1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
Н А К А З
09.02.2006 N 114
Про затвердження Галузевої програми енергозбереження та впровадження альтернативних видів палива на транспорті на 2006-2010 роки
На виконання пункту 313 Плану заходів щодо виконання у 2005 році Програми Кабінету Міністрів України "Назустріч людям", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2005 N 324,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Галузеву програму енергозбереження та впровадження альтернативних видів палива на транспорті на 2000-2010 роки (далі - Програма), що додається.
2. Державним департаментам (Доброход С.О., Кушніренко А.В., Бутенко Г.Г.), Укрзалізниці (Гладкіх В.І.):
2.1. Щорічно розробляти плани реалізації Програми;
2.2. Щоквартально (до 5 числа місяця, наступного за звітним кварталом) звітувати Міністерству про результати виконання плану заходів Програми.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Цибенка В.В.
Міністр В.Бондар
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
транспорту та зв'язку
України
09.02.2006 N 114
ГАЛУЗЕВА ПРОГРАМА
енергозбереження та впровадження альтернативних видів палива на транспорті на 2006-2010 роки
Галузева програма енергозбереження та впровадження альтернативних видів палива на транспорті на 2006-2010 роки (далі - Програма) розроблена на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 06.05.2005 N 324 "Про заходи щодо виконання у 2005 році Програми діяльності Кабінету Міністрів України "Назустріч людям" (п. 313).
Програма, що відповідає політичним пріоритетам Європейського Союзу у сфері енергозбереження, визначає стратегічні завдання, напрями та механізми впровадження заходів з раціонального використання паливно-енергетичних ресурсів, покращання енергоефективності та застосування альтернативних палив у всіх підгалузях транспортного комплексу України.
1. Визначення проблеми, на розв'язання якої спрямована Програма
В умовах постійно зростаючих цін на основні види енергоресурсів та значної зовнішньоекономічної залежності від постачальників енергоносіїв енергозбереження та енергоефективність набувають особливої актуальності для загального підвищення економічної ефективності транспорту, зменшення його негативного впливу на навколишнє природне середовище, забезпечення високих соціальних стандартів транспортних послуг.
У відповідності до стратегічних пріоритетів соціально-економічної політики України ставиться завдання переведення національної економіки на енергозберігаючу модель розвитку, спрямовану на суттєве скорочення енергетичної складової у собівартості виробництва та сфери послуг. Проектом Енергетичної стратегії України до 2030 року передбачається доведення показників енергетичної ефективності всіх галузей національної економіки, включаючи транспорт, до рівня відповідних показників ЄС та інших промислово розвинених країн. Комплексна державна програма енергозбереження України визначає пріоритети державної політики у сфері енергозбереження, енергоефективності, використання нетрадиційних і відновлюваних джерел енергії. Цією Програмою встановлюються галузеві пріоритети й основні напрями діяльності, а також засоби та інструменти, що забезпечують ощадливе й ефективне використання енергоресурсів на транспорті. Для всіх підгалузей з урахуванням їх особливостей розроблені детальні програми заходів з енергозбереження, підвищення енергоефективності та використання альтернативних джерел енергії.
2. Аналіз причин виникнення проблеми та обґрунтування необхідності її розв'язання
Транспортний комплекс тісно пов'язаний практично з усіма галузями виробництва та соціальної сфери, і тому тенденції розвитку транспорту тісно слідують за загальною динамікою економічного розвитку України. З другого боку, транспорт, як і деякі інші галузі економіки, все ще має багато успадкованих від колишнього СРСР проблем, таких як нераціональна структура та висока енергомісткість. В цілому транспортний комплекс України використовує близько третини загального споживання нафтопродуктів і 5 відсотків загального споживання електроенергії в Україні. При всій різноманітності умов і специфіки роботи різних підгалузей транспортного комплексу ефективність використання паливно-енергетичних ресурсів загалом є досить низькою.
Незадовільний стан енергетичного господарства на транспорті обумовлений цілою низкою інституційних, економічних, науково-технічних, інформаційно-освітніх та інших причин. Так, серед головних економічних причин - загальні макроекономічні проблеми національної економіки, низький рівень фінансування з державного та місцевих бюджетів навіть транспорту, що знаходиться у державному секторі, та загальна нерозвиненість фінансової бази. Загалом в економічно-фінансовій сфері дуже гострими є такі проблеми, як цінова нестабільність і недосконалість системи ціноутворення на енергоносії, що не дає змоги акумулювати інвестиційні кошти на транспортних підприємствах, а також високі кредитно-банківські ставки та складність отримання середньо- і довготермінових кредитів для здійснення технологічного оновлення та закупівлі високоефективного обладнання.
Головні інституційні проблеми - недостатня розвиненість ринкових відносин у сфері функціонування транспорту, відсутність дієвих економічних стимулів щодо інвестування в основні виробничі фонди та здійснення енергозберігаючих проектів, слабка координація між окремими підгалузями транспорту, неефективність організації перевезень, недосконалість державного управління та регулювання у сфері енергозбереженням, зокрема, на регіональному та місцевому рівнях, а також недостатня увага щодо залучення основних верств суспільства до енергозбереження у транспортному комплексі, відсутність реальних засобів їх стимулювання до раціонального використання палива й енергії.
Науково-технічні проблеми - значна частка низькоефективної техніки та обладнання, що використовується на транспорті, загальний низький рівень застосування передових світових досягнень науки та техніки, обмеженість у використанні сучасних енергоефективних транспортних засобів та енергозберігаючих технологій перевезення, порушення технічних регламентів експлуатації, відсутність необхідних приладів і технічних засобів регулювання енерговикористання та приладів обліку і контролю.
В інформаційно-освітній сфері слід вирізнити досить низький рівень інформування про науково-технічні, організаційні, економічні та інші можливості з енергозбереження у транспортній сфері, недостатній загальний рівень освіченості у цій галузі, відсутність чіткої статистичної інформації про основні види господарської діяльності транспорту, нестача кваліфікованих кадрів, а також досить низька стурбованість населення щодо проблематики раціонального споживання енергоресурсів.
3. Пріоритетні завдання та напрями реалізації Програми
Програмою ставиться за мету на основі запровадження комплексу науково-технічних, інституційно-правових і економічно-фінансових заходів здійснити значне зниження питомих витрат всіх видів енергоресурсів, забезпечити високі темпи використання резервів енергозбереження та широко запровадити альтернативні види палива у всіх підгалузях транспортного комплексу.
До пріоритетних завдань Програми відносяться наступні:
1. Забезпечення структурної перебудови транспортної інфраструктури у відповідності з потребами розвитку виробництва та соціальної сфери.
2. Технічна і технологічна модернізація основних виробничих фондів транспорту на основі досягнень науково-технічного прогресу.
3. Оптимізація структури рухомого складу, спрямована на підвищення ефективності пасажиро- та вантажопотоків.
4. Покращання експлуатаційних показників шляхів сполучень, підвищення енергоефективності транспортних засобів.
5. Поліпшення ефективності експлуатації рухомого складу та допоміжного обладнання, оптимізація транспортних технологій.
6. Розширення використання нетрадиційних та відновлюваних джерел енергії й альтернативних палив на пересувних і стаціонарних об'єктах.
Для забезпечення реалізації завдань Програми здійснюватиметься широкий комплекс заходів для всіх підгалузей транспорту за такими напрямами:
1. Формування та вдосконалення нормативно-правових основ з енергозбереження та використання альтернативних палив на транспорті.
2. Розвиток фінансової бази для забезпечення енергозберігаючих проектів і заходів.
3. Оптимізація системи управління, регулювання та контролю у сфері енергоспоживання та енергозбереження на транспорті.
4. Здійснення проектів з реконструкції і модернізації комунікацій та об'єктів інфраструктури.
5. Впровадження технічних і технологічних енергозберігаючих заходів на транспортних засобах та стаціонарних об'єктах транспортного комплексу.
6. Забезпечення ефективної координації між підгалузями транспорту з метою зниження загального споживання енергоресурсів.
7. Удосконалення організації технічного обслуговування і ремонту транспортних засобів.
8. Забезпечення економних режимів експлуатації рухомого складу.
9. Розширення механізації та автоматизації вантажних операцій.
10. Заміщення видів енергоносіїв на більш ефективні, включаючи застосування альтернативних палив.
11. Впровадження інноваційних принципів управління транспортними процесами з використанням інформаційних технологій.
12. Масове запровадження обліку та контролю використання палива та енергії.
Окремими підгалузями транспорту намічаються до здійснення спеціальні заходи. Так, на залізничному транспорті планується розширення електрифікації та переведення на електротягу окремих дільниць залізниці, реконструкція шляхового господарства за рахунок прокладання безстикового рейкового полотна, впровадження сучасного рухомого складу, зокрема електровозів і спеціалізованих вагонів, оптимізація плану формування вантажних поїздів та напрямку вагонопотоків, реконструкція котельно-теплотехнічного господарства, впровадження автоматизованих систем комерційного обліку електроенергії, введення в дію автоматизованих систем управління зовнішнім освітленням тощо.
На автомобільному транспорті передбачається здійснення заходів з оптимізації дорожнього руху, вдосконалення структури автотранспорту через технічне регулювання та введення стимулюючих диференційованих механізмів економічного характеру, розширення використання альтернативних видів палива, зокрема стиснутого природного газу та біопалив, добавок і присадок до палив, застосування енергозберігаючих технологій обслуговування та ремонту рухомого складу.
У сфері автомобільних доріг основні енергозберігаючі заходи будуть спрямовані на оптимізацію розвитку шляхового господарства з пріоритетністю для шляхів загального користування, розширенням використання нових технологій та матеріалів під час будівництва, ремонту та утримання автошляхів, а також зниження енерговитрат у технологічних процесах з виробництва щебеню, асфальтобетону, залізобетону тощо.
На морському та річковому флоті намічається розширити практику застосування оптимальних швидкостей суден, підвищити рівень утилізації теплової енергії для тепло- та електропостачання суден, застосовувати альтернативні джерел енергоресурсів на пасажирських туристичних суднах під час стоянки за рахунок їх підключення до берегових електричних мереж, створити низку автоматизованих систем моніторингу та керування енергопостачанням та енергозбереженням у портах, ввести в експлуатацію низку геліосистем гарячого водопостачання та вітрових електрогенераторів.
4. Механізми забезпечення та основні учасники реалізації Програми
Для успішної реалізації енергозберігаючої політики у транспортному комплексі необхідно забезпечити дію ефективних механізмів, а також передбачити широку можливість участі всіх соціальних верств у процесі прийняття рішення та запровадження заходів і дій з енергозбереження.
Розвиток відповідних інституційних засад здійснюватиметься шляхом подальшого вдосконалення нормативно-правової бази, розвитку організаційних основ енергозбереження, застосування санкцій та відповідних пільг для стимулювання юридичних і фізичних осіб до економного використання палива й енергії на транспорті. Мінтрансзв'язку, центральні та місцеві органи виконавчої влади, відповідальні за транспорт, повинні створити спеціальні підрозділи для забезпечення управління та регулювання у сфері енергозбереження, введення ефективної системи енергоменеджменту й енергоаудиту, а також ефективної координації міжгалузевої та внутрішньогалузевої політики енергозбереження. Призначається головний інститут, що здійснюватиме наукове супроводження виконання Програми та забезпечення її щорічного аналізу і коригування.
Фінансове забезпечення енергозберігаючої діяльності у транспортному комплексі, враховуючи обмеженість асигнувань з державного та місцевих бюджетів, здійснюватиметься головним чином на рахунок коштів підприємств всіх форм власності, а також позабюджетних фондів та іноземних інвестицій. З метою оптимізації використання ресурсів державного бюджету його кошти спрямовуватимуться лише на пріоритетні енергозберігаючі проекти загальнодержавного значення, науково-дослідну, дослідно-конструкторську та інноваційну діяльність із запровадження енергоефективних технічних засобів, відновлюваних джерел енергії й альтернативних палив. Центральні органи виконавчої влади, що здійснюють державне управління в транспортному комплексі, мають спрямовувати свою діяльність на регуляторне забезпечення, що стимулюватиме транспортні підприємства до фінансування енергозберігаючих заходів і проектів, а також надавати організаційно-методичну допомогу для залучення кредитів міжнародних фінансових організацій та зарубіжних країн. Необхідно опрацювати доцільність створення галузевого та підгалузевих фондів енергозбереження, що застосовують револьверні механізми фінансування, а також енергозберігаючих сервісних компаній, які функціонують на принципі перформанс-контрактингу. У середньо- та довготерміновій перспективі постає завдання вивчення й опрацювання можливості залучення інвестиційних коштів за рахунок продажу квот на викиди парникових газів від транспортних засобів, у відповідності до механізмів Кіотського протоколу до Рамкової конвенції ООН про зміну клімату.
Наукове забезпечення реалізації Програми здійснюватиметься шляхом широкого залучення проблематики енергозбереження, енергоефективності, відновлюваної енергетики й альтернативних палив до галузевої науково-технічної політики. Зважаючи на важливе значення використання існуючого потенціалу науково-технічного прогресу, необхідно зокрема сконцентруватись на організації розробки якісно нових методів і технологій використання енергії та палива на транспорті, включаючи нетрадиційні та поновлювані енергоресурси, підвищення техногенної та екологічної безпеки використання енергетичних ресурсів, а також розроблення нормативів та стандартів енергоспоживання транспортними засобами. Тісно пов'язаним є завдання широкого розповсюдження науково-технічної інформації в галузі енергоощадливого споживання, а також забезпечення можливостей доступу до енергоефективних технологій, обладнання і приладів.
У сфері освіти та інформування зусилля державних органів, яким слід налагодити більш тісну співпрацю з приватними підприємствами та громадськими організаціями, повинні спрямовуватись на формування розуміння всіма верствами населення необхідності ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів як у господарській транспортній діяльності, так і при користування транспортом в інших цілях. Зокрема, необхідно широкого пропагувати використання громадського транспорту як енергозберігаючої альтернативи індивідуальним транспортним засобам. Слід розповсюджувати досвід здійснення демонстраційних проектів енергетичної ефективності на транспорті, що також сприятиме пропаганді енергозбереження, зокрема щодо застосування організаційних та економічних механізмів і новітніх технологій. Важливим завданням є створення та розвиток в галузі транспорту системи підвищення кваліфікації водіїв, машиністів, іншого персоналу, а також проведення періодичної атестації з питань, що стосуються енергозбереження, енергоефективності та альтернативної енергетики у транспортному комплексі.
Реалізація окремих напрямів Програми буде забезпечуватися через програми заходів підгалузей транспорту відповідно до додатка, що наведено нижче. На основі систематичного контролю ходу виконання Програми за підсумками кожного року здійснюватимуться уточнення та доповнення підгалузевих програм.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказом Міністерства
транспорту та зв'язку
України
09.02.2006 N 114
ЗАЛІЗНИЧНИЙ ТРАНСПОРТ
N
з/п
Найменування
заходу
Зміст заходу,
обґрунтування,
очікуваний
результат від
впровадження
Відпові-
дальні за
виконання
та
головні
виконавці
Очікува-
на
економія
ПЕР за
2006 -
2010
нат.
од./ т.
у. п.
Тер-
мін
вико-
нання
(ро-
ки)
Прогнозні обсяги та джерела
фінансування
Зага-
льний
обсяг
фінан-
суван-
ня,
тис.
грн.
у тому числі
НДДКР Інвестиції
Об-
сяг,
тис.
грн.
Дже-
рела
Обсяг,
тис.
грн.
Джере-
ла
1. Впровадження
сучасного рухомого
складу
Впровадження
електровозів
вітчизняного
виробництва
ЦТ, Н
залізниць
115 тис.
кВт.год.
/ 37,4
2006 53200 - - 53200 Кредит-
ні
кошти
740 тис.
кВт.год.
/ 240,5
2007 133000 - - 133000 Кредит-
ні
кошти
1440
тис.
кВт.год.
/ 468
2008 133000 - - 133000 Кредит-
ні
кошти
1440
тис.
кВт.год.
/ 468
2009 133000 - - 133000 Кредит-
ні
кошти
1440
тис.
кВт.год.
/ 468
2010 133000 - - 133000 Кредитн
і кошти
2. Заміна застарілого
електроосвітлюва-
льного обладнання
на сучасне
енергозберігаюче
та впровадження
автоматичного
управління
зовнішнім
освітленням
Заміна застарілих
типів
світильників та
ламп на сучасні з
поліпшеними
світлотехнічними
характеристиками.
Енергозбереження
досягається за
рахунок зниження
встановленої
потужності при
дотриманні норм
освітленості.
ЦІЕ, ЦЕ,
Н
залізниць
17020
тис.
кВт.год.
/ 5531,5
2006 5562 - - 5562 Власні
кошти
3000
тис.
кВт.год.
/ 975
2007 1100 - - 1100 Власні
кошти
3000
тис.
кВт.год.
/ 975
2008 1100 - - 1100 Власні
кошти
3000
тис.
кВт.год.
/ 975
2009 1100 - - 1100 Власні
кошти
3000
тис.
кВт.год.
/ 975
2010 1100 - - 1100 Власні
кошти
3. Впровадження
автоматизованих
систем
комерційного
обліку
електроенергії
(АСКОЕ) на
залізницях України
Впровадження
АСКОЕ вимагаєтьсяПравилами користування електричною енергією
та
Інструкцією "Про комерційний облік електроенергії"
,
енергозбереження
досягається за
рахунок
підвищення
точності та
одночасності
вимірювання
ЦЕ, Н
залізниць
5000
тис.
кВт.год.
/ 1625
2006 10000 - - 10000 Власні
кошти
5000
тис.
кВт.год.
/ 1625
2007 10000 - - 10000 Власні
кошти
5000
тис.
кВт.год.
/ 1625
2008 10000 - - 10000 Власні
кошти
5000
тис.
кВт.год.
/ 1625
2009 10000 - - 10000 Власні
кошти
5000
тис.
кВт.год.
/ 1625
2010 10000 - - 10000 Власні
кошти
4. Електрифікація та
переведення на
електротягу
окремих дільниць
залізниць
Доцільність
переведення
визначається
співвідношенням
затрат на
закупівлю
дизпалива та
електроенергії.
Енергозберігаючий
ефект обумовлений
зниженням
споживання
умовного палива
при електротязі
по відношенню до
теплотяги
П-Захід-
на,
Коростень
- Шепеті-
вка
3,5 тис.
т. у. п.
2006 90000 - - 90000 Власні
та
кошти
інвес-
торів
Південна
Божково -
Коломак -
Люботин
6 тис.
т. у. п.
2006 230000 - - 230000 Власні
та
кошти
інвес-
торів
Південна,
Полтава -
Бурти
3 тис.
т. у. п.
2006-
2007
332547 - - 332547 Власні
та
кошти
інвес-
торів
Одеська,
Бурти -
Користів-
ка
1,6 тис.
т. у. п.
2006-
2007
45930 - - 45930 Власні
та
кошти
інвес-
торів
Одеська,
Долинська
- Микола-
їв
6,5 тис.
т. у. п.
2006 270840 - - 270840 Власні
та
кошти
інвес-
торів
Одеська,
Миколаїв
- Херсон
3,3 тис.
т. у. п.
2007 100410 - - 100410 Власні
та
кошти
інвес-
торів
Одеська,
Херсон -
Вадим
4,5 тис.
т. у. п.
2008 155000 - - 155000 Власні
та
кошти
інвес-
торів
Придні-
провська,
Вадим -
Джанкой
4,8 тис.
т. у. п.
2008 155800 - - 155800 Власні
та
кошти
інвес-
торів
5. Покращання стану
колії, зменшення
опору руху
рухомого складу
Забезпечення
періодичного
змащення коліс та
рейок за рахунок
встановлення
стаціонарних
колійних
лубрикаторів
ЦП, Н
залізниць
- 2006-
2010
Щоріч-
но по
150
- - Щоріч-
но по
150
Власні
кошти
6. Оптимізація плану
формування
вантажних поїздів
та напрямку
вагонопотоків
Формування
поїздів більш
дальніх
призначень, що
скоротить
кількість
переробок на
шляху їх
прямування
ЦП, Н
залізниць
Щорічно
по 975
тис.
грн.
2006-
2010
- - - - -
7. Реконструкція
котельно-
теплотехнічного
господарства
Заміна застарілих
типів котлів,
поліпшення ККД
котелень за
рахунок
модернізації,
використання
новітніх
енергозберігаючих
технологій
Н заліз-
ниць, ЦІЕ
12 тис.
т. у. п.
2006 16034 - - 16034 Власні
кошти
7 тис.
т. у. п.
2007 8000 - - 8000 Власні
кошти
7 тис.
т. у. п.
2008 8000 - - 8000 Власні
кошти
7 тис.
т. у. п.
2009 8000 - - 8000 Власні
кошти
7 тис.
т. у. п.
2010 8000 - - 8000 Власні
кошти
8. Набуття
залізницями
статусу членів
оптового ринку
електроенергії
Скорочення
непродуктивних
затрат на
закупівлю
електроенергії.
Підвищення
привабливості
електрифікації та
переведення на
електротягу
окремих дільниць
залізниць
ЦЕ, Н
залізниць
Скороче-
ння
затрат
буде
визначе-
но після
реаліза-
ції
заходу
2006-
2007
- - - - -
Всього за підгалузевою програмою,
тис. т. у. п.
92,4
УКРМОРРІЧФЛОТ
N
з/п
Найменування
заходу
Зміст заходу,
обґрунтування,
очікуваний
результат від
впровадження
Відпові-
дальні за
виконання
та
головні
виконавці
Очіку-
вана
еконо-
мія
ПЕР за
2006 -
2010
нат.
од./т.
у. п.
Тер-
мін
вико-
нання
(ро-
ки)
Прогнозні обсяги та джерела
фінансування
Зага-
льний
обсяг
фінан-
суван-
ня,
тис.
грн.
у тому числі
НДДКР Інвестиції
Об-
сяг,
тис.
грн.
Дже-
рела
Обсяг,
тис.
грн.
Дже-
рела
1. Загальні
організаційні
заходи,
науково-
дослідні
і проектні
розробки
1. 1.1. Галузева
методика
нормування і
уніфіковані
нормативи витрат
палива для
криголамів та
буксирів флоту
морських портів
України
Утворення
нормативної бази
для нормування
витрат палива на
роботу криголамів
та буксирів, яка
відповідає
сучасній
номенклатурі
суден, умовам їх
експлуатації та
вимогам
законодавства
України. У
результаті
впровадження
утворюються умови
щодо зниження
споживання палива
Укрморрічфлот/
УкрНДІМФ
2005-
2006
68,0 68,0 4 - -
2. 1.2. Галузева
методика
нормування і
уніфіковані
нормативи витрат
палива для
пасажирських
суден морських
портів України
та ДСК
"Керченська
паромна
переправа"
Утворення
нормативної бази
для нормування
витрат палива на
роботу
пасажирських
суден, яка
відповідає
сучасній
номенклатурі
суден, умовам їх
експлуатації та
вимогам
законодавства
України. У
результаті
впровадження
утворюються умови
щодо зниження
споживання палива
Укрморрічфлот/
УкрНДІМФ
2007-
2008
45,0 45,0 4 - -
3. 1.3. Галузева
методика
нормування і
уніфіковані
нормативи витрат
палива для
допоміжних суден
морських портів
України і
підприємств
Укрморрічфлоту
Утворення
нормативної бази
для нормування
витрат палива на
роботу допоміжних
суден, яка
відповідає
сучасній
номенклатурі
суден, умовам їх
експлуатації та
вимогам
законодавства
України. У
результаті
впровадження
утворюються умови
щодо зниження
споживання палива
Укрморрічфлот/
УкрНДІМФ
2008-
2009
45,0 45,0 4 - -
4. 1.4. Галузева
методика
нормування і
уніфіковані
нормативи витрат
палива для
плавкранів
морських портів
України
Утворення
нормативної бази
для нормування
витрат палива на
роботу плавкранів,
яка відповідає
сучасній
номенклатурі
суден, умовам їх
експлуатації та
вимогам
законодавства
України. У
результаті
впровадження
утворюються умови
щодо зниження
споживання палива
Укрморрічфлот/
УкрНДІМФ
2009-
2010
40,0 40,0 4 - -
5. 1.5. Галузева
методика
нормування і
уніфіковані
нормативи витрат
палива для
днопоглиблюваль-
них суден
підприємств
Укрморрічфлоту
Утворення
нормативної бази
для нормування
витрат палива для
днопоглиблювальних
суден, яка
відповідає
сучасній
номенклатурі
суден, умовам їх
експлуатації та
вимогам
законодавства
України. У
результаті
впровадження
утворюються умови
щодо зниження
споживання палива
Укрморрічфлот/
УкрНДІМФ
2010-
2011
85,0 85,0 4 - -
6. 1.6. Розробка та
впровадження
технічно
обґрунтованих
норм витрат
палива на роботу
суден на
підставі
галузевих
методик (п. 1.1.
- 1.5)
Скорочення витрат
палива на підставі
технічно
обгрунтованих
норм, розроблених
у відповідності з
вимогами галузевих
методик нормування
Судновласники
Укрморрічфлоту
/ УкрНДІМФ
535 2006-
2010
235,0 235,0 2 - -
7. 1.7. Коригування
нормативів
витрат палива на
роботу
транспортних
суден
Скорочення витрат
палива на підставі
результатів
аналізу виконання
існуючих
нормативів
ВАТ УДП 1020 2006-
2010
24,0 - - 24,0 1
8. 1.8. Розробка та
впровадження
технічно
обґрунтованих
норм витрат
палива та
теплоенергії
підприємствами
на підставі
діючих галузевих
методик
Скорочення витрат
палива та
теплоенергії
підприємствами на
підставі діючих
галузевих методик
Підприємства
Укрморрічфлоту
/ УкрНДІМФ
440 2006-
2010
150,0 150,0 2 - -
9. 1.9. Розробка та
впровадження
технічно
обґрунтованих
норм витрат
електроенергії
підприємствами
на підставі
діючої Галузевої
методики
Скорочення витрат
електроенергії
підприємствами на
підставі діючої
Галузевої
методики.
Очікувана
економія:
650 тис. кВт.год.
Підприємства
Укрморрічфлоту
/ УкрНДІМФ
79,8 2006-
2010
200,0 200,0 2 - -
2. Флот
судновласників,
підвідомчих
Укрморрічфлоту
10. 2.1.
Впровадження
економічних
швидкостей на
суднах з
урахуванням умов
плавання
Скорочення витрат
палива за рахунок
вибору швидкості,
яка забезпечує
мінімальні витрати
палива на
виконання
рейсового завдання
ВАТ УДП 17400 2006-
2010
125,0 - - 125,0 1
11. 2.2.
Впровадження на
суднах режимів
роботи силових
установок, що
забезпечують
оптимальні
питомі витрати
палива
Скорочення витрат
палива за рахунок
визначення режимів
роботи силових
установок з
мінімальними
питомими витратами
палива
ДУ
"Чоразморшлях"
150 2006-
2010
- - - - -
12. 2.3. Обладнання
суднових котлів
приладами, які
забезпечують
захист від
накипуутворюван-
ня
Скорочення витрат
палива за рахунок
поліпшення умов
роботи котлів
ДУ
"Чоразморшлях"
1,5 2006-
2010
6,1 - - 6,1 1
13. 2.4.
Використання
важких сортів
палив на суднах
замість
дизельного
палива
Скорочення витрат
на паливо за
рахунок різниці у
цінах між важкими
сортами палива та
дизельним паливом
ВАТ УДП 1590 2006-
2010
236,0 - - 236,0 1
14. 2.5.
Використання
нафтозалишків
Скорочення витрат
палива за рахунок
використання
нафтозалишків у
якості палива у
котлах
Підприємства
Укрморрічфлоту
75 2006-
2010
- - - - -
15. 2.6.
Впровадження на
енергетичних
установках суден
портофлоту
теплоакумулюючих
систем
Скорочення витрат
палива на
прогрівання
двигунів взимку за
рахунок
акумулювання тепла
у системах
двигунів
Миколаївський
МТП
70 2006-
2007
50,0 - - 50,0 1
3. Берегові
підприємства
Укрморрічфлоту
3.1.
Удосконалення
енерговикористую
чого обладнання
та технологій
16. 3.1.1. Розробка
та впровадження
автоматизованих
систем
моніторингу та
керування
енергопоста-
чанням та
енергозбе-
реженням
Скорочення витрат
паливно-
енергетичних
ресурсів (ПЕР) за
рахунок
автоматизації
енергопостачання
по результатах
оперативного
моніторингу
енергоспоживання.
Очікувана
економія:
6295 тис.
кВт.год.
Ізмаїльський
МТП
773,2 2006-
2010
- - - - -
Миколаївський
МТП
2006-
2010
500,0 - - 500,0 1
Одеський МТП 2006-
2010
130,0 - - 130,0 1
СМП
"Октябрьськ"
2006 30,0 - - 30,0 1
МТП Южний 2007-
2009
400,0 - - 400,0 1
Керченський
СРЗ
2006 35,0 - - 35,0 1
ОСРЗ "Україна" 2007 90,0 - - 90,0 1
17. 3.1.2.
Впровадження
лічильників:
Електроенергії Скорочення витрат
електроенергії за
рахунок підвищення
точності вимірів,
а також за рахунок
можливості
використання
багатозонних
тарифів. Очікувана
економія:
475 тис. кВт.год.
Білгород-
Дністровський
МТП
58,3 2006 55,0 - - 55,0 1
Миколаївський
МТП
2006-
2010
20,0 - - 20,0 1
Феодосійський
МТП
2006-
2010
7,5 - - 7,5 1
Херсонський
МТП
2006-
2010
7,5 - - 7,5 1
Теплоенергії Скорочення
фінансових витрат
за спожиту
теплоенергію.
Очікувана
економія: 681 Гкал
Бердянський
МТП
97,3 2008 20,0 - - 20,0 1
Маріупольський
МТП
2006-
2007
35,0 - - 35,0 1
Миколаївський
МТП
2006 15,0 - - 15,0 1
Феодосійський
МТП
2007 9,0 - - 9,0 1
ОСРЗ "Україна" 2008 9,0 - - 9,0 1
ВАТ "УДП" 2006 9,0 - - 9,0 1
Гарячого
водопостачання
Скорочення
фінансових витрат
за спожиту гарячу
воду. Очікувана
економія: 20 Гкал
Феодосійський
МТП
2,9 2006-
2010
100,0 - - 100,0 1
Природного газу Скорочення
споживання
природного газу.
Очікувана
економія:
52 тис. куб. м
Миколаївський
МТП
67,6 2006-
2010
70,0 - - 70,0 1
18. 3.1.3.
Впровадження
автоматизованого
обладнання
компенсації
реактивної
потужності
Скорочення
реактивної
складової витрат
електроенергії.
Очікувана
економія:
4105 тис. кВт.год.
Ізмаїльський
МТП
504,2 2006-
2010
80,0 - - 80,0 1
Миколаївський
МТП
2006-
2010
248,0 - - 248,0 1
Одеський МТП 2006-
2010
50,0 - - 50,0 1
Севастопольсь-
кий МТП
2007-
2009
15,0 - - 15,0 1
Феодосійський
МТП
2007-
2010
30,0 - - 30,0 1
Херсонський
МТП
2006-
2010
35,0 - - 35,0 1
МТП Южний 2006-
2008
300,0 - - 300,0 1
Керченський
СРЗ
2006-
2008
10,5 - - 10,5 1
19. 3.1.4.
Скорочення втрат
холостого ходу в
силових
трансформаторах
Скорочення втрат
електроенергії,
пов'язаних
безпосередньо з
роботою
трансформаторів.
Очікувана
економія:
219 тис. кВт.год.
Бердянський
МТП
26,9 2006-
2010
20,0 - - 20,0 1
Керченський
МТП
2006-
2010
- - - - -
Херсонський
МТП
2006-
2010
35,0 - - 35,0 1
Кілійський
ССРЗ
2007 37,0 - - 37,0 1
20 3.1.5. Заміна
ламп
розжарювання на
економічні
джерела світла
(типу ДНАТ, ДРЛ
та ін.)
Скорочення витрат
електроенергії на
освітлення
територій та
приміщень за
умовою зберігання
рівня освітлення.
Очікувана
економія:
5600 тис. кВт.год.
Бердянський
МТП
687,9 2006-
2010
15,0 - - 15, 1
Євпаторійський
МТП
2006-
2010
69,0 - - 69,0 1
Іллічівський
МТП
2006-
2010
1000,0 - - 1000,0 1
Ізмаїльський
МТП
2006-
2010
25,0 - - 25,0 1
Керченський
МТП
2006-
2010
121,0 - - 121,0 1
Миколаївський
МТП
2006-
2010
31,2 - - 31,2 1
СМП
"Октябрьськ"
2006-
2010
35,0 - - 35,0 1
Ренійський МТП 2006 204, - - 20,4 1
Феодосійський
МТП
2006-
2010
6,0 - - 6,0 1
Херсонський
МТП
2006-
2010
30,0 - - 30,0 1
Ялтинський МТП 2006-
2010
22,0 - - 22,0 1
Кілійський
ССРЗ
2006-
2007
38,0 - - 38,0 1
ДСК ЧМП 2006-
2010
38,0 - - 38,0 1
ДСК
"Керченська
паромна
переправа"
2006-
2010
8,5 - - 8,5 1
ДУ
"Держгідро-
графія"
2006-
2010
2000,0 - - 2000,0 1
21. 3.1.6.
Переведення
кранів на
частотне
управління
Скорочення витрат
електроенергії на
роботу
електродвигунів
кранів за рахунок
покращення умов їх
експлуатації.
Очікувана
економія:
914 тис. кВт.год.
Маріупольський
МТП
112,3 2006-
2010
3000,0 - - 3000,0 1
Феодосійський
МТП
2010 500,0 - - 500,0 1
Кілійський
ССРЗ
2007-
2008
92,0 - - 92,0 1
3.1.7. Інші
заходи
22. 3.1.7.1.
Підвищення
енергоефективно-
сті котелень та
топкових
Очікувана економія
котельно-пічного
палива - 8280 т.
у. п. та
електроенергії -
629 тис. кВт.год.
Іллічівський
МТП
8357,3 2007-
2008
800,0 - - 800,0 1
Ізмаїльський
МТП
2006-
2009
2600,0 - - 2600,0 1
Миколаївський
МТП
2006 1700,0 - - 1700,0 1
Ренійський МТП 2006-
2007
570,0 - - 570,0 1
Ялтинський МТП 2007-
2008
240,0 - - 240,0 1
ДП "Дельта-
лоцман"
2007-
2008
160,0 - - 160,0
3.1.7.2.
Впровадження
енергоекономіч-
ного обладнання
3.1.7.2.1.
Електричне
обладнання
23. Реконструкція
трансформаторних
підстанцій
Скорочення витрат
електроенергії на
роботу обладнання
трансформаторних
підстанцій.
Очікувана
економія:
265 тис. кВт.год.
Бердянський
МТП
32,6 2008-
2009
800,0 - - 800,0 1
Миколаївський
МТП
2007 4500,0 - - 4500,0 1
24. Модернізація
кабельних мереж
Скорочення втрат
електроенергії у
кабельних мережах.
Очікувана
економія:
1571 тис. кВт.год.
Євпаторійський
МТП
193,0 2006-
2007
93,0 - - 93,0 1
Іллічівський
МТП
2006-
2010
2300,0 - - 2300,0 1
Одеський МТП 2006-
2010
16,0 - - 16,0 1
25. Заміна насосів Скорочення витрат
електроенергії на
роботу
електродвигунів за
рахунок зниження
їх потужності.
Очікувана
економія:
245 тис. кВт.год.
Іллічівський
МТП
30,0 2010 500,0 - - 500,0 1
Кілійський
ССРЗ
2006 2,6 - - 2,6 1
26. Впровадження
привода
частотного
регулювання
електродвигунів
насосів котелень
Скорочення витрат
електроенергії на
роботу
електродвигунів
насосів котелень
за рахунок
покращення умов їх
роботи. Очікувана
економія:
116 тис. кВт.год.
Ізмаїльський
МТП
14,2 2006 5,0 - - 5,0 1
27. Впровадження
енергоефективно-
го обладнання
"Schneider
Elecrtic"
електричної
підстанції
Скорочення витрат
електроенергії на
роботу обладнання
електричної
підстанції.
Очікувана
економія:
765 тис. кВт.год.
Маріупольський
МТП
93,9 2006-
2010
15000,0 - - 15000,0 1
28. Впровадження
пересувних
електрокомпре-
сорів замість
енергоємних
стаціонарних, а
також
електроінстру-
мента замість
пневмоінстру
мента
Скорочення витрат
електроенергії на
вироблення
стислого повітря.
Очікувана
економія:
38 тис. кВт.год.
Керченський
СРЗ
4,7 2006-
2008
110,0 - - 110,0 1
29. Реконструкція
системи
внутрішніх
електромереж
Скорочення втрат
електроенергії у
електромережах.
Очікувана
економія:
37 тис. кВт.год.
ДП
"Укрводшлях"
4,5 2006-
2007
280,0 - - 280,0 1
3.1.7.2.2.
Теплотехнічне та
паливоспоживаюче
обладнання
30. Впровадження
мінікотелень для
переведення
окремих
підрозділів на
місцеві джерела
теплопостачання
Скорочення витрат
палива,
теплоенергії,
електроенергії.
Очікувана
економія:
природний газ
75 тис. куб. м
електроенергія
240 тис. кВт. г.
теплоенергія
372 Гкал
Бердянський
МТП
180,1 2006 135,0 - - 135, 1
МТП Южний 2006-
2007
400,0 - - 400,0 1
31. Впровадження
сучасних
енергоефективних
опалювальних
котлів та
автоматизація
існуючих
Скорочення витрат
палива і
теплоенергії.
Очікувана
економія:
1155 т. у. п.
1000 Гкал
Іллічівський
МТП
1297,9 2006 1125,7 - - 1125,7 1
Миколаївський
МТП
2006-
2007
1700,0 - - 1700,0 1
ДП "Дельта-
лоцман"
2008-
2009
100,0 - - 100,0 1
32. Заміна існуючих
бойлерів на
більш
енергоефективні
Скорочення втрат
теплоенергії.
Очікувана
економія:
7700 Гкал
Іллічівський
МТП
1100 2006-
2008
809,0 - - 809,0 1
33. Використання
сучасних енерго-
зберігаючих
технологій та
матеріалів при
ремонті котлів
Скорочення втрат
теплоенергії.
Очікувана
економія: 623 Гкал
Южний МТП 89 2006-
2008
700,0 - - 700,0 1
34. Реконструкція
теплових камер
із
запровадженням
примусового
конвективного
тепломасообміну
Скорочення втрат
теплоенергії.
Очікувана
економія:
1320 Гкал
МТП Южний 188,6 2007 300,0 - - 300,0 1
35. Впровадження
пропан-бутану у
технологічних
процесах
металорізання
Скорочення витрат
гасу.
ОСРЗ "Україна" 145 2006-
2007
40,0 - - 40,0 1
36. Використання
теплоти системи
охолодження
стаціонарних ДВС
для
теплопостачання
споруд
Скорочення витрат
теплоенергії.
Очікувана
економія: 40 Гкал
ДСК
"Керченська
паромна
переправа"
5,7 2006-
2010
- - - - -
3.1.7.3.
Підвищення
ефективності
теплоізоляції
споруд та
теплотрас
37. Підвищення
ефективності
теплоізоляції
споруд
Скорочення витрат
теплоенергії на
опалення споруд.
Очікувана
економія: 552 Гкал
Бердянський
МТП
78,8 2006-
2010
15,0 - - 15,0 1
Керченський
МТП
2006-
2010
10,0 - - 10,0 1
Ялтинський МТП 2006-
2010
50,0 - - 50,0 1
ДП "Дельта-
лоцман"
2006-
2010
280,0 - - 280,0 1
38. Підвищення
ефективності
ізоляції
теплотрас
Скорочення втрат
теплоенергії у
теплотрасах.
Очікувана
економія:
2960 Гкал
Бердянський
МТП
422,8 2006-
2010
10,0 - - 10,0 1
Іллічівський
МТП
2006-
2010
4200,0 - - 4200,0 1
Феодосійський
МТП
2006-
2009
120,0 - - 120,0 1
Херсонський
МТП
2006-
2010
75,0 - - 75,0 1
МТП Южний 2010 500,0 - - 500,0 1
Ялтинський МТП 2006-
2009
2,0 - - 2,0 1
39. Реконструкція
систем опалення
приміщень
Скорочення витрат
теплоенергії на
опалення
приміщень.
Очікувана
економія: 650 Гкал
Херсонський
МТП
92,8 2006-
2010
20,0 - - 20,0 1
ДСК ЧМП 2006-
2007
125,0 - - 125,0 1
ДП "МАРС" 2006 28,0 - - 28,0 1
ДП
"Укрводшлях"
2006-
2008
35,0 - - 35,0 1
3.1.7.4.
Удосконалення
режимів
експлуатації
обладнання
40. Експлуатація
мінікотелень в
автоматичному
режимі, очистка
поверхонь
нагрівання
котлів;
регулювання
теплових систем
Очікувана економія
палива 75 т. у. п.
та теплоенергії.
300 Гкал
Бердянський
МТП
117,8 2006-
2010
65,0 - - 65,0 1
41. Організація
роботи котлів з
використанням
режимних карт
Скорочення витрат
природного газу.
Очікувана
економія:
250 тис. куб. м
Миколаївський
МТП
325 2006-
2010
200,0 - - 200,0 1
42. Впровадження
системи контролю
палива "Дельта"
Скорочення витрат
палива.
Миколаївський
МТП
1560 2006-
2010
200,0 - - 200,0 1
3.2.
Впровадження
альтернативних
джерел енергії
43. 3.2.1.
Впровадження
геліосистем
гарячого
водопостачання
Скорочення витрат
електроенергії,
палива та
теплоенергії на
гаряче
водопостачання.
Очікувана
економія:
природний газ -
135 тис. куб. м
електроенергія -
37 тис. кВт. г.
теплоенергія -
1000 Гкал паливо -
300 т. у. п.
Євпаторійський
МТП
622,8 2009-
2010
100,0 - - 100,0 1
Іллічівський
МТП
2007-
2008
600,0 - - 600,0 1
Ізмаїльський
МТП
2006-
2010
360,0 - - 360,0 1
Миколаївський
МТП
2006-
2010
500,0 - - 500,0 1
Севастополь-
ський МТП
2008-
2009
20,0 - - 20,0 1
Ялтинський МТП 2009 10,0 - - 10,0 1
ОСРЗ "Україна" 2009-
2010
36,0 - - 36,0 1
44. 3.2.2. Введення
в експлуатацію
вітрогенератора
потужністю
20 кВт
Скорочення витрат
палива на
вироблення
електроенергії
дизель-
генераторами
Усть-
Дунайський
МТП
565 2006-
2010
150,0 - - 150,0 1
45. 3.2.3. Впровад-
ження електропо-
стачання
о. Зміїний від
вітрогенераторів
та сонячних
фотоелементів
Скорочення витрат
палива на
вироблення
електроенергії
дизель-
генераторами
ДУ
"Держгідро-
графія"
650 2006 700,0 - - 700,0 1
46. 3.2.4.
Розроблення
пропозицій щодо
виробництва
біодизельного
палива з
використанням
технологічних
можливостей
маслоекстракцій-
ного заводу
(продуктивністю
1,5 млн. тонн на
рік), що
будується на
території
Іллічівського
морського
торговельного
порту
Заміщення
дизельного палива
Державна
міська
адміністрація
м. Іллічівська
Іллічівський
МТП
підприємства-
інвестори
УкрНДІМФ
Очіку-
ється
після
впро-
вад-
ження
2006-
2010
50,0 50,0 1, 4 - -
Всього за підгалузевою програмою, тис. т. у. п. 39,9

................
Перейти до повного тексту