1125,7 |
1 |
Миколаївський МТП |
|
2006- 2007 |
1700,0 |
- |
- |
1700,0 |
1 |
ДП "Дельта- лоцман" |
|
2008- 2009 |
100,0 |
- |
- |
100,0 |
1 |
32. |
Заміна існуючих бойлерів на більш енергоефективні |
Скорочення втрат теплоенергії. Очікувана економія: 7700 Гкал |
Іллічівський МТП |
1100 |
2006- 2008 |
809,0 |
- |
- |
809,0 |
1 |
33. |
Використання сучасних енерго- зберігаючих технологій та матеріалів при ремонті котлів |
Скорочення втрат теплоенергії. Очікувана економія: 623 Гкал |
Южний МТП |
89 |
2006- 2008 |
700,0 |
- |
- |
700,0 |
1 |
34. |
Реконструкція теплових камер із запровадженням примусового конвективного тепломасообміну |
Скорочення втрат теплоенергії. Очікувана економія: 1320 Гкал |
МТП Южний |
188,6 |
2007 |
300,0 |
- |
- |
300,0 |
1 |
35. |
Впровадження пропан-бутану у технологічних процесах металорізання |
Скорочення витрат гасу. |
ОСРЗ "Україна" |
145 |
2006- 2007 |
40,0 |
- |
- |
40,0 |
1 |
36. |
Використання теплоти системи охолодження стаціонарних ДВС для теплопостачання споруд |
Скорочення витрат теплоенергії. Очікувана економія: 40 Гкал |
ДСК "Керченська паромна переправа" |
5,7 |
2006- 2010 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
3.1.7.3. Підвищення ефективності теплоізоляції споруд та теплотрас |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
37. |
Підвищення ефективності теплоізоляції споруд |
Скорочення витрат теплоенергії на опалення споруд. Очікувана економія: 552 Гкал |
Бердянський МТП |
78,8 |
2006- 2010 |
15,0 |
- |
- |
15,0 |
1 |
Керченський МТП |
|
2006- 2010 |
10,0 |
- |
- |
10,0 |
1 |
Ялтинський МТП |
|
2006- 2010 |
50,0 |
- |
- |
50,0 |
1 |
ДП "Дельта- лоцман" |
|
2006- 2010 |
280,0 |
- |
- |
280,0 |
1 |
38. |
Підвищення ефективності ізоляції теплотрас |
Скорочення втрат теплоенергії у теплотрасах. Очікувана економія: 2960 Гкал |
Бердянський МТП |
422,8 |
2006- 2010 |
10,0 |
- |
- |
10,0 |
1 |
Іллічівський МТП |
|
2006- 2010 |
4200,0 |
- |
- |
4200,0 |
1 |
Феодосійський МТП |
|
2006- 2009 |
120,0 |
- |
- |
120,0 |
1 |
Херсонський МТП |
|
2006- 2010 |
75,0 |
- |
- |
75,0 |
1 |
МТП Южний |
|
2010 |
500,0 |
- |
- |
500,0 |
1 |
Ялтинський МТП |
|
2006- 2009 |
2,0 |
- |
- |
2,0 |
1 |
39. |
Реконструкція систем опалення приміщень |
Скорочення витрат теплоенергії на опалення приміщень. Очікувана економія: 650 Гкал |
Херсонський МТП |
92,8 |
2006- 2010 |
20,0 |
- |
- |
20,0 |
1 |
ДСК ЧМП |
|
2006- 2007 |
125,0 |
- |
- |
125,0 |
1 |
ДП "МАРС" |
|
2006 |
28,0 |
- |
- |
28,0 |
1 |
ДП "Укрводшлях" |
|
2006- 2008 |
35,0 |
- |
- |
35,0 |
1 |
|
3.1.7.4. Удосконалення режимів експлуатації обладнання |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
40. |
Експлуатація мінікотелень в автоматичному режимі, очистка поверхонь нагрівання котлів; регулювання теплових систем |
Очікувана економія палива 75 т. у. п. та теплоенергії. 300 Гкал |
Бердянський МТП |
117,8 |
2006- 2010 |
65,0 |
- |
- |
65,0 |
1 |
41. |
Організація роботи котлів з використанням режимних карт |
Скорочення витрат природного газу. Очікувана економія: 250 тис. куб. м |
Миколаївський МТП |
325 |
2006- 2010 |
200,0 |
- |
- |
200,0 |
1 |
42. |
Впровадження системи контролю палива "Дельта" |
Скорочення витрат палива. |
Миколаївський МТП |
1560 |
2006- 2010 |
200,0 |
- |
- |
200,0 |
1 |
|
3.2. Впровадження альтернативних джерел енергії |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
43. |
3.2.1. Впровадження геліосистем гарячого водопостачання |
Скорочення витрат електроенергії, палива та теплоенергії на гаряче водопостачання. Очікувана економія: природний газ - 135 тис. куб. м електроенергія - 37 тис. кВт. г. теплоенергія - 1000 Гкал паливо - 300 т. у. п. |
Євпаторійський МТП |
622,8 |
2009- 2010 |
100,0 |
- |
- |
100,0 |
1 |
Іллічівський МТП |
|
2007- 2008 |
600,0 |
- |
- |
600,0 |
1 |
Ізмаїльський МТП |
|
2006- 2010 |
360,0 |
- |
- |
360,0 |
1 |
Миколаївський МТП |
|
2006- 2010 |
500,0 |
- |
- |
500,0 |
1 |
Севастополь- ський МТП |
|
2008- 2009 |
20,0 |
- |
- |
20,0 |
1 |
Ялтинський МТП |
|
2009 |
10,0 |
- |
- |
10,0 |
1 |
ОСРЗ "Україна" |
|
2009- 2010 |
36,0 |
- |
- |
36,0 |
1 |
44. |
3.2.2. Введення в експлуатацію вітрогенератора потужністю 20 кВт |
Скорочення витрат палива на вироблення електроенергії дизель- генераторами |
Усть- Дунайський МТП |
565 |
2006- 2010 |
150,0 |
- |
- |
150,0 |
1 |
45. |
3.2.3. Впровад- ження електропо- стачання о. Зміїний від вітрогенераторів та сонячних фотоелементів |
Скорочення витрат палива на вироблення електроенергії дизель- генераторами |
ДУ "Держгідро- графія" |
650 |
2006 |
700,0 |
- |
- |
700,0 |
1 |
46. |
3.2.4. Розроблення пропозицій щодо виробництва біодизельного палива з використанням технологічних можливостей маслоекстракцій- ного заводу (продуктивністю 1,5 млн. тонн на рік), що будується на території Іллічівського морського торговельного порту |
Заміщення дизельного палива |
Державна міська адміністрація м. Іллічівська Іллічівський МТП підприємства- інвестори УкрНДІМФ |
Очіку- ється після впро- вад- ження |
2006- 2010 |
50,0 |
50,0 |
1, 4 |
- |
- |
Всього за підгалузевою програмою, тис. т. у. п. |
39,9 |
|
|
|
|
|
|
................Перейти до повного тексту