1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНИЙ ДЕПАРТАМЕНТ МОРСЬКОГО І РІЧКОВОГО ТРАНСПОРТУ
Л И С Т
04.04.2005 N 5/8-546ктс
Керівникам морських
торговельних портів,
ДП "Дельта-лоцман",
ДУ "Держгідрографія",
ДАГМА "Інфлот",
ЧГМА "Інфлот"
У зв'язку із виникненням гострих питань щодо порядку оподаткування операцій з продажу послуг з вантажопереробки та обслуговування суден, що належать нерезидентам України, Державний департамент морського і річкового транспорту повідомляє.
Відповідно підпункту 6.2.2 п. 6.2 ст. 6 Закону України "Про податок на додану вартість", що діяв до прийняття Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік та деяких інших законодавчих актів України" ("Урядовий кур'єр", 31.03.2005, N 58-59), на послуги з вантажопереробки та обслуговування суден, що належать нерезидентам України, була передбачена нульова ставка податку на додану вартість.
Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік та деяких інших законодавчих актів України" (ст. 2) передбачено виключення підпункту 6.2.2 із статті 6 Закону України "Про ПДВ".
Відповідно до пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України "Про ПДВ" об'єктом оподаткування є операції платників податку з поставки товарів та послуг, місце надання яких знаходиться на митній території України. Відповідно до пп. "г" ст. 6.5 ст. 6 (нова редакція Закону) місцем поставки послуг вважається місце, де фактично надаються послуги у сфері діяльності, допоміжній транспортній, такій як навантаження, розвантаження, перевантаження складська обробка товарів та інші аналогічні види робіт (включаючи страхування). Таким чином, на нашу думку, місцем поставки послуг з обробки вантажів (навантаження, розвантаження, перевантаження, складська обробка товарів та інші аналогічні види робіт), а також послуг з обслуговування суден (портові збори, збори і плати) є митна територія України, тобто ці послуги розглядаються як об'єкт оподаткування ПДВ.
В той же час, в частині послуг і обслуговування суден мас право на існування інша позиція, а саме: державна належність судна відповідає прапору судна, тобто судно зберігає за собою статус території держави, під прапором якої воно перебуває, але, на нашу думку, така позиція практично не має перспектив, оскільки в такому випадку зазначені операції взагалі не будуть підпадати під поняття "об'єкт оподаткування".

................
Перейти до повного тексту