1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
15.05.2006 N 276
Про затвердження нової редакції Статуту Національної медичної академії післядипломної освіти ім. П.Л. Шупика
На виконання Указу Президента України "Про надання Київській медичній академії післядипломної освіти імені П.Л. Шупика статусу національної" від 27 березня 2006 року N 263/2006
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити нову редакцію Статуту Національної медичної академії післядипломної освіти ім. П.Л. Шупика (додається).
2. Ректору Національної медичної академії післядипломної освіти ім. П.Л. Шупика забезпечити реєстрацію нової редакції Статуту Національної медичної академії післядипломної освіти ім. П.Л. Шупика у встановленому чинним законодавством України порядку.
Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Міністр Ю.В.Поляченко
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО
Міністерство освіти Наказ Міністерства
і науки України охорони здоров'я України
Заступник Міністра 15.05.2006 N 276
освіти і науки України Міністр
____________ М.Ф. Степко _____________ Ю.В. Поляченко
12.05.2006 р.
Зареєстровано
Міністерство охорони
здоров'я України
15 травня 2006 р.
за N 122
СТАТУТ
Національної медичної академії післядипломної освіти імені П.Л. Шупика (нова редакція)
Прийнято Конференцією
трудового колективу
Національної медичної
академії післядипломної
освіти імені П.Л. Шупика
19 квітня 2006 р.
1. Загальна частина
1.1. Цей Статут вищого навчального закладу розроблений відповідно до чинного законодавства України і є документом, який регламентує діяльність Національної медичної академії післядипломної освіти імені П.Л. Шупика Міністерства охорони здоров'я України (далі - Академії), що є правонаступником Київської медичної академії післядипломної освіти імені П.Л. Шупика, створеної відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13 травня 1996 р. N 498 і якій надано статус національної Указом Президента України від 27 березня 2006 року N 263/2006.
Повна офіційна назва Академії:
українською мовою - "Національна медична академія післядипломної освіти імені П.Л. Шупика";
російською мовою - "Национальная медицинская академия последипломного образования имени П.Л. Шупика",
англійською мовою - "National Medical Academy of Post-Graduate Education Named after P.L. Shupik".
Національна медична академія післядипломної освіти імені П.Л. Шупика заснована на державній формі власності, підпорядкована Міністерству охорони здоров'я України і є неприбутковою організацією.
1.2. Місцезнаходження Академії: 04112, м. Київ, вул. Дорогожицька, 9
Ідентифікаційний код - ЄДРПОУ 01896702
телефон (044) 440-30-56
факс (044) 456-90-27 (міжнародний відділ)
електронна пошта Priymalnya@nmapo.edu.ua
1.3. Основними напрямами діяльності Академії є:
- післядипломна освіта та безперервний професійний розвиток, у тому числі: перепідготовка, інтернатура (резидентура), спеціалізація, розширення профілю (підвищення кваліфікації - тематичне удосконалення, передатестаційні цикли), клінічна ординатура, стажування, та інші форми передбачені законодавством України;
- підготовка згідно із державним замовленням і договірними зобов'язаннями високоваліфікованих фахівців для галузі охорони здоров'я;
- підготовка науково-педагогічних кадрів;
- підготовка та перепідготовка кадрів для зарубіжних країн;
- науково-дослідна (дослідно-конструкторська) робота;
- надання медичної допомоги;
- культурно-освітня, методична, видавнича, фінансово-господарська робота;
- здійснення зовнішніх зв'язків.
1.4. Головними завданнями Академії є:
- здійснення освітньої діяльності в галузі охорони здоров'я, яка включає навчальну, наукову, методичну, лікувальну, виховну, культурну, оздоровчу діяльність та забезпечує підготовку фахівців, професіоналів і яка відповідає стандартам вищої освіти;
- здійснення наукової і науково-технічної, культурно-виховної, оздоровчої та творчої діяльності в галузі охорони здоров'я;
- забезпечення виконання державного замовлення та угод на підготовку та перепідготовку фахівців та професіоналів з вищою освітою, в т.ч. іноземних громадян;
- здійснення підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів в магістратурі, аспірантурі, докторантурі та їх атестація;
- вивчення попиту на окремі спеціальності на ринку праці та сприяння працевлаштуванню випускників;
- здійснення медичної практики;
- забезпечення культурного і духовного розвитку особистості, виховання осіб, які навчаються в Академії в дусі українського патріотизму і поваги до Конституції України;
- підвищення освітньо-культурного рівня громадян;
- здійснення інших завдань відповідно до Закону України "Про вищу освіту".
1.5. Відповідно до рішення Державної акредитаційної комісії від 11 липня 2000 р. N 28 про наслідки акредитації Академія віднесена до вищих навчальних закладів IV рівня акредитації з наданням автономії. Вона має право готувати фахівців за такими освітньо-кваліфікаційними рівнями: молодший спеціаліст, бакалавр, спеціаліст, магістр.
Навчання у Академії здійснюється за такими формами: денна (очна), вечірня, заочна, дистанційна. Форми навчання можуть бути поєднаними.
1.6. В Академії запроваджено такі види освітніх послуг: інтернатура (резидентура), магістратура, клінічна ординатура, аспірантура, докторантура, перепідготовка лікарів і провізорів, підвищення кваліфікації лікарів, провізорів, молодших спеціалістів і бакалаврів та інших працівників сфери охорони здоров'я та соціальних служб.
1.7. Академія є юридичною особою, має відокремлене майно, може від свого імені набувати майнових і особистих немайнових прав і мати обов'язки, бути позивачем і відповідачем у суді.
1.8. Академія веде самостійний баланс, для ведення бухгалтерського обліку операцій щодо надходжень з Державного бюджету та місцевих бюджетів України відкриває рахунки в органах Державного казначейства України, має рахунки в установах банків України, в т.ч. валютні, печатку із зображенням Державного Герба України і своєю повною назвою, прапор, гімн, логотип, штампи, бланки тощо. Може мати зареєстрований у встановленому порядку товарний знак та інші необхідні реквізити та атрибути юридичної особи.
1.9. Академія здійснює свою діяльність відповідно до чинного законодавства України та цього Статуту.
1.10. Структурні підрозділи Академії створюються відповідно до законодавства та головних завдань діяльності вищого навчального закладу і функціонують згідно з окремими положеннями, що затверджуються Академією.
Структурними підрозділами Академії є:
кафедри;
філії кафедр в обласних центрах України;
факультети:
- хірургічний,
- педіатричний
- терапевтичний,
- медико-профілактичний і фармацевтичний,
- підвищення кваліфікації викладачів,
- загальної практики-сімейної медицини;
Інститут стоматології:
- кафедри,
- стоматологічна поліклініка,
- курси удосконалення зубних техніків;
центри:
- науково-дослідний центр,
- центр стандартизації в галузі фармацевтичної та медичної промисловості,
- державний навчально-методичний геріатричний центр;
науковий навчально-методичний центр дистанційної освіти:
- науково-методична лабораторія з сучасних інформаційних технологій дистанційного навчання,
- проблемна науково-дослідна лабораторія з питань післядипломної підготовки лікарів (провізорів);
лабораторії:
- Центральна науково-дослідна лабораторія,
- науково-дослідна лабораторія хірургії ран;
відділи:
- навчальний,
- науки,
- аспірантури, магістратури, докторантури, клінічної ординатури,
- відділ науково-медичної інформації,
- інформаційно-аналітичного забезпечення,
- патентно-ліцензійної роботи,
- міжнародних зв'язків та науково-педагогічної роботи з іноземними громадянами,
- планово-фінансовий,
- бухгалтерія,
- кадрів,
- юридичний,
- канцелярія,
- архів,
- бібліотека,
- метрологічний;
- видавничий;
адміністративно-господарський відділ:
- гуртожитки,
- гараж,
- склади,
- сектор оренди,
групи:
- інженерна,
- постачання,
- обслуговування медичного обладнання;
частина:
- господарська;
сектори:
- лікувальної роботи та взаємодії з клінічними базами,
- виконання державних науково-технічних програм,
- виконання науково-дослідних робіт з найважливіших новітніх технологій;
музей;
навчально-методичний кабінет;
штаб цивільної оборони;
віварій.
2. Права та обов'язки МОЗ України
2.1. Міністерство охорони здоров'я України є центральним органом виконавчої влади, у підпорядкуванні якого перебуває Академія, яке відповідно до чинного законодавства:
- делегує повноваження ректору згідно для безпосереднього управління діяльністю Академії;
- здійснює фінансове забезпечення Академії;
- затверджує Статут Академії;
- здійснює контрольні функції за дотриманням вимог стандартів вищої медичної освіти;
- формує державне замовлення на підготовку, підвищення кваліфікації та перепідготовку фахівців із вищою медичною освітою в Академії;
- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Академії;
- затверджує кошторис доходів і видатків, штатний розпис та структуру Академії;
- здійснює інші повноваження, передбачені чинним законодавством України.
3. Обсяг цивільної правоздатності
3.1. Цивільна правоздатність Академії виникає з моменту реєстрації цього Статуту і складається з його прав та обов'язків.
3.2. Академія має право:
- приймати необхідні рішення і проводити дії, які віднесені до компетенції Академії, і не суперечать чинному законодавству;
- визначати зміст освіти з урахуванням державних стандартів та освітньо-професійних програм, установлених для вищих навчальних закладів відповідних рівнів акредитації (навчальні плани, програми, тощо) і організаційні форми навчального процесу відповідно до ліцензованої освітньої діяльності;
- готувати фахівців за державним замовленням і замовленням галузевих міністерств, відомств, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, місцевих органів виконавчої влади, громадських організацій та за договорами з фізичними особами;
- проводити підвищення кваліфікації медичних і фармацевтичних кадрів, підготовку наукових і науково-педагогічних кадрів та здійснювати фундаментальні і прикладні наукові дослідження і розробки у сфері охорони здоров'я, шляхом виконання навчальної, методичної, наукової роботи і медичної практики, а також розробляти та запроваджувати власні програми;
- запроваджувати різні форми підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації медичних та фармацевтичних кадрів;
- присвоювати вчені звання професора, доцента, старшого наукового співробітника в установленому законодавством України порядку;
- провадити самостійну видавничу, творчу діяльності в встановленому законодавством України порядку;
- розробляти свою організаційну структуру;
- визначити форми організації і стимулювання праці, які здатні забезпечити максимальне використання інтелектуального потенціалу професорсько-викладацького, наукового та інженерного складу, магістрів, клінічних ординаторів, інтернів, аспірантів, докторантів;
- укладати угоди про спільну діяльність з іншими вищими навчальними закладами, підприємствами, установами та організаціями в Україні та з іноземними партнерами і проводити міжнародні організаційні, науково-педагогічні та навчально-методичні заходи для виконання статутних завдань відповідно до чинного законодавства;
- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів державної влади, підприємств, установ, організацій (у тому числі благодійних) та фізичних осіб;
- розвивати мережу клінічних баз, власну соціальну базу, мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних закладів із застосуванням медичної практики;
- здійснювати капітальне будівництво, реконструкцію та капітальний і поточні ремонти основних фондів відповідно до законодавства України;
- визначати форми і систему заробітної плати працівників згідно з чинним законодавством України;
- встановлювати надбавки і доплати до заробітної плати і вирішувати питання матеріального заохочення працівників усіх структурних підрозділів (за наявності відповідних фондів) згідно з чинним законодавством України;
- встановлювати заохочувальні виплати, якими відзначаються співробітники, інтерни, клінічні ординатори, аспіранти, докторанти Академії згідно з чинним законодавством України;
- списувати з балансу основні засоби, що стали непридатними для використання або застаріли в установленому законом порядку;
- користуватися банківськими кредитами і позичками згідно з чинним законодавством;
- самостійно використовувати майно, яке передане в оперативне управління;
- створювати в установленому порядку структурні підрозділи, інститути, асоціації, спілки та інші об'єднання, в тому числі з підприємствами, установами й громадськими організаціями відповідно до чинного законодавства України;
- проводити фінансово-господарську діяльність в Україні та за її межами згідно з чинним законодавством;
- укладати господарські договори;
- створювати власні або використовувати за договорами інші матеріально-технічні бази для проведення навчально-виробничої практики осіб, які навчаються в Академії, а також для власної господарської діяльності;
- спрямовувати кошти на будівництво або благоустрій соціально-побутових об'єктів, а також на соціальну підтримку науково-педагогічних, інших категорій працівників Академії та осіб, які навчаються в Академії;
- відкривати рахунки в органах Державного казначейства України, для отримання іноземної валюти в установах банків України відповідно до законодавства про банківську діяльність;
- надавати фізичним та юридичним особам платні послуги в галузі вищої освіти і науки та пов'язаних з ними інших галузях діяльності відповідно до чинного законодавства;
- видавати документи про вищу освіту державного зразка з акредитованих напрямків (спеціальностей);
- вносити пропозиції до Міністерства охорони здоров'я України та Вищої атестаційної комісії України щодо створення та діяльності спеціалізованих рад з захисту дисертацій;
- закуповувати, орендувати, замовляти за рахунок виділених Академії коштів або власних фондів обладнання чи інші матеріальні ресурси;
- обирати почесних професорів власної академії, в тому числі і закордонних;
- користуватися пільгами, встановленими чинним законодавством для національних вищих навчальних закладів освіти;
- отримувати за результатами акредитації додаткові права та пільги передбачені для національного вищого навчального закладу IV рівня.
3.3. Академія зобов'язана:
- дотримуватись вимог чинного законодавства України;
- дотримуватись державних стандартів освіти та науково-технічної продукції;
- створювати безпечні умови проведення освітньої, медичної і науково-технічної діяльності;
- дотримуватись договірних зобов'язань з суб'єктами освітньої, медичної, виробничої, наукової діяльності, в т.ч. за міжнародними угодами;
- забезпечувати соціальний захист учасників навчально-виховного, наукового і медичного процесів;
- виконувати державне замовлення на підготовку фахівців;
- при визначенні стратегії діяльності враховувати зобов'язання щодо підготовки фахівців, професіоналів на рівні державних стандартів;
- готувати науково-педагогічні кадри вищої кваліфікації в магістратурі, аспірантурі й докторантурі;
- проводити атестацію і підвищення кваліфікації професорськовикладацького складу Академії;
- організовувати і проводити фундаментальні, пошукові і прикладні наукові дослідження;
- брати участь у виконанні державних, цільових, галузевих, регіональних, науково-технічних програмах;
- забезпечувати дотримання фінансової дисципліни та збереження державного майна;
- здійснювати оперативну діяльність по матеріально-технічному забезпеченню основних напрямків роботи;
- забезпечувати дотримання екологічних вимог відповідно до чинного законодавства;
- реалізовувати комплексний план соціально-економічного розвитку Академії;
- подавати відповідні документи до Міністерства охорони здоров'я України про створення, реорганізацію та ліквідацію діючих та новоутворених структурних підрозділів з наданням їм прав на господарську діяльність згідно з законодавством України;
3.4. За рішеннями Кабінету Міністрів України Академії можуть бути надані наступні повноваження:
- укладати державні контракти з виконавцями державного замовлення для потреб вищого навчального закладу;
- приймати рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію підприємств, установ, організацій, структурних підрозділів Академії;
- вносити пропозиції щодо передачі об'єктів Академії до сфери управління інших органів, уповноважених управляти державним майном у комунальну власність та передачі об'єктів з комунальної власності у державну власність і віднесення їх до майна Академії;
- виступати орендодавцем нерухомого майна, що належить Академії;
- визначати та встановлювати власні форми морального та матеріального заохочення працівників Академії.
3.5. Права та обов'язки науково-педагогічних працівників та осіб, що навчаються в Академії, визначаються відповідно до законодавчих та нормативних актів з питань вищої освіти.
4. Управління академією, права та обов'язки ректора Академії
4.1. Управління Академією здійснюється на основі принципів:
- автономії та самоврядування;
- розмежування прав, повноважень та відповідальності органів управління охорони здоров'я та органів управління вищої освіти, керівництва Академії та її структурних підрозділів;
- поєднання колегіальних та єдиноначальних засад;
- незалежності від політичних партій, громадських та релігійних організацій.
4.2. Автономія та самоврядування Академії реалізуються відповідно до законодавства України і передбачають право:
- самостійно визначати форми навчання, форми та види організації навчального процесу;
- приймати на роботу наукових, науково-педагогічних, медичних та інших працівників;
- надавати додаткові освітні, медичні, науково-технічні (дослідно-конструкторські) послуги;
- самостійно розробляти та запроваджувати власні програми наукової і науково-виробничої діяльності;
- мати у своєму складі: підготовче відділення (підрозділи), підрозділи перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів, лабораторії, навчально-методичні кабінети, клінічні бази, комп'ютерні та інформаційні центри, навчально-виробничі та творчі майстерні, навчально-дослідні господарства, виробничі структури, видавництва, спортивні комплекси, заклади культурно-побутового призначення та інші підрозділи, діяльність яких не заборонена законодавством.
- створювати у своїй структурі інститути, коледжі, технікуми, факультети, відділення, філії, курси, навчальні, методичні, наукові, науково-дослідні центри та лабораторії, сектори, у тому числі територіально відокремлені згідно з чинним законодавством;
- провадити видавничу діяльність, розвивати власну поліграфічну базу згідно з чинними законодавством України;
- на підставі відповідних угод проводити спільну діяльність з іншими вищими навчальними закладами, підприємствами, установами та організаціями;
- брати участь у роботі міжнародних організацій;
- запроваджувати власну символіку та атрибутику;
- звертатися з ініціативою до органів управління вищою освітою про внесення змін до чинних або розроблення нових нормативно-правових актів у галузі вищої освіти, а також брати участь у роботі над проектами щодо їх удосконалення;
- користуватися земельними ділянками в порядку, встановленому Земельним кодексом України.
4.3. Безпосереднє управління діяльністю Академії здійснює ректор, який призначається відповідно до Закону України "Про вищу освіту".
4.4. Ректор Академії в межах наданих йому повноважень:
- самостійно в межах чинного законодавства вирішує питання діяльності Академії, визначає її структуру;
- представляє Академію в усіх установах, підприємствах та організаціях як в Україні, так і за кордоном;
- відповідає за результати діяльності Академії перед трудовим колективом і Міністерством охорони здоров'я України, у підпорядкуванні якого перебуває Академія;
- організовує ліцензування спеціальностей та акредитацію;
- видає накази і розпорядження, обов'язкові для виконання всіма працівниками і структурними підрозділами Академії;
- є розпорядником майна і коштів згідно з законодавством України;
- виконує кошторис, укладає угоди, дає доручення, відкриває банківські рахунки;
- приймає на роботу та звільняє з роботи працівників Академії згідно з чинним законодавством, у тому числі проректорів, головного бухгалтера, керівників структурних підрозділів та інших;
- розподіляє обов'язки між своїми заступниками і керівниками структурних підрозділів, делегує їм частину своїх повноважень;
- застосовує заходи морального та матеріального заохочення, притягує до дисциплінарної відповідальності згідно з чинним законодавством;
- забезпечує охорону праці, протипожежну безпеку, дотримання законності та порядку;
- визначає функціональні обов'язки працівників, у тому числі проректорів, деканів, керівників структурних підрозділів;
- формує контингент осіб, які навчаються в Академії відповідно до законодавства України;
- відраховує та поновлює на навчання осіб, які навчаються в Академії;
- контролює виконання навчальних планів і програм, виконання науково-дослідних робіт;
- контролює дотримання штатно-фінансової дисципліни всіма підрозділами Академії;
- здійснює контроль за якістю роботи викладачів, організацією навчально-виховної та культурно-масової роботи;
- організовує побутове обслуговування учасників навчально-виховного процесу і працівників Академії, здійснює заходи щодо їх оздоровлення;
- разом із профспілковим комітетом розробляє і подає на затвердження конференції трудового колективу правила внутрішнього розпорядку та колективний договір і після затвердження підписує його і здійснює контроль за його виконанням;
- забезпечує проведення навчально-виховного процесу на рівні державних стандартів якості освіти, підготовку фахівців IV рівня акредитації згідно з державним замовленням та договірними зобов'язаннями;
- забезпечує високоефективну науково-дослідну роботу;
- забезпечує високоефективну фінансово-економічну, господарську, науково-виробничу та іншу діяльність;
- дотримується чинного законодавства, щодо вдосконалення управління, зміцнення договірної й трудової дисципліни;
- забезпечує своєчасне подання статистичної, бухгалтерської звітності, а також інших необхідних відомостей про роботу Академії;
- звітує щорічно про результати діяльності, передбаченої контрактом, перед Міністерством охорони здоров'я України та конференцією трудового колективу Академії;
- створює для вирішення основних питань діяльності Академії робочі органи та визначає їх повноваження;
- несе відповідальність за виконання покладених на Академію завдань, результати фінансово-господарської діяльності, стан і збереження будівель та іншого майна, переданого Академії в оперативне управління;
- забезпечує дотримання службової та державної таємниці;
- здійснює інші повноваження відповідно до чинного законодавства.
Ректор Академії може делегувати частину своїх прав і обов'язків проректорам, деканам факультетів, керівникам структурних підрозділів відповідно до розподілу функціональних обов'язків серед керівництва.
4.5. При виході на пенсію з посади ректора Академії керівник, який пропрацював на цій посаді не менше двох термінів поспіль, може бути призначений на посаду почесного ректора Академії в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, із виплатою грошового утримання за рахунок Академії в розмірі заробітної плати, яку він отримував перед виходом на пенсію.
4.6. Ректор призначає на посаду проректорів, директорів інститутів, керівників факультетів (деканів), завідуючих кафедрами, наукових, науково-педагогічних працівників на умовах контракту, строком до семи років.
4.7. В Академії діють Наглядова рада, Вчена рада, вчені ради факультетів та робочі органи.
4.7.1. Наглядова рада розглядає шляхи перспективного розвитку Академії, надає допомогу ректору в реалізації державної політики в галузі вищої освіти і науки, здійснює громадський контроль за діяльністю керівництва Академії, забезпечує ефективну взаємодію Академії з органами державного управління, науковою громадськістю, суспільно-політичними та комерційними організаціями в інтересах розвитку вищої освіти.
Склад Наглядової ради затверджується Міністерством охорони здоров'я України. Положення про Наглядову раду Академії затверджує голова Наглядової ради за погодженням з Міністерством охорони здоров'я України.
Термін повноваження Наглядової ради Академії становить три роки.
4.7.2. Вчена рада Академії є колегіальним органом, що створюється для вирішення основних питань діяльності Академії відповідно до Положення, затвердженого ректором. Вчена рада працює згідно із затвердженим планом. Засідання Вченої ради проводяться не рідше одного разу на місяць, термін повноважень становить строком до семи років.

................
Перейти до повного тексту