1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
29.06.2006 N 425
Про затвердження нової редакції Статуту Харківської медичної академії післядипломної освіти
З метою приведення у відповідність до вимог законодавства України Статуту Харківської медичної академії післядипломної освіти
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити нову редакцію Статуту Харківської медичної академії післядипломної освіти (додається).
2. Ректору Харківської медичної академії післядипломної освіти здійснити реєстрацію нової редакції Статуту Харківської медичної академії післядипломної освіти у встановленому законодавством України порядку.
3. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Гайдаєва Ю.О.
Міністр Ю.В.Поляченко
ПОГОДЖЕНО
Міністерство
освіти і науки України
Заступник Міністра
освіти і науки України
__________________________
"___" ____________ 2006 р.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства охорони
здоров'я України
29.06.2006 N 425
Міністр
____________ Ю.В. Поляченко
СТАТУТ
Харківської медичної академії післядипломної освіти
(нова редакція)
ПРИЙНЯТО
Конференцією трудового
колективу Харківської
медичної академії
післядипломної освіти
від 21 лютого 2006 р.
1. Загальна частина
1.1. Даний Статут вищого навчального закладу розроблений відповідно до законодавства України і є документом, який регламентує діяльність Харківської медичної академії післядипломної освіти (далі - Академія).
1.2. Харківська медична академія післядипломної освіти створена відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15.03.99 р. N 379 "Про створення Харківської медичної академії післядипломної освіти", наказом Міністерства охорони здоров'я України від 13.04.99 р. N 82 "Про створення Харківської медичної академії післядипломної освіти" на базі Харківського інституту удосконалення лікарів, що був заснований за наказом секретаріату колегії Народного Комісаріату охорони здоров'я УРСР N 226 від 10.11.23 р. як Український інститут удосконалення лікарів.
1.3. Відповідно до рішення Державної акредитаційної комісії від 30.07.94 р. N 12 наказом Міністерства освіти України від 13.07.94 р. N 229 Харківська медична академія післядипломної освіти віднесена до вищих навчальних закладів IV рівня акредитації, має право готувати фахівців за такими освітньо-кваліфікаційними рівнями: молодший спеціаліст, бакалавр, спеціаліст, магістр, підвищення кваліфікації і перепідготовка лікарів і провізорів (в т. ч. іноземних громадян).
1.4. Академія здійснює свою діяльність відповідно до законодавства України та цього Статуту.
1.5. Повне найменування:
Українською мовою
Харківська медична академія післядипломної освіти
Російською мовою
Харьковская медицинская академия последипломного образования
Англійською мовою
KHARKIV MEDICAL ACADEMY OF POSTGRADUATE EDUCATION
Скорочене найменування:
Українською мовою - ХМАПО
Російською мовою - ХМАПО
1.6. Місце знаходження Академії: 61176, м. Харків, вул. Корчагінців, 58.
телефон: (057) 711-35-56,
факс: (057) 711-80-25,
E-mail: office@med.edu.ua
1.7. Основними напрямами діяльності Академії є:
- підготовка згідно з державним замовленням і договірними зобов'язаннями висококваліфікованих фахівців для галузі охорони здоров'я.
1.8. Головними завданнями Академії є:
- здійснення освітньої діяльності в охороні здоров'я, яка забезпечує підготовку фахівців на рівні кваліфікаційних вимог до: довузівської підготовки іноземних громадян, підготовки молодшого спеціаліста, бакалавра, спеціаліста, магістра, підвищення кваліфікації лікарів і провізорів (в т. ч. іноземних громадян), перепідготовки фахівців з вищою медичною освітою за напрямком менеджмент, спеціальність менеджмент організацій за рівнем спеціаліст, медична підготовка осіб, що мають право надавати допомогу у надзвичайних ситуаціях, проведення вищої форми підвищення професійної кваліфікації лікарів через клінічну ординатуру;
- здійснення наукової і науково-технічної, культурно-виховної, спортивної та оздоровчої діяльності в галузі охорони здоров'я;
- забезпечення виконання державного замовлення та угод на підготовку та перепідготовку фахівців з вищою освітою;
- здійснення підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів в магістратурі, аспірантурі, докторантурі та їх атестація;
- вивчення попиту на окремі спеціальності на ринку праці і сприяння працевлаштуванню випускників;
- надання клінічної діагностично-лікувальної допомоги населенню та заняття медичною практикою;
- забезпечення культурного і духовного розвитку особистості, виховання осіб які навчаються у Академії в дусі українського патріотизму і поваги до Конституції України;
- підвищення освітньо-культурного розвитку громадян;
- інші освітні послуги.
1.9. Академія є юридичною особою, має відокремлене майно, може від свого імені набувати майнових і особистих немайнових прав і мати обов'язки, бути позивачем і відповідачем у суді.
1.10. Структурні підрозділи Академії створюються відповідно до законодавства та головних завдань діяльності Академії і функціонують згідно з окремими положеннями, що розробляються Академією.
Структурними підрозділами Академії є:
- кафедри;
- факультети:
хірургічний;
педіатричний;
терапевтичний;
загальної практики - сімейної медицини;
медико-профілактичний;
- інститути;
- філії;
- коледж;
- бібліотека;
- навчально-практичні центри;
- клініки;
- відділ кадрів;
- спецчастина;
- планово-фінансовий відділ;
- бухгалтерія;
- навчальний відділ;
- відділ науки;
- відділ міжнародних;
- відділ інтернатури;
- інформаційно-обчислювальний центр;
- відділ з патентно-ліцензійної та інформаційної роботи;
- юридичний відділ;
- канцелярія;
- архів;
- редакційно-видавничий відділ;
- штаб цивільної оборони;
- служба організації, експлуатації та ремонту будівель, споруд і комунікацій;
- група з охорони праці та техніки безпеки;
- служба організації, експлуатації та ремонту автотранспорту (гараж);
- господарчий відділ;
- склад;
- будівельна група;
- віварій;
- гуртожитки N 1 та N 2;
- патолого-анатомічний комплекс.
1.11. Академія є неприбутковим вищим навчальним закладом.
1.12. Майно Академії є державною власністю.
2. Права та обов'язки МОЗ України
2.1. Міністерство охорони здоров'я України (далі - МОЗ України) є органом управління, якому підпорядкована Академія. МОЗ України відповідно до чинного законодавства:
- делегує повноваження Ректору згідно з чинним законодавством для безпосереднього управління діяльністю Академії;
- здійснює фінансове забезпечення Академії;
- затверджує Статут Академії;
- здійснює контрольні функції за дотриманням вимог стандартів вищої медичної освіти;
- формує державне замовлення на підготовку, підвищення кваліфікації та перепідготовку фахівців з вищою медичною освітою у Академії;
- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Академії;
- затверджує структуру Академії та кошторис доходів і видатків;
- здійснює інші повноваження, передбачені законодавством України.
3. Обсяг цивільної правоздатності
3.1. Цивільна правоздатність Академії виникає з моменту реєстрації цього Статуту і складається із його прав та обов'язків.
3.2. Академія має право:
- проводити підвищення кваліфікації медичних і фармацевтичних кадрів, підготовку наукових і науково-педагогічних кадрів та здійснювати фундаментальні і прикладні наукові дослідження і розробки у сфері охорони здоров'я шляхом виконання навчальної, методичної, наукової роботи і медичної практики, а також розробляти та запроваджувати власні програми;
- приймати необхідні рішення і проводити дії, які віднесені до компетенції Академії і не суперечать законодавству України;
- визначати зміст освіти з урахуванням державних стандартів та освітньо-професійних програм, установлених для вищих навчальних закладів відповідних рівнів акредитації (навчальні плани, програми тощо), і організаційні форми навчального процесу відповідно до ліцензованої освітньої діяльності;
- готувати фахівців за державним замовленням і замовленням галузевих міністерств, відомств, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, місцевих органів виконавчої влади, громадських організацій та за договорами з громадянами;
- розробляти та запроваджувати власні програми наукової діяльності;
- присвоювати вчені звання професора, доцента, старшого наукового співробітника в установленому порядку;
- забезпечувати видання підручників, навчальних і навчально-методичних посібників, монографій, збірників наукових праць, фахових, наукових і науково-методичних журналів, інформаційно-аналітичних збірників тощо та здійснювати інші види видавничої діяльності;
- розробляти свою організаційну структуру;
- визначати форми організації і стимулювання праці, які здатні забезпечити максимальне використання інтелектуального потенціалу професорсько-викладацького, наукового та інженерного складу, магістрів, клінічних ординаторів, інтернів, аспірантів, докторантів; встановлювати власні форми морального та матеріального заохочення працівників академії;
- створювати у встановленому законодавством порядку структурні підрозділи, клінічні бази, клініки, здійснювати медичну практику;
- виступати орендодавцем нерухомого майна, що належить Академії;
- укладати угоди про спільну діяльність з підприємствами, установами, організаціями в Україні та за її межами для виконання статутних завдань відповідно до законодавства України;
- укладати з профспілковим комітетом колективний договір після схвалення його на конференції трудового колективу;
- встановлювати надбавки до заробітної плати і вирішувати питання матеріального заохочення працівників усіх структурних підрозділів (за наявності відповідних фондів);
- визначати форми і систему заробітної плати працівників згідно з законодавством України;
- реалізовувати обладнання, прилади, устаткування, матеріали та книги власного виробництва у порядку, визначеному законодавством України;
- списувати з балансів основні засоби, що стали непридатними для використання або застаріли (без обмеження вартості), в установленому законом порядку;
- закуповувати, орендувати, замовляти за рахунок виділених Академії коштів або власних фондів обладнання чи інші матеріальні ресурси;
- здійснювати різні форми підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів;
- обирати почесних членів Академії, в тому числі і закордонних фахівців;
- здійснювати міжнародну і зовнішньоекономічну діяльність в сфері освіти та охорони здоров'я згідно з законодавством України;
- розвивати власну соціальну базу.
3.3. Академія зобов'язана:
- брати участь у виконанні державних, цільових, галузевих, регіональних, науково-технічних програм;
- організовувати і проводити фундаментальні, пошукові і прикладні наукові дослідження;
- готувати науково-педагогічні кадри вищої кваліфікації в магістратурі, аспірантурі і докторантурі;
- забезпечувати інтеграцію освіти, науки і лікувально-профілактичної діяльності у вирішенні актуальних проблем підвищення кваліфікації та перепідготовки лікарів і провізорів;
- організовувати і забезпечувати спільну роботу з органами охорони здоров'я та лікувальними закладами в наданні висококваліфікованої допомоги населенню;
- проводити атестацію і підвищення кваліфікації професорсько-викладацького складу Академії;
- реалізовувати комплексний план соціально-економічного розвитку Академії;
- забезпечувати своєчасну сплату податків та інших відрахувань згідно з чинним законодавством;
- здійснювати будівництво, реконструкцію, а також капітальний ремонт основних фондів;
- здійснювати оперативну діяльність щодо матеріально-технічного забезпечення основних напрямів роботи;
- забезпечувати дотримання екологічних вимог відповідно до чинного законодавства;
- забезпечувати здійснення бухгалтерського обліку та ведення статистичної звітності згідно з чинним законодавством.
3.4. Права та обов'язки педагогічних, науково-педагогічних працівників та осіб, що навчаються у Академії, визначаються відповідно до законодавчих та нормативних актів з питань вищої освіти.
3.5. За рішенням конференції трудового колективу Академії педагогічним, науково-педагогічним працівникам та особам, що навчаються, можуть бути надані додаткові права та обов'язки.
4. Управління Академією, права та обов'язки Ректора
4.1. Управління Академією здійснюється на основі принципів:
- автономії та самоврядування;
- розмежування прав, повноважень та відповідальності МОЗ України, органів управління вищою освітою, керівництва Академії та її структурних підрозділів;
- поєднання колегіальних та єдиноначальних засад;
- незалежності від політичних партій, громадських та релігійних організацій.
4.2. Автономія та самоврядування Академії реалізується відповідно до законодавства і передбачає право:
- самостійно визначати форми навчання, форми та види організації навчального процесу;
- приймати на роботу педагогічних, науково-педагогічних та інших працівників;
- надавати додаткові освітні послуги;
- самостійно розробляти та запроваджувати власні програми наукової і науково-виробничої діяльності;
- створювати у порядку, встановленому чинним законодавством, інститути, коледжі, технікуми, факультети, відділення, філії, навчальні, методичні, наукові, науково-дослідні центри та лабораторії, конструкторські та конструкторсько-технологічні бюро, територіально відокремлені та інші структурні підрозділи;
- здійснювати видавничу діяльність, розвивати власну поліграфічну базу;
- на підставі відповідних угод провадити спільну діяльність з іншими вищими навчальними закладами, підприємствами, установами та організаціями;
- брати участь у роботі міжнародних організацій;
- запроваджувати власну символіку та атрибутику;
- звертатися з ініціативою до органу управління вищою освітою щодо внесення змін до чинних або розроблення нових нормативно-правових актів у галузі вищої освіти;
- користуватися земельними ділянками в порядку, встановленому Земельним кодексом України.
4.3. Безпосереднє управління діяльності Академією здійснює її керівник - Ректор.
4.4. Ректор Академії в межах наданих йому повноважень:
- вирішує питання діяльності Академії, визначає структуру і штатний розпис Академії;
- видає накази і розпорядження, обов'язкові для виконання всіма працівниками і структурними підрозділами Академії;
- має право першого підпису фінансових документів Академії, представляє Академію без довіреності у державних та інших органах, відповідає за результати його діяльності перед МОЗ України, у підпорядкуванні якого перебуває Академія;
- здійснює подання до МОЗ України змін та доповнень до Статуту;
- є розпорядником майна і коштів;
- виконує кошторис, укладає угоди, видає довіреності, відкриває банківські рахунки;
- приймає на роботу та звільняє з роботи працівників;
- забезпечує охорону праці, дотримання законності та порядку;
- визначає функціональні обов'язки працівників;
- формує контингент осіб, які навчаються у Академії;
- відраховує та поновлює на навчання осіб, які навчаються у Академії;
- контролює виконання навчальних планів і програм;
- контролює дотримання всіма підрозділами штатно-фінансової дисципліни;
- забезпечує дотримання службової та державної таємниці;
- здійснює контроль за якістю роботи викладачів, організацією навчально-виховної та культурно-масової роботи, станом фізичного виховання і здоров'я, організовує побутове обслуговування учасників навчально-виховного процесу та інших працівників Академії;
- спільно з профспілковою організацією подає на затвердження конференції трудового колективу Академії правила внутрішнього розпорядку та колективний договір і після затвердження підписує його;
- відповідає за проведення освітньої діяльності у Академії, за результати фінансово-господарської діяльності, стан і збереження будівель та іншого майна;
- для вирішення основних питань діяльності відповідно до Статуту створює робочі органи та визначає їх повноваження;
- щорічно звітує перед МОЗ України, а також перед конференцією трудового колективу Академії;
- відповідно до Статуту може делегувати частину своїх повноважень своїм заступникам та керівникам структурних підрозділів;
- при виході на пенсію з посади ректора Академії керівник, що пропрацював на цій посаді не менше двох термінів підряд, може бути призначений на посаду почесного ректора у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, з обов'язковим збереженням посадового окладу, який він отримував до виходу на пенсію.
4.5. У Академії діють Вчена рада Академії, Вчені ради факультетів, робочі та дорадчі органи, постійно діючі комісії.
Вчену раду Академії очолює її голова - Ректор Академії.
Для розгляду основних питань діяльності Академії створюється Вчена рада Академії. Вчена рада є колегіальним органом і утворюється строком на п'ять років.
До компетенції Вченої ради належать:
- подання конференції трудового колективу проекту Статуту, а також змін і доповнень до нього;
- ухвалення фінансового плану та звіту Академії;
- подання пропозицій Ректору щодо призначення та звільнення з посади проректорів та головного бухгалтера;
- обрання на посади таємним голосуванням завідувачів кафедр, професорів, доцентів, старших викладачів, асистентів, викладачів. При проведенні конкурсів щодо обрання на вакантні посади проректорів, деканів та завідувачів кафедр, окрім визначених у Законі України "Про вищу освіту" (ст. 48) професійних вимог до претендентів, обов'язковими вважаються: володіння іноземною мовою, знання якої саме визначається рішенням Вченої ради, та комп'ютером на рівні користувача. Рішенням Вченої ради Академії встановлюються додаткові умови при оголошенні конкурсу. Перевага надається претендентам допенсійного віку. Володіння комп'ютером на рівні користувача є обов'язковим для всіх, хто обирається за конкурсом на будь яку посаду викладача;
- ухвалення рішень з питань організації навчально-виховного процесу;
- ухвалення навчальних програм і навчальних планів та внесених змін до них;
- ухвалення основних напрямів наукових досліджень;
- ухвалення планів наукових досліджень і результатів виконаних наукових робіт;
- надання пропозицій щодо доцільності створення (ліквідації, реорганізації) факультетів, кафедр, лабораторій та інших структурних підрозділів Академії;
- прийняття рішення щодо кандидатур для присвоєння вчених звань професора, доцента, старшого наукового співробітника;
- прийняття рішення щодо клопотання про присвоєння почесних звань, висунення кандидатур претендентів на одержання державних премій України, обрання до складу Національної та галузевих академій наук України;
- висунення кандидатів на призначення академічних та іменних стипендій.
До складу Вченої ради Академії входять за посадами: Ректор, проректори, почесний ректор, декани, головний бухгалтер, вчений секретар ради, директор бібліотеки, керівники органів самоврядування, голова профспілкового комітету. Виборні представники, які представляють науково-педагогічних працівників і обираються зборами трудових колективів факультетів з числа завідувачів кафедр, професорів, докторів наук, - по 5 представників від кожного факультету. Решту членів Вченої ради становлять виборні представники структурних підрозділів Академії, які обираються з числа постійно працюючих працівників Академії за поданням структурних підрозділів. Загальна чисельність Вченої ради затверджується конференцією трудового колективу Академії. При цьому не менше як 75 відсотків загальної чисельності Вченої ради Академії мають становити науково-педагогічні працівники Академії.
У разі відсутності Ректора засідання Вченої ради Академії проводить проректор з навчальної роботи.
Засідання Вченої ради вважається правомочним, якщо на ньому були присутні дві третини від загальної кількості членів Вченої ради.
Рішення приймаються, якщо за них проголосувало більше половини присутніх членів Вченої ради Академії. Рішення Вченої ради вводяться в дію рішеннями Ректора Академії.

................
Перейти до повного тексту