- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
Про затвердження Статуту Донецького національного медичного університету ім. М. Горького
На виконання Указу Президента України від 23 серпня 2007 року
N 785/2007 "Про надання Донецькому державному медичному університету ім. М. Горького статусу національного" та наказу Міністерства охорони здоров'я України від 19.09.2007
N 583 НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Статут Донецького національного медичного університету ім. М. Горького (додається).
2. Ректору Донецького національного медичного університету ім. М. Горького забезпечити реєстрацію Статуту Донецького національного медичного університету ім. М. Горького у встановленому чинним законодавством України порядку.
3. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Міністра охорони здоров'я України Біловола О.М.
ПОГОДЖЕНО Міністерство освіти і науки України Заступник Міністра В.Д. Шинкарук 03.10.2007 р. | ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Міністерства охорони здоров'я України 05.10.2007 N 620 Міністр Ю.О. Гайдаєв Зареєстровано Міністерство охорони здоров'я України 5 жовтня 2007 р. за N 620 |
СТАТУТ
Донецького національного медичного університету імені М. Горького
Прийнято
Конференцією трудового
колективу Донецького
державного медичного
університету
імені М. Горького
29 серпня 2007 р.
1. Загальна частина
1.1. Даний Статут вищого навчального закладу, розроблений відповідно до чинного законодавства України, є документом, який регламентує діяльність Донецького національного медичного університету ім. М. Горького, (далі Університет), створеного на базі Донецького державного медичного університету ім. М. Горького постановою Кабінету Міністрів України
N 407 від 15 червня 1994 року і якому надано статус національного Указом Президента України від 23 серпня 2007 року
N 785/2007.
Повна офіційна назва Університету:
українською мовою - "Донецький національний медичний університет імені М. Горького";
російською мовою - "Донецкий национальный медицинский университет имени М. Горького";
англійською мовою - "Donetsk National Medical University named after M. Gorkiy".
Скорочена офіційна назва Університету:
українською мовою - ДонНМУ ім. М. Горького,
російською мовою - ДонНМУ им. М. Горького,
англійською мовою - DonNMU after M. Gorkiy.
Донецький національний медичний університет імені М. Горького заснований на державній формі власності, підпорядкований Міністерству охорони здоров'я України і є неприбутковою організацією.
1.2. Місцезнаходження Університету: 83003, м. Донецьк, пр. Ілліча, 16
тел. (062) 385-95-00; факс - 305-44-41;
електронна пошта science@dsmuedu.ua, ідентифікаційний код - 02010698.
1.3. Основними напрямками діяльності Університету є:
- підготовка згідно з державним замовленням і договірними зобов'язаннями висококваліфікованих фахівців для галузі охорони здоров'я;
- підготовка науково-педагогічних кадрів;
- підготовка та перепідготовка кадрів для зарубіжних країн;
- науково-дослідна (дослідно-конструкторська) робота;
- надання медичної допомоги;
- культурно-освітня, методична, видавнича, фінансово-господарська робота;
- здійснення зовнішніх зв'язків.
1.4. Головними завданнями Університету є:
- здійснення освітньої діяльності в галузі охорони здоров'я, яка включає навчальну, наукову, методичну, лікувальну, виховну, культурну, оздоровчу діяльність та забезпечує підготовку фахівців, професіоналів і яка відповідає стандартам вищої освіти;
- здійснення наукової та науково-практичної діяльності;
- забезпечення виконання державного замовлення та угод на підготовку фахівців з вищою медичною та фармацевтичною освітою;
- здійснення підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів; та їх атестація;
- вивчення попиту на окремі спеціальності на ринку праці і сприяння працевлаштуванню випускників;
- здійснення медичної практики;
- забезпечення культурного і духовного розвитку особистості, виховання осіб, які навчаються в Університеті, в дусі українського патріотизму і поваги до
Конституції України, підвищення освітньо-культурного рівня громадян.
1.5. Відповідно до рішення Державної акредитаційної комісії України від 13 квітня 2004 року, протокол N 50 та наказу N 336 Міністерства освіти і науки України від 26 квітня 2004 року Донецький державний медичний університет визнаний акредитованим за статусом вищого навчального закладу освіти IV (четвертого) рівня, має право готувати фахівців за спеціальностями:
- "Лікувальна справа";
- "Педіатрія";
- "Медико-профілактична справа";
- "Стоматологія";
- "Фармація";
- "Сестринська справа".
1.6. Університет є юридичною особою, має відокремлене майно, може від свого імені набувати майнових і особистих немайнових прав і мати обов'язки, бути позивачем і відповідачем у суді, веде самостійний баланс, має поточний рахунок у Державному казначействі України, валютний та депозитний рахунки в установах банку, печатку і штампи зі своїм найменуванням, бланки, логотип тощо. Може мати зареєстрований у встановленому порядку товарний знак та інші необхідні реквізити та атрибути юридичної особи.
1.7. Університет здійснює свою діяльність відповідно до чинного законодавства України та цього Статуту.
1.8. Структурні підрозділи Університету створюються відповідно до чинного законодавства та головних завдань діяльності Університету і діють на підставі положень, затверджених ректором.
Основними структурними підрозділами Університету є:
- медичний факультет N 1 (спеціальність "лікувальна справа");
- медичний факультет N 2 (спеціальність "лікувальна справа");
- медичний факультет N 3 (спеціальності "педіатрія", "медико-профілактична справа");
- стоматологічний факультет (спеціальність "стоматологія");
- фармацевтичний факультет (спеціальність "фармація");
- факультет сестринської справи (спеціальність "сестринська справа");
- факультет інтернатури та післядипломної освіти;
- кафедри;
- міжнародний навчальний центр.
Навчальні, навчально-виховні та навчально-допоміжні підрозділи Університету:
- навчальний відділ;
- відділ методичної і інформаційно-аналітичної роботи;
- відділ технічних засобів навчання;
- відділ міжнародних зв'язків;
- відділ виробничої практики;
- відділ виховної роботи зі студентами;
- бібліотека.
Наукові підрозділи Університету:
- науковий відділ;
- науково-дослідні лабораторії та центри;
- лабораторія додипломної освіти;
- науково-дослідний інститут проблем сім'ї;
- науково-дослідний інститут травматології і ортопедії;
- учбово-науково-лікувальні комплекси (університетські клініки);
- спеціалізована рада.
Адміністративно-господарські підрозділи Університету:
- відділ кадрів;
- бухгалтерія;
- планово-фінансовий відділ;
- юридичний відділ;
- військово-мобілізаційний підрозділ;
- канцелярія;
- друкарня;
- господарська частина;
- експлуатаційно-технічний відділ;
- відділ матеріального забезпечення;
- студмістечко;
- гуртожитки;
- відділ охорони праці і ТБ.
Інші підрозділи Університету:
- санаторій-профілакторій;
- їдальня;
- спортивно-оздоровчий лікувальний комплекс та інші.
2. Повноваження Міністерства охорони здоров'я України
2.1. Університет підпорядкований Міністерству охорони здоров'я України (далі - МОЗ України), яке відповідно до чинного законодавства:
- делегує повноваження ректору згідно з чинним законодавством для безпосереднього управління діяльністю Університету;
- здійснює фінансове забезпечення Університету;
- бере участь у здійсненні акредитації та ліцензування Університету;
- затверджує Статут Університету за погодженням з МОН України, кошторис доходів і видатків та штатний розпис Університету;
- здійснює контрольні функції за дотриманням вимог стандартів вищої медичної та фармацевтичної освіти;
- формує державне замовлення на підготовку фахівців з вищою медичною та фармацевтичною освітою в Університеті;
- сприяє працевлаштуванню випускників Університету;
- організує вибори, призначає та звільняє з посади ректора Університету;
- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Університету;
- здійснює інші повноваження, передбачені чинним законодавством.
3. Обсяг цивільної правоздатності
3.1. Цивільна правоздатність Університету виникає з моменту реєстрації цього Статуту і складається із його прав та обов'язків.
3.2. Університет має право:
- приймати необхідні рішення і проводити дії, які віднесені до компетенції Університету і не суперечать чинному законодавству;
- визначати зміст освіти відповідно до державних стандартів та освітньо-професійних програм, встановлених для вищих навчальних закладів IV рівня акредитації;
- визначати форми та засоби проведення навчально-виховного процесу відповідно до ліцензованої освітньої діяльності; відкривати нові спеціальності;
- присвоювати вчені звання доцента, професора, старшого наукового співробітника;
- розвивати матеріально-технічну базу навчання і наукових досліджень, створювати підручники, навчально-методичні посібники, наукову та навчально-методичну літературу;
- користуватися земельними ділянками в порядку, встановленому
Земельним кодексом України; здійснювати капітальне будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт основних фондів; отримувати кошти і матеріальні цінності (будинки, споруди, обладнання, транспортні засоби тощо) від органів державної влади, підприємств, установ, організацій (в тому числі, благодійних) та фізичних осіб;
- створювати в установленому чинним законодавством порядку структурні підрозділи, навчально-науково-виробничі комплекси, лікувально-діагностичні центри (клінічні бази);
- проводити науково-дослідні роботи, спрямовані на вирішення актуальних проблем медицини та охорони здоров'я, проблем вищої школи;
- залучати кращі науково-педагогічні кадри з інших медичних та фармацевтичних установ для поліпшення якості підготовки фахівців;
- надавати платні освітні послуги, перелік яких затверджений постановами Кабінету Міністрів України;
- встановлювати ціни на послуги, що виконуються на договірній основі;
- виступати орендодавцем майна, що належить Університету відповідно до чинного законодавства;
- здійснювати господарчу діяльність згідно з чинним законодавством України;
- визначати та встановлювати власні форми морального та матеріального заохочення працівників Університету відповідно до чинного законодавства;
- надавати медичні послуги населенню на бюджетних і госпрозрахункових засадах;
- здійснювати наукову і науково-дослідну діяльність на підставі договорів, діяльність, пов'язану зі зберіганням, придбанням, знищенням наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів згідно чинного законодавства для університетських клінік та науково-дослідних інститутів;
- самостійно розпоряджатися доходами, одержаними від надання дозволених законодавством платних послуг;
- відкривати рахунки в іноземній валюті в банках відповідно до чинного законодавства;
- відкривати депозитні рахунки в банках відповідно до чинного законодавства;
- брати участь у програмах двостороннього та багатостороннього міждержавного обміну студентами, аспірантами, педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками;
- обирати почесних професорів Університету;
- організовувати міжнародні конференції, симпозіуми, конгреси та інші заходи;
- брати участь у міжнародних освітніх та наукових програмах;
- здійснювати зовнішньоекономічну діяльність відповідно до чинного законодавства шляхом укладення договорів з іноземними юридичними та фізичними особами; встановлювати прямі зв'язки з ВНЗ іноземних держав, міжнародними організаціями, фондами тощо; провадити освітню діяльність, пов'язану з навчанням іноземних студентів, а також підготовку кадрів для іноземних держав;
- використовувати валютні та матеріальні надходження від зовнішньоекономічної діяльності Університету для забезпечення виконання статутних завдань;
- видавати документи про вищу освіту державного зразка з акредитованих напрямків (спеціальностей);
- вносити пропозиції до Міністерства охорони здоров'я України та Вищої атестаційної комісії України щодо створення та діяльності спеціалізованих рад з захисту дисертацій;
- провадити самостійну видавничу діяльність і виготовляти та розповсюджувати видавничу продукцію;
- організовувати громадське харчування для студентів та співробітників Університету;
- у межах фонду заробітної плати та власних коштів установлювати підвищені посадові оклади, іменні стипендії та інші заохочувальні виплати згідно з чинним законодавством;
- встановлювати доплати і надбавки відповідно до кваліфікації, трудового внеску та умов праці;
- вирішувати соціальні питання співробітників, студентів, пенсіонерів (матеріальна допомога, харчування, ритуальні послуги тощо);
- отримувати за результатами акредитації додаткові права та пільги передбачені для національного вищого навчального закладу IV рівня та користуватися ними;
- та інші види діяльності передбачені чинним законодавством.
3.3. Університет зобов'язаний дотримуватись:
- вимог чинного законодавства України;
- державних стандартів освіти;
- безпечних умов проведення освітньо-наукової діяльності;
- фінансової дисципліни та збереження державного майна;
забезпечувати:
- соціальний захист членів трудового колективу та інших учасників навчально-виховного процесу;
- здійснення підготовки кадрів з вищою освітою в галузі медицини згідно із стандартами вищої освіти;
- проведення освітньої діяльності, яка включає навчальну, методичну, лікувальну, наукову, культурну діяльність;
- умови для оволодіння системою знань про людину, природу і суспільство, формування зрілої творчої особистості, виховання морально, психічно і фізично здорового покоління громадян, формування громадської позиції, почуття патріотизму, власної гідності, готовності до трудової діяльності, відповідальності за свою долю, долю суспільства, держави і людства;
- високі етичні норми, атмосферу доброзичливості й взаємної поваги у стосунках між працівниками, викладачами та студентами;
- умови для набуття знань у галузі медицини, підготовку висококваліфікованих фахівців згідно із ступеневою системою освіти і державними стандартами, затвердженими Міністерством освіти і науки України за погодженням МОЗ України;
- проведення наукових досліджень як основи підготовки майбутніх фахівців;
- підготовку молоді до викладацької, самостійної наукової діяльності;
- інформування абітурієнтів і студентів про ситуацію, що склалася на ринку зайнятості;
- підготовку наукових і педагогічних кадрів вищої кваліфікації в магістратурі, аспірантурі та докторантурі;
- первинну підготовку асистентів, перепідготовку та підвищення кваліфікації професорсько-викладацького складу та лікарів на факультетах післядипломної підготовки;
- підвищення професійної кваліфікації лікарів через клінічну ординатуру;
- подавати відповідні документи до Міністерства охорони здоров'я України про створення, реорганізацію та ліквідацію діючих та новоутворених структурних підрозділів з наданням їм прав на господарську діяльність згідно з законодавством України.
3.4. Права та обов'язки педагогічних, науково-педагогічних працівників та осіб, що навчаються в Університеті, визначаються відповідно до законодавчих та нормативних актів з питань вищої освіти.
3.5. Представником інтересів трудового колективу є профспілковий комітет Університету.
3.6. Університет сприяє діяльності організації ветеранів війни, яка обирає Раду ветеранів. Положення про Раду ветеранів затверджує ректор.
3.7. Особи, які навчаються в Університеті, зобов'язані дотримуватися чинного законодавства, Статуту, Правил внутрішнього розпорядку та Правил проживання у гуртожитках Університету та сприяти підвищенню авторитету Університета.
3.8. За успіхи у навчанні, науково-дослідній роботі та громадській діяльності встановлюються різні форми морального та матеріального заохочення осіб, які навчаються в Університеті.
4. Управління Університетом, права та обов'язки ректора Університету
4.1. Управління Університетом здійснюється на основі принципів:
- автономії та самоврядування;
- розмежування прав, повноважень та відповідальності МОЗ України, органів управління вищою освітою, ректора Університету та структурних підрозділів;
- поєднання колегіальних та єдиноначальних засад;
- незалежності від політичних партій, громадських та релігійних організацій.
4.2. Автономія та самоврядування Університету реалізується відповідно до законодавства і передбачає право:
- самостійно визначати форми навчання, форми та види організації навчального процесу;
- приймати на роботу педагогічних, науково-педагогічних та інших працівників за конкурсом та на умовах контракту згідно з чинним законодавством;
- надавати додаткові освітні послуги;
- самостійно розробляти та запроваджувати власні програми наукової і науково-виробничої діяльності;
- мати у своєму складі: підготовче відділення (підрозділи), підрозділи перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів, лабораторії, навчально- методичні кабінети, клінічні бази, комп'ютерні та інформаційні центри, навчально-виробничі та творчі майстерні, навчально-дослідні господарства, виробничі структури, видавництва, спортивні комплекси, заклади культурно-побутового призначення та інші підрозділи, діяльність яких не заборонена законодавством;
- створювати у порядку, встановленому законодавством, інститути, факультети, відділення, філії, навчальні, методичні, наукові, наукові, науково-дослідні центри та лабораторії, територіально відокремлені та інші структурні підрозділи;
- здійснювати видавничу діяльність, виготовляти та розповсюджувати видавничу продукцію, розвивати власну поліграфічну базу;
- на підставі відповідних угод провадити спільну діяльність з іншими вищими навчальними закладами, підприємствами, установами та організаціями;
- брати участь у роботі міжнародних організацій;
- запроваджувати власну символіку та атрибутику;
- звертатися з ініціативою до органів управління вищою освітою про внесення змін до чинних або розроблених нових нормативно-правових актів у галузі вищої освіти, а також брати участь у роботі над проектами щодо їх удосконалення;
4.3. Безпосереднє управління діяльністю Університету здійснює ректор, який призначається відповідно до Закону України
"Про вищу освіту".
Претендент на посаду ректора Університету обирається шляхом таємного голосування конференцією трудового колективу Університету у порядку, встановленому Законом України
"Про вищу освіту".
Ректор призначається на посаду і звільняється з посади міністром охорони здоров'я України.
Кандидат на посаду ректора повинен бути громадянином України, вільно володіти українською мовою, мати вчене звання професора, науковий ступінь доктора наук, стаж науково-педагогічної діяльності не менше десяти років.
Ректор Університету відповідно до чинного законодавства діє від імені Університету, представляє Університет без доручення в усіх органах, організаціях, установах, розпоряджається майном Університету, укладає угоди (контракти), відкриває в установах банків і органах Держказначейства рахунки.
4.4. Ректор Університету в межах наданих йому повноважень:
- в межах чинного законодавства вирішує питання діяльності Університету, затверджує його структуру і подає на затвердження до МОЗ України штатний розпис;
- представляє Університет в усіх установах, підприємствах та організаціях як в Україні, так і за кордоном;
- організовує ліцензування спеціальностей та акредитацію;
- видає накази і розпорядження з усіх напрямків діяльності Університету, обов'язкові для виконання всіма працівниками і структурними підрозділами Університету;
- є розпорядником майна і коштів;
- виконує кошторис доходів і видатків;
- затверджує рішення Вченої ради Університету;
- подає МОЗ України на затвердження Статут Університету, зміни та доповнення до нього;
- приймає на роботу та звільняє працівників Університету;
- забезпечує охорону праці, дотримання законності та порядку;
- визначає функціональні обов'язки працівників Університету;
- затверджує правила прийому до Університету за погодженням з МОЗ України;
- формує контингент осіб, які навчаються в Університеті;
- відраховує та поновлює на навчання осіб, які навчаються в Університеті;
- контролює виконання навчальних планів і програм;
- контролює дотримання всіма підрозділами штатно-фінансової дисципліни;
- забезпечує дотримання службової та державної таємниць;
- здійснює контроль за якістю роботи викладачів, організацією навчально-виховної роботи та культурно-масової роботи, станом фізичного виховання і здоров'я, організує побутове обслуговування учасників навчально-виховного процесу та інших працівників Університету;
- разом із профспілковим комітетом подає на затвердження конференції трудового колективу правила внутрішнього трудового розпорядку, колективний договір і після затвердження підписує його;
- відповідає за провадження освітньої діяльності в Університеті, за результати фінансово-господарської діяльності, стан і збереження будівель та іншого майна;
- для вирішення основних питань діяльності відповідно до Статуту Університету створює робочі органи, а також визначає їх повноваження;
- щороку звітує перед МОЗ України та конференцією трудового колективу Університету;
- здійснює інші повноваження відповідно до закону України
"Про вищу освіту" та інших актів законодавства.
Ректор Університету може делегувати частину своїх прав і обов'язків проректорам, деканам факультетів, керівникам структурних підрозділів відповідно до розподілу функціональних обов'язків серед керівництва.
У разі виходу на пенсію ректор, який пропрацював на цій посаді не менше двох термінів підряд, має право у порядку, встановленому чинним законодавством, бути призначеним на посаду почесного ректора зі збереженням грошового утримання за рахунок Університету в розмірі заробітної плати, яку він отримував перед виходом на пенсію.
4.5. В Університеті діють Наглядова рада, Вчена рада, вчені ради факультетів та робочі органи.
4.5.1. Наглядова рада розглядає шляхи перспективного розвитку Університету, надає допомогу ректору в реалізації державної політики в галузі вищої освіти і науки, здійснює громадський контроль за діяльністю керівництва Університету, забезпечує ефективну взаємодію Університету з органами державного управління, науковою громадськістю, суспільно-політичними та комерційними організаціями в інтересах розвитку вищої освіти.
Склад Наглядової ради затверджується Міністерством охорони здоров'я України. Положення про Наглядову раду Університету затверджує голова Наглядової ради за погодженням з Міністерством охорони здоров'я України.
Термін повноваження Наглядової ради Університету становить п'ять років.
4.5.2. Для вирішення основних питань утворюється Вчена рада Університету.
Вчена рада Університету утворюється для розгляду найважливіших питань діяльності Університету, не менше 75 відсотків якої становлять науково-педагогічні працівники.
Вчена рада є колегіальним органом Університету і створюється на термін до семи років.
Вчену раду Університету очолює її голова - ректор. До складу Вченої ради Університету входять за посадами: проректори, декани, головний бухгалтер, керівники органів самоврядування, голова профспілкового комітету. Решту членів Вченої ради становлять виборні представники, які представляють науково-педагогічних працівників і обираються з числа завідуючих кафедрами, професорів, докторів наук, виборних представників, які представляють інших працівників Університету і працюють на постійній основі (по 1 особі від кожної кафедри та по 1 особі від НДІ і інших структурних підрозділів). Не менш 75% загальної чисельності складу Вченої ради становлять науково-педагогічні працівники Університету.
................Перейти до повного тексту